Jak zawsze w przypadku V6 wszystko kończy się na wałkach
He he he
Tak sobie patrzę w ETKĘ. Rysunki poszczególnych elementów są w niej mocno poglądowe ale innego źródła nie mam (pokryw u siebie sam zrywać nie będę a i porówniania do 3.0 tdi nie miałbym
)
Tak sobie patrzę na te obrazki, porównuję i zrodziło się pewne pytanie:
Czy wałki i dźwigienki zaworowe w V6 2.5 w wersji BAU, BDH są podobne/zbliżone co do idei do tych samych elementów w 3.0 tdi?
W ETCE te elementy w 2.5 vs 3.0 wyglądają tak samo (wiem, wiem to tylko ETKA). Nie ma 'zatrzasków cięgła' zwanych dźwigienkami (jak np. w AKE) a są 'dźwignie z rolką'
Intencje mojego pytania są jasne: czy silniki na "B" to takie same "padła" (sorry guys
) pod względem tego elementu jak te z serii "A" czy to już inny świat? Bo o problemie wałków w 3.0 tdi, jak na razie, nie słyszałem
W mojej ETCE dla 2.5 i 3.0 symbole dźwigienek są takie same ...
Symbole wałków są inne. Inne bo inne są ich krzywizny lub/albo są zrobione z innego materiału/w innym procesie produkcyjnym co spowodowało, że są wytrzymalsze?
Bo mi wygląda na to, że BAU, BDH (i ten 163 PSowiec
) były swojego rodzaju poligonem doświadczalnym. Rozwiązanie chyba się sprawdziło skoro wykorzystano je w 3.0