Bobo napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Blokada w R4 TDI ?
Przecież rozrząd w tych silnikach można składać po 1 litrze bimbru na głowę i pomyłka jest złą wizytówką ...
Masz Pan racje
, ale rutyniarze, którzy "robią milion takich rozrządów" przestają zważać na cokolwiek i montują wszystko na palę, bo przecież "my już tyle tego zrobili" i tak się rodzą głupie błędy. Ja robiąc u siebie (pierwsza w życiu samodzielna wymiana rozrządu w jakimkolwiek aucie) sprawdzałem wszystko po 10 razy zanim zabrałem się do odpalania auta, w przypadku rutyniarzy wygląda to tak, zdejmowanie, zakładanie, zadowolenie z siebie, że kolejny rozrząd zrobiony, telefon do klienta "panie przywoź hajs, odpalanie i zonk, "panie to na pewno nie nasza wina ma pan zepsutą pompę", "dawaj hajs", "dawaj hajs", "panie na pewno dobrze zrobiliśmy trzeba szukać gdzie indziej"
Dlatego jeśli po wymianie rozrządu mechanik nie ustawia kąta wtrysku zegarem/vag`iem / czymkolwiek - nie jest w stanie stwierdzić czy wszystko działa perfekcyjnie.
Mam mechanika, któremu zleciłem już kilkanaście rozrządów i pomylił się tylko raz , ale od razu wykryliśmy usterkę - źle ustawiona pompa.
Nie zna się na diagnostyce, ale jest dokładny w mechanice więc wspolnie ustawiamy kąt vag-comem i robota wtedy dopiero jest wykonana od a do z.
Niestety , ale wciskającego mi kit mechanika wyczuwam na odległość i nie jadę więcej do niego.