.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 04:09:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.9 TDI 99] Po wymianie rozrzadu silnik nie pali
PostNapisane: 07.mar.2009 08:32:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2004 00:27:12
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
Cześć

Wymieniali mi wczoraj pasek rozrzadu i wszystkie rolki po zlozeniu wszystkiego do kupki i zalaniu plunu chlodzacego nadszedl czas na uruchomienie silnika.
Rozpoczelo sie krecenie rozrusznikiem, kupa niebieskiego dymu i silnik nawet nie probowal zaskoczyc.
Zdiagnozowano, ze problem jest ze sprezynka w pompie wtryskowej (niby cos otwiera i zamyka i jest teraz zbyt male cisnienie bo sie zawiesila).
Autko oczywiscie dojechalo do warsztatu o wlasnych silach, typowa wymiana po 70 tys eksploatacji, autko ma zrobione 230 tys.
Wymieniono pompe wody, rolki, paski i to OK.
Czy znany jest komus taki przypadek???? Czy to mozliwe jest (ta sprezynka) czy to taka opowiastka tylko zeby zajac sie pompa i odpowiednio skasowac.
Dzieki za info.

_________________
Pozdrawiam KaRus
A4 1.9TDI 1999 AVANT

Dwie rzeczy sa nieskonczone:
wszechswiat i glupota ludzka. (Albert Einstein)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 09:10:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Z tego co sobie przypominam było takich przypadków sporo gdzie właściciele aut przeciągali je na linie holowniczej do drugiego warsztatu bo nie zapalały zaraz po wymianie rozrządu. Prawie w każdej sytuacji powodem były złe ustawienia rozrządu , szczególnie pompy.

Jak jest w Twoim przypadku nie wiem , ale warto sprawdzić te ustawienia. Przypadki się zdarzają i wszystko jest możliwe , jednak podejrzewałbym bardziej błąd rzemieślników niż przypadkowe uszkodzenie tajemniczej sprężynki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 09:38:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Tak jak napisal kolega - zle ustawiono pompe wzgledem calosci. Zabieraj auto od partaczy i jedz do kogos kto zrobi to porzadnie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 19:10:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
ststyczny kat wtrysku ??

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 19:37:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2004 00:27:12
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
Dzieki za info. Okazalo sie, ze o pol zabka bylo cos cofniete i poprawili (jeszcze raz rozbierali rozrzad). Nie bardzo wiem jak mozna pol zabka cos cofnac a nie caly, ale niech tam.

Jeszcze raz dzieki.

_________________
Pozdrawiam KaRus
A4 1.9TDI 1999 AVANT

Dwie rzeczy sa nieskonczone:
wszechswiat i glupota ludzka. (Albert Einstein)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 19:39:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Nie taki diabeł straszny jak go malują , ale z drugiej strony jak to szybko można wezwać sprężynkę na pomoc :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 19:54:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2004 00:27:12
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
Oczywiscie pytalem czy mozliwe jest zeby cos zle zlozyli, ale odpowiedz "Panie my miliony takich rozrzadow robimy", z takimi argumentami ciezko dyskkusje prowadzic.
Dobrze,ze ktos pomyslal i poprawil, az strach jakby te pompe rozebrali.

_________________
Pozdrawiam KaRus
A4 1.9TDI 1999 AVANT

Dwie rzeczy sa nieskonczone:
wszechswiat i glupota ludzka. (Albert Einstein)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 20:14:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Karus napisał(a):
Dzieki za info. Okazalo sie, ze o pol zabka bylo cos cofniete i poprawili (jeszcze raz rozbierali rozrzad). Nie bardzo wiem jak mozna pol zabka cos cofnac a nie caly, ale niech tam.

Jeszcze raz dzieki.


bardzo łatwo, wystarczy nieostrożnie składać rozrząd i/lub nie używać blokad, napiąć pasek zbyt mocno i mamy przestawiony rozrząd o pół ząbka.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 01:17:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Blokada w R4 TDI ?
Przecież rozrząd w tych silnikach można składać po 1 litrze bimbru na głowę i pomyłka jest złą wizytówką ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 07:31:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Baskecior napisał(a):
Blokada w R4 TDI ?
Przecież rozrząd w tych silnikach można składać po 1 litrze bimbru na głowę i pomyłka jest złą wizytówką ...


Masz Pan racje :), ale rutyniarze, którzy "robią milion takich rozrządów" przestają zważać na cokolwiek i montują wszystko na palę, bo przecież "my już tyle tego zrobili" i tak się rodzą głupie błędy. Ja robiąc u siebie (pierwsza w życiu samodzielna wymiana rozrządu w jakimkolwiek aucie) sprawdzałem wszystko po 10 razy zanim zabrałem się do odpalania auta, w przypadku rutyniarzy wygląda to tak, zdejmowanie, zakładanie, zadowolenie z siebie, że kolejny rozrząd zrobiony, telefon do klienta "panie przywoź hajs, odpalanie i zonk, "panie to na pewno nie nasza wina ma pan zepsutą pompę", "dawaj hajs", "dawaj hajs", "panie na pewno dobrze zrobiliśmy trzeba szukać gdzie indziej"

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 16:40:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bobo napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Blokada w R4 TDI ?
Przecież rozrząd w tych silnikach można składać po 1 litrze bimbru na głowę i pomyłka jest złą wizytówką ...


Masz Pan racje :), ale rutyniarze, którzy "robią milion takich rozrządów" przestają zważać na cokolwiek i montują wszystko na palę, bo przecież "my już tyle tego zrobili" i tak się rodzą głupie błędy. Ja robiąc u siebie (pierwsza w życiu samodzielna wymiana rozrządu w jakimkolwiek aucie) sprawdzałem wszystko po 10 razy zanim zabrałem się do odpalania auta, w przypadku rutyniarzy wygląda to tak, zdejmowanie, zakładanie, zadowolenie z siebie, że kolejny rozrząd zrobiony, telefon do klienta "panie przywoź hajs, odpalanie i zonk, "panie to na pewno nie nasza wina ma pan zepsutą pompę", "dawaj hajs", "dawaj hajs", "panie na pewno dobrze zrobiliśmy trzeba szukać gdzie indziej"

Dlatego jeśli po wymianie rozrządu mechanik nie ustawia kąta wtrysku zegarem/vag`iem / czymkolwiek - nie jest w stanie stwierdzić czy wszystko działa perfekcyjnie.

Mam mechanika, któremu zleciłem już kilkanaście rozrządów i pomylił się tylko raz , ale od razu wykryliśmy usterkę - źle ustawiona pompa.
Nie zna się na diagnostyce, ale jest dokładny w mechanice więc wspolnie ustawiamy kąt vag-comem i robota wtedy dopiero jest wykonana od a do z.

Niestety , ale wciskającego mi kit mechanika wyczuwam na odległość i nie jadę więcej do niego.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 18:20:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
W brew pozorom nie jest tak łatwo ustawić ten rozrząd gdy chce się to zrobić naprawdę solidnie.

Znacznie łatwej i szybciej wychodzi to tym którzy robią to malując kropki. Efekt marny ale mniejszy nakład czasu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 19:56:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Lotus nie demonizuj, swój ustawiałem na kropki znaczki i inne cuda niewidy, jedyne co zrobiłem to zablokowałem pompę śrubą. Efektu nie nazwał bym marnym.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 20:06:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Efekty mogą być 2: działa lub nie ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 20:15:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Ew 3 efekt, bardzo nie działa. :diabel:

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 20:30:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Bobo napisał(a):
Lotus nie demonizuj, swój ustawiałem na kropki znaczki i inne cuda niewidy, jedyne co zrobiłem to zablokowałem pompę śrubą. Efektu nie nazwał bym marnym.


Mocno się z wami nie zgodzę gdyż efektów może być więcej.

Działa
Nie działa
Chodzi zbyt miękko
Chodzi zbyt twardo
Kopci lekko na biało
Kopic lekko siwo
Kopci lekko czarno

Diesel ustawiony bez szczelinomierzy to żaden Diesel ;)
I nie ma w tym odrobiny demonizowania , po prostu dobrze ustawiony rozrząd nie jednego wprowadził w osłupienie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 20:34:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Szkoda, że mam do Ciebie tak daleko bo chętnie bym osłupiał. :): poważnie

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 20:46:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Sam możesz sobie ustawić jak się należy :) nie musisz nigdzie jeździć. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 21:49:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Lotus napisał(a):
Bobo napisał(a):
Lotus nie demonizuj, swój ustawiałem na kropki znaczki i inne cuda niewidy, jedyne co zrobiłem to zablokowałem pompę śrubą. Efektu nie nazwał bym marnym.


Mocno się z wami nie zgodzę gdyż efektów może być więcej.

Działa
Nie działa
Chodzi zbyt miękko
Chodzi zbyt twardo
Kopci lekko na biało
Kopic lekko siwo
Kopci lekko czarno

Diesel ustawiony bez szczelinomierzy to żaden Diesel ;)
I nie ma w tym odrobiny demonizowania , po prostu dobrze ustawiony rozrząd nie jednego wprowadził w osłupienie.

Solucją jest regulacja kąta wtrysku, ale chętnie przeczytam jak ustawia się go szczelinomierzem. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 22:16:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
w 1.9tdji robi się rozrząd po litrze bimbru i przy świtle matrycy laptopa :d

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: