.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 05:56:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDi AFB] Cos w silniku zaczelo strasznie stukac.
PostNapisane: 06.mar.2009 17:34:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 09:49:04
Posty: 61
Lokalizacja: Bialystok
Witam. Potrzebuje pilnie pomocy.Dzisiaj po zgaszeniu auta i po ponownym odpaleniu cos w silniku strasznie zaczelo stukac. Szybko zgasilem auto i podpialem Vaga. Zero bledow ale na kanale 13 i 14 wartosci na wszystkich cylindrach na poziomie 6 i 7 na plusie. Co moglo sie tak nagle stac. Rozrzad sie przestawil czy co ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 17:56:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Hydraulika poszla spac...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 09:20:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Mógł się urwać napinacz paska wielorwkowego i na przykład za chwilę urwie rozrząd jak będziesz dalej diagnozował.

To jeden z powodów ale i wiele innych rzeczy może wywoływać takie objawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 09:31:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Lotus napisał(a):
Mógł się urwać napinacz paska wielorwkowego i na przykład za chwilę urwie rozrząd jak będziesz dalej diagnozował.


Jaaasne :| - napinacz wielorowka na pewno ma wpływ na korekcje :-) ... .
Jeżeli siadała rolka (lub napinacz) - to wyłacznie od paska zębatego.
Natomiast jest prawdą Kolego Alex, że pod zadnym pozorem nie powinieneś uruchamiać silnika ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 09:39:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
No bo to jest tak :)

Urywa się napinacz paska wielorowkowego , pasek wieloorowkowy wkręca się pod koło z tłumikiem drgań skrętnych. Obciążenie silnika rośnie więc zanim zerwie się pasek rozrządu silnik pracuje z ogromnym obciążeniem. Żeby więc utrzymać obroty i równą pracę sterownik zwiększa dawkę paliwa.

Nie musi tak być w Twoim przypadku ale przynajmniej należy brać taką ewentualność pod uwagę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 09:42:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
alextaxi napisał(a):
Zero bledow ale na kanale 13 i 14 wartosci na wszystkich cylindrach na poziomie 6 i 7 na plusie.

przemik napisał(a):
Hydraulika poszla spac...

Oj chlopie:) hydraulika 24 zaworow padla nagle, niespodziewanie z zaskoczenia i jodnoczesnie?
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 09:45:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
przemekk74 napisał(a):
alextaxi napisał(a):
Zero bledow ale na kanale 13 i 14 wartosci na wszystkich cylindrach na poziomie 6 i 7 na plusie.

przemik napisał(a):
Hydraulika poszla spac...

Oj chlopie:) hydraulika 24 zaworow padla nagle, niespodziewanie z zaskoczenia i jodnoczesnie?


To akurat jest bardzo możliwe - wystarczy jeden nieczynny cylinder i korekcje oszaleją. Ba - nawet hydraulika nie musiała się wysypać - wystarczy zawieszony wtryskiwacz i tez tak będzie.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 09:45:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Gdzieś ostatnio właśnie czytałem i nie wiem czy to nie Twoje autorstw Przemek.

"Wszystko i tak zawsze kończy się na wałkach i hydraulice" :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 09:58:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Lotus napisał(a):
Gdzieś ostatnio właśnie czytałem i nie wiem czy to nie Twoje autorstw Przemek.

"Wszystko i tak zawsze kończy się na wałkach i hydraulice" :)

a wszystkie drogi prowadzą do Rzymu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 11:21:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Lotus napisał(a):
Gdzieś ostatnio właśnie czytałem i nie wiem czy to nie Twoje autorstw Przemek.

"Wszystko i tak zawsze kończy się na wałkach i hydraulice" :)


Chyba moje :peace: :diabel:

AndyN napisał(a):
Jak zawsze w przypadku V6 wszystko kończy się na wałkach :diabel: (...)


Stąd: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... c&start=27

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 11:41:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 09:49:04
Posty: 61
Lokalizacja: Bialystok
Witam. Napinacz paska wielorowkowego robiony byl 3 miesiace temu. Pasek wielorowkowy i zebaty cale i na swojch miejscach.Silnik odpalil od strzalu ale stukanie jest bardzo glosne.Samochod w warsztacie . W poniedzialek rozbieraja, na co zwrocic uwage ? Napewno stalo sie to podczas gaszenia albo przy uruchamianiu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 11:49:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
uwagę zwracasz na:
- układ rozrządu [hydro/wałki];
- wtryskiwacze.


czy ten warsztat wie co robi?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 13:27:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Lotus napisał(a):
Urywa się napinacz paska wielorowkowego , pasek wieloorowkowy wkręca się pod koło z tłumikiem drgań skrętnych. Obciążenie silnika rośnie więc zanim zerwie się pasek rozrządu silnik pracuje z ogromnym obciążeniem. Żeby więc utrzymać obroty i równą pracę sterownik zwiększa dawkę paliwa.


Czego to się człowiek ostatnio na AKP nie dowiaduje ... :/ . A powiedz mi Lotus dlaczego zwiekszona dawka paliwa miałaby podnosić wartość korekcji skoro w rzeczywistości jest dokładnie na odwrót i im bardziej obciążymy silnik tym jego praca staje się równiejsza a korekcje maleją ... ??

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 13:35:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
IDentyczne objawy jak u zalozyciela tematu mialem w moim Golfie i winny byl podwieszajacy sie zawor skutkiem podpartej szklanki.
Korekcje poszly w gore do +3,1 mg, silnik dymil bardzo mocno, strasznie halasowal i trzeslo go niemilosiernie.
Moim skromnym zdaniem szukaj dziury w calym w sterowaniu zaworami - walki, dzwigienki, zawory etc ...
Jeden lub wszystkie cylindry nie sa prawidlowo napelniane , ECU probuje wyrownac obroty dolewajac paliwo ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 14:47:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
korekcje, ktore widac to roznica cylindrow wzgledem cylindra 2 (tak napisano w naglowku logu). Jezeli cos stalo sie "globalnie" i dotyczy wszystkich cylindrow to dotyczy takze cylindra 2 wiec np lanie wiecej paliwa na we wszystkie cylindry (takze w 2gi) nie powinno miec wplywu na korekcje. Za to jakakolwiek zmiana w pracy cylindra 2 powinna byc widziana we wszystkich korekcjach - tyle z czystej logiki.
Jestem czlowiekiem otwartym i jezeli praktycy twierdza cos innego to czekam na rozwiazanie zagadki

Co do cytatu
Cytuj:
"Wszystko i tak zawsze kończy się na wałkach i hydraulice" :)


Nie moj ale jezeli mialby byc moj to napisalbym "na tym forum jest powszechna wiara, ze korekcje odzwierciedlaja jednoznacznie stan walkow i hydrauliki co jest bzdura"
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 16:03:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 09:49:04
Posty: 61
Lokalizacja: Bialystok
Witam po raz kolejny. Auto na podnosniku. Zostala zdjeta na razie prawa pokrywa zaworow i co sie okazalo ? Spadlo 5 dzwigienek. Lewa strona zostaje do poniedzialku. Rozrzad sie nie przestawil. Walki z taj strony idealne baz sladow zuzycia.Teraz pytanie . Dlaczego spadly?. Czy popychacze sa do wymiany cz cala hydraulika ?. Mysle ze po prawej stronie moze byc podobnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 16:17:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Kolego miałem podobny przypadek właśnie w takim silniku, tylko u mnie spadły 3 dźwigienki, spowodowane było to zużytymi popychaczami. Jeździłem tak lecz zaniepokoiły mnie korekcje i za radą Piotrusia podniosłem dekle, niestety okazało się że zapiekły się 2 zawory co poskutkowało zdjęciem głowicy. Krótko mówiąc jak pospadały dźwigienki to do wymiany masz:
popychacze: 059 109 521 E
dźwigienki : 059 109 444
podkładki : 059 109 075 E
Wszystkiego po 24 szt,oraz oczywiście nowe uszczelki pod dekle 2 szt b 059 198 025. i sprawdź czy nie stanęły zawory.

ObrazekObrazek

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 17:27:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Piotruś napisał(a):
Lotus napisał(a):
Urywa się napinacz paska wielorowkowego , pasek wieloorowkowy wkręca się pod koło z tłumikiem drgań skrętnych. Obciążenie silnika rośnie więc zanim zerwie się pasek rozrządu silnik pracuje z ogromnym obciążeniem. Żeby więc utrzymać obroty i równą pracę sterownik zwiększa dawkę paliwa.


Czego to się człowiek ostatnio na AKP nie dowiaduje ... :/ . A powiedz mi Lotus dlaczego zwiekszona dawka paliwa miałaby podnosić wartość korekcji skoro w rzeczywistości jest dokładnie na odwrót i im bardziej obciążymy silnik tym jego praca staje się równiejsza a korekcje maleją ... ??



Włącz klimatyzacje , obserwuj kanał 13 i 14 wtedy się dowiesz jeszcze więcej..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 18:19:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
alextaxi napisał(a):
Walki z taj strony idealne baz sladow zuzycia.Teraz pytanie . Dlaczego spadly?. Czy popychacze sa do wymiany cz cala hydraulika ?. Mysle ze po prawej stronie moze byc podobnie.


Powodów może być bardzo dużo ale ja "obstawiam" słabe ciśnienie oleju (pod warunkiem, ze naciąg paska zębatego jest prawidłowy i nie nastąpiło "przeskoczenie o kilka ząbków").


Lotus napisał(a):
Włącz klimatyzacje , obserwuj kanał 13 i 14 wtedy się dowiesz jeszcze więcej..


Co oczywiste - korekcje się rozjadą lecz tylko na niektórych cylindrach (bo wzrośnie dawka, więc najsilniejsze cylindry ECU będzie zmuszone "powstrzymywać")- ale nie tak jak napisał Alex - na wszystkich cylindrach po równo i na pewno nie do kosmicznych wartości +/- 6mg/Hub - panie mechaniku ... .
Zresztą "relacja" Alexa też rozwiewa Twoje fantazje ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 07.mar.2009 18:43:12 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 18:32:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
alextaxi napisał(a):
Witam po raz kolejny. Auto na podnosniku. Zostala zdjeta na razie prawa pokrywa zaworow i co sie okazalo ? Spadlo 5 dzwigienek. Lewa strona zostaje do poniedzialku. Rozrzad sie nie przestawil. Walki z taj strony idealne baz sladow zuzycia.Teraz pytanie . Dlaczego spadly?. Czy popychacze sa do wymiany cz cala hydraulika ?. Mysle ze po prawej stronie moze byc podobnie.


Sprawdź czy na pewno znajdziesz wszystkie krzywki i kamyczki.Możliwe że coś dostało się do miski olejowej.
Jeśli tak.Warto było by je wygrzebać.

A wszystko się rozpadło bo ten typ tak ma :|


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: