.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 03:42:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 22:28:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Chodzi o to że ustawienie czasu wtrysku nie ma znaczenia gdy nastawy mechaniczne są błędne.

Dobrze ustawienie wynika uchwycenia punktu OT czyli punktu na kole zamachowym w okienku skrzyni , a jest to kłopot bo z różnej perspektywy różnie widać. Chyba że skrzynia jest wyjęta wtedy przyrząd do ustawienia martwego punktu.


Następnie trzeba tylko ustawić wałek rozrządu liniałem który wsuwa się w nacięcie wałka rozrządu , przekręca się go w lewo lub w prawo do oporu i mierzy się szczelinomierzem odległość liniału od rantu głowicy. Wynik dzielimy przez dwa i dobieramy grubość listka szczelinomierza na podstawie wyniku. Używając dwóch szczelinomierzy poziomujemy wałek uzyskanymi wymiarami.

Koło rozrządu odkręcamy kluczem nasadowym i zbijamy je wybijakiem p
rzez otwór technologiczny w metalowej obudowie paska rozrządu.

Zakładamy pasek rozrządu na przy czym koło na wałku zostaje luźne , lekko dokręcone śrubą tak by mogło się przemieszczać. Wałek zablokowany liniałem ze szczelinomierzami oczywiście.

Koło pompy wtryskowej zablokowane w obudowie.

Gdy założymy pasek na wszytskie koła i napinacz , wyjmujemy blokadę pompy.
Napinacz napinamy w odpowiednim kierunku przy czym koło rozrządu luźno obraca się, a wałek rozrządu zablokowany jest liniałem i szczelinomierzami.

Gdy wskaźnik napinacza jest w odpowiednim miejscu należy dokręcić jego nakrętke około 20 Nm.

W następnej kolejności blokując koło rozrządu trzeba z wyczuciem dokręcić je do wałka używając siły 55 Nm. W trakcie dokręcania nie może znajdować się
już liniał blokujący ponieważ może zostać wykruszony wałek.

Gdy już to wszystko jest skręcone należy obrócić wałem korbowym dwa razy by sprawdzić nastawy. Gdy znak na kole zamachowym jest w odpowiednim miejcu liniał musi wejść w wałek rorządu wraz ze szczelinomierzami o tych samych grubościach.

Jeśli wszystko się zgadza zakładamy pokrywę rozrządu i uruchamiamy silnik. Czas wtrysku ustawia się w trybie nastaw podstawowych na kanale 00. Pozycja 2 określa czas rozpoczęcia wtrysku , 9 temperaturę paliwa od kterej czas wtrysku jest zależny i tu należy skorzystać z wykresu.

Najczęściej korekta nie jest konieczna , ale gdyby była konieczna wystarczy przesunąć odpowiednio pompę lub jej koło zależnie od konstrukcji .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 22:41:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Lotus napisał(a):

Dobrze ustawienie wynika uchwycenia punktu OT czyli punktu na kole zamachowym w okienku skrzyni , a jest to kłopot bo z różnej perspektywy różnie widać. Chyba że skrzynia jest wyjęta wtedy przyrząd do ustawienia martwego punktu.



Akurat z tym jest najmniejszy problem ;)

Twoja metoda mimo że bardzo dokładna - jest bardziej czasochłonna i wymaga demontażu koła oraz pokrywy zaworów a i tak trzeba skontrolować początek tłoczenia - kąt wtrysku (000 BS poz 2 + TDI-timing).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 22:47:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
To nie jest metoda , to jedyny sposób wykonania wymiany paska rozrządu. Wszytko inne to udawanie że się coś zrobiło.

A jeśli ktoś robi to w inny sposób nie ma byt wiele okazji przekonać się jak powinien pracować silnik TDI i całkiem nie są mu potrzebne blokady i narzędzia.

Myślę więc że powinieneś się zdecydować czy bronisz partactwa czy solidności. Bo mam wrażenie że trochę jak ci wygodniej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 23:16:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Stosuję metodę opisaną przez Etzholda, z użyciem wierteł jako ustalaczy (zgodnie z opisami) ale skoro on nie robił dokładnie tak jak Ty , pewnie był bardziewiarzem ... :D

Dla mnie liczy się efekt końcowy, nie zaś efekciarstwo ... ;)

+

To jest tak jak z nadmuchiwaniem na forach moto chiptuningu "pod konkretny samochód"
Można zrobić to alternatywnymi metodami, nawet zdalnie i efekt będzie ten sam, ale lepiej drzeć się na prawo i lewo że trzeba wyrzucić kupę siana aby być zadowolonym ... przynajmniej w teorii bo praktyka pokazuje że obie metody prowadzą do tego samego celu.

++

Zapytam jeszcze na koniec ... dopuszczalnym jest odczyt/ustawienie początku kata wtrysku przy pomocy laptopa + kabelka zamiast zegara lub VAG`a/VASA , czy to też świętokradztwo ? ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 23:40:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Nie bądź cynikiem i nie opowiadaj o wiertłach czy śrubach bo nie ustawisz tym wałka. Jet to bzdura wierutna jak i ustawianie czasu wtrysku w stosunku do zamykającego lub otwierającego się zaworu.


Naturalnie można czas wtrysku ustawić laptopem i czym chcesz bo efekt będzie ten sam pod warunkiem że nie będziesz wygłaszał teorii o kanale 04 co jest absurdem bo jak pisałem interesuje nas tylko 00.

Ogólnie powtarza się ponownie sytuacja z zeszłego roku ponieważ gdzieś tam zasłyszane i trochę domyślone dogmaty obalam przy przypadkowej okazji.

Jeśli więc chcesz być autorytetem to przestań balansować między wiem nie wiem , słyszałem wydawało mi się bo jak pisałem bronisz tego co wcale nie musi być słuszne.

Kiedy Ty szerzysz partactwo to wszyscy mają słuchać co pokazuje Twoja " kryształowa kula" Uświadom sobie więc w końcu że nie tędy droga , albo się naucz i się wymądrzaj albo siedź cicho i nie szerz głupoty o śrubkach i wiewrtłąch bo to jest właśnie druciarstow.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 23:43:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
Baskecior kolega Lotus opisał jedyny poporawny sposob wymiany rozrzadu w TDI i nie ma co sie sprzeczac z oczywistą oczywistaoscią ;)

---edit----
wiertło 6-stke to kazdy ma pod reka prawie, ale z wiertłem bodajrze 15mm to moze być juz lekki problem :D

nie mowiac juz jak wystapila kolizja rozrzadu i trzeba poskaładac na nowo wtedy kropki flamastrowe nie pomoga :D

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Ostatnio edytowano 08.mar.2009 23:48:23 przez szewek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 23:46:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Dzięki szewek , bo za chwilę pogubimy się o czym mamy pisać na tym forum. Albo chcemy się coś dowiedzieć albo nie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 23:53:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Lotus napisał(a):
Nie bądź cynikiem i nie opowiadaj o wiertłach czy śrubach bo nie ustawisz tym wałka. Jet to bzdura wierutna jak i ustawianie czasu wtrysku w stosunku do zamykającego lub otwierającego się zaworu.


Naturalnie można czas wtrysku ustawić laptopem i czym chcesz bo efekt będzie ten sam pod warunkiem że nie będziesz wygłaszał teorii o kanale 04 co jest absurdem bo jak pisałem interesuje nas tylko 00.

Ogólnie powtarza się ponownie sytuacja z zeszłego roku ponieważ gdzieś tam zasłyszane i trochę domyślone dogmaty obalam przy przypadkowej okazji.

Jeśli więc chcesz być autorytetem to przestań balansować między wiem nie wiem , słyszałem wydawało mi się bo jak pisałem bronisz tego co wcale nie musi być słuszne.

Kiedy Ty szerzysz partactwo to wszyscy mają słuchać co pokazuje Twoja " kryształowa kula" Uświadom sobie więc w końcu że nie tędy droga , albo się naucz i się wymądrzaj albo siedź cicho i nie szerz głupoty o śrubkach i wiewrtłąch bo to jest właśnie druciarstow.

Nic nie wspominałem o kanale 04 to po pierwsze.
Po drugie mylisz pojęcia czasu wtrysku z początkiem wtrysku co utwierdza mnie w przekonaniu że nie wiesz do końca o czym piszesz ...
Po trzecie zaczynasz drapać na oślep nie doczytawszy na spokojnie do końca ... nie pierwszy i ostatni raz zresztą, ale skoro o autach wiesz wszystko ... czapki z głów i na kolana ... :D

+

Aby nie byc gołosłownym, proszę bardzo, wiele osób z tego korzysta z pozytywnym skutkiem:
http://www.planetsecurity.pl/vag/Rozrzad%20R4%20TDI.pdf

Ale co tam ... Etzhold był druciarzem bo używał wiertła do blokady ... a liniał musi być z ASO bo dorabiany to grzech :D

++
Nie ma kanału 00 , jest grupa 000 w kanale 01 (silnika) ... :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 00:03:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Ratuj się czym chcesz :) ale zdecyduje się albo jesteś autorytetem druciarstwa albo podchodzisz do tematu profesjonalnie.

Mnie w każdym razie irytuje gdy ktoś się zachowuje jak chorągiewka na wietrze.

Pisałem już że nic do Ciebie nie mam mimo ze czepiasz się mnie co chwila. Jak będziesz miał racje będę jej bronił do ostatniego przycisku na klawiaturze , ale jak będziesz raz się rozpisywał o błędach innych jak to często czynisz , a chwilę później sam wygłosisz teorie druciarstwa jak w tym poście. Nie zostawię na Tobie suchej nitki ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 00:16:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Tak, tak uprawiaj dalej czarny PR i wciskaj dalej kit w postaci niewypowiedzianych słów lub teorie o wpływie napinacza paska wielorowkowego na korekcje ... :D
Nie czepiam się Ciebie, ale drażniącym jest fakt że nikt nie ma prawa mieć innego zdania od Ciebie, a jeśli się tak zdarzy ... ohohoho ...
Przeczytaj podlinkowanego przeze mnie PDF`ka i zastanów się nad tym co napisałeś.
Kiedyś pisałeś o tym że laptop + kabelek dają złe odczyty i są narzędziem szatana, co obaliłem , podobnie jak wiele osób na tym forum.
Teraz piszesz, że albo ustawienie rozrządu na blokady albo śmierć, dymienie i Bóg wie co jeszcze co jest kolejną bzdurą. Powtarzam - wierutną bzdurą.
Rozrząd składasz tak jak Bozia kazała (z blokadami, lub bez, na kropki, flamastry lub cokolwiek - różne metody już widziałem i jak powtarzam nieważne jak byle efekt końcowy był zadowalający) a na końcu ustawiasz kąt wtrysku + kontrola w TDI-timingu (wiesz w ogóle co to jest ?, czy dla Ciebie istnieje tylko wykres z zeszytu serwisowego i przeliczanie) i autko musi palić od dotknięcia.
Konkluzja: Ustawienie rozrządu bez oryginalnych blokad przez sprawnego mechanika + regulacja kąta wtrysku da taki sam efekt jak twoja wersja. Metody różne , ale efekt ten sam.
Druciarstwem nazwę oddanie klientowi samochodu bez wyregulowanego kąta wtrysku, lub z nieuruchamiającym się prawidłowo / w ogóle silnikiem , kopcącym na niebiesko i z błędem 00550 w ECU.

Ty starasz się udowodnić, że tylko Lotus ma rację a wszystkie drogi prowadzą do jego warsztatu , bo nikt inny na świecie nie umie ustawić rozrządu tak jak Ty ...
Idę zrobić popcorn, bo ciekaw jestem co teraz wymyślisz. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 00:39:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Nie czepiaj się korekcji 2.5 TDI i paska wielo rowkowego bo rozważasz to tylko teoretycznie i szukasz argumentów do obrony. Nie wiem po co zupełnie... Tym bardziej że nie wiele masz z tym doświadczeń. :)

Dla mnie oczywiście możesz kupić rower , nie smarować łańcucha , nie naciągać łańcucha albo robić to po swojemu.

Efekt będzie taki że będziesz jechał ale trochę będzie skrzypiał czasem spadnie ten łańcuch to sobie założysz. Rower będzie jechał ale nie do końca tak jak wymyślił producent rowerów. Opracujesz swój własny sposób obsługi tego roweru i będziesz go głosił na forach internetowych. Rower będzie Ci służył a Ty będziesz głosił jakim jesteś specjalistą od tych właśnie rowerków.

Na to przyjdzie taki Lotus który przeczytał instrukcje obsługi roweru , zapoznał się z jego budową, Taki Lotus który naprawiał rowery zanim Ty nauczyłeś się nimi jeździć. I taki Lotus który przedstawi fakty które obudzą w Tobie wyobraźnie ale duma nie pozwoli CI przyznać racji. Jak to wszak od lat tak robię i tak jest dobrze ?


Lotus odpowiada na koniec.

Nie dam się wciągnąć dalej w druciarskie pogaduchy z Basketem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 00:42:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nie brnij dalej ... bo ja osobiście odbieram to tak: próbujesz szukać na siłę klientów w tym miejscu dyskredytując wszystkich , którzy ośmielą się mieć inne zdanie niż Ty.
Wspomniany przeze mnie cytat o wpływie napinacza paska wielorowkowego, czyli oczywista bzdura obalona przez Piotrusia + pomylenie czasu z kątem wtrysku + wiele innych twoich pomyłek sugerują że nie do końca wiesz o czym piszesz. Nie przyznasz się do błędu i będziesz czarował i dyskredytował.
Serwis rowerów też prowadzisz ?

Miłej nocy. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 09.mar.2009 00:50:58 przez Baskecior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 00:50:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Z tym forum to trochę jak z czaterią .... Same demony i pogromcy tam urzędują :)


W realu tylko trochę argumentów brak....


Wrzuć na luz stary ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 00:53:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kiedyś był taki dowcip rysunkowy , który brzmiał mniej więcej tak:
http://www.progressiveu.org/014219-i-ca ... g-internet

;)

PS: jednocześnie przepraszam czytających za OT, ale nie lubię mitomanii i musiałem zareagować.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 10:04:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
OT
Myslalem, ze Lotus wrocil odmieniony... i na początku sprawial takie wrazenie... znow brniesz w to samo i chcesz zmienic to forum na swoją modłe... szkoda.
Jak slusznie zauwazono w tym wątku ... kąt wyprzedzenia wtrysku, a kąt wtrysku to dwie rozne rzeczy.
Druga sprawa - forowanie tez - jak ja naparawialem diesle to Ty na księdza mowiles Zorro... są nie na miejscu... nie znasz ludzi wiec nie stawiaj takich tez, bo nie wiesz kto siedzi po drugiej stronie.. ;)
EOT

Pozdrawiam seredecznie

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 10:21:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Żeby Lotu się odmienił musiał by opowiadać takie same durnoty jak niektórzy tutaj :)

Tak nie będzie bo nie można zmienić koloru trawy która jest zielona i nieba które jest niebieskie.


I wyjaśnimy sobie raz na zawsze !! Nie ma czegoś takiego jak kąt wtrysku , tego się nie zmienia i nie podlega ustawieniom.

Po wymianie paska ustawiasz tylko CZAS ROZPOCZĘCIA WTRYSKU dlatego to się nazywa ATDC i BTDC . Czas w którym następuje rozpoczęcie wtrysku przed górnym martwym punktem lub za. BTDC i ATDC

Ta sama sytuacja była w zeszłym roku bo Bacecior nie chcę się nauczyć i ciągle wkłada ten sam robiąc zamieszanie na forum żeby udowodnić że on ma racje.

Przez to ucieka wątek i jego sens a zaczynają się uszypliwośći.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 11:00:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kąt wtrysku, kąt początku wtrysku, początek tłoczenia, czy czas rozpoczęcia wtrysku to dokładnie to samo (są zamiennie stosowane w literaturze oraz mowie warsztatowej czy forumowej).
Istnieją pojęcia statycznego oraz dynamicznego kąta wtrysku, pierwszy regulujemy w 000 BS, lub wskaźnikiem zegarowym, za drugi odpowiada N108 ... ale co ja będę uczył fachowca ...
To Ty mylnie operowałeś również w tym wątku pojęciem czasu wtrysku i to Ty jesteś nieprecyzyjny , przy okazji zarzucając innym nierzetelność.
Cytuję:
Lotus napisał(a):
Chodzi o to że ustawienie czasu wtrysku nie ma znaczenia gdy nastawy mechaniczne są błędne.


Kończę , bo naprawdę opadły mi cycki ...

pozdrawiam bardzo, bardzo serdecznie

+ na szybko wklejam opisy bloków diagnostycznych ze strony Masters`a na dowód że istnieje pojęcie kąta początku wtrysku, są to skany zeszytów serwisowych:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=347

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 11:12:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Nie wszyscy i nie koniecznie się mylą. Pisałem już że macie sporo doświadczeń i sporo wiedzy. Jednak w wielu przypadkach są to trochę zasłyszane trochę podglądane informacje i trochę zniekształcone.

Dlatego ja przedstawiam sprawę taką jaka ona jest. Nie ja wymyślam procedury serwisowe tylko producent układu wtryskowego czy silnika.

Ktoś w tym temacie był zainteresowany profesjonalnym wykonaniem wymiany paska rozrządu. Odpowiedziałem tak jak jest , a że Tobie Basket to nie odpowiada to trzeba było napisać tak:

Drogi kolego nie zgadzam się z Lotusem bo to zbyt dokładne , ja używam do tego wiertła i robi e tak tak tak tak tak i tak i tak ....


Tylko jak pisałem, zdecyduj się e na coś bo raz wymagasz od wszystkich profesjonalizmu , od druciarzy wyzywasz warsztaty i mechaników. Gdy zaś ktoś w dobrej wierze przedstawia sprawę jak się należy, to też jest Ci źle bo okazuje się że Ty robisz inaczej. Dla mnie możesz robić Basket jak chcesz i co chcesz. Ale podważasz nie moje wymysły czy patenty. Podważasz procedury zaprojektowane przez inżynierów Boscha. Więc o co chodzi ... ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 11:28:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przytaczam fragmenty dyskusji, tak gdybyś zapomniał:

Baskecior napisał(a):
Lotus napisał(a):

Dobrze ustawienie wynika uchwycenia punktu OT czyli punktu na kole zamachowym w okienku skrzyni , a jest to kłopot bo z różnej perspektywy różnie widać. Chyba że skrzynia jest wyjęta wtedy przyrząd do ustawienia martwego punktu.



Akurat z tym jest najmniejszy problem ;)

Twoja metoda mimo że bardzo dokładna - jest bardziej czasochłonna i wymaga demontażu koła oraz pokrywy zaworów a i tak trzeba skontrolować początek tłoczenia - kąt wtrysku (000 BS poz 2 + TDI-timing).


Ustawienie koła w skrzyni na znaku jest tak proste jak karmienie niemowlaka, wsypałeś się już na "dzień dobry".
Chwilę później podałem alternatywne procedury serwisowe opisane w literaturze (wstawiłem link do PDF`a) , co byłeś łaskaw skwitować druciarstwem.
Nie podważam i nie podważałem żadnego patentu, a jedynie podałem alternatywne metody - równie skuteczne. Nigdzie nie napisałem że twoja metoda jest zła, napisałem że jest bardziej czasochłonna a i tak na koniec wymagana jest regulacja statycznego kąta wtrysku.

Skończ Waść i bądź precyzyjny, zarówno podając fachowe terminy, jak i precyzyjnie cytując rozmówców.

Lotus napisał(a):
Więc o co chodzi ... ?

... o to że kolego Lotus macie kłopot ze zrozumieniem tekstu czytanego i jesteście tak rozkochani w sobie że nie dopuszczacie istnienia nikogo innego na tym padołku oprócz siebie samego.

Słowo "profesjonalizm" jak widać jest marketingowo wyświechtanym sloganem używanym dość dowolnie ... podobnie jak honor i ojczyzna w wydaniu naszych polityków.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 11:51:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Lotus napisał(a):
I wyjaśnimy sobie raz na zawsze !! Nie ma czegoś takiego jak kąt wtrysku , tego się nie zmienia i nie podlega ustawieniom.


Troche teori:
w najwiekszym uproszczeniu mozemy wyroznic:

- kąt wyprzedzenia wtrysku - ilosc stopni o jaką obroci sie wał korbowy przed GMP (górnym martwym punktem)
- kąt wtrysku - ilosc stopni o jaki obróci sie wał korbowy po GMP w trakcie trwania rozpylania paliwa


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/994 ... 388ca.html


Jesli zaobserwujemy proces spalania w silniku wysokopreznym mozemy wyroznic trzy fazy:
I - okres indukcji, zwany zwłoką zapłonu w którym następuje wtrysk paliwa, jego podgrzanie i odparowanie (trwający ok. 1/500 sekundy),
II - okres rozprzestrzeniania się płomienia od licznych ognisk zapłonu i gwałtowny wzrost ciśnienia,
III - okres dopalania resztek paliwa

Kąt wyprzedzenia wtrysku wpływa na wartość ciśnienia spalin i gwałtowność jego wzrostu oraz długość okresu indukcji. Ponieważ im dłuższy jest pierwszy okres, tzn. im więcej paliwa znajduje się w cylindrze w chwili zapłonu, tym gwałtowniejszy jest wzrost ciśnienia w drugim okresie.

Kąt wtrysku wpływa na długość III okresu.

Dane zaczerpniete z materiałow i opracowan Katedry Energetyki i Pojazdów Akademii Rolniczej w Lublinie oraz Instytut Pojazdów Samochodowych i Silników Spalinowych Politechniki Krakowskiej.

Komentarz jest chyba zbyteczny. :)

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: