rudesmen napisał(a):
visco nie jest elektryczne tylko mechaniczne, ma w sobie jakiś bimetal i olej jak to się zagrzeje to sprzęgło się spina
... i co oczywiste - kiedy termostat jest sprawny to nawet gdyby wisko zespawać na stałe z napędzającym go wałkiem - w zadnym razie nie wychłodzi to silnika ... .
Wisko jest skuteczne jedynie wobec płynu znajdującego się w chłodnicy, a kiedy termostat jest zamknięty płyn krąży w tzw. małym obiegu i sprawność/niesprawność wiskozy nie ma żadnego znaczenia
... .
Ponieważ znane są przypadki, że niesprawna wiskoza potrafi odfrunąć wraz ze śmigłem wentylatora w otchłań komory silnikowej zachowując przy tym parametry małego granatu (czytaj: potrafi uszkodzić jednocześnie chłodnicę, osłony rozrządu i maskę silnika) - wadliwą część należy bezzwłocznie wymienić lub przynajmniej wykręcić do czasu założenia nowej.
Przypadki opisane powyżej znajdują się w archiwum AKP ... .