.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 03:55:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AKE] Czujnik czy wisco ??
PostNapisane: 09.mar.2009 09:35:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2006 13:12:48
Posty: 219
Lokalizacja: Katowice
Jak wspominalem jakiś czas temu samochod nie dogrzewa się, przy ok 150km/h osiąga na wskaźniku ok 88 st. , na mieście trzyma ok 80 st.

Zauważyłem że wisco spięte jest na stałe, pytanie czy to czujnik czy wisco.

Podłączyłem VAG'a i nie pokazuje błędu czujnika.

Oczywiście nie wykluczam że padł termostat, jednak chcę zacząć od wisca gdyż chodzi na sztywno.

_________________
Audi A6 C7 Avant 2.0TDI CNHA
Audi A6 C6 Avant 2.0TDI CAHA
Audi A6 C5 Avant 2.5TDI AKE
Audi A4 B5 1.9TDI AHU
Audi 80 B4 Cabrio - German Style


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 19:17:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Powiesz w końcu co to jest Kattowitz ?


A co do wentylatora to jeśli sprzęgło pracuje na stałe to na pewno wychładza silnik wiec zmieniaj w pierwszej kolejności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 19:57:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Lotus Katowice??...

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 20:10:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Mhmmm , powinniśmy już pisać Litzmannstadt ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 22:16:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2006 13:12:48
Posty: 219
Lokalizacja: Katowice
Lotus napisał(a):
Powiesz w końcu co to jest Kattowitz ?


A co do wentylatora to jeśli sprzęgło pracuje na stałe to na pewno wychładza silnik wiec zmieniaj w pierwszej kolejności.


Co do pierwszego pytania to kolega poniżej mnie wyręczył :621:

Co do wychładzania to logiczne, z tym że nie sztuka jest wymienić kilka rzeczy sprawnych póki dojdzie się do prawdziwej usterki, dlatego moje pytanie czy ewentualną usterkę czujnika wykryłby VAG... choć sam skłaniam się ku visco...

_________________
Audi A6 C7 Avant 2.0TDI CNHA
Audi A6 C6 Avant 2.0TDI CAHA
Audi A6 C5 Avant 2.5TDI AKE
Audi A4 B5 1.9TDI AHU
Audi 80 B4 Cabrio - German Style


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 22:33:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Nie no zaraz albo piszesz że visko masz zablokowane co znaczy że trzeba je wymienić albo nie jesteś pewien.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 22:41:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2006 13:12:48
Posty: 219
Lokalizacja: Katowice
Lotus napisał(a):
Nie no zaraz albo piszesz że visko masz zablokowane co znaczy że trzeba je wymienić albo nie jesteś pewien.


Jest zblokowane, ale z tego co się orientuję to visco spina się po sygnale jaki otrzymuje z czujnika :?: Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę...

_________________
Audi A6 C7 Avant 2.0TDI CNHA
Audi A6 C6 Avant 2.0TDI CAHA
Audi A6 C5 Avant 2.5TDI AKE
Audi A4 B5 1.9TDI AHU
Audi 80 B4 Cabrio - German Style


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2009 22:55:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2009 12:32:02
Posty: 7
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
visco nie jest elektryczne tylko mechaniczne, ma w sobie jakiś bimetal i olej jak to się zagrzeje to sprzęgło się spina


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 06:53:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
rudesmen napisał(a):
visco nie jest elektryczne tylko mechaniczne, ma w sobie jakiś bimetal i olej jak to się zagrzeje to sprzęgło się spina


... i co oczywiste - kiedy termostat jest sprawny to nawet gdyby wisko zespawać na stałe z napędzającym go wałkiem - w zadnym razie nie wychłodzi to silnika ... .

Wisko jest skuteczne jedynie wobec płynu znajdującego się w chłodnicy, a kiedy termostat jest zamknięty płyn krąży w tzw. małym obiegu i sprawność/niesprawność wiskozy nie ma żadnego znaczenia ;) ... .

Ponieważ znane są przypadki, że niesprawna wiskoza potrafi odfrunąć wraz ze śmigłem wentylatora w otchłań komory silnikowej zachowując przy tym parametry małego granatu (czytaj: potrafi uszkodzić jednocześnie chłodnicę, osłony rozrządu i maskę silnika) - wadliwą część należy bezzwłocznie wymienić lub przynajmniej wykręcić do czasu założenia nowej.

Przypadki opisane powyżej znajdują się w archiwum AKP ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 15:06:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2008 19:28:20
Posty: 40
Lokalizacja: dąbrowa górnicza
jasna sprawa wymień wisko bo tylko szkód narobi ale co do za niskiej temp. to szukaj przyczyn w termostacie albo w czujniku. vag wcale nie musi pokazać uszkodzenia czujnika ja wymieniłem termostat i lipa dopiero po wymianie czujnika było ok.

_________________
A4 1.9 avf


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: