Silnik typu AGU
Średnica cylindra 81 mm
Skok tłoka 86,4 mm
Pojemność skokowa 1781 cm3
Stopień sprężania 9,5
Ciśnienie sprężania
- nominalne 1,0...1,4 MPa
- minimalne 0,75 MPa
Moc maksymalna 110 kW (150 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5700 obr/min
Moment maksymalny 210 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 1750 obr/min
Układ rozrządu / dwa wałki rozrządu w głowicy, podparte na sześciu łożyskach każdy, z wałkiem rozrządu zaworów wydechowych napędzanym paskiem zębatym i wałkiem rozrządu zaworów ssących napędzanym od tylnej końcówki wałka rozrządu zaworów wydechowych łańcuchem jednorzędowym, napinacz paska zębatego samoczynny (hydrauliczny), dwadzieścia zaworów w głowicy (12 ssących i 8 wydechowych),
o zmiennych fazach rozrządu zaworów ssących regulowanych zmianą położenia hydraulicznego napinacza łańcucha napędu wałka rozrządu zaworów ssących za pośrednictwem zaworu elektromagnetycznego sterowanego przez elektroniczne urządzenie sterujące w zależności od prędkości obrotowej silnika...
http://www.volkswagen-golf.pl/dane-tech ... olf-iv-18/