.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 04:23:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1,9TDi 110PS Avant] Wzrost poziomu oleju, spadek mocy
PostNapisane: 17.mar.2009 15:39:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.mar.2009 14:02:25
Posty: 13
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Na początku chciał bym przywitać Audimaniaków :beer:
Mój wątek dotyczy Audi A4 wersja Avant z sillnikiem 1,9 TDi 110 PS,
a dokładnie samego serca pojazdu... Przy wymianie oleju silnikowego (pół syntetyk) poziom oleju wynosił ponad stan czyli dokładnie 1,5 - 2 cm powyżej maximum... Pytanie skąd się tyle wzięło skoro po poprzedniej wymianie oleju wlałem tyle samo po kompletnym odessaniu... Sprawdzałem poziom regularnie i pewnego dnia, kiedy pozostawiłem go na 24h w stanie nienaruszalności to poziom wskazywał dokładnie 2 mm na końcówce miernika O.O ?? Szybko udałem się po 4 Litry Castrola Hydrotek też pół syntetyk i wlałem tylko litr. Zrobiłem ponowny pomiar i znowu wykazało mi 1,5 - 2 cm ponad stan ... To już kompletnie byłem pod znakiem zapytania ... A teraz spadek mocy... Zauważyłem, że za sprężarką jest osmolona końcówka. Dodam, że od niedawna Turbina zaczęła dziwnie gwizdać... Możliwe, że spadek jest związany przepuszczalnością powietrza za turbiną i stąd ten brud...
Dodam, że jest to rocznik 96 i ma przejechane 278 ... Jestem drugim właścicielem tego auta i fakt faktem dostało się pod ręce tak zwanych polskich "fachowców" ... i od tego momentu zaczęło się .... Ogólnie silniczki 1,9 TDi moim zdaniem są najlepsze... Mało awaryjne, a ich spalanie jest rewelacyjne ;) Poprzedni właściciel wymieniał olej co 10 tyś i staram się to utrzymać...
Za udzielenie informacji z góry serdecznie dziękuję ;)

PS. Postaram się załączyć zdjęcia w najbliższym czasie.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1,9TDi 110PS Avant] Wzrost poziomu oleju, spadek
PostNapisane: 17.mar.2009 17:32:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
do wykasowania

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 17.mar.2009 17:45:34 przez przemekk74, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1,9TDi 110PS Avant] Wzrost poziomu oleju, spadek
PostNapisane: 17.mar.2009 17:39:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Etheral napisał(a):
Na początku chciał bym przywitać Audimaniaków :beer:
Mój wątek dotyczy Audi A4 wersja Avant z sillnikiem 1,9 TDi 110 PS,
a dokładnie samego serca pojazdu... Przy wymianie oleju silnikowego (pół syntetyk) poziom oleju wynosił ponad stan czyli dokładnie 1,5 - 2 cm powyżej maximum... Pytanie skąd się tyle wzięło skoro po poprzedniej wymianie oleju wlałem tyle samo po kompletnym odessaniu... Sprawdzałem poziom regularnie i pewnego dnia, kiedy pozostawiłem go na 24h w stanie nienaruszalności to poziom wskazywał dokładnie 2 mm na końcówce miernika O.O ?? Szybko udałem się po 4 Litry Castrola Hydrotek też pół syntetyk i wlałem tylko litr. Zrobiłem ponowny pomiar i znowu wykazało mi 1,5 - 2 cm ponad stan ... To już kompletnie byłem pod znakiem zapytania ... A teraz spadek mocy... Zauważyłem, że za sprężarką jest osmolona końcówka. Dodam, że od niedawna Turbina zaczęła dziwnie gwizdać... Możliwe, że spadek jest związany przepuszczalnością powietrza za turbiną i stąd ten brud...
Dodam, że jest to rocznik 96 i ma przejechane 278 ... Jestem drugim właścicielem tego auta i fakt faktem dostało się pod ręce tak zwanych polskich "fachowców" ... i od tego momentu zaczęło się .... Ogólnie silniczki 1,9 TDi moim zdaniem są najlepsze... Mało awaryjne, a ich spalanie jest rewelacyjne ;) Poprzedni właściciel wymieniał olej co 10 tyś i staram się to utrzymać...
Za udzielenie informacji z góry serdecznie dziękuję ;)

PS. Postaram się załączyć zdjęcia w najbliższym czasie.

Pozdrawiam

Spadek mocy , gwizd i okopcona rura za turbo - usterka na dłoni - musisz uszczelnić miejsce z któego nastepuje przedmuch. Zrób to niezwłocznie zanim zabijesz turbinę :!!:
Co do oleju - przelałeś go na własne życzenie, jeśli dobrze wszystko doczytałem. ;)
Przy następnej wymianie oleju, wylej olej używając korka spustowego. Następnie wlej dokładnie 3,8 litra i obserwuj poziom oleju.

PS: plus ode mnie za poprawnie nazwany temat nowicjuszu :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1,9TDi 110PS Avant] Wzrost poziomu oleju, spadek
PostNapisane: 18.mar.2009 12:06:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.mar.2009 14:02:25
Posty: 13
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Baskecior napisał(a):
Spadek mocy , gwizd i okopcona rura za turbo - usterka na dłoni - musisz uszczelnić miejsce z któego nastepuje przedmuch. Zrób to niezwłocznie zanim zabijesz turbinę :!!:
Co do oleju - przelałeś go na własne życzenie, jeśli dobrze wszystko doczytałem. ;)
Przy następnej wymianie oleju, wylej olej używając korka spustowego. Następnie wlej dokładnie 3,8 litra i obserwuj poziom oleju.

PS: plus ode mnie za poprawnie nazwany temat nowicjuszu :)


To znaczy olej wymieniał mi mechanik poprzez metodę odsysania pod ciśnieniem wkładając wężyk w miejsce miernika poziomu oleju .... I właśnie przed chwilą się dowiedziałem, że to był błąd, bo trzeba było tak jak właśnie Baskecior napisałeś... rozgrzać silnik i odkręcić korek spustowy ... Tak to w naszym kraju jest, że jeden mechanik będzie krytykował drugiego ... i każdy ma swoją metodę ... ale sądzę, że teraz będę co chwile wymieniał zimeringi, bo na pewno zostały wypchnięte ...
Co do Turbiny jest dokładnie tak jak mówisz... Trzeba działać... Szkoda, że na tym forum nie ma opcji wyróżniania użytkowników plusami i minusami ;)
Już siedzi się na tych forach to jako tako pojęcie się ma :P

przemek... napisał(a):
do wykasowania


Nie sądzę ... aż tak tragicznie to nie jest... Ale dzięki za wypowiedź nie mając zbytnio dużego pojęcia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2009 18:38:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.mar.2009 14:02:25
Posty: 13
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Baskecior było tak jak mówisz ;) Tzn. okopcony był kołnierz który łączy Turbo z katalizatorem, ale zostało wszystko wymienione łącznie z olejem oraz poddano kompletnej regeneracji cały silnik. Fakt trochę koszty wyniosły, ale powiem, że było warto... Mocy to teraz przybyło i mam uczucie, ze jest jak by tej mocy więcej od czasu przywiezienia z Niemiec. Silniczek ciszej pracuje niz dotychczas. Była pilna potrzeba wymienienia niektórych podzespołów, ale na 1,9 TDi to mi teraz nie wygląda ... tylko na coś więcej :D Wymieniłem wszystkie wahacze oraz nowe sprężyny z teleskopami ... nie brałem sportowych, bo to nie jest Auto do wyczynowej jazdy. Nabrał teraz jeszcze większego komfortu, a dziur nic a nic nie czuje :D Później pochwalę się zdjęciami swojej Audicy ;) Pozdrawiam wszystkich Audimaniaków i niech moc czterech kółek będzie z Wami :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2009 20:02:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
:peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: