Na początku chciał bym przywitać Audimaniaków :beer:
Mój wątek dotyczy Audi A4 wersja Avant z sillnikiem 1,9 TDi 110 PS,
a dokładnie samego serca pojazdu... Przy wymianie oleju silnikowego (pół syntetyk) poziom oleju wynosił ponad stan czyli dokładnie 1,5 - 2 cm powyżej maximum... Pytanie skąd się tyle wzięło skoro po poprzedniej wymianie oleju wlałem tyle samo po kompletnym odessaniu... Sprawdzałem poziom regularnie i pewnego dnia, kiedy pozostawiłem go na 24h w stanie nienaruszalności to poziom wskazywał dokładnie 2 mm na końcówce miernika O.O ?? Szybko udałem się po 4 Litry Castrola Hydrotek też pół syntetyk i wlałem tylko litr. Zrobiłem ponowny pomiar i znowu wykazało mi 1,5 - 2 cm ponad stan ... To już kompletnie byłem pod znakiem zapytania ... A teraz spadek mocy... Zauważyłem, że za sprężarką jest osmolona końcówka. Dodam, że od niedawna Turbina zaczęła dziwnie gwizdać... Możliwe, że spadek jest związany przepuszczalnością powietrza za turbiną i stąd ten brud...
Dodam, że jest to rocznik 96 i ma przejechane 278 ... Jestem drugim właścicielem tego auta i fakt faktem dostało się pod ręce tak zwanych polskich "fachowców" ... i od tego momentu zaczęło się .... Ogólnie silniczki 1,9 TDi moim zdaniem są najlepsze... Mało awaryjne, a ich spalanie jest rewelacyjne
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Poprzedni właściciel wymieniał olej co 10 tyś i staram się to utrzymać...
Za udzielenie informacji z góry serdecznie dziękuję
PS. Postaram się załączyć zdjęcia w najbliższym czasie.
Pozdrawiam