.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 18:47:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: czyszczenie reflektorów ksenonowych audi a4 b6
PostNapisane: 12.mar.2009 11:22:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2009 11:13:01
Posty: 1
Lokalizacja: Wrocław
Witam wszystkich,
mam problem z reflektorami w moim audi. wymieniłem ksenony rok temu a światła święcą bardzo mizernie. w czasie opadów deszczu ze śniegiem w nocy obawiam sie jechać szybciej niż 40 km/h ponieważ mam ograniczoną widoczność.
dowiedziałem sie, ze jest to spowodowane zabrudzeniem wnętrza reflektora (soczewki). czy możecie polecić mi jakiś dobry zakład zajmujący sie czyszczeniem reflektorów we Wrocławiu? oczywiście najlepiej zeby nie "zdarł" ze mnie wielkich pieniędzy i był solidny. nowy reflektror w ASO to 1500 zł/szt. wiec nie usmiecha mi sie, a zamiennik kosztuje tylko 20 zł taniej.
będe wdzięczny za wskazania. pozdrawiam.

_________________
Audi A4 B6 2.5 TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2009 07:56:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2009 17:36:56
Posty: 1
Lokalizacja: Warszawa
Witam :)

Przeczytaj to:
http://www.a6klub.pl/a6-c5-odnowa-lamp- ... vt8134.htm

i może samemu spróbujesz :):

_________________
Audi A6 Obrazek
http://www.a6klub.pl/a6-c6-my-wonderful ... vt8148.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2009 08:42:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Albo to :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... B6wiat%B3a

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2009 09:21:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sty.2007 22:18:04
Posty: 739
Lokalizacja: k/Garwolina
lub to http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_czyszc ... 974.0.html

_________________
Krzyniek :o) A4 1XXKM 3XXNM ;)


sprzedam koła 15"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2009 09:53:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
krzyniek napisał(a):

trzeba sie zalogowac ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2009 13:50:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
BiLu napisał(a):
krzyniek napisał(a):

trzeba sie zalogowac ;)


lukaszr napisał(a):
Ponieważ od dłuższego czasu denerwowało mnie to, że widać było brud na soczewkach tak jakby były ciągle lekko zaparowane - była mgiełka brudu co uniemożliwiało właściwe przepuszczanie światła.
Dodatkowo martwił mnie stan odbłyśnika w reflektorze dlatego postanowiłem rozebrać reflektor i wyczyścić wszystko co się da.

Przepraszam za jakość zdjęć, ale nie miałem pod ręką żadnego normalnego aparatu.


Do pracy będziemy potrzebowali:

1. Śrubokręt krzyżakowy
2. Śrubokręt płaski
3. Torx 10 i 20
4. Szmatkę do czyszczenia okularów lub inną bardzo delikatną
5. Sprężone powietrze
6. 1h czasu


Jak już wyjmiemy reflektory, które najlepiej rozebrać w domu (ciepłe pomieszczenie) to zabieramy się za ich otwarcie.

Odkręcamy 2 śruby (TORX 20) po bokach osłony, w której zamocowana jest przetwornica (na zdjęciu już wykręcone).
Dodatkowo odpinamy zaczep po środku:

Obrazek


Jak zdejmiemy tą osłonę to:

1. odpinamy przewód zasilający żarnik xenonowy - od dołu (tutaj już odpięty)
2. wyjmujemy żarnik xenonowy (zabezpiecza go drucik)
3. odpinamy przewód zasilający cewkę (do klapki przesłaniającej w soczewce) - niebieska ramka
4. wykręcamy 4 śruby (TORX 20) - czerwone ramki

Obrazek

Obrazek


Po wykonaniu tych czynności wyjmujemy soczewkę, ale w odpowiedni sposób - najpierw wyciągamy na zewnątrz dolną część soczewki, potem górną, bo inaczej raczej nie da się jej wyjąć (zawadzają plastiki).

Obrazek


Soczewka składa się z dwóch połączonych części - szkła soczewki oraz odbłyśnika z cewką do sterowania przesłoną i uchwytem na żarnik.
Przesłona znajduje się pomiędzy tymi dwoma elementami:

Zabieramy się do rozłożenia - zdejmujemy 4 zaczepy (po dwa z każdej strony):

Obrazek


Po rozłożeniu widać przesłonę, którą wyjmujemy wysuwając oczko do góry i wyjmując jej drut:

Obrazek


Mamy teraz wszystko na wierzchu - obejrzyjcie teraz dobrze odbłyśnik, który może być już zmatowiały w niektórych miejscach, co będzie powodowało złe odbijanie światła. W takim przypadku kwalifikują się do regeneracji (o tym na końcu).
W odbłyśniku ścianka górna jest bez warstwy odbijającej - widać to na rysunku w niebieskiej ramce (u mnie było zmatowiałe strasznie):

Obrazek


Miałem drugą soczewkę (dziękuję Adamooo :notworthy:), która wyglądała zdecydowanie lepiej i widać było brązowy lakier podkładu:

Obrazek

Obrazek


Jeżeli odbłyśnik nie jest zmatowiały możemy zabrać się do czyszczenia.
Używamy do tego szmatki od okularów lub jakiejś innej, ale z bardzo miękkiego materiału.


UWAGA !!!

Absolutnie nie można warstwy odbłyśnika czyścić niczym innym, ani dotykać palcami.
Warstwa aluminium jest cienka, co sprawia, że jest strasznie wrażliwa na wilgoć i dotykanie palcami.



Dodatkowo czyścimy soczewkę.
Jeżeli macie zdolności manualne i chcecie sobie ułatwić czyszczenie i zrobić to dokładniej to trzeba wyjąć szkło soczewki.
Na rysunku w czerwonej ramce zaznaczony jest zaczep (z drugiej strony też jest taki sam), który trzyma szkło soczewki w metalowej osłonie. Możemy ją wyjąć poprzez przesunięcie tych dwóch zaczepów - trzeba to zrobić bardzo delikatnie żeby nie ukruszyć szkła soczewki (przesuwamy na przemian płaskim śrubokrętem):

Obrazek


Znajduje się tam biała, cieniutka uszczelka, która wyjdzie razem ze szkłem soczewki.
Po wyjęciu czyścimy środkami do szyb i wycieramy do sucha. Montujemy szkło w odwrotnej kolejności.
Po zamontowaniu soczewki i wyczyszczeniu odbłyśnik,a suchą szmatką raz jeszcze przecieramy szkło (ciężko jest ją zamontować nie dotykając) oraz żeby pozbyć się drobinek pyłków, które są widoczne pod światło, dmuchamy na nią powietrzem pod ciśnieniem.
Teraz wkładamy przesłonę, łączymy dwie części i zapinamy zapinki.
Składamy wszystko do reflektora w odwrotnej kolejności do opisanej powyżej.




CO W PRZYPADKU GDY ODBŁYŚNIK JEST DO REGENERACJI ?

Jeżeli uznamy, że odbłyśnik jest zmatowiały, widać niedoskonałości powierzchni, są przebarwienia lub ubytki warstwy odbijającej światło trzeba oddać je do regeneracji. Zakładów jest trochę - zajmują się tym bardzo często zakłady metalizacji próżniowej, gdyż taką metodą jest to wykonywane.

Oczywiście nie oddajemy odbłyśnika z mocowaniem do żarnika oraz cewką do przesłony (lepiej nie dawać tego, bo jak się uszkodzi to ciężko będzie to kupić).
W tym celu odkręcamy 2 śruby (śrubokręt krzyżakowy) trzymające mocowanie żarnika xenonowego oraz 3 śruby (TORX 10):

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Tak przygotowany odbłyśnik oddajemy do regeneracji.


czyscilem reflektory w B6 ale... wczesniej kupiłem stara lampe bez uchwytow za 50 zeta i na niej trenowałem ;)
wyciagniecie soczewki jest niemozliwe bez uzycia siły..
drugi raz bym tego nie robil ;)

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: