.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.lut.2025 17:13:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AAH] problem przy 2000 obr
PostNapisane: 16.mar.2009 21:01:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2007 13:36:50
Posty: 9
Lokalizacja: g-ń
wiam i mam problem ,mam AAH 2.8 z 1992r i przymula przy ok 2000 obr/min na jakas 1-2 sek.kable zapłonowe ok,swiece ok,podłaczony do kompa ok,przepływka ok,brak gazu,paliwo 98pb,nowy filtr powietrza i paliwa,wezyki podcisnienia tez ok,no i teraz juz nie wiem dlaczego tak sie dzieje ,po rozgrzaniu silnika niby lepiej ale jeszcze zamula,prosze o pomoc.w opcji ,,szukaj ,,szukalem i nie znalazlem pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2009 12:07:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2007 13:36:50
Posty: 9
Lokalizacja: g-ń
sprawa pilna,nikt nie pomoze???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2009 17:42:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
do sprawdzenia sondy lambda, czujnik podający temp. silnika do ECU, ewentualnie pompa paliwa czy pod obciążeniem daje dobre ciśnienie, przepływomierz też można sprawdzić ale najlepiej multimetrem bo w tych silnikach jest tak ze nawet jak przepływomierz działa nie prawidłowo ale działa to na VAG'u nie koniecznie muszą wyskoczyć błędy no i ja bym jeszcze sprawdził potencjometr położenia przepustnicy też miernikiem. Najbardziej prawdopodobne że to któraś sonda bo u mnie jak padła też miałem podobny efekt że na jakąś sekundę może dwie dostawał muła po czym zaskakiwał i jechał w miarę dobrze.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2009 18:11:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2007 13:36:50
Posty: 9
Lokalizacja: g-ń
dzieje sie tak tylko pod obciazeniem silnika czyli jak jade,na jałowym biegu jest ok,przy dobrze rozgrzanym silniku niby lepiej,dowiedzialem sie ze moga byc zapchane katalizatory,prawda??na kompie zero błedów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2009 21:06:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
w sumie tego to nie wiem bo nie miałem nigdy zapchanych katalizatorów bo zanim zdążyły się zapchać to je wyciąłem. Ale ja w twoim przypadku bym najpierw sondy dobrze sprawdził. Poza tym wydaje mi się że gdyby to były katy to po nagrzaniu jeszcze bardziej by go muliło.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2009 21:35:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2007 13:36:50
Posty: 9
Lokalizacja: g-ń
sondy powinny miec takie same parametry,jak jedna bedzie miala inne tz.gorsze parametry to ta gorsza wymienic,zreszta bedzie ciezko znajezc odpowiednia bo jak widze te na allegro to nie wiem jaka wybran i nawet nie wiem jaka jest dobra.ps.jaka ty kupiles??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2009 13:40:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
No ja mam właśnie takie z allegro i na razie są ok a mam już z dwa lata. Co prawda mają kształt trochę inny niż te oryginalne ale mierzą dobrze bo auto dobrze jedzie i dobrze pali. Oryginalnie są 3 przewodowe: czarny(sygnał) i dwa białe(zasilanie grzałki) ale jak kupisz np. 4 przewodową to podłączasz czarny pod czarny białe dwa obojętnie który do którego bo nie ma to znaczenia a czwarty wolny podpinasz gdzieś do masy. Tak na marginesie jedna oryginalna sonda dedykowana do AAH z oryginalną wtyczką w IC kosztuje cos koło 360zł czyli jakby było trzeba dwie wymienic to robi sie mniej kolorowo.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2009 14:30:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Te uniwersalne Bosch'a będą do AAH jak znalazł (sonda ta sama co w oryginale, tylko wtyczki brak) http://moto.allegro.pl/item563111103_so ... 86502.html

Pozdr

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2009 00:38:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
W oryginale sondy mają inny kształt tu masz link: http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=152122151318&pic=0&moto=0
Oryginalna dedykowana kosztuje 380zł a taka jak podałeś link na allegro 280zł tak wyglądają ceny w IC i właśnie poza tym że dedykowana ma wtyczki to ma jeszcze inny kształt nie mówię ze ma to jakieś większe znaczenie ale różnica jest :) i to widoczna gołym okiem.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2009 01:24:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
No dobra wydało się :D rzeczywiście sondy wyglądają inaczej (szczerze to nie porównywałem wyglądu sond, zasugerowałem się tym co podaje katalog Bosch'a).
Nie zmienia jednak to faktu, że sonda z link'u, który podałem, podchodzi do AAH (można to sobie sprawdzic właśnie w katalogu Bosch'a http://ecat-online.bosch.de/toc/pl/0000 ... ramesetJsp )
No i ma jeszcze tą zaletę (przynajmniej dla mnie), że jest 2x tańsza.

Pozdr

I małe OT: mAr$zx z zamachem już się coś dzieje, tworzy się?

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2009 03:46:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
w katalogu IC też jest, jak sie wejdzie np. w B4 2.8 i otworzy podstronę z sondami to jest też ta którą podałeś w linku z allegro tylko teraz zastanawia mnie to dlaczego w IC kosztuje 280zł a na allegro 170zł czy to oby tylko na pewno kwestia narzuconej marży przez sprzedawców czy coś jeszcze...

OT: co do zamachu to czekam cały czas na niego bo kolega jeden z tego forum mi go wysłał ale jeszcze nie doszedł no i nie mam jeszcze tarczy i docisku od S2 do jednomasa a kupię go dopiero jak przyjdzie mi koło i przymierze czy wszystko idealnie będzie pasowało. Jak ten projekt wypali to na pewno opiszę to w tamtym temacie o zamianie dwumasa na jedno o ile wcześniej nie zostanie zamknięty :)

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2009 12:20:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2006 05:37:31
Posty: 4
Lokalizacja: Opole
O, widzę problem zbliżony do mojego. Ponieważ w temacie pojawiły się wszystkie wątki, które miałem/mam w aucie opiszę to po kolei.
Kupiłem Audi 100 C4 v6 2.8 AAH. Dźwięk wydechu a'la Calibra i dławienie silnika przy przyśpieszaniu przy przechodzeniu przez 2000rpm (3500 i 4500 jakoś tak też) na 2-3 sec. niezależnie czy zimny czy ciepły + duże spalanie (13l/100km). Pierwsza sprawa - wymiana u mechanika wszystkich pasków i płynów. Niestety nie miał kompa żeby się podpiąć i zdiagnozować. Co do wydechu okazało się, że puszki katalizatorów jeszcze są, ale wyprute (stąd dźwięk). Wizyta w warsztacie specjalizującym się wydechami zaoowocowała wymianą katów na strumienice i tylnego tłumika z jedną dużą rurą na taki, który ma dwururkę na wylocie. Dźwięk się zmienił diametralnie i autko wydaje się ciut lepiej przyśpieszać. Oczywiście raczej nie jest to wina strumienic, a jedynie sprawnego wydechu ;). Niestety większe spalanie i dławienie pozostały jak poprzednio. Analiza na komputerze stwierdziła niewłaściwe sygnały z sondy lambda nr2. Wizyta w warsztacie specjalizującym się w sondach i trochę odrzuciło mnie stwierdzenie mechanika: "wymienić trzeba obie sondy, bo komputer zczytuje z nich charakterystykę i z jedną będzie miał problemy, bo to jest bardzo precyzyjne urządzenie itd.". Do wymiany obu bym się przekonał, ale z jego argumentacji wnioskowałem, że bardziej chce naciągnąć na kasę... Postanowiłem przetestować inną drogę. Tańszą, alternatywą było kupienie używanej z rozebranego na części audi 100 z silnika 2,6l za 80 PLN. Wymieniłem u znajomego mechanika (on miał drążone klucze do wtrysków), skasowałem błąd w komputerze i więcej się nie pojawił! Niestety silnik dalej więcej pali i się dławi przy przyśpieszaniu. Ostatnia teoria głosi o przepływomierzu. I teraz mam zgryz. Na forach ludzie piszą, że założyli nowy i problem znika. A znajomy mechanik (drogi, ale dobry) powiedział, że mam podjechać, bo jest możliwość wyregulowania przepływomierza na komputerze. Na razie do niego nie dotarłem - albo on nie ma czasu albo ja kasy ;) Spotkaliście się, z czymś takim? Poruszyłem tu kilka wątków i interesują mnie następujące rzeczy:
1. Czy to może być dalej wina sond lambda i czy należy je wymienić obie? - dodam, że w trakcie diagnostyki ze starą sondą sygnał z niej był i się zmieniał, a komputer uparcie wznawiał błąd po jego skasowaniu.
2. Przepływomierz powietrza jest moim zdaniem bardzo podejrzany - jak wykazuje więcej powietrza niż jest w rzeczywistości, to komputer zwiększa dawkę paliwa i "zalewa" silnik, a ten traci moc i więcej pali.
3. Temat strumienic zamykam. - Na razie chodzi dobrze, a będę się martwić, jak na przeglądzie auto nie przejdzie ;)

_________________
Audi 100 C4 '91 (AAH) "Śnieżka" - jest
Audi 100 C3 '88 (WC '82) Black Mamba po strasznym papraczu... - był


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: