.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 12:25:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] Kodowanie kluczyka
PostNapisane: 03.mar.2009 09:32:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
Witam.
Czy ktoś może mi powiedzieć jak zgrać zamykanie z kluczyka z samochodem?
Próbowałem na różne sposoby i nie mogę...
Central zamek sprawny jest bo od środka chodzi zamykanie i otwieranie.Bateria w kluczyku też ok.
Czy ktoś coś podpowie?

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 10:07:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
kolega miał podobny problem w a3 i też nic sam nie mógł zrobić, elektryk podpiął komputer i coś tam pokombinował i chodzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 14:44:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Jeżeli chodzi Ci o zamykanie i otwieranie z pilota-kluczyka to robisz tak:
- jeden kluczyk do stacyjki i włączasz zapłon
- drugi kluczyk do zamka drzwi (drzwi zamknięte nie zamknięte na zamek tylko zatrzaśnięte)
- wkładasz kluczyk do zamka drzwi, wciskasz i trzymasz przycisk otwierania drzwi przekręcasz kluczyk w drzwiach (tak jak byś zamykał) w tym momencie powinny mignąć kierunkowskazy)
- puszczasz przycisk wyciągasz kluczyk, i jak już wyciągniesz to od razu naciskasz jeszcze raz przycisk otwierania na kluczyku (jedno wciśnięcie programuje kanał pierwszy kluczyka)
- wyjmujesz kluczyk ze stacyjki i testujesz czy działa zaprogramowany kluczyk

Może się zdarzyć sytuacja że kluczyk który był w stacyjce też był zaprogramowany na kanał 1 i przestał działać, wtedy zamieniasz kluczyki i robisz wszystko jeszcze raz aż do ostatniego punktu z tym że w momencie wyjęcia kluczyka wciskasz 2 razy otwieranie i kluczyk jest zaprogramowany na kanał 2 i wtedy powinny działać oba kluczyki.
U mnie ten manewr działa na 100%
Życzę powodzenia.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 21:43:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
Dzięki serdeczne. Jutro sprawdze czy zadziała.

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 21:09:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
No i lipa... :/ próbowałem tak jak pisałeś i też nic.

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2009 12:28:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
To dziwne. U mnie działa bez najmniejszych problemów, kodowałem tak pilota u siebie po zmianie baterii, oraz u znajomego w A3 i zawsze działało.
Może robisz to zbyt wolno, cały etap trzeba przeprowadzić dość szybko.
Jeszcze jedno jak już programujesz kanał po wyciągnięciu kluczyka to w momencie wciśnięcia przycisku migają kierunkowskazy ?

tu jeszcze opis ze strony Vag-Com :

DOPASOWANIE PILOTÓW ZDALNEGO STEROWANIA

Opisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami
serwisowymi i chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były
prawdziwe i aktualne - nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ewentualne
straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek.



Poniżej opisano sposób dopasowania radiowych pilotów sterujących funkcjami
zamka centralnego w samochodach VW/AUDI.



Zbierz wszystkie piloty zdalnego sterowania jakie chcesz zaprogramować. Jeden z kluczyków pojazdu umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON. Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:

[Wybór]

[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]

[Adaptacja - 10]

Wybierz kanał "01" (w niektórych modelach AUDI może to być kanał "21")

[Odczytaj]

W polu "Wartość zapisana" powinna pojawić się liczba aktualnie zaprogramowanych pilotów.

W polu "Nowa wartość" wpisz łączną ilość pilotów (max. 4) jakie chcesz dopasować do sterownika (łącznie z działającymi już pilotami).

[Testuj]

Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość.

[Zapisz]

Teraz masz ok. 15 sekund na dopasowanie wszystkich pilotów zdalnego sterowania. Naciskaj i przytrzymuj (przez min. 1 sekundę) - po kolei w każdym pilocie przeznaczonym do zakodowania - przycisk UNLOCK (otwieranie).

Jeżeli powyższa procedura nie działa - tzn. zarówno kanał "01" jak i "21" nie są dostępne - postępuj następująco:

Jeden z kluczyków pojazdu (stary - z zakodowanym i działającym pilotem) umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON (nie uruchamiaj pojazdu!). Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:

[Wybór]

[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007")

[Idź!]

Wartość wyświetlana w polu numer 2 pozwala odczytać ile pilotów jest aktualnie dopasowanych i jakie pozycje zajmują one w pamięci sterownika, np.: "0001" informuje o tym, że dopasowany jest jeden pilot i zajmuje on pierwszą pozycję w pamięci sterownika.

Teraz zamknij samochód od zewnątrz ("ręcznie" - nie pilotem!) używając do tego kluczyka zespolonego razem z niedopasowanym jeszcze pilotem (zamykaj drzwi kierowcy).

Teraz w ciągu 5 sekund od zamknięcia drzwi naciśnij przycisk UNLOCK (otwieranie) w niedopasowanym jeszcze pilocie. Ilość naciśnięć przycisku UNLOCK odpowiada za pozycję pilota w pamięci sterownika. Dwukrotne naciśnięcie przycisku otwierania spowoduje zapisanie pilota na drugiej pozycji pamięci, trzykrotne -

na trzeciej itd.

Przykład:

Jeżeli chcesz zaprogramować nowy pilot zdalnego sterowania, a przed rozpoczęciem procedury dopisania pilotów w polu nr 2 w grupie "003" (lub "007") bloków pomiarowych widniała wartość "0001", powinieneś nacisnąć przycisk UNLOCK dwa razy. Rezultatem tej czynności powinna być wartość "0011" w polu nr 2.

Po zakończeniu ustalania pozycji programowanego w danej chwili pilota, zaczekaj 5 sekund po czym naciśnij przycisk UNLOCK (na nowo zakodowanym pilocie).

Wyłącz zapłon i wyciągnij kluczyk ze stacyjki. Sprawdź działanie pilota: naciśnij przycisk LOCK aby zamknąć pojazd. Naciśnij UNLOCK - aby otworzyć.

Umieść w stacyjce pojazdu kluczyk z nowo zakodowanym pilotem. Włącz zapłon ale nie uruchamiaj pojzadu.

[Wybór]

[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007")

[Idź!]

Nawiązując do podanego wyżej przykładu, pole nr 2 powinno wskazywać np. wartość "0011".


Dopisując nowe nadajniki pamiętaj, że przydzielając im zajęte już miejsca w pamięci sterownika (reprezentowane przez "1" w polu nr 2) wykasujesz tym samym - działające już - stare piloty zdalnego sterowania.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 09:04:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
dzięki będe próbował dzisiaj zrobić tak jak opisałes przez vag.
Dodam że próbowałem to kodować tak jak pisałeś wcześniej ale przez zamek bagażnika,bo w drzwiach poprzedni właściciel wymienił chyba wkładke bo nie pasuje kluczyk.

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 07:41:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
Dziękuje bardzo koledze maxvilander !!
Przez vaga tak jak opisałeś dokładnie krok po kroku robiłem i udało się !!! :d
Dzięki wielkie

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 14:41:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Bardzo proszę, zawsze w miarę moich możliwości chętnie pomogę.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2009 17:40:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2008 12:56:24
Posty: 139
Lokalizacja: Brodnica
Chcę kupić dodatkowy kluczyk, czy za pomocą VAG można zakodować go tak żeby działał poprawnie :?: zaprogramować pilota to wiadomo,że się da. A co immo :?: ewentualnie jaki jest koszt programowania immo w servisie :?:

_________________
AUDI A6 2,5 TDI AKN 2001r
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b ... d7b46.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2009 18:18:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Za pomocą VAG nie zakodujesz nowego kluczyka niestety. Natomiast pilota jak najbardziej. Nie wiem ile kosztuje programowanie w servisie (nowy kluczyk parę stów) ale zaprogramujesz w firmach które się tym zajmują - kosztu nie znam

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2009 20:22:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Jeśli kupisz odpowiedni kluczyk i znasz pin to VAG ci wystarczy.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2009 08:50:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2008 12:56:24
Posty: 139
Lokalizacja: Brodnica
Mam zamówiony kluczyk o tym samym numerze i z tego samego roku, więc powinien być ok. A PIN z skąd można wziąć i w jaki sposób :?:

_________________
AUDI A6 2,5 TDI AKN 2001r
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b ... d7b46.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2009 10:58:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Pin jest zapisany na plastikowej długiej przywieszce którą powinieneś otrzymać wraz z kompletem oryginalnych kluczyków do auta, a jeżeli go nie masz to i tak musisz się udać do firmy zajmującej się takimi sprawami i oni odczytają pin specjalnym urządzeniem.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2009 11:31:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2008 12:56:24
Posty: 139
Lokalizacja: Brodnica
całe szczęscie mam taką zawieszkę :d czyli za pomoca VAG mogę zakodować immo. Wie ktoś jak to zrobić,żeby czegoś nie skopać :?: :)

_________________
AUDI A6 2,5 TDI AKN 2001r
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b ... d7b46.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2009 12:27:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Znalazłem na innym forum opis ale do VW myślę że warto sprawdzić:

PROCEDURA ADAPTACJI KLUCZYKÓW DLA SAMOCHODU VW


Każdy nowy kluczyk służący do zapalania samochodu posiadającego immobilizer musi przejść procedurę adaptacji, czyli zarejestrowania w sterowniku immobilizera. Również w przypadku wymiany sterownika immobilizera niezbędnym jest przeprowadzenie tej procedury dla wszystkich kluczyków.


Procedura adaptacji kluczyków:
wkładamy prawidłowy kluczyk do stacyjki (taki, którym można uruchomić silnik) i włączamy zapłon,
w programie wybieramy opcję [Immobilizer],
jeśli nie nastąpiło połączenie, oznacza to że immobilizer obsługiwany jest przez sterownik liczników, więc należy wybrać opcję [Liczniki (inspekcje)],
następnie z opcji wybieramy [Logowanie],
jako kod wpisujemy numer zaczynający się od 0 i następnych 4 cyfr, które znajdują się na blaszce dołączonej do kluczyków. Jeśli te 4 cyfry nie są dostępne można posłużyć się numerem identyfikacyjnym sterownika (u dołu ekranu programu DeltaScan) i za jego pomocą wpisać brakujące 4 cyfry potrzebne do procedury logowania.
po przyjęciu kodu w procedurze logowania, wybieramy opcję [Adaptacje],
podajemy 21 jako numer kanału adaptacji i wciskamy przycisk {Przejdź do kanału},
w polu Aktualna wartość adaptacji pojawi się cyfra określająca ilość kluczyków obecnie obsługiwanych przez sterownik,
chcąc zmienić tą wartość, w polu Nowa wartość adaptacji wpisujemy cyfrę oznaczającą ilość wszystkich kluczyków (ale nie więcej niż , którymi będziemy mogli uruchomić samochód,
sprawdzamy poprawność wpisanej wartości przez wciśnięcie przycisku {Test wartości},
jeśli po przeprowadzeniu testu, w polu Aktualna wartość adaptacji pojawi się nowa wartość, oznacza to, że wartość jest poprawna i można ją na stałe zapisać w pamięci sterownika - przycisk {Zapis wartości},
po zapisaniu nowej wartości w pamięci sterownika, kluczyk który znajduje się w stacyjce został już zarejestrowany w sterowniku,
następnie należy wyłączyć zapłon i zmienić kluczyk na następny, który ma być zarejestrowany w sterowniku,
kluczyk można wymienić na następny dopiero wtedy gdy lampka kontrolna immobilizera zgaśnie,
należy umieścić po kolei wszystkie kluczyki, które mają być zarejestrowane w sterowniku. Jest na to przewidziany czas 30 s. liczony tylko wtedy gdy jest włączony zapłon.
Przyciskiem {Wyjdź} kończymy komunikację ze sterownikiem.
Uwagi.
procedura adaptacji kluczyków może być automatycznie przerwana gdy:
przekroczony zostanie czas 30 s.
zostanie osiągnięta ilość kluczyków wprowadzona w kanale 21 adaptacji,
do stacyjki zostanie włożony ten sam kluczyk dwukrotnie,
na zakończenie procedury adaptacji kluczyków należy sprawdzić, czy w pamięci sterownika nie zostały zarejestrowane kody błędów - opcja [Odczyt kodów błędów].

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2009 13:25:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
dawidc1 napisał(a):
całe szczęscie mam taką zawieszkę :d czyli za pomoca VAG mogę zakodować immo. Wie ktoś jak to zrobić,żeby czegoś nie skopać :?: :)

Otóż mylisz się. :D
Bo od 2000 r. na przywieszce nie było już numeru PIN. Tylko w starszych modelach.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2009 16:27:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2008 12:56:24
Posty: 139
Lokalizacja: Brodnica
Maxvilander dzięki, mam nadzieję że się to przyda już niebawem ;)
Szogun0...nie wiem czy się mylę czy nie, ale mam taką zawieszkę (platykowa przezroczysta) i są na niej 3 różne numery:
- N11xxxx- na czarnej naklejce
- siedmio cyfrowy na białej naklejce
- FZxxxx napisany recznie
któryś z nich to nie PIN??? jesli nie to od czego są???

_________________
AUDI A6 2,5 TDI AKN 2001r
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b ... d7b46.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2009 16:53:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Co do pin to znalazłem jeszcze coś takiego na forum A4
Cytuj:
kod na przewieszcze w dwoch rzedach to kod mechaniczny klucza. Pin do immo znajduje sie pod dodatkową naklejką (zdaje sie że czarna lub srebrna z numerem nadwozia).

zobacz czy masz coś takiego, z tego co się doczytałem powinny być 4 cyfry a wpisując je do VAG poprzedzasz zerem.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2009 20:29:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
dawidc1 napisał(a):
Maxvilander dzięki, mam nadzieję że się to przyda już niebawem ;)
Szogun0...nie wiem czy się mylę czy nie, ale mam taką zawieszkę (platykowa przezroczysta) i są na niej 3 różne numery:
- N11xxxx- na czarnej naklejce
- siedmio cyfrowy na białej naklejce
- FZxxxx napisany recznie
któryś z nich to nie PIN??? jesli nie to od czego są???

Żadna z nich nie jest PIN-em. Chyba, że ktoś go odczytał już kiedyś i zapisał ręcznie, ale po co by poprzedzał znakiem FZ?

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: