.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 23:09:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 22:55:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
oliwer78 napisał(a):
:diabel: TEN PAN TEZ MYSLAL ZE SIE NIE ZEPSUJE :diabel: :): :zly:
http://videos.streetfire.net/category/A ... 357a1d.htm


SOPEL - rob krok po kroku co jest napisane - chcesz wersje free i czekasz minute i wpisujesz 3 literowy kod. Tyle. 61 MB.


tylko co mu sie zepsuło :?:

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 03:44:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2497
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> ogladnalem wkoncu ten filmik, mieszane uczucia - jednak podoba mi sie jak to b4 sie kreci myslalem ze te auta tak nie potrafia :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 07:18:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
UFOtm napisał(a):
-> ogladnalem wkoncu ten filmik, mieszane uczucia - jednak podoba mi sie jak to b4 sie kreci myslalem ze te auta tak nie potrafia :P
no to Ufcio będziesz teraz musiał dorezać czterołap :peace:

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2006 08:39:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
UFOtm napisał(a):
-> ogladnalem wkoncu ten filmik, mieszane uczucia - jednak podoba mi sie jak to b4 sie kreci myslalem ze te auta tak nie potrafia :P


Chociaż jeden, który przyznał rację, że się da :) bo tylu było co mnie chcieli zakamieniować, że V6 się keci na asfalcie a wszystkim odwagi brakło, zeby przyznac racje :peace:

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 02:45:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Vanderlei napisał(a):
a wszystkim odwagi brakło, zeby przyznac racje :peace:
a może odwagi żeby pokazać swoją niunią to że się da :) z obawy o autko oczywiście.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 09:09:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
nieeee ;) tu chodzi o coś innego - chcieli mnie ukamieniować za stwierdzenie, że V6 w b4 się w ogóle bez problemu obkręci z odrobiną umiejętności, - zupełnie nie chodzi o pokazywanie, bo to wiadomo, że jedni używają auta do jazdy, drudzy do zabawy, trzeci do doskonalenia umiejętności, itp. itd. nie można od każdego oczekiwać że będzie kapił wózek żeby spełnić czyjeś żadanie o 'pokazywaniu' :peace:

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 01:16:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Wiem o co cho dla jednych auto to zabawka dla innych narzędzie dla jeszcze innych i zabawka i narzędzie itd. Ja np. jeśli bym musiał używać tego auta jako narzędzia to też bym tak go nie ujeżdżał. A co do mojego sprzęgła z innego tematu to ono już wcześniej się ślizgało żeby nie było że ja je dojechałem :] heheh po prostu ostatnio stwierdziłem że mogło by działać lepiej :D to takie małe sprostowanie :)

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2009 12:56:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2008 03:26:30
Posty: 2
Lokalizacja: Lębork
Witam cię Kolego.

Dokopałem się do tego tematu widzę że już trochę nie świeży ale zapytam bo aż się o to prosi.

Nabyłem w tamtym roku taką samą bęstię i się zastanawiam czy mi to tak pojeździ po pewnych modyfikacjach.

Jak tam wogóle twoje B4 Quattro 2.8 V6? Żyje jeszcze po tych zabawach?

Co ty tam dałeś za szpery oprócz tej blokady tylnego dyfra?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2009 17:22:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
a jakiej większej szpery chcesz użyć jak 100%centowej??

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2009 18:33:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
właśnie ostatnio się bawiłem blokadką :) nie bijcie za jakość ... :P z tel.
http://pl.youtube.com/watch?v=4nDIDPC0fRc&feature=channel_page

tylko proszę nie pytajcie dlaczego tylko jedno koło sę kręci na jednej osi :wpale:
bo jest coś takiego jak mechanizm różnicowy

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2009 20:13:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
OMENATOR napisał(a):
Witam cię Kolego.

Dokopałem się do tego tematu widzę że już trochę nie świeży ale zapytam bo aż się o to prosi.

Nabyłem w tamtym roku taką samą bęstię i się zastanawiam czy mi to tak pojeździ po pewnych modyfikacjach.

Mi to tak chodziło bez żadnych modyfikacji w dodatku miałem marnej jakości przewody zapłonowe bo po ich wymianie silnik znacznie odżył.
OMENATOR napisał(a):
Jak tam wogóle twoje B4 Quattro 2.8 V6? Żyje jeszcze po tych zabawach?

Moje B4 żyje i ma się dobrze nic mi się od tamtej pory nie popsuło jeśli chodzi o skrzynie dyfer itp. żadne przeguby, półosie nic nie ucierpiały ale co do sprzęgła to zdarzyło się że pękł docisk w trzech miejscach ale raczej nie dlatego że katowałem tylko dlatego że po prostu był stary i już wcześniej zakatowany bo jak rozbierałem to tarcza też była mocno zjechana a sprzęgło ogólnie trochę ślizgało się np. przy szybkim zmienianiu biegu na wysokich obrotach
OMENATOR napisał(a):
Co ty tam dałeś za szpery oprócz tej blokady tylnego dyfra?

Żadnych dodatkowych szper po prostu blokada tylnego mostu to tzw szpera która blokuje tylne koła i rozdziela moc równo po 50% na każde tylne koło ale ta blokada seryjnie rozłącza się przy prędkości ponad 35km/h i żeby się nie rozłączała trzeba odciąć przewód który doprowadza sygnał prędkości do sterownika tej właśnie blokady. W B4 2.8q taki sterownik jest pod tylnym siedzeniem a kabelek który należy przeciąć ma kolor biało niebieski i idzie od licznika.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2009 22:00:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
OMENATOR:
W audi 'szpera' (BLOKADA tylnego mostu) to zwykły click - czyli 100%. To nie Bejca, i kombinacje ze szperami...
Prędkość odcięcia to 25km/h (oczywiście po pierwszym odpuszczeniu gazu :):):) ) Bo wyjmuje ją po prostu zwykły spadek podciśnienia, więc póki ciągniesz, nie wyłączy się nic poza lampką na panelu :)
Ja od 3 lat ZAWSZE na skrzyżowaniach startuję z lewo skrętu na wprost i przygnębiam driverów RWD (dresowy kurczak z rożna i Blaupunkt werbung na szybie :P), więc o wątpliwości w wytrzymałość podzespołów nie ma co nawet dyskutować. Bardziej wpływ ma wiek podzespołów (najpierw zawsze padnie słoneczko), niż ich wytrzymałość. Wcześniej oczywiście pójdą i tuleje w tylnich wahaczach :) TORSEN nie zapuszczony, jest nie do zaje...a

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 10:10:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 13:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Ja od 3 lat ZAWSZE na skrzyżowaniach startuję z lewo skrętu na wprost


Masz się czym chwalić...mam szczerze mówiąc nadzieję, że trafisz na takiego co Cię przytrzyma i polecisz przez krawężniki.

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 21:34:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Dyskusja była nie o chwaleniu, tylko o wytrzymałości mechanizmu.
W ogóle gdzie Ty widujesz krawężniki na środku jezdni :) Albo kto się wstrzeliwuje pomiędzy wysepki ? :)

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2009 09:11:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
Vanderlei napisał(a):
Dyskusja była nie o chwaleniu, tylko o wytrzymałości mechanizmu.
W ogóle gdzie Ty widujesz krawężniki na środku jezdni :) Albo kto się wstrzeliwuje pomiędzy wysepki ? :)


rozumiem walkę z korkami jednak cwaniactwo nie popłaca. Przekonał się o tym podobny gość sądząc, że dostawczak nie może pyrgnąć ostro ze świateł. No cóż ja założyłem sobie do skrzyniowca nowe plastykowy błotnik z tyłu a koleś miał tuż przed świętami pięknie rozcharatany calutki bok. I pan był niezadowolony

A co do bączków popieram Martaba. Wyszaleć się trzeba ale jak byś ułożył coś sprawnościowego to i banan na twarzy był by większy i umiejętności by wzrosły.

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2009 12:49:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2008 03:26:30
Posty: 2
Lokalizacja: Lębork
UFOtm napisał(a):
-> ogladnalem wkoncu ten filmik, mieszane uczucia - jednak podoba mi sie jak to b4 sie kreci myslalem ze te auta tak nie potrafia


Zobaczyć znaczy uwierzyć.

Ogólnie uważam że warto znać możliwości swojego auta. Jeżeli są dla nas wystarczające to nie musimy kombinować i szukać lepszej fury, ale gdy wzrastają umiejętności i wymagania to wówczas przeważnie auto staje się za słabe i nie pozostaje nic innego jak wymiana lub modyfikacje.

W rzeczywistości więcej już z tego motoru nie wydusisz. Na pierwszym biegu idzie nawet na asfalcie się kręcić ale ja próbowałem na dwójce iść po śniegu bocznym poślizgiem na dużym promieniu i jednak mocy brakuje. Fakt że na oponach zimowych ale już mocno startych. Musiałem trzymać gaz w podłodze a silnik utrzymywał tylko 2500 obrotów na minutę i więcej nie chciał się już wkręcać. Nawet po dokręceniu go na jedynce do 6500 na dwójce słabł. Na jedynce zerwiesz przyczepność ale prędkość jest za mała dlatego to nie robota.


Za to brata A4 też z 2.8 V6 ale już ta wersja 5 zaworowa i 193 konna daje większe możliwości poślizgi na dwójce z nadwyżką mocy i to z EDS gdzie czynny udział w napędzie biorą stale 4 koła.

Także z racji wieku i przebiegu te AAH już są przemęczone. Jak widziałem kiedyś czasy przyspieszenia do 100 km/h to ich średnia wynosi 9.5 sek przy czasie fabrycznym wynosił 8,0 sekundy.
Ewidentnie auto do mocniejszej jazdy wymaga większego i mocniejszego motoru.


Dred napisał(a):
a jakiej większej szpery chcesz użyć jak 100%centowej??


Tak, zgadza się jest to blokada całkowita na 100%. Podczas jazdy po luźnej nawierzchni jak najbardziej ale na asfalcie czuć jaki stawia opór przy skręcaniu. Wtedy trzeba startować na pełnym gazie żeby zerwać przyczepność co nie jest wcale takie łatwe.


Vanderlei napisał(a):
nieeee ;) tu chodzi o coś innego - chcieli mnie ukamieniować za stwierdzenie, że V6 w b4 się w ogóle bez problemu obkręci z odrobiną umiejętności, - zupełnie nie chodzi o pokazywanie, bo to wiadomo, że jedni używają auta do jazdy, drudzy do zabawy, trzeci do doskonalenia umiejętności, itp. itd. nie można od każdego oczekiwać że będzie kapił wózek żeby spełnić czyjeś żadanie o 'pokazywaniu' :peace:


Użyłeś bardzo trafnego podziału przeznaczenia aut.

Dzisiaj w miarę sprawne i użyteczne auta są dostępne prawie dla każdego i bez problemu można sobie pozwolić na posiadanie na przykład jednego auta do jazdy w miasto na zakupy, jakaś trasa –wakacje, a drugiego typowo do doskonalenia umiejętności a co się z tym wiąże do niezłej zabawy i czerpania frajdy z jazdy.
Zresztą jak większości z nas zwykła jazda mi też się znudziła. Od czasu do czasu warto zmienić styl jazdy na typowo rajdowy.
W moim przypadku 80–tka jest jak najbardziej do tego drugiego celu a A4 Brata służy do pierwszego co za tym idzie nie można go jak na razie za mocno nadwyrężać. Zresztą rozumiecie rozbić maszynę wartą 7 tys.zł a 20 tysięcy zł. to jest jednak różnica.



SLAWKO 83 napisał(a):
właśnie ostatnio się bawiłem blokadką :) nie bijcie za jakość ... :P z tel.
http://pl.youtube.com/watch?v=4nDIDPC0fRc&feature=channel_page

tylko proszę nie pytajcie dlaczego tylko jedno koło sę kręci na jednej osi :wpale:
bo jest coś takiego jak mechanizm różnicowy




Twój test idealnie obrazuje działanie blokady Diff i napędu Quattro z Torsenem na czele.
Ja też jak na razie kręce wszystko telefonem gdyż jeszcze kamery się nie dorobiłem ale zamiar jest.

Co twój filmik pokazuje?
Auta nasze modele Quattro ogólnie należą do klasy aut AWD co oznacza stały napęd na wszystkie koła, a w rzeczywistości w najgorszym przypadku mamy napęd tylko na dwa koła i jedynie dla poprawy trakcji możemy skorzystać z genialnego rozwiązania konstrukcyjnego jakim jest blokada tylnego mostu zapewniająca połącznie napędu równo na dwa tylne koła.

Od roku 1994 napęd Quattro połączono z systemem EDS i to rozwiązanie było już dostępne w ostatnim wypuście B4 jak i we wszystkich maszynkach po 1994 roku. W napędzie na jedną oś układ pracuje do prędkości 40 km/h a w napędzie dwóch osi do 80 km/h. Gdybym to wiedzał wcześniej to szukałbym B4 z Eds-em. Ciekawe tylko czy w B4 z EDS też była blokada Diff? Bo np.w A4 już nie ma takiej blokady, w A6 i A8 tym bardziej.

Na poniższych filmikach jakie zmontowaliśmy z Bratem można dostrzec przewagę napędu Quattro z EDS nad poprzednia wersją tego napędu. Jak widać na filmikach mocy starcza na ostrą jazdę po śniegu, natomiast żeby takie coś uskuteczniać ma asfalcie to już wymagało by to znacznie mocniejszych silników.
Brata A4 też 2.8 znacznie lepiej i dłużej pozostaje w poślizgu bocznym gdyż zawsze napęd przekazywany jest na cztery koła, oczywiście w różnym stopniu gdyż dwa koła kręcą się szybciej a dwa pozostałe minimalnie wolniej bo są przyhamowywane, ale nie ma takiej sytuacji jak w A 80 gdzie rusza się z miejsca tylko na napędzie z dwóch kół które na piachu czy śniegu tracą przyczepność i trakcja nie jest już taka rewelacyjna. Sytuację ratuje jeszcze blokada dyferencjału ale tak do ciągłej i codziennej jazdy nie jest to rozwiązanie optymalne.

Także zastanawiam się nad zastosowaniem dwóch rozwiązań które poprawiły by własności trakcyjne auta. Pierwsze z nich to przekładka ABS-u z funkcją EDS co było już praktykowane, wówczas zostaje jeszcze blokada na podciśnieniowa na przycisk. Drugie rozwiązanie znacznie kosztowniejsze to zamontowanie mechanizmów różnicowych o zwiększonym tarciu wewnętrznym tzw. szper ciernych, dif Locka itp. Koszt samych mechanizmów różnicowych na tył i przód zapewne przekroczy wartość auta ale jeżeli miało by to znacznie poprawić trakcję to czemu nie.

Tylko zostaje kwestia jakie rozwiązanie jest bardziej skuteczne. Teoretycznie zastanawiam się czy EDS nie rozwiązaniem doraźnym. Teraz ten system montowany jest nawet w terenówkach. Auta w których wiem że było to stosowane i dalej jest to stosowane jest np. Landrover Discovery od roku 1998 i Range Rover roczniki od 1994 pod nazwą FWETC (Four Wheel Electronic Traction Control). Pewnie inne terenówki też to mają.
Range Rovera znam z doswiadczenia gdyż Kuzyn ostatnio miał problemy z tym Traction Controlem. Nawet z działającym tym systemem już się kila razy zakopał w ciężkim terenie. No ale zresztą co to za terenówka, bez blokad mechanicznych i jeszcze z automatyczną skrzynią biegów.
Jak widać ten system montują żeby zastąpić permanentne blokady mostów które powinny mieć prawdziwe auta terenowe. Te dwa auta które wymieniłem, nie mają nawet w centralnym mechaniźmie różnicowym blokady. Jest to mechanizm o zwiększonym tarciu wewnętrznym co jest znacznie gorszym rozwiązaniem od Torsena gdyż więcej momentu idzie tam gdzie przyczepność jest mniejsza. Auto terenowe te z prawdziwego zdarzanie muszą mieć blokadę między osiową i dwie blokady osi, wtedy można startować w trudny teren.

Co do działania EDS to nie wiadomo w jakim stopniu rozdziela moment obrotowy na koło napędzane i przyhamowywane, może to być różnie, żeby nie było że 90% do 10% bo wówczas to byle jaka szpera cierna zapewniała by rozdział 70% do 30% i na odwrót.

W przyszłości zamierzam bardziej przetestować ten EDS w A4.

Na razie jedyne testy jakie robiliśmy z Bratem jego A4 z EDS-em, to ruszanie na nawierzchni o dwóch diametralnie różnych przyczepnościach, asfalt na lewych kołach i lód na prawej stronie. Wydaje się to dziwne ale auto normalnie rusza, oczywiście koła na lodzie ślizgają się ale dwa na asfalcie dostają pewną nieznaną ilość momentu i można bez problemu ruszyć.

W tych samych warunkach przetestowaliśmy poczciwą 80-tkę najpierw bez blokady a potem oczywiście z spięciem cyfra na sztywno. Z napędem tylko na dwa koła ruszenie było praktycznie niemożliwe, koła na lodzie nie dawały w ogóle napędu. Po załączeniu blokady tylne koło które stało na asfalcie traciło minimalnie przyczepność ale auto już szło do przodu oczywiście nie tak sprawnie jak A4.

Polecam obejrzeć te filmiki, jakość jest mizerna ale tutaj ważniejsza jest treść nie jakość.

Linki do mojego Audi 80 i Audi A4 mojego Brata:

http://www.youtube.com/watch?v=pACiX0TyTRo
http://www.youtube.com/watch?v=B0JvqX3F ... re=related

mAr$zx napisał(a):

Moje B4 żyje i ma się dobrze nic mi się od tamtej pory nie popsuło jeśli chodzi o skrzynie dyfer itp. żadne przeguby, półosie nic nie ucierpiały ale co do sprzęgła to zdarzyło się że pękł docisk w trzech miejscach ale raczej nie dlatego że katowałem tylko dlatego że po prostu był stary i już wcześniej zakatowany bo jak rozbierałem to tarcza też była mocno zjechana a sprzęgło ogólnie trochę ślizgało się np. przy szybkim zmienianiu biegu na wysokich obrotach.


Sprzęgła w naszych wiekowych już maszynach są sporym i dosyć powszechnym zmartwieniem.
Przed zakupem swojego Quattro sprawdziłem jeszcze 2 egzemplarze i w każdym sprzęgło już się kończyło.

A ogólnie jak szybko zmieniasz biegi, strzelasz ze sprzęgła to nie słyszysz i nie czujesz żadnych uderzeń czy stuków?


mAr$zx napisał(a):


Żadnych dodatkowych szper po prostu blokada tylnego mostu to tzw szpera która blokuje tylne koła i rozdziela moc równo po 50% na każde tylne koło ale ta blokada seryjnie rozłącza się przy prędkości ponad 35km/h i żeby się nie rozłączała trzeba odciąć przewód który doprowadza sygnał prędkości do sterownika tej właśnie blokady. W B4 2.8q taki sterownik jest pod tylnym siedzeniem a kabelek który należy przeciąć ma kolor biało niebieski i idzie od licznika.



Byłem święcie przekonany że w przednim mechanizmie różnicowym zastosowałeś jednak jakąś szperę. Ale wtedy już chyba silnik mógłby sobie nie dawać rady z 4 kołami.

Tak, z tym przewodem to warto go podłączyć pod zwykły przełącznik tak żeby moża było sobie to kontrolować według potrzeby.

Buba napisał(a):

A co do bączków popieram Martaba. Wyszaleć się trzeba ale jak byś ułożył coś sprawnościowego to i banan na twarzy był by większy i umiejętności by wzrosły.


Popieram to co piszesz.
Na początku jazda samymi poślizgami czy w tylko w koło też była niezła ale jest to bez celu i szybko się znudziło. Dlatego postanowiłem trochę polatać na slalomie miedzy oponami, w takim przypadku już trzeba się trochę więcej postarać i pomęczyć. W końcu ta jazda też ma przynieść jakieś korzyści w postaci podniesienia umiejętności kierowania pojazdem np. na granicy przyczepności czy w pełnym poślizgu.
Co dziwne i nigdy mi się nie zdarzyło, to po godzinie jazdy tak mnie nawalały mięśnie rąk jak był przeholował w siłowni. Dziwne to było, ból rąk od szybkiego i mocnego kręcenia kierownicą z kontry na kontrę. Dobrze że jest chociaż wspomaganie w przeciwnym razie sił by nie starczyło i trzeba by było wolniej latać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2009 14:44:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Maroonio napisał(a):
Cytuj:
Ja od 3 lat ZAWSZE na skrzyżowaniach startuję z lewo skrętu na wprost


Masz się czym chwalić...mam szczerze mówiąc nadzieję, że trafisz na takiego co Cię przytrzyma i polecisz przez krawężniki.
np. na MNIE :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2009 18:46:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
flavios napisał(a):
Maroonio napisał(a):
Cytuj:
Ja od 3 lat ZAWSZE na skrzyżowaniach startuję z lewo skrętu na wprost


Masz się czym chwalić...mam szczerze mówiąc nadzieję, że trafisz na takiego co Cię przytrzyma i polecisz przez krawężniki.
np. na MNIE :):

i na mnie :):

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: :)
PostNapisane: 22.kwi.2009 19:18:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2008 11:55:22
Posty: 366
Lokalizacja: Wrocław
i na mnie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: