poniżej zamieszczam porcję logów które dziś miałem okazję wykonać. Mam nadzieję że wasze podpowiedzi pomogą w nauce czytania tych szatańskich cyferek zarówno mnie jak i innym początkującym (nie sztuka wszak czytać logi "ksiązkowe"
co ja zauważyłem:
- padnięty termostat (naprawdę się starałem a mimo to auta nie dało się bardziej rozgrzać)
- problem z przepływką
- problem z EGR
- turbina przeładowuje
błędów kilka było: 17978; 575; 741; 523; 553.
skasowałem je przed logowaniem, po logowaniu nie powrócił żaden z nich
przed rozpoczeciem logowania przegazowałem auto kilka razy - zgodnie z zaleceniami
w grupie 004 BS zmieniłem wskazanie ręcznie w excel na ATDC ponieważ taka wartość widniała w oknie podczas logowania - specjalnie na to patrzyłem, nie wiem dlaczego w tabelkach zapisało BTDC
pytania jakie mi się nasuwają:
- czy padnięty termostat może wpływać na takie a nie inne wskazania odnosnie LMM czy EGR - innymi słowy czy po stwierdzeniu że termostat nie trzyma można sobie darować resztę logów bo i tak nie są miarodajne i chcąc sprawdzić silnik należy najpierw bezwarunkowo wymienić termostat, czy jednak dalsze logowanie ma jakiś sens?
- jesli ma jednak sens, to czy istnieje jakaś kolejność eliminacji problemów - czy np. wskazania odnośnie LMM są "nadrzędne" wzgledem EGR i dopiero po doprowadzeniu LMM do sprawności można cos powiedzieć o EGR czy też wskazania nie wiążą się i można stwierdzić że obie rzeczy są do naprawy/ wymiany
- na początku tematu szanownego meszruma stoi, że najpierw trzeba sprawdzić dynamike gazów - w poniższym przykładzie ta dynamika jest "zachwiana" - czy wobec tego dalsze próby interpretacji logów nie mają sensu? czy jednak warto przejść je całe bo wady i tak widać?
Sporo tego i jestem pewien że prawie wszystkie lub wszystkie kwestie mają już na forum odpowiedź. jednak bez ćwiczeń "na żywym organizmie" ciężko jest pojąć magię szatańskich cyferek..
oto logi:
statyczne:
000 001 003
004 007
013 014 018
BS
000
003
004
011
dynamiczne
000 001 003
004 008 010
011
z góry dziękuję za udział w dyskusji