.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 05:40:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9 tdi 1Z] silnik sam sie wkreca na max obroty
PostNapisane: 04.kwi.2009 20:14:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
Witam,
pisze w imieniu kolegi, ktory buja sie z tym swoim tdi od magika do magika.

Najpierw moze wypisze co bylo podmieniane z normalnie jezdzacych samochodów: dwie pompy łacznie z nastawnikami :): ,WS :): , przepływka :): , dwa potencjometry pedały gazu :): , sterownik silnika :): :peace: , sprawdzona wiazka pedał gazu <- -> Ecu :): .

Ecu caly czas wywala błedy:
2 Faults Found:
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00777 - Accelerator Position Sensor (G79)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

logi zrobione i wygaladaja ok.

Objawy sa takie ze czasami ni z tego i z owego silnik wkreca sie na max lub faluje w zakresie 0-3000r.p.m i widac na kompie w bloku 002 poz. 2 100% :): bez tycania pedału noga . Czyli wychodzi na to ze silnik reaguje dobrze na zadawane sygnały tylko skad mu sie bierze te 100 % jak "pedały gazu " wymienioine juz były dwa i powymieniane wszysko co sie dało łacznie ze sprawdzeniem wiazki, a objawy nie znikły ;)

wszelkie podpowiedzi mile widziane, albo samochod dokona swego żywotu :619:

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2009 20:37:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
A co wydobywa się z rury wydechowej w chwili gdy jest na pełnych obrotach ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2009 20:41:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
piękne górskie powietrze :peace: no moze pusci lekkiego baka jakto przy przyspieszaniu ale w kazdym razie spaliny sa czyste . Nic czarnego szarego czy niebieskiego.

poprostu jakby ktos tajemniczo wciskał pedał gazu :D

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2009 20:49:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Szukać zwarcia w okablowaniu do pompy.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2009 21:35:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Powiedz jeszcze kiedy to się dzieje ?

A pracuje na wolnych i raptem podnosi obroty bez dotykania gazu ?

Czy może dodajesz gazu i wtedy tak się dzieje ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2009 09:48:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
sytuacja wyglada mniejwiecej tak:

Pracuje na wolnych ładnie pieknie.
Ruszamy, puszcza sie sprzegło daje troche gazu i odrazu leci na max. Bez mocniejszego wciskania pedału gazu,

albo stajemy na skrzyzowaniu i silnik se lata pomiedzy 0-3000r.p.m. dopóki znow nie nacisnie sie lekko pedału gazu i wszystko sie stabilizuje.

Dzieje sie to sporadycznie ale jest upierdliwe.

Po wymianie juz wszystkiego nasuwa sie wniosek że trzeba sprawdzac wiązke do upadłego :): :diabel: :peace:

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2009 11:46:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
A sprawdzałeś jaka jest wartość potencjometru podczas gdy dzieją się takie rzeczy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2009 12:37:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
podczas falowania nie zdarzylem bo mu przeszlo, ale przy rozpedzaniu na vagu w 002 poz.2 wskakiwała wartosc z pedalu 100%, a juz dwa inne potencjometry zostały zainstalowane ze sprawnych samochodów. :039:

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2009 14:10:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Ta usterka o której piszesz , czyli sygnał niezrozumiały może byś spowodowany złym ustawieniem lub usterką potencjometru.,

Chociaż zastanawiam się nad komputerem jeszcze ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2009 14:19:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
ecu podobo tez podmnieniony zostal bo to szybsze niz sprawdzanie wiazki, ale w tygodniu jeszcze bede sprawdzał okablowanie bo nic innego minie przychodzi do głowy :|

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: