.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 07:15:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [200 C3]Rozebranie skrzyni i wymiana czujnika predkosci
PostNapisane: 05.lis.2003 00:19:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Chcę wstawić nowszą skrzynię biegów i jak zwykle wyszły schody. Starsza skrzynia ma czujnik prędkościomierza napędzany linką (taka prądniczka), a nowsza ma kontaktron. I na podstawie mojej teorii...mam kłopoty. Czujnik jast z lewej strony skrzyni, a dekiel odkręcany jest z prawej. Czyli musze przebrnąć przez całe bebechy skrzyni...

A może impulsy z czujnika kontaktronowego są identyczne z tymi z prądniczki?

Pilna sprawa...

Pozdrowienia

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2003 01:47:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
z prądniczki to pewno wychodzi napiecie (zmienne) a predkościomierz
to po prostu voltomierz, jak jest kontaktron to przy niskich
predkosciach widac wyraźnie pulsacyjną pracę wskazówki
czyli działa na zasadzie zliczania impulsów i przeliczania
wiec IMHO nie do pogodzenia za normalną kasę....

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2003 08:06:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Da rade. Musisz zrobic sobie uklad przetwornika napiecie-czestotliwosc, a nastepnie go wykalibrowac. Nie ma w tym nic trudnego. Jak chcesz schematy to daj mi znac. Zanim wezmiesz sie do roboty wez sobie podlacz multimetr do pradniczki w starej skrzyni, i sprawdz jakie jest napiecie tzn. stale czy zmienne. Nastepnie jezeli masz stara skrzynie na samochodzie to rozpedz go do np. 40 km/g i zmierz dokladnie napiecie, pozniej to samo przy przy 60 km/h i jescze kilaka innych pomiarow na innych predkosciach. Na tej podstawie bedzie ci latwiej wykalibrowac przetwornik. A dokladna kalibracje zrobic, to chyba jechac z kims leb w leb i kalibrowac do jego predkosci, albo pogadac z Leo i na hamownie - chyba predkosc podaje dobrze.

Koszt przetwornika jakies 10-20 zl.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2003 15:39:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
elektronik ze mnie jak widać żaden... wydawało mi się że to większy
problem :oops:

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2003 22:50:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Oczywiście jestem zainteresowany schemacikiem... :D Tylko ciekawe czy uda sięto idealnie wykalibrować...ale to najmniejsze zmartwienie...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2003 23:10:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
kefir200 napisał(a):
Oczywiście jestem zainteresowany schemacikiem... :D Tylko ciekawe czy uda sięto idealnie wykalibrować...ale to najmniejsze zmartwienie...


za pomocą tej hamowni da się, dość dokładnie nawet i będziesz miał bez przekłamań nawet.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2003 23:50:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
To jednak wstrzymam się z wymianą napędu prędkościomierza...dodatkowo wynikła opcja pozostawienia tej starszej skrzyni dla siebie i nie ma sensu jej rozbebeszać...
A z tą hamownią z miłąchęcią spotkam się przy najbliższej okazji...nie tylko prędkości pomierzyć... :D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2003 08:37:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2003 17:13:24
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
kefir200 napisał(a):
...
A z tą hamownią z miłąchęcią spotkam się przy najbliższej okazji...nie tylko prędkości pomierzyć... :D


to chciałem usłyszeć :twisted:

_________________
quattro...znowu odżyłem...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2003 21:44:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
MariuszD napisał(a):
Da rade. Musisz zrobic sobie uklad przetwornika napiecie-czestotliwosc, a nastepnie go wykalibrowac. Nie ma w tym nic trudnego. Jak chcesz schematy to daj mi znac. Zanim wezmiesz sie do roboty wez sobie podlacz multimetr do pradniczki w starej skrzyni, i sprawdz jakie jest napiecie tzn. stale czy zmienne. Nastepnie jezeli masz stara skrzynie na samochodzie to rozpedz go do np. 40 km/g i zmierz dokladnie napiecie, pozniej to samo przy przy 60 km/h i jescze kilaka innych pomiarow na innych predkosciach. Na tej podstawie bedzie ci latwiej wykalibrowac przetwornik. A dokladna kalibracje zrobic, to chyba jechac z kims leb w leb i kalibrowac do jego predkosci, albo pogadac z Leo i na hamownie - chyba predkosc podaje dobrze.

Koszt przetwornika jakies 10-20 zl.



I jak tam schemacik?
Już skrzynia się przygotowuje do założenia...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2003 07:27:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Dobra, ale najpierw musisz mi podac rzad wilkosci napiecia z przetworniczki (muisze znac max. napiecie). Najlepiej podaj mi wartosc napiecia przy 20km/h i 40 km/h (jak da rade przy wiekszej predkosci to tez daj). Musze dostowac obwody wejsciowe.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2003 15:15:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Poszlo na maila. Jak zrobisz to sie ochwal.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: