.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 12:19:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B5 1.9TDI] Pęknięty pasek i koło alternatora Pilne!
PostNapisane: 12.kwi.2009 15:58:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Cze

Mój Passat to rocznik 98 Modelowy 99 Silnik 1.9TDI AHU
Wczoraj pęknął pasek alternatora czyli ten pasek co napędza pompe wody, alternator i pompe od wspomagania...Ale to nie jedyny problem...
Koło pasowe z alternatora zsunęło się z tego trzpienia i zablokowało wiatrak z chłodnicy.
Ten trzpień z zewnątrz jak widac jest popękany, koło jeżeli się nim kręci chodzi krzywo czyli bije. Aha..jescze coś: PO pęknięciu paska zaczęło coś w silniku stukac :/

I teraz ma pytanie czy coś oprócz tego co wymieniłem mogło się stac?
Słyszałem ze przeskakuje rozrząd itp.
Czy koło z alternatora powinno się kręcic w oby dwie strony?
Słyszałem że powinno w jedną strone bo jest podobno jakieś sprzęgło?

Proszę o pilną odpowiedź i przypusczenia co mogło się ewentualnie zepsuc...
Z góry dziękuje jeżeli ktoś odpowie

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2009 16:15:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Mojemu znajomemu w Passacie B5 właśnie z silnikiem AHU także pękł ten pasek.

Samochód został zaprowadzony do mechanika z przykazem sprawdzenia ustawienia rozrządu, czego nie zrobił, wymienił pasek i rolkę- winowajcę wszystkiego.

Odpalił samochód, i co efekty: ukruszony wałek rozrządu popękane popychacze i pogięte zawory.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2009 17:05:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
rozwalilo ci sie sprzegielko alternatora /kreci sie w jedna strone / co bylo nastepstwem zerwania sie paska /oczywiste / jesli chodzi o stuki w silniku radze zerknac w rozrzad bo mogl dostac sie pod obudowe kawalek paska i zrobic spustoszenie robilem w zeszlym roku samochod po peknietym pasku alternatora gdzie pod obudowe dostaly sie resztki nim samochod trafil domnie to 4 godziny krecili go by zapalil i nic efekt 7 zaworow na 8 mozliwych rezultat niezly

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2009 17:14:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
juzek v8 napisał(a):
rozwalilo ci sie sprzegielko alternatora /kreci sie w jedna strone / co bylo nastepstwem zerwania sie paska /oczywiste / jesli chodzi o stuki w silniku radze zerknac w rozrzad bo mogl dostac sie pod obudowe kawalek paska i zrobic spustoszenie robilem w zeszlym roku samochod po peknietym pasku alternatora gdzie pod obudowe dostaly sie resztki nim samochod trafil domnie to 4 godziny krecili go by zapalil i nic efekt 7 zaworow na 8 mozliwych rezultat niezly


Jeżeli rozwaliło to sprzęgiełko i ten trzpień przy okazji to trzeba będzie wymieni alternator? :/

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2009 17:26:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
nie na walku alternatora zostala ci sruba na specjalnu klucz trzeba ja odkrecic to jest pozostalosc starego sprzegielka i w to miejsce przykrecasz nowe sprzegielko aby to odkrecic porzebujes klucz gwiazdke na przyklad hazet 2592

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2009 17:29:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
POstaram się jescze foty zrobic jak to aktualnie wygląda :P

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2009 13:02:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Oto fotki tego co się stało oraz pozostałości paska poszatkowanego w dziwny według mnie sposób... :(

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b71 ... 9bf99.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a2 ... e5687.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/49f ... 267e6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc8 ... c457d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/03f ... 6f819.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9ec ... e2e61.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3c1 ... 6260b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a58 ... aa579.html

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2009 13:11:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Wyciągnij alt.Usuń resztę koła pasowego z alternatoa.Załóż nową wolnobierzkę , i zafunduj sobie nowy napinacz paska micro.

Zdemontuj rozrząd i sprawdź poprawne jego ustawienie.Jeśli cokolwiek znajdziesz pod osłoną unuń to.

Pasek od klimy też nowy załóż.

Ps nie wierzę że nie słyszałeś że coś się dzieje :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2009 13:21:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
ADAM 12 napisał(a):
Wyciągnij alt.Usuń resztę koła pasowego z alternatoa.Załóż nową wolnobierzkę , i zafunduj sobie nowy napinacz paska micro.

Zdemontuj rozrząd i sprawdź poprawne jego ustawienie.Jeśli cokolwiek znajdziesz pod osłoną unuń to.

Pasek od klimy też nowy załóż.

Ps nie wierzę że nie słyszałeś że coś się dzieje :/


No właśnie nie słyszeliśmy...Radio grało, a skapneliśmy się po tym jak kierownica zaczęła ciężko chodzic,kontrolka zaczęła się świec i zaczeły jakieś stuki w silniku byc... :( Auto jutro oddajemy do warszatu znajomego sąsiada i zobaczymy co i jak ;)

Aha... Czyli mam dwa paski do wymiany? Od klimi i alt. są osobno?

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2009 14:00:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Od klimy jest króciutki 4PK855. Na zdjęciach go nie widzę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: