.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 00:12:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.9 TDI AFN] Trudności z rozruchem, szarpanie
PostNapisane: 08.kwi.2009 14:54:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2006 15:52:01
Posty: 103
Lokalizacja: Końskie, Kraków
Auto: A6 C5 4.2
Witam!

Mam problem z moim dupo wozem Audi a4 1.9 TDI AFN. Męczę się z nim już bardzo długo i nie mogę rozwiązać problemu, pobliscy fachowcy rozkładają ręce, albo nie chce im się wziąć za robotę.

Problem jest następujący:

Auto szarpie w przedziale 1200 - 1000 co uniemożliwia jazdę w tym przedziale bo naprawdę mocno rzuca.

Dodatkowo jest problem z rozruchem, problem nie pojawia się za każdym razem! Bywa tak ,że 5 razy odpali normalnie a za 6 zacznie rzucać silnikiem, wibrować.
Nagrałem odpalanie silnika, link do niego :
http://www.youtube.com/watch?v=mTDjELUD9yg

Co już zrobiłem :

*Auto na początku było z automatyczna skrzynia biegów Poprzedni właściciel zamontował nowiutka Turbinę, a potem rozbił auto(naprawiałem je). . Było niesamowicie mulaste i wibrowało w przedziale 1500 - 2400 , nie dało się jeździć.
Wymieniłem pompę wtryskową na drugą - nic nie pomogło.
Stwierdzono, że winę za to ponosi uszkodzony automat- wymiana na manual i zero poprawy, takie same objawy.

*Postanowiłem zrobić remont silnika, rozebrałem go na części pierwsze. Wypolerowałem cylindry, nowe panewki główne i korbowodowe, pierścienie, szklanki, końcówki wtrysków (chińskie), uszczelniacze zaworów.
Po tym zabiegu auto zaczęło jeździć a wręcz zapinać jak wściekłe, ustały szarpania w przedziale 1500-2400, ale pojawiły się w przedziale jak napisałem na początku , czyli 1200 w dół do 1000, poniżej ustają.
*Wyczyściłem więc nastawnik - nic nie dało, wymieniłem go na inny - nic, wymieniłem pompę na inna - nic. Założyłem nowe koło dwu masowe SACHS - nic nie pomogło , Podmieniałem ECU od innego AFN , wtryskiwacze kompletne od 1Z (takie akurat miałem). Po zmianie ECU i wtryskiwaczy szarpania minimalnie osłabły, auto słabsze. Po wypięciu czujnika prędkości ze skrzyni nie ma żadnej poprawy. Problemy z odpalaniem nie ustąpiły po żadnym z tych zabiegów.

Proszę Was, jeśli macie jakiś pomysł co z tym zrobić to pomóżcie. Auto mam doinwestowane, w świetnym stanie ale nie mam przyjemności z jazdy , bo na mieście muszę się cały czas pilnować z tym szarpaniem , no i to odpalanie.

Zrobiłem logi statyczne i dynamiczne. Nie wiem czy te grupy wystarcza. W razie czego dorobię nowe.
Aha, VAG nie pokazuje błędów

Statyczne basic settings:

000
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

Dynamiczne:

000
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

008
Obrazek

010
Obrazek

011
Obrazek

Dzięki!

_________________
Zakochany w 4x4
A6 C5 Avant 4.2 V8 - jest
C3 avant quattro 2.5 TDi 1T-było
90 quattro NG (gasoline only) -było
C3 avant quattro NF '89 -było
C3 avant quattro NF '90 było - rozbite
Coupe b2 '86 było,


Ostatnio edytowano 08.kwi.2009 16:27:54 przez purti, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2009 16:22:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
W dynamicznych jest spoko... jedynie co bym rozwazyl to wyciecie kata.
Jakbys chcial wyciac to daj znac powiem Ci gdzie w Konskich ;)

Co do Twojego problemu.
Chcialbym zobaczyc - 001 stat, 007 stat, 013 stat oraz 000 Basic Settings i 004 Basic Settings i 003 Basic Settings. Jesli są błedy to wklej ich pełny opis.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2009 16:29:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2006 15:52:01
Posty: 103
Lokalizacja: Końskie, Kraków
Auto: A6 C5 4.2
Pomyliłem się w opisie, te statyczne logi to są Basic Settings, poprawiłem już. Zrobię jeszcze te statyczne o których napisałeś.

Błędów nie ma

Katalizatora nie ma.

Panowie straciłem ostatnie nadzieje..

Kupiłem kolejna pompe wtryskowa, po montażu na późnym zapłonie nie szarpało silnikiem podczas jazdy, po ustawieniu na poprawny znów to samo. Mam teraz druga a4 AFN i zacząłem przekładać z niej cześci do mojej.
Najpierw czujnik polozenia wału - nic nie pomogło
Przepływomierz - nic nie pomogło
Wtrysk sterujący - nic nie pomogło
Wszystkie wtryskiwacze - nic nie pomogło
Cały sterownik silnika (już drugi) - nic nie pomogło

Ręce opadają, co może być przyczyną takiego zachowania? Dodam, że problemy z odpalaniem występują tylko wtedy gdy krótko kręce rozrusznikiem, natomiast jeśli długo, slysze że wyrażnie załapie i wtedy po chwili puszcze to jest ok.

Proszę o jakieś sugestie...

_________________
Zakochany w 4x4
A6 C5 Avant 4.2 V8 - jest
C3 avant quattro 2.5 TDi 1T-było
90 quattro NG (gasoline only) -było
C3 avant quattro NF '89 -było
C3 avant quattro NF '90 było - rozbite
Coupe b2 '86 było,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 08:14:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ponawiam prosbe o zalogowanie - 001 stat, 007 stat, 013 stat oraz 000 Basic Settings i 004 Basic Settings i 003 Basic Settings. Jesli są błedy to wklej ich pełny opis.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 08:26:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ewidentnie źle ustawiony kąt wtrysku (000 BS) , ale to nie powinno powodować takich anomalii ...
1) Sprawdź prawidłowość połączenia przewodów pompy wtryskowej (słaby styk)
2) Sprawdź filtr paliwa i jego przyłącza (zagnieciony przewód, zapchany filtr paliwa)
3) Czy jednostka jest zakodowana pod automat czy manual ?
4) Wrzuć jeszcze 013 stat i 007 stat
5) Tak na wszelki wypadek: czy robiłeś pomiar ciśnień sprężania ?
6) Spróbuj podać paliwo bezpośrednio z bańki, pomijając zbiornik paliwa i filtr paliwa ... widziałem już kiedyś diesla skaczącego jak kucyk z powodu kiepskiego paliwa w baku ...

Szczerze współczuję :|

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 11:37:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Czy moższ mi wyslać na prv numer nadwozia tego samochodu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 21:30:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2006 15:52:01
Posty: 103
Lokalizacja: Końskie, Kraków
Auto: A6 C5 4.2
Lotus napisał(a):
Czy moższ mi wyslać na prv numer nadwozia tego samochodu ?


W jakim celu VIN ?

@Baskecior
Silnik jest po remoncie-sam robiłem.
Filtr drożny, auto nie kucyku je, tylko trzepie jak zdejmę nogę z gazu i spadnie poniżej 1200 rpm.

Okazuje się, ze po raz 3 sprzedali mi złą pompę, sprzedawca zaklinał się , że dół jest nowy (tak wyglądał), a nastawnik po regeneracji.

Dziś zaczęły się prawdziwe anomalia, gmerałem sobie jeszcze z kątem wtrysku. Ustawiłem jak powinno być, przejechałem, nic nie pomogło.
Później postał trochę i zaczęły się problemy z rozruchem. W ogóle nie mogłem go uruchomić, Napięcie na iglicy skakało jak szalone, rozebrałem nastawnik a tam brudu co nie miara! Jeszcze gorzej niż w poprzednich.

Jutro dzwonie z reklamacja i szukam kolejne pompy :(

Mam nadzieję , żę w końcu kupie pompę z dobrym nastawnikiem, albo chociaż sam nastawnik.
Dziękuję za sugestie!

_________________
Zakochany w 4x4
A6 C5 Avant 4.2 V8 - jest
C3 avant quattro 2.5 TDi 1T-było
90 quattro NG (gasoline only) -było
C3 avant quattro NF '89 -było
C3 avant quattro NF '90 było - rozbite
Coupe b2 '86 było,


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: