.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 04:54:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 19:52:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2006 15:30:56
Posty: 493
Lokalizacja: Bytom
Ten mechanik to jakieś bajery Ci pociska.Ja nie jestem jakimś szpecem ale końcówke drążka jak sie tylko chce to wykręca sie beż problemu,z wachaczem też dasz rade.

_________________
http://bytom.blox.pl/resource/rekordowegraffiti3.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 21:44:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Jeżeli chodzi o końcówki drążka kierowniczego to robota jest faktycznie parszywa ponieważ końcówki są nacinane po to żeby kontra je zaciskała i z czasem się zapiekają strasznie więc problem jest z ich odkręceniem. Większość radzi sobie nagrzewaniem jej bo i tak jest do wyrzucenia.
Odnośnie tulei wachacza myślę że nie warto, lepiej wymienić całe wachacze a przy okazji gumy drążka reakcyjnego :) (nie napiszę stabilizatora bo ktoś wyżej napisał że coś takiego w C4 nie występuje :D)
Ja już będziesz kupował sobie wachacze nie zapomnij dokupić tulejek prowadzących.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 11:04:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2008 11:13:58
Posty: 18
Lokalizacja: Wrocław / Oława
Cytuj:
Ja już będziesz kupował sobie wachacze nie zapomnij dokupić tulejek prowadzących.


O jakie to tulejki chodzi bo nie bardzo wiem ?
Aha i czy trzeba pilnować żeby z wahaczami w komplecie byly jakies śruby itp. czy mają być po prostu same wahacze ?

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL 6-gears zielony metalik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 11:54:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
swierku napisał(a):
Cytuj:
Ja już będziesz kupował sobie wachacze nie zapomnij dokupić tulejek prowadzących.


O jakie to tulejki chodzi bo nie bardzo wiem ?
Aha i czy trzeba pilnować żeby z wahaczami w komplecie byly jakies śruby itp. czy mają być po prostu same wahacze ?


Chyba w komplecie z wachaczem śruba nie występuje. Natomiast większość zprzedawców twierdzi że nie ma żadnych tulejek prowadzących w C4 i dlatego o tzm wspomniaem. Tulejka ta wchodzi pod śrubę mocującą stronę tulei z sankami... ustala pozycję i kasuje luz, niestety jest jednorazowa ponieważ przy skręcaniu jest zgniatana właśnie po to żeby usztywnić połączenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 09:19:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2008 11:13:58
Posty: 18
Lokalizacja: Wrocław / Oława
Operacja zakończona pełnym sukcesem !!!
Teraz cieszę się, że nie dałem się naciągnąć "mechanikowi". W sobotę z kumplem powymieniałiśmy wszystko sami i obyło się bez większych problemów, więc podzielę się uwagami na świeżo - może przyda się komuś z potomnych...
Końcówki drążka zanim zaczęliśmy odkręcać oczyściłem szczotką drucianą z piasku i rdzy, spryskałem kilka razy WD40, obstukałem końcówkę dwoma młotkami żeby odbić rdzę i po odczekaniu jakichś 20min odkręciły się bez problemów - najpierw trochę metodą prawo-lewo żeby rozruszać, a później już poszło bez oporów. Wcześniej jeszcze zmierzyłem sobie odległość pomiędzy nakrętkami kontrującymi, żeby po założeniu nowej ustawić podobnie odległość (choć i tak czeka mnie jeszcze zbieżność).
Co do wahaczy to kupiłem tulejki i tak jak pisał kolega Flasher faktycznie są tam takie tulejki po stronie sanek, które wchodzą w tuleję razem ze śrubą i korygują luz śruba-tuleja. Jedyny problem jaki napotkacie to wybicie starej i wprasowanie nowej tulei - jest naprawdę ciasno + stara będzie brudna i trochę skorodowana więc trzeba się trochę postarać żeby ją wybić. Z drugiej strony (od koła) tuleje są złożone z dwóch części i po odkręceniu nakrętki wychodzą same - zero wysiłku. Później już tylko poskręcać wszystko i po kłopocie. Ciężko może być z założeniem wahacza, bo drążek reakcyjny będzie sprężynował (ja robiłem to na lewarku- nie wiem jak by było gdyby oba koła były w górze) ale trochę pomogliśmy sobie drugim lewarkiem, trochę nogami i udało się. Efekt ? Przekonacie się sami - u mnie po prostu bez porównania. Zobaczymy ile pochodzi - mam nadzieję że za szybko nie będę musiał rozbierać.
A co do kosztów to zamknęło się wszystko w kwocie 200zł + 6 browarów do smarowania gardziołek :D

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL 6-gears zielony metalik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2009 17:37:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2007 18:13:45
Posty: 83
Lokalizacja: Ełk
Auto: A6 C4 Avant
Flasher napisał(a):
(nie napiszę stabilizatora bo ktoś wyżej napisał że coś takiego w C4 nie występuje :D)


Owszem, pisał "Masta" Adam12, ale pisał zresztą nie bez racji o łącznikach/drążkach stabilizatora, które nie występują :P, stabilizator jak najbardziej istnieje..

_________________
SaLMoN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: