może nie poddawaj się odrazu, to że klepią samoregulatory to nie znaczy że są uszkodzone... może być uszkodzony taki mały zaworek który reguluje ciśnienie oleju które dostaja szklanki...
Zdejmij najpierw jedną pokrywę głowicy, zlokalizuj zaworek i albo go wykręć i obejżyj czy wogóle jest cały lub na moment odpal auto, jęsli ów zaworek jest rozleciany olej będzie walił dużą strugą na zewnątrz, odrazu zgaś silnik żeby nie wywalić całego oleju na zewnatrz.
Jeśli olej nie będzie leciał dużą strugą w górę tylko raczej mniejszym pulsujacym strumieniem to zaworek prawdopodobnie jest ok,
Czynność powtórz dla drugiej głowicy żeby wykluczyć uszkodzenie tych zaworków.
Zaworki te odpowiadaja za podanie ciśnienia oleju wszystkim szkankom i bardzo często w tych silnikach zaworki rozpadają się przez co ciśnienie wogóle nie idzie do szklanek tylko wywala pod pokrywę głowicy co często przyczynia się do wycieków z pod tej pokrywy.
Koszt zakupu zaworka w serwisie około 50zł
Poniżej fotka z opisem lokalizacji zaworka, nr19 to owy zaworek o numerze serwisowym 078 103 363 P
Uszkodzony zaworek powoduje głośne klepanie szklanek i wycieki z pod pokrywy głowicy zaworów... jego wymiana nie wymaga ściągania rozrządu, wystarczy zdjać pokrywę głowicy zaworów i wykręcić go ( w zależności od rocznika - główka zaworka to nasadka na klucz 10 lub gwiazdkowy otwór na klucz torx.