simon_wicz napisał(a):
Nowy wątek, stare pytanie.
Jestem posiadaczem Opla Vectry 1.8, z racji korodowania nadwozia, i tego że samochód ma już 11 lat chcę go wymienić na inny. Chciałbym by było to Audi bo strasznie mi się te samochody podobają. Mam 40 000 złoty, i jedno pytanie(ale trudne). Czy zdecydować się na A4, czy A6, czytam(tu na forum) że koszty eksploatacyjne nie są aż tak bardzo różne.Mam rodzinę 2+2, mieszkam daleko od rodziców i swoich i żony dlatego często jak ich odwiedzamy zdarza się że vectra(kombi) jest załadowana prawie do pełna. Po drugie 116 KM to troszkę za mało jak dla mnie, więc szukał bym dynamiczniejszych silników. I po trzecie może być zarówno Diesel jak i benzyniak, byle by spalanie nie przekraczało na trasie przy normalnej jeździe dla ON-6,5 l, a dla PB-8 l, no i by był to model nieawaryjny. To znaczy wiem że ogólnie niektóre modele są bardziej awaryjne od innych z racji konstrukcji, PROSZĘ o pomoc.
A6 AWX - 5 biegów manual, lub AVF - 6 biegów manual. Obydwa 130 KM i 310 Nm. Po za warkotem niegodnym nowoczesnego diesela

(to sarkazm) daje radę bujać się całkiem nieźle - A6 z tymi silnikami nie jest zbyt ciężkie - waga 1400-coś kg, czyli aż o około 200 kg lżejsze od 2.5 TDI. Jak nie masz zapendów do wbijania gazu w podłogę i nie przeszkadza tobie częstsze mieszanie wajchą zmiany biegów to bierz to. Przyspieszenie w standardzie około 10.5 s/100 km/h a prędkość max przekracza 200 km/h (licznikowo). Za niewielkie pieniądze te silniki ładnie przechodzą "chipowanie" po czym spalanie nie wzrośnie a wręcz może lekko zmaleć, a moc może wzrosnąć do delkatnych 165 KM i 330 Nm (przyspieszenie bliżej 9 s/100 km niż 10 s) i V-max przekroczy 220 km/h (licznikowe) Spalanie śmiesznie niskie, czyli mniej więcej mieści się w twoich wymaganiach. Rozrząd tańszy od V6 TDI jakieś 2.5 - xxx razy. 1.8 T świetny silnik, który spokojnie znosi podkręcanie do 180-190 KM. Ale spalanie dużo większe niż TDI. Ja brałbym TDI - ponieważ ty przede wszystkim myślisz o długich trasach - TDI jest idealnym wyborem.
Nie ma idealnych aut a Audi są bardzo dobrze wykonane jeśli chodzi o wnętrze, blacha super zabezpieczona przed korozją (jak znajdziesz rdzę, to znaczy , że powłoka musiała być uszkodzona), ale usterkowość w rankingach na średnim poziomie. Tzn. wszystko zależy od poprzednigo właściciela i mechanika poprzedniego właściciela

Jak kupisz zadbany egzemplarz i będziesz właściwie o niego dbał i eksploatował to powinieneś być zadowolony. Nie bierz A4 bo to do miasta się tylko nadaje, albo dla kawalera
ps. Ja bym brał C6 (wizualnie są ładniejsze i trochę większe - obydwa mają bagażniki mega olbrzymie i Avant nie jest potrzebny bo zapakujewsz wszystko po za psem

) z 2.0 TDI z 2005 pod warunkiem, że miałbym odpowiednią sumkę, aby usunąć wady fabryczne występujące na początku produkcji - wpisz w Szukajkę hasło (np. 2.0 TDI). Po za tym uważaj na okazje !!! :
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... 270103,415
http://www.joemonster.org/art/11135/Kup ... esz_gratis
pozdr.
