.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 13:44:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A2 1.4TDI AMF 2003] LOGI DO OCENY
PostNapisane: 23.kwi.2009 00:51:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2008 16:35:18
Posty: 301
Auto: A2 1.4TDI
Witam; zamieszczam logi do oceny; wykonałem je zgodnie z podaną na naszym forum procedurą. Logi statyczne i dynamiczne zapisane są w jednym pliku, tzn. po zrobieniu logów statycznych, wykonałem dynamiczne; komputer dodał wyniki dynamiczne do utworzonych wcześniej statycznych. Mam nadzieję, że tak może zostać.

Auto traci moc na wyższych obrotach i pod obciążeniem. Na biegu jałowym bez problemu robi 4500 obr, natomiast na biegu szarpie i raczej trudno uzyskać 3800 czasem.

W styczniu wymieniany był pompowtryskiwacz trzeci.
To widac na odczytach...
Miesiąc później czyściłem kostki pompowtrysków, bo szarpał.

Po włączeniu silnika słychac charakterystyczne pstrykanie elementu o oznaczeniu: 028 906 283 FAPF - zawór magentyczny (?).

Zaznaczam, że owe szarpanie różni się od tego sprzed wymiany pompowtryskiwacza. Wcześniej auto jeździło na dwóch cylindrach;
Teraz ewidentnie brakuje mu mocy na wyższych obrotach i pod obciążeniem.

Przed czyszczeniem kostek pompowtrysków pojawiły się błędy:

18075 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 2 (N241): Electrical Malfunction
P1667 - 35-10 - - - Intermittent

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-10 - - - Intermittent

00668 - Supply Voltage Terminal 30
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Obecnie żadnych błędów nie ma.

Pomocy. Pozdrawiam.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 08:22:11 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Witaj ....

Co prawda 1 raz spotykam się z badaniem 1.4TDi ale statystyki w danych grupach nie różnią się zbytnio od popularnej jednostki 1.9 Tdi [95->]

Analizując wybrane grupy z danymi można wywnioskować:

- układ recyrkulacji spalin działa właściwie - dotyczy to logu 003 w trybie nastawów podstawowych

- Termika silnika jest nie co zaburzona ze względu na temperaturę płynu chłodzącego [g12] powinna oscylować w granicach 88-92st ale nie do końca wiadomo jaki odcinek drogi pokonałeś zanim zacząłeś logowanie przedstawionych danych ....

- zastanawiam mnie stan fizyczny paska rozrządu - w 004 widać że kąt synchronizacj wałka głowicy z wałem korbowym nie jest idealny [0,0]

- sprawa przepływomierza powietrza [lmm] który mierzy dość dziwnie z uwagi na to że zbytnio nie obcina dawki paliwa ale jednak nie mierzy poprawnie ....

- Sprawa ciśnienia samej T - zastanawia mnie fak jaka fabryczna wartość cisnienia powinna być w poszczególnych obrotach ale z uvagi na wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach zadane ciśnienie może oscylować w granichach 2100mBar , ale o tylko domysły ..

- jak tam stan filtra powietrza ?

- korejcje PD nie są najlepsze , warto się nimi zainteresować .... proszę o wykonanie logowania grup 018 i 023 w sekcji Engine

PS: barkuje jeszce logu dynamicznego 011...

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A2 1.4TDI AMF 2003] LOGI DO OCENY
PostNapisane: 23.kwi.2009 08:47:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Steinberg napisał(a):
Przed czyszczeniem kostek pompowtrysków pojawiły się błędy:

18075 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 2 (N241): Electrical Malfunction
P1667 - 35-10 - - - Intermittent



czy po logach blad powrocil .... ?

poza tym termostat do wymiany i filtr powietrza tez [profilaktycznie]

p.s koniecznie 023 na jalowym [furmanka ma byc rozgrzana]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 09:11:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
skoro nie występuje błąd połączenia elektrycznego wtryskiwacza, to bez demontażu wszystkich trzech i ich regulacji się nie obejdzie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 10:47:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2008 16:35:18
Posty: 301
Auto: A2 1.4TDI
Zrobię dziś jeszcze raz logi po wymianie filtra powietrza.
Czy na 100% termostat do wymiany? Skąd taka decyzja?
Na czym polega regulacja pompowtrysków?
Tak jak pisałem: mechanik wymienił pompowtrysk mimo iż wystarczyło przeczyścić kostki. Nauczka dla mnie. Pracują dwa stare pompowtryski i jeden nowy. (ten stary posiadam)
Czy to czemuś przeszkadza?

Po logach błąd 'electrical malfunction' nie powrócił, ale przeczyściłe kostki, więc...

Co z rozrządem? Co może być nie tak?
Był wymieniany 30 tys km temu.
Jak przetestować mechanika na okoliczność zmiany rozrządu? O co pytać?
Pytam, bo wczoraj zadzwoniłem do niego i zapytałem o filtr powietrza - nie wiedział gdzie jest, a wymieniał go niby a ja za niego zapłaciłem.
Gość jest więc niewiarygodny, stąd moje pytanie o rozrząd.

Wieczorkiem zamieszczę nowe logi.
Dzięki Panowie!!!
Nic bez Was!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 11:42:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
1. Zeby wyjasnic sprawe termostatu - przejedz ok. 8-10 km dynamicznie najlepiej po tym jak bedziesz logował 011 dyn i zaloguj ponownie 007 stat i wstaw - bedziemy wiedziec czy termostat niedomaga czy nie.
2. Co do tego rozrzadu to bym tak nie przezywał - jest w miare OK - dla pewnosci zaprezentuj nam 004 dyn.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2009 23:59:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2008 16:35:18
Posty: 301
Auto: A2 1.4TDI
Juz jestem z nowymi logami.

Przede wszystkim: 014, 018 - te grupy są 'not available'. Dlaczego?
Natomiast 023 pokazuje jakies wartości, ale bez jednostek itd.
Pozostałe logi zgodnie z procedurą.

Oto błędy, które pojawiły się tym razem:

--------------
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
P1549 - 35-00 - -

17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
P1144 - 35-00 - -
--------------

BTW: Dziś przeczyściłem przepływomierz. Odnoszę wrażenie, że moment "odcięcia mocy" przeniósł się z około 3000 obrotów na >3800-4000 obr. Poza tym autko nadal przerywa i brakuje mu mocy.

Logi były robione przed czyszczeniem przepływomierza.

STATYCZNE:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ponownie 007 - poniżej parametry po dynamicznej jeździe ok 20km:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nie wiem, czy ten 023 coś wnosi w temat...
Dlaczego logi o które prosicie 014 i 018 są dla mojego autka nieosiągalne?


DYNAMICZNE:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Pozdrawiam Was gorąco i czekam na opinie.
Dziękuję.
KB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 11:11:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2008 16:35:18
Posty: 301
Auto: A2 1.4TDI
Czy mozliwe, że padł jakiś bezpiecznik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 19:26:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Steinberg napisał(a):
Czy mozliwe, że padł jakiś bezpiecznik?


sprawdzaj

spadek mocy kierował bym w stronę zaworu magnetycznego[N75]

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 19:39:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2008 16:35:18
Posty: 301
Auto: A2 1.4TDI
Wszystkie bezpieczniki całe i zdrowe.

Przepływomierz - jak pisałem wcześniej - przeczyszczony (odkażony wręcz).
Wydaje się, że nieco lepiej ciągnie, ale jest granica obrotów, gdzie zdycha.

Jak sprawdzić szczelność dolotu?
Nasłuchiwać jakichś syków?
Co można zrobic z zaworem N75, aby przywrócić go do żywych?
...zanim kupię nowy. Ile taka impreza może kosztować?

Poza tym: zaworek cały czas cyka, jak tylko odpalę auto.
Czy to normalne?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 20:00:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ile przebiegu ma ten samochód ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 20:12:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2008 16:35:18
Posty: 301
Auto: A2 1.4TDI
131 tys dokładnie

Boję się kolejnych pytań i diagnoz :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 20:17:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Rozepnij wydech za sprezarką i zaloguj 011 dyn - wykluczymy wtedy zapchany katalizator

LUB

rozważ jego permanentne wywalenie... :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 20:52:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2008 16:35:18
Posty: 301
Auto: A2 1.4TDI
O kurcze! Większa akcja. Ja z wykształcenia jestem kierownikiem produkcji w tv, więc wypięcie wydechu to brzmi dumnie :)

Wiesz, pełne zaufanie, więc jutro zabiorę się do roboty.

Czy na jakimś przeglądzie ktoś się nie doczepi?

Co z tymi logami, które są 'not available'?
To jakiś zły znak?

Wykluczasz awarię N75 lub nieszczelność?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2009 22:36:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2008 16:35:18
Posty: 301
Auto: A2 1.4TDI
Niestety nie dałem rady odkręcić niczego od turbiny.
Rura biegnąca do katalizatora jest tak schowana, że nie zdołałem odkręcić
wszystkich śrub. 3 jakoś poszły, do 4. nawet się nie dostałem.
Zakręciłem i odjechałem.

Teraz mam wrażenie, że świszczy/piszczy w momencie, gdy turbina pracuje.
Śruby były właściwie tylko poluzowane, nie odkręcałem ich całkowicie.
Czy możlwie, że świszczy z powodu jakiejś nieszczelności za turbiną?
Czy to zły objaw?
Co dalej mogę poczynić w kwestii tchnięcia mocy w autko?
Co jeszcze wynika z moich logów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 08:51:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
IMO - z logow nie wynika żeby turbina niedomagala.
Cisnienie doladowania jest tylko regulacja nie jest płynna.
Proponuje zacząc od wywalenia katalizatora i z tego co piszesz polecam zlecic te czynnosc do jakiegos zaufanego warsztatu.

Pozdrawiam i powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 11:46:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2008 16:35:18
Posty: 301
Auto: A2 1.4TDI
Tak też się stanie; Chyba, że go po prostu odetnę, później zaspawam :)
Kłopot z odkręceniem jest duży, a mechanik będzie musiał
najprawdopodobniej zdjąć ośkę. Dużo kłopotliwej roboty.

Poza tym po odkręceniu wydechu cały power z turbiny pójdzie
na przewody itd.

Poinformuje; PZDR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2009 02:16:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2008 16:35:18
Posty: 301
Auto: A2 1.4TDI
Zanim podjąłem decyzje, aby zadzwonić do tłumikarza -
auto samoczynnie się naprawiło.
Czy to możliwe czy to tylko chwilowe?
Teraz dodaję gazu i autko smiga jak nowe.
O co chodzi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2009 07:01:29 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Steinberg napisał(a):
Zanim podjąłem decyzje, aby zadzwonić do tłumikarza -
auto samoczynnie się naprawiło.
Czy to możliwe czy to tylko chwilowe?
Teraz dodaję gazu i autko smiga jak nowe.
O co chodzi?


N75 ;)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2009 09:58:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2008 16:35:18
Posty: 301
Auto: A2 1.4TDI
028 906 283 FAPG
05/03 03T027
72189500 12V

Czy to ten element?

Ile kosztuje i co tam moge włożyć?
Co polecacie?

dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: