miksell napisał(a):
...
Wniosek 2:
Im szybciej tym nieproporcjonalnie drożej.
Z tym się zgodzę: dotyczy to wszystkich silników, jak i wszystkich samochodów. Im szybciej jedziemy, tym matka natura bardziej chce nas zwolnić. Żeby podnieść vmax o 10km/h na przykład ze 120 na 130 wystarczy wirusik na 5KM, natomiast, żeby podnieść o to samo z 340km/h na 350km/h może nie wystarczyć tych koni setka. W moim AAH przy prędkości około 160(licznikowe) fis pokazuje 10,3L/100, ale przy 180 pokazuje już 12,5L. Więcej się bałem, a w zasadzie teść który siedział obok
Należało by tutaj jeszcze wspomnieć, że oprócz nieliniowego wzrostu oporu powietrza przy wzroście prędkości, wzrasta również energia kinetyczna (połowa iloczynu masy i KWADRATU prędkości), dlatego hamulce, które przy 100km/h wydają się być cool, przy 230km/h zaczynają być g* warte:)
Ale to na pewno wszyscy wiedzą
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)