.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 13:22:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2009 19:59:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Sprinter napisał(a):
do telepiącego się 1.9... w czym problem... ?


kiedys tez sie telepales . :D .. ale co racja to racja ... zdrowe V6 to miod malina ... :): :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2009 20:41:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
spanky napisał(a):
Sprinter napisał(a):
do telepiącego się 1.9... w czym problem... ?


kiedys tez sie telepales . :D .. ale co racja to racja ... zdrowe V6 to miod malina ... :): :peace:

A gdzie widzieliscie zdrowe V6 TDI :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2009 21:00:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2008 22:44:18
Posty: 30
rafala6 napisał(a):

A gdzie widzieliscie zdrowe V6 TDI :):


stoi u mnie pod blokiem :D

_________________
A4 B7 2,5 TDI BDG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2009 21:31:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
nie smiecic

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2009 23:42:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemekk74 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
To miło poczytać iż można kupić V6 TDI nieobarczone wadą wałków :peace:
Ja tylko w kwestii rankingu ... Piotrze, czy w tych rocznikach nadal istnieje ryzyko wysypania się pompy wtryskowej w związku z niekontrolowanym zapowietrzeniem

Czesc,
nie ma czegos takiego jak zwyczajowe niekontrolowane zapowietrzanie sie... nie wiem jak kumaty, rozgarniety i trzezwy user mialby sie nie zorientowac, ze auto sie zapowietrza - co najwyzej sprawe mozna ignorowac
Nie wiem czy pompa vp44 mechanicznie (i w jakiej wersji) ma i jaka ewentualnie wade. Tam jest cos za to chyba wiszacy problem z elektronika (i ewentualnie, ktorych to wersji dotyczy) i sprawa chyba musi byc na zasadzie "szybkiej i latwej kasy" dla ludzi w temacie bo na allegro/ebayu mozna znalzec ogloszenia za kilka stow wysylkowej naprawy tej nienaprawialnej elektroniki

Czyli rozumiem , że silniki Bxx nadal są obarczone ta wadą ?
Pytam, bo odpowiedź jest niejednoznaczna, a takich nie lubię najbardziej.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 07:40:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Baskecior napisał(a):
Pytam, bo odpowiedź jest niejednoznaczna, a takich nie lubię najbardziej.

Sprobuj moze zadac pytanie precyzyjnie... niekontrolowane zapowietrzanie sie to problem wymyslony jak stonka z USA
Ja Ci odp na Twoje pytanie nie dam bo zadnego auta z Bxx nie mam (ale doprecyzju moze ktos cos skrobnie).
Z 2.5v6tdi mam doswiadczenie ale moze lepiej nie bede sie nim dzielil bo Ci zniszcze ten uporzadkowany swiat, w ktorym wszystko w 2,5v6tdi Axx sie zapowitrza i zalicza zgony

Zastanow sie jak mozna porownywac awaryjnosc silnikow Axx ze srednio z 4-5 lat mlodszymi silikami Bxx?
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 07:59:10 
Moderator
Online

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8328
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
A niby dlaczego nie można porównywać?
Ogólna zasada jest taka im nowszy silnik tym bardziej awaryjny (komercjalizacja rynku częsci wymiennych :) ) ale akurat w 2.5TDI wydaje się że silniki Bxx są lepsze niż Axx, ale bodaj jeden z tych Bxx jest także niezbyt, niestety nie pamiętam teraz kodu, zapewne jeden z pierwszych....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 08:36:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...przecież ma być tanio...
...w życiu jest najważniejsze to, żeby mieć wszystko najtaniej...



nie bardzo rozumiem, co też takiego boli użytkowników non2.5TDI V6, gdy ktokolwiek napisze, że silnik ten służy mu dobrze. wiele osób pisze o tym, jaki to wysoki poziom trzyma AKP [bo i tak jest w świetle innych for poświęconych Audi], lecz w stosunku do V6 AKP wygląda jak ostatni ciemnogród.

raz na zawsze: to silnik stary, głośny, nieekonomiczny, niedynamiczny.
nikomu go nie życzę.
nie mam zamiaru bronić tego silnika i możecie użyć search, by przekonać się, że go odradzam przy zakupie.
kropka.

...ale to silnik, który w cyklu normalnego serwisowania sprawia tyle problemów, ile sprawia każdy inny.
bezdyskusyjne winno być to, że większość użytkowników kupuje w PL [do D nie mamy czasu pojechać - lenistwo, jak widać, lubi się mścić] AFB/AKN/AKE z lat 99-00 z przebiegiem 140 - 160 000 km od handlarza, który wystawia ów paździerz za cenę niższą o 20% od średnich cen z D za ten sam model/rocznik. jednym słowem: cud! pieNkny i Stakim małym pSzebiegiem.
wierzę, że rozsądne wnioski wyciągniecie sami.

nie mniej jednak, jeżeli zalejemy go mineralnym, który będzie nam służyć 20 000 km, będziemy jeździć na opale [bo przecież jest taniej, a to w życiu jest najważniejsze, żeby mieć wszystko najtaniej], jeżeli będziemy wymieniać rozrząd na kredkę w zakresie 2 pasków [no przecież ma być tanio!], jeżeli będziemy dawać w pędzel zaraz po rozruchu, to... która jednostka z przebiegami rzędu 300 000 - 400 000 km to wytrzyma?

jeżeli cokolwiek popsuje mi się w V6, to Wam o tym natychmiast napiszę.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 08:54:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
Meszrumie,

Święte słowa, większości użytkowników V6 z roczników, o których piszesz na utrzymanie tych aut po prostu nie stac i dlatego pażdzierzują. A potem lament, że 2,5 TDI V6 to ostatni szajs. Sam zakup za grosze to nie wszystko...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 09:22:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
meszrum napisał(a):
...przecież ma być tanio...
...w życiu jest najważniejsze to, żeby mieć wszystko najtaniej...


nie mniej jednak, jeżeli zalejemy go mineralnym, który będzie nam służyć 20 000 km, będziemy jeździć na opale [bo przecież jest taniej, a to w życiu jest najważniejsze, żeby mieć wszystko najtaniej], jeżeli będziemy wymieniać rozrząd na kredkę w zakresie 2 pasków [no przecież ma być tanio!], jeżeli będziemy dawać w pędzel zaraz po rozruchu, to... która jednostka z przebiegami rzędu 300 000 - 400 000 km to wytrzyma?


Wytrzymać to może jedynie Golf II 1.6D :) i tego można serwisować 'najtaniej' ;)
nie ma co - IMO aby mieć prawdziwe zdrowe V6 tdi trzeba się dobrze znać na rzeczy... żeby nie musieć polegać na zaprzyjaźnionych mechanikach o nieznanych kompetencjach, chyba że mieszka się stosunkowo blisko jakiegoś profesjonalnego serwisu. Osobiście zazdroszczę niektórym forumowiczom wiedzy nt. V6 tdi. Posiadając takiego doświadczają jakże bezcenny spokój ducha.. :)

Pozdrawiam i udanego dnia!

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2009 10:10:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Ja mam z maja 2003, kupilem go 2 lata temu

- byly problemy nie silnikowe, lecz slaba pompa wspom. "na wymarciu"
- to sie przelacznik szyby tylnej popsuł
- popielniczka sie zaciela, z powodu jakis kart telef, ktore wpadly Helmutowi pod nia.

+ zawieszenie, ktore mowia jest drogie, pisze po 2003, nie jest poniewaz jest nie do zajechania not. co do Allroada

po zakupie zrobilem z 20tkm, zauwazylem lekkie pocenia, z pod dekielków jak i juz pierwsze oznaki zlego kata VP44 postanowilem zrobic wszystko po helmucie (po zapoznaju się z tematem V6) od razu jak i uszczelniacz wału, popychacze ect.

od tamtej pory jezdze, ja i moj ojciec, tam nie ma rzeczy zeby zle funkcjonowala, pocila sie, lub miala jakies usterki. Co prawda to pancer Allroad wymiany oleju co 12tkm problem z walkami zerowy moc i moment :), srednie spalanie 8.3 :) - manual

(diesel z natury nie jest sprinterem od 0-100, i kazdy ktory zawsze bedzie to wypisywal bedzie dla mnie czlowiekiem z kosmosu)

Lecz dynamika i elastyka zdrowego V6 bije na łeb 1.9 (z wirusem świńskiej grypy) Piekna wysoka kultura pracy z 6 cylindrow o rozwarciu 90*.

Nastepna sprawą, jest to co merszum napisał ktos jak kupi A4 2.5 z 99r na tipe bez ks.serwisowej, bo ja innych samochodow nie uznaje, jezeli nie maja ksiazki prowadzonej od -do nawet jesli to leciwy samochod. To za 30tpln nie kupi zdecydowanie dobrej motorówki 2.5V6. Wtedy wchodza koszta niestety.

Wracalem wczoraj golfem :diabel: 1.9 z za Olsztyna za mna jechal ojciec Audi, jechalismy, aby delektowac sie spalaniem malym, po 100km ojciec depnął i moglem tylko popatrzec jak pancer łykął z dwie Eklasy i tyle co go widziałem a spalanie mu wyszlo 8.3 :): , a mi golfikiem 5.2, juz nie pisze o masie aut pojemnosciach i mocach Kw ;)

Więc jak zobaczycie kiedys Allroada ze znaczkiem MTM, ktorego ze swiatel biora matizy to ja, albo ojciec ;) i tak ich dogonimy na nast. swiatlach. Szkoda diesla gniesc od 0 - 100 nie jego natura, poza tym odwdzięcza się to dlugo trwaloscią. No i te spojrzenia ludzi z nowych A6 czy BMW5

Chlopaki od Allroadów więdza ocb. Ale ja uznaje silnik 2.5 jesli byl prowadzony ok na ok paliwie + witaminy (jak i cenna uwagę napisał Piotruś, wymiany oleju nawet co 12tkm), za dobry i nie bardzo drogi w utrzymaniu.

Dejf takze ma racje, wiedza i mechanik to b.wazna rzecz. Pisze to dla tego zeby ktos kto jest na etapie kupna V6 zaponal sie z obiektywna nasza opinja uzytkownikow, ja tez sie kiedys uczylem troche na bledach, z roznych zrodel.

Cytuj:
Basket =
Czyli rozumiem , że silniki Bxx nadal są obarczone ta wadą ?
Pytam, bo odpowiedź jest niejednoznaczna, a takich nie lubię najbardziej.


Wadą bym tego nie nazwał tylko nie trzymaniem sie zalecen producenta w serwisowaniu 2.5V6. Jak by to byla wada to mi by juz dawno temu wybuchla ktoras z glowic, sa po prostu tacy uzytkownicy obecni lub byli, ze zajechali na sposob temat rzeka. :)


pozdrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Ostatnio edytowano 14.wrz.2011 11:41:15 przez grejf, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 18:52:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Baskecior napisał(a):
Ja tylko w kwestii rankingu ... Piotrze, czy w tych rocznikach nadal istnieje ryzyko wysypania się pompy wtryskowej w związku z niekontrolowanym zapowietrzeniem czy też po prostu zespołem nagłej śmierci na środku pola ?


Baskecik - dokładnie od połowy 2001 roku (pierwsze sztuki poliftingowe) nastały pompy wtryskowe z literką "L" na końcu numeru katalogowego. Można w pełni odpowiedzialnie przyjąć, że z tą chwilą zakończyły się "sławetne" kłopoty z pompami wcześniejszych generacji.
Mam tu przede wszystkim na myśli zupełnie "przebudowany" sterownik, w którym nic się juz nie wypala - tak w szczerym polu jak i np. po nocnym postoju auta, które w dniu poprzednim zachowywało się całkiem prawidłowo.
Coprawda pompy oznaczone indeksem L wraz z nadejściem serii BAU oraz BCZ ewaluowały kolejny raz - lecz generalnie pozostaje to bez wpływu dla ich trwałości i nadal można przyjąć, że VP44 nie odbiegają od innych pomp wtryskowych (np. VP37).

Kolego Dejf - ja myślę, że mój "prywatny ranking" nie powinien wpływać na Twoje decyzje zakupowe. Aktualnie produkowane 2,0TDi to "coś" całkiem innego niż "nielubiane na AKP" jednostki z wadą układu smarowania, pękającymi głowicami, etc ... .

AndyN - to raczej oczywiste, że AKE stawiam nizej od BDG i BDH z powodu wadliwych rozrządów (wałki/hydraulika) - co w moim przekonaniu jest gorszą niedoróbką od wadliwych systemów paliwowych BDG/BDH.
Chcę jednak wyraźnie powiedzieć, że gdybym priorytety przełożył właśnie na układy paliwowe, to BDG i BDH pod względem (nie)trwałości znalazło by się daleko za AKE z rocznika modelowego 2002 wzwyż . I uwierz mi - wadliwość układów zasilania BDG/BDH jest znacznie bardziej rozległa niż tylko "narywanie" ... . Taka niemiła prawda staje się coraz bardziej oczywista prawie z każdym nowym dniem, choć kiedyś byłem tymi silnikami (BDG/BDH) zauroczony.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2009 21:57:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Skoro temat dotyczy silników na "B" postanowiłem umieścić w nim swój post, który pierwotnie był w tym wątku: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 0&start=27

Cytuj:
Tak sobie patrzę w ETKĘ. Rysunki poszczególnych elementów są w niej mocno poglądowe ale innego źródła nie mam (pokryw u siebie sam zrywać nie będę a i porówniania do 3.0 tdi nie miałbym :D )

Tak sobie patrzę na te obrazki, porównuję i zrodziło się pewne pytanie:

Czy wałki i dźwigienki zaworowe w V6 2.5 w wersji BAU, BDH są podobne/zbliżone co do idei do tych samych elementów w 3.0 tdi?

W ETCE te elementy w 2.5 vs 3.0 wyglądają tak samo (wiem, wiem to tylko ETKA). Nie ma 'zatrzasków cięgła' zwanych dźwigienkami (jak np. w AKE) a są 'dźwignie z rolką'

Intencje mojego pytania są jasne: czy silniki na "B" to takie same "padła" (sorry guys :peace: ) pod względem tego elementu jak te z serii "A" czy to już inny świat? Bo o problemie wałków w 3.0 tdi, jak na razie, nie słyszałem

W mojej ETCE dla 2.5 i 3.0 symbole dźwigienek są takie same ...

Symbole wałków są inne. Inne bo inne są ich krzywizny lub/albo są zrobione z innego materiału/w innym procesie produkcyjnym co spowodowało, że są wytrzymalsze?

Obrazek Obrazek

Bo mi wygląda na to, że BAU, BDH (i ten 163 PSowiec :P ) były swojego rodzaju poligonem doświadczalnym. Rozwiązanie chyba się sprawdziło skoro wykorzystano je w 3.0


Może się komuś przyda

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2009 12:00:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Piotruś napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Ja tylko w kwestii rankingu ... Piotrze, czy w tych rocznikach nadal istnieje ryzyko wysypania się pompy wtryskowej w związku z niekontrolowanym zapowietrzeniem czy też po prostu zespołem nagłej śmierci na środku pola ?


Baskecik - dokładnie od połowy 2001 roku (pierwsze sztuki poliftingowe) nastały pompy wtryskowe z literką "L" na końcu numeru katalogowego. Można w pełni odpowiedzialnie przyjąć, że z tą chwilą zakończyły się "sławetne" kłopoty z pompami wcześniejszych generacji.
Mam tu przede wszystkim na myśli zupełnie "przebudowany" sterownik, w którym nic się juz nie wypala - tak w szczerym polu jak i np. po nocnym postoju auta, które w dniu poprzednim zachowywało się całkiem prawidłowo.
Coprawda pompy oznaczone indeksem L wraz z nadejściem serii BAU oraz BCZ ewaluowały kolejny raz - lecz generalnie pozostaje to bez wpływu dla ich trwałości i nadal można przyjąć, że VP44 nie odbiegają od innych pomp wtryskowych (np. VP37).

Kolego Dejf - ja myślę, że mój "prywatny ranking" nie powinien wpływać na Twoje decyzje zakupowe. Aktualnie produkowane 2,0TDi to "coś" całkiem innego niż "nielubiane na AKP" jednostki z wadą układu smarowania, pękającymi głowicami, etc ... .

AndyN - to raczej oczywiste, że AKE stawiam nizej od BDG i BDH z powodu wadliwych rozrządów (wałki/hydraulika) - co w moim przekonaniu jest gorszą niedoróbką od wadliwych systemów paliwowych BDG/BDH.
Chcę jednak wyraźnie powiedzieć, że gdybym priorytety przełożył właśnie na układy paliwowe, to BDG i BDH pod względem (nie)trwałości znalazło by się daleko za AKE z rocznika modelowego 2002 wzwyż . I uwierz mi - wadliwość układów zasilania BDG/BDH jest znacznie bardziej rozległa niż tylko "narywanie" ... . Taka niemiła prawda staje się coraz bardziej oczywista prawie z każdym nowym dniem, choć kiedyś byłem tymi silnikami (BDG/BDH) zauroczony.

Dzięki za konkrety. :)
Od siebie dodając - mając tą wiedzę będę mógł szukać spokojnie następcy ... wszak nie boli mnie drogi serwis, ale "zespół nagłej śmierci w środku pola" który dyskwalifikuje potencjalnie nabywany pojazd.
Piotrze, rozumiem że nadal pod żadnym pozorem nie wolno wyjeżdzać paliwa do przysłowiowego zera ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2009 12:14:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Baskecior napisał(a):
Piotrze, rozumiem że nadal pod żadnym pozorem nie wolno wyjeżdzać paliwa do przysłowiowego zera ?


Tak.

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2009 19:39:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2008 22:44:18
Posty: 30
AndyN napisał(a):
Skoro temat dotyczy silników na "B" postanowiłem umieścić
Tak sobie patrzę w ETKĘ. Rysunki poszczególnych elementów są w niej mocno poglądowe ale innego źródła nie mam (pokryw u siebie sam zrywać nie będę a i porówniania do 3.0 tdi nie miałbym :D )

Tak sobie patrzę na te obrazki, porównuję i zrodziło się pewne pytanie:

Czy wałki i dźwigienki zaworowe w V6 2.5 w wersji BAU, BDH są podobne/zbliżone co do idei do tych samych elementów w 3.0 tdi?

W ETCE te elementy w 2.5 vs 3.0 wyglądają tak samo (wiem, wiem to tylko ETKA). Nie ma 'zatrzasków cięgła' zwanych dźwigienkami (jak np. w AKE) a są 'dźwignie z rolką'

Intencje mojego pytania są jasne: czy silniki na "B" to takie same "padła" (sorry guys :peace: ) pod względem tego elementu jak te z serii "A" czy to już inny świat? Bo o problemie wałków w 3.0 tdi, jak na razie, nie słyszałem

W mojej ETCE dla 2.5 i 3.0 symbole dźwigienek są takie same ...

Symbole wałków są inne. Inne bo inne są ich krzywizny lub/albo są zrobione z innego materiału/w innym procesie produkcyjnym co spowodowało, że są wytrzymalsze?


Bo mi wygląda na to, że BAU, BDH (i ten 163 PSowiec :P ) były swojego rodzaju poligonem doświadczalnym. Rozwiązanie chyba się sprawdziło skoro wykorzystano je w 3.0



Piotruś o tym pisał

Piotruś napisał(a):
W "niby nowych" silnikach 2.7 i 3.0 TDi - wałki, ułożyskowane dźwignie i hydropopychacze są identyczne (w sensie "konstrukcyjno-materiałowym") jak w silnikach, których niniejszy topik dotyczy ... .
Tak zwany system olejowy - również jest niemal identyczny jak w 2.5TDi z rocznika modelowego 2005... .
Stosując maksymalny i nieco mylący skrót myślowy powiedziałbym, że za wyjątkiem napędu rozrządu i co oczywiste układu zasilającego (paliwowego) - konstrukcyjnie ostatnia generacja 2.5 jest "taka sama" (a przynajmniej bardzo bliska) jak silników 2.7 i 3.0 ... .

_________________
A4 B7 2,5 TDI BDG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2009 11:01:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Tak zgadza się, lecz tam co pierwsze - meritum topicku nie "knocą się walki" tylko czesci okolo rozrządowe prowadnice (wycierajace sie przy przelotach ok 150tkm) do tego znajduje się on z tylu silnika i pompy wtrys szczególnie 3.0 TDi daja takie cisnienia, na naszej gnojówce nie wroze im odporności. Lub hetane w DE w systemie LL.

Jednym slowem sa to duzo drozsze wydatki niz walki w 2.5 (ktore w moim przypadku remont rozrzadu przy 240tkm wyniesie ok 5kola) ;) które nie byly wymieniane nigdy. Widzialem rozne walki w roznym stadium przebiegu mialy wżery widoczne golym okiem, a zegar pokazywal 170tkm to z pewnoscia trzeba sobie dodac 30tkm. Jezeli samochod ma historie X. Choc wiadomo mozna pałowac lac olej lotoos co 25tkm to nieuniknione.

edit 7.03.2010 - dla zbioru wiedzy jak i "srednich statystyk" o walkach rozrzadu w 2,5 V6

Witam, dla zbioru wiedzy o walkach nadszedl czas i w moim AKE 2003/Kwiecien.

PRZEBIEG ok 220tkm, Pytalem Piotrusia kiedys, po ówczesnym opisaniu serwisowym mojego "grzyba V6", doradzil mi jezdzic dalej.

zrobie walki + komplet hydrauliki u P.Świątka (wysylam mu swoje obecne do regeneracji) jak i wymiane rozrzadu za razem, czyli zeby wszystko zrobic za jednym "wybebeszeniem" i ustawieniem.

Piotruś dobrze mi doradzil, wielkie thnx dla niego.

Teraz juz w tym momencie czuje lekkie drgania, spadek mocy ogladalem je to nadzwyczaj rowno sie wycieraly. Allroad jest juz duzo mniej ujezdzany dziennie ok. 30-50km, za to golfizna lata na okraglo.

Nie twierdze, ze juz nie nadaja sie do jazdy... "z rozsadku wymieniam" jak i dlatego, ze nie mamy w ogole w planach sprzedazy go.
Wiec na moje odczucie, walki lataly ok do 190tkm na moje ''oko''. No cóż to tyle opowiesci o moich waleczkach.

Po "Światkowej operacji" odmlodzenia motorku opowiem wrazenia, odczucia.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Ostatnio edytowano 14.wrz.2011 11:53:31 przez grejf, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2011 13:09:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.cze.2010 09:56:42
Posty: 5
Lokalizacja: Rzeszów
Baskecior napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Panowie mabarte i Krysti:

Od chwili kiedy założyłem ten temat minęły dwa lata i na dzień dzisiejszy mogę jednoznacznie stwierdzić, że nawet "najpierwsze" BAU (jak też BDG, BDH i BCZ) nie jest zagrożone pękaniem krzywek czy rozpadaniem się wałków - o ile tylko dzielnie przetrwało okres stosowania oleju LL II-giej generacji.
Na dzisiaj oleje LL-II chyba (???) nie są już dostępne w handlu, więc etap pękających krzywek mamy za sobą (mam nadzieję, że bezpowrotnie).

Taka jest moja opinia na dzisiaj i gdybym stał przed zakupem BAU (lub BCZ) nawet z początków produkcji (połowa 2003) - hipotetyczne zagrożenie wałków/hydrauliki dla mnie nie stanowiłoby już żadnego kontrargumentu ;) .
Ważne (w moim osobistym przekonaniu) jest to, żeby żaden olej (505.00 czy nawet 507.00) nie pracował dłuzej niż 15000 km. . I to wszystko o co trzeba zadbać. Uzupełniająco dodam tylko tyle, że wraz ze zdobywanym doświadczeniem :): (mam na myśli wciąż wzrastającą liczbę tych silniczków znajdujących się u mnie w stałej obsłudze serwisowej) - moje przekonanie do BAU i BCZ wciąż wzrasta (na tle wszystkich innych TDi - zarówno tych nowszych jak i tych starszych).
:peace:

PS: Mój "prywatny ranking" TDi (powyżej rocznika 2000) pod względem "zaufania technicznego" obecnie przedstawia się następująco:
1. 2,7 i 3,0 TDi z rocznika modelowego 2009
2. BAU, BCZ
3. AWX, AVF
4. BDG, BDH
Cała reszta - łacznie z wszystkimi odmianami 2,0TDi - poza klasyfikacją ... .

To miło poczytać iż można kupić V6 TDI nieobarczone wadą wałków :peace:
Ja tylko w kwestii rankingu ... Piotrze, czy w tych rocznikach nadal istnieje ryzyko wysypania się pompy wtryskowej w związku z niekontrolowanym zapowietrzeniem czy też po prostu zespołem nagłej śmierci na środku pola ?
Jeśli pompa i wałki są ok, będzie to ciekawa alternatywa dla poszukiwań następnego śmierdzącego diesla ;)


mój kolega ma Allroada z 2005r z silnikiem BAU z tiptronikiem... ma w tym momencie 300tys.km ile jeszcze pojeździ ??:>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2011 14:40:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Miszel napisał(a):
mój kolega ma Allroada z 2005r z silnikiem BAU z tiptronikiem... ma w tym momencie 300tys.km ile jeszcze pojeździ ??:>

ostatnio w reklamach na Polsacie podany byl numer do wrozki....
Czy zadales sobie trud by przeczytac watek? Czy sadzisz, ze ktokolwiek inny poza wrozka moze odpowiedziec na takie pytanie?
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2011 14:42:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.cze.2010 09:56:42
Posty: 5
Lokalizacja: Rzeszów
przemekk74 napisał(a):
Miszel napisał(a):
mój kolega ma Allroada z 2005r z silnikiem BAU z tiptronikiem... ma w tym momencie 300tys.km ile jeszcze pojeździ ??:>

ostatnio w reklamach na Polsacie podany byl numer do wrozki....
Czy zadales sobie trud by przeczytac watek? Czy sadzisz, ze ktokolwiek inny poza wrozka moze odpowiedziec na takie pytanie?
Przemek


liczyłem właśnie na fachową odpowiedz.
dziękuję


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: