.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 11:12:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.6 98r. Gaz AHL] - B.Mocne kopcenie
PostNapisane: 22.maja.2009 16:25:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.kwi.2009 20:19:08
Posty: 17
Witam, mam pewien bardzo dziwny problem.

Gdy zapalam rano samochod to kopci ale bardzo lekko, ale gdy przejade ok 4 km. to nagle jak by cos się właczyło czy coś, zaczyna masakrycznie kopcic na niebiesko i biało. Olej ubywa.

Pytanie moje brzmi:

Co nalezalo by wymienić??

Ja przypuszczam że uszczelniacze na zaworach, ponieważ cisnienie na cylindrze jest 11,5 na zimnym silniku (czyli b.dobre). No ale dziwi mnie to że kopcić tak mocno zaczyna jak sie lekko zagrzeje.

drugi wariant to pierścienie, ale tutaj mam pewien problem, bo przecież cisnienie jest dobre, więc i pierścienie muszą być dobre.

No i dlatego mam dziwny problem z którym się udaje do was.

bardzo was prosze o pomoc w informacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 16:30:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2009 17:54:20
Posty: 15
Dobrze myślisz !. Temat nie jest płytki bo może być jeszcze wiele . Sprawdz jak wygląda korek od oleju (czy jest maź osadzona )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 16:31:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jakim olejem masz zalany silnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 16:39:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.kwi.2009 20:19:08
Posty: 17
Lewy01 napisał(a):
Dobrze myślisz !. Temat nie jest płytki bo może być jeszcze wiele . Sprawdz jak wygląda korek od oleju (czy jest maź osadzona )


Korek, mam czysty, napewno nie bieże płynu z chłodnicy.

A olej to Mobil 10W40


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 16:44:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2009 17:54:20
Posty: 15
Kiedyś po zakupie auta (Vectra) i odebraniu go z warsztatu po min zagrzaniu kopcil jak diabli (zima ) siwo niebieski snop-okazało sie że bagnet był z innego opla i przelałem olej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 16:48:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.kwi.2009 20:19:08
Posty: 17
Lewy01 napisał(a):
Kiedyś po zakupie auta (Vectra) i odebraniu go z warsztatu po min zagrzaniu kopcil jak diabli (zima ) siwo niebieski snop-okazało sie że bagnet był z innego opla i przelałem olej


Ja mam bagnet oryginalny i nie przelalem silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 16:50:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2009 17:54:20
Posty: 15
Więc nie dobre wieści uszczelniacze na zaworach a potem modlić sie aby było dobrze a jak nie to cała litania


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 16:50:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.kwi.2009 20:19:08
Posty: 17
Lewy01 napisał(a):
Więc nie dobre wieści uszczelniacze na zaworach a potem modlić sie aby było dobrze a jak nie to cała litania


Co znaczy ta Litania??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 16:56:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2009 17:54:20
Posty: 15
TEgo to już nikt do koncanie wie, włącznie z tym co bedzie robił remont silnika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 16:58:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.kwi.2009 20:19:08
Posty: 17
Lewy01 napisał(a):
TEgo to już nikt do koncanie wie, włącznie z tym co bedzie robił remont silnika


No ale może macie jakieś szczegulne podejżenia co do przyczyn


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 17:05:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2009 17:54:20
Posty: 15
grzesiu1982 napisał(a):
Lewy01 napisał(a):
TEgo to już nikt do koncanie wie, włącznie z tym co bedzie robił remont silnika


No ale może macie jakieś szczegulne podejżenia co do przyczyn




Olej dostaje się do układu spalania-Uszczelka, uszczelniacze, tłoki-kazdy może obstawiać w ciemno i rowne szanse na trafienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 17:10:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.kwi.2009 20:19:08
Posty: 17
Lewy01 napisał(a):
grzesiu1982 napisał(a):
Lewy01 napisał(a):
TEgo to już nikt do koncanie wie, włącznie z tym co bedzie robił remont silnika


No ale może macie jakieś szczegulne podejżenia co do przyczyn




Olej dostaje się do układu spalania-Uszczelka, uszczelniacze, tłoki-kazdy może obstawiać w ciemno i rowne szanse na trafienie


o tłokach tez myslałem, ale dziwi mnie to w jaki sposób by sie przedostał olej do silnika jak jest b.dobra kompresja tj. 11,5.

a nowy samochod ma 12,5. Więc dlatego mnie torche dziwi, w jaki sposób by sie miał przedostać olej do komory spalania skoro jest takie wielkie siśnienie które światczy o szczelności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 17:26:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2009 17:54:20
Posty: 15
Audi to taki fajny samochod ze jak do wskazania licznika dodasz 200000 to zawsze będziesz bliżej prawdy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 17:37:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.kwi.2009 20:19:08
Posty: 17
Lewy01 napisał(a):
Audi to taki fajny samochod ze jak do wskazania licznika dodasz 200000 to zawsze będziesz bliżej prawdy


Takimi postami to mi nie pomagasz. Prosiłbym o jakąś pomoc, a nie głupie żarty


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 18:14:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
grzesiu1982 napisał(a):
Lewy01 napisał(a):
grzesiu1982 napisał(a):
Lewy01 napisał(a):
TEgo to już nikt do koncanie wie, włącznie z tym co bedzie robił remont silnika


No ale może macie jakieś szczegulne podejżenia co do przyczyn




Olej dostaje się do układu spalania-Uszczelka, uszczelniacze, tłoki-kazdy może obstawiać w ciemno i rowne szanse na trafienie


o tłokach tez myslałem, ale dziwi mnie to w jaki sposób by sie przedostał olej do silnika jak jest b.dobra kompresja tj. 11,5.

a nowy samochod ma 12,5. Więc dlatego mnie torche dziwi, w jaki sposób by sie miał przedostać olej do komory spalania skoro jest takie wielkie
siśnienie które światczy o szczelności.


może być tak, że pierścienie uszczelniające są jeszcze dobre a któryś (któreś) zgarniający jest trafiony i zostaje dużo oleju na ściankach i się pali, więc nie sugeruj się kompresją, zrób uszczelniacze na zaworach, jak nie pomoże bierz się za pierścienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 11:14:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.kwi.2009 20:19:08
Posty: 17
A więc, dzisiaj, zabrałem się za świece i co się okazało że jedna była tak nawalona nagarem, że nie miała wogule miejsca na iskre.

no i zaczolem sprawdzać ciśnienie, i właśnie tam gdzie była ta świeca, normalnie przy sprawdzaniu ciśnienia, normalnie przedostaje sie olej.

Dzisiaj sie umówiłem na wymiane uszczelniaczy zaworowych i pierścieni.

Jak będę po remoncie, to napiszę co i jak.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: