.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 10:53:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AFB] utrudniony poranny rozruch LOGI
PostNapisane: 18.maja.2009 08:25:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Jakiś czas temu moje auto miało robiony napinacz paska wielorowkowego. PO tej operacji wraz z mechanikiem ustawiliśmy kąt wtrysku na wartość 2.2-2.4. Od tamtej pory auto zaczęło ciężko zapalać po nocnym staniu.Nawet teraz gdy jest ciepło auto za nim zapali kręci ok 3 sekund i dopiero zaskakuje.Mam wrażenie że na początku jak zaczynam nim kręcić to nie pali na wszystkie gary.
Wczoraj zrobiłem logi grup statycznych i BS oto one:



000
Obrazek
001
Obrazek
003
Obrazek
004
Obrazek
007
Obrazek
013
Obrazek
014
Obrazek
018
Obrazek

Grupy BS
000
Obrazek
003
Obrazek
004
Obrazek
011
Obrazek

Od siebie dodam, że podczas logowania grupy 004BS w momencie kiedy nastawnik przestawi się na LATE wyświetlana jest wartość 0.8 BTDC i dopiero po chwili zmienia się na 2.2-2.8 ATDC.Co możecie wyczytać z logów poza tym, że kąt wtrysku wymaga korekcji.Czy wysterowanie pompy w 004 nie jest za niskie?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AFB] utrudniony poranny rozruch LOGI
PostNapisane: 18.maja.2009 12:56:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
W momencie przejscia Early->Late tez mam jeden wiersz "obsuwu"
Early 14,6 14,6
Early 14,6 15,0
Late 14,6 14,6
Late -1,8 64,7

Late -3,0 100,2
Late -3,0 100,2
(do 004 uzywam vagcoma 303.1 gdyz ten ma wartosci jednoznacznie przedstawione: + i -)
Niepasujacy label (przesuniety) moze wynikac ze sposobu skladania danych do wyslania (protokol) a wartosc "-1.8" to pewnie po prostu uchwycony moment przestawiania sie

W 004S w naglowku widnieje BTDC... o tyle dziwne (chyba, ze to blad vagcoma), ze raczej kat wtrysku dla AFB na wolnych przy rozgrzanym (w 007 masz 90st.) to okolo 2 ATDC (u mnie 1 ATDC).. u Ciebie po kompletnie przeciwnej stronie (mowie o "ECU chce") - interesujace... (masz 004S przed wizyta u tego mechanika?)
Korekcje sa ok wiec to chyba nie wynik zle zlozonego rozrzadu
Zakladam, ze sprawy typu "powietrze w ukladzie paliwowym" zweryfikowales - nie zmieniali Ci przy okazji np filtru paliwa????

Zrob 004s w momencie rozruchu (czy wartosc zadana jest osiagana).

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AFB] utrudniony poranny rozruch LOGI
PostNapisane: 18.maja.2009 13:14:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
przemekk74 napisał(a):
Czesc,
W momencie przejscia Early->Late tez mam jeden wiersz "obsuwu"
Early 14,6 14,6
Early 14,6 15,0
Late 14,6 14,6
Late -1,8 64,7

Late -3,0 100,2
Late -3,0 100,2
(do 004 uzywam vagcoma 303.1 gdyz ten ma wartosci jednoznacznie przedstawione: + i -)
Niepasujacy label (przesuniety) moze wynikac ze sposobu skladania danych do wyslania (protokol) a wartosc "-1.8" to pewnie po prostu uchwycony moment przestawiania sie

W 004S w naglowku widnieje BTDC... o tyle dziwne (chyba, ze to blad vagcoma), ze raczej kat wtrysku dla AFB na wolnych przy rozgrzanym (w 007 masz 90st.) to okolo 2 ATDC (u mnie 1 ATDC).. u Ciebie po kompletnie przeciwnej stronie (mowie o "ECU chce") - interesujace... (masz 004S przed wizyta u tego mechanika?)
Korekcje sa ok wiec to chyba nie wynik zle zlozonego rozrzadu
Zakladam, ze sprawy typu "powietrze w ukladzie paliwowym" zweryfikowales - nie zmieniali Ci przy okazji np filtru paliwa????

Zrob 004s w momencie rozruchu (czy wartosc zadana jest osiagana).

Pozdrawiam,
Przemek

Co do pierwszej części wypowiedzi to nie za bardzo to rozumiem :). Mam logi, ale pochodzące sprzed roku kiedy z odpalaniem było wszystko OK. Co do drugiej części wypowiedzi to mam troszkę powietrza w przewodach paliwowych, ale za to sie wezmę.Filtr paliwa nie był wymieniany :).

Czy prawidłowy kąt wtrysku w 004BS kiedy nastawnik przełączy się na LATE nie powinie cały czas pokazywać ATDC. U mnie w chwili zmiany na Late wyświetlana jest wartość 0.8 BTDCi w ułamku sekundy przedchodzi na ATDC

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AFB] utrudniony poranny rozruch LOGI
PostNapisane: 18.maja.2009 13:53:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
wg logow aktualnych wynika, ze kat wtrysku zadany w 004s to 2 BTDC. Poniewaz zwyczajowo w AFB jest on po ATDC to jest to interesujace (czy bylo tak w tych starych logach)
Informacja o powietrzu w ukladzie paliwowym jezeli chodzi o poranne zapalanie moze jest wazniejsza niz te cale logi
Pompa przestawia kat wtrysku plynnie a nie skokowo wiec to, ze 004BS uchwyciles jakas wartosc pomiedzy w momencie przelaczania sie nie jest niczym nadzwyczajnym. U mnie akurat moment przelaczania jest juz na ATDC a u Ciebie "jeszcze" na BTDC - czy to powod do zmartwien, nie wiem, nie sadze => zacznij od czynnosci oczywistych czyli wyeliminowanie zapowietrzania sie
Jezeli to nie pomoze zrob logi 004 w momencie krecenia rozrusznikiem + moment "zaskoczenia"
Ciekawe czy w 004D nie ma klopotow z "nadazeniem" przestawiania sie kata ... ale najpierw powietrze w ukladzie paliwowym...
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AFB] utrudniony poranny rozruch LOGI
PostNapisane: 18.maja.2009 14:17:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
przemekk74 napisał(a):
wg logow aktualnych wynika, ze kat wtrysku zadany w 004s to 2 BTDC. Poniewaz zwyczajowo w AFB jest on po ATDC to jest to interesujace (czy bylo tak w tych starych logach)
Informacja o powietrzu w ukladzie paliwowym jezeli chodzi o poranne zapalanie moze jest wazniejsza niz te cale logi
Pompa przestawia kat wtrysku plynnie a nie skokowo wiec to, ze 004BS uchwyciles jakas wartosc pomiedzy w momencie przelaczania sie nie jest niczym nadzwyczajnym. U mnie akurat moment przelaczania jest juz na ATDC a u Ciebie "jeszcze" na BTDC - czy to powod do zmartwien, nie wiem, nie sadze => zacznij od czynnosci oczywistych czyli wyeliminowanie zapowietrzania sie
Jezeli to nie pomoze zrob logi 004 w momencie krecenia rozrusznikiem + moment "zaskoczenia"
Ciekawe czy w 004D nie ma klopotow z "nadazeniem" przestawiania sie kata ... ale najpierw powietrze w ukladzie paliwowym...
Pozdrawiam,
Przemek

Teraz rozumiem i faktycznie jest coś nie tak.Tak wyglądały moje logi robione w wakacje 2008:
004
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 3108bdf402
004bs
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 0c377eb8c3
Po mino, złego wysterowania pompy i nieprawidłowego kąta nastawnik jest w pozycji ATCD co widać w przedostatnich kolumnach.
Czy teraz rzuca to jakieś światło na prawę?.Jak widać wcześniej kąt trzeba było opóźnić, ale znajdowałsię on na ATDC

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AFB] utrudniony poranny rozruch LOGI
PostNapisane: 18.maja.2009 15:45:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Levuss napisał(a):
Czy teraz rzuca to jakieś światło na prawę?.Jak widać wcześniej kąt trzeba było opóźnić, ale znajdowałsię on na ATDC

teraz to trzeba przestac bawic sie kabelkiem :), zakasac rekawy i usunac zapowietrzanie sie (moze przy operacji grzebania przy tym pasku "tracili" jakis wezyk i jest nieszczelnosc)
Pozniej jak sie bedziesz sie nudzil lub problem nie zostanie usuniety to podlaczyc mozesz kabelek i uruchomic starego vagocoma 303, ktory pokazuje wartosci z plusem (ATDC) lub minusem (BTDC) i nie ma mowy o pomylce co do strony.
W kolumnie 000.2 masz poczatek wtrysku wyrazony w jakis tam "wewnetrznych" jednostkach - jest on w okolicach 60
wg tej strony
http://www.dieselschrauber.de/Solldaten ... er_VE.html
przedzial poprawny to 51-73. Twoje 60 sa jak w morde strzelil (doslownie). Wcale bym sie nie zdziwil jakby te "BTDC" w 004s bylo wziete z kosmosu (nie wiem: akurat przygazowke miales w monecie wlaczania logowania => peirwsze wystapienie bylo BTDC i takie weszlo w naglowek, blad vagcoma itp) i tak naprawde kat byl po stronie ATDC

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2009 23:06:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Nowe logi po skorygowaniu kąta wtrysku:

VAG 303.1
004bs
Obrazek
004s
Obrazek

VAG 311.2
004bs
Obrazek
004s
Obrazek

Jak widać stary VAG pokazuje wysterowanie cały czas na 100.2%. PO zvagowaniu auta starszą wersją od razu zrobiłem logi z nowszej wersji gdzie wysterowanie w 004s sięga poniżej 100.2%. Ustawiając kąt u mechanika wydaje mi się, że wersja 311.2 też pokazywała w 004s 100.2% a tu po godzinie od wyjazdu kiedy vagowałem ponownie auto, pokazuje wysterowanie poniżej 100.2%. Czy jest to możliwe aby wysterowanie samo się zmieniło?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 07:06:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
100.2 jest bo w BS widac, ze max na LATE kat do uzyskania jest -1.6/-1.8 (chwilowo jedynie do -2.0 dobija) natomiast kat oczekiwany w 004S jest -2
Z tym wysterowaniem rzeczywiscie smieszna sprawa (nie mam pojecia czy to syndrom usterki czy normalka)
Jezeli spac przez to nie mozesz to przestawienie kata tak by uzyskiwal -3 powinno w 004BS LATE (jezeli uklad jest mechanicznie sprawny) doprowadzic do spadku wysterowania
Jak pisalem masz kat na LATE a jedynie durnoctwo autorow vagcoma nowszych, ktorzy zrezygnowali z konwencji +- doprowadza do niejasnosci co do kata
Formalnie kat masz dobry
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 07:18:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
przemekk74 napisał(a):
Czesc,
100.2 jest bo w BS widac, ze max na LATE kat do uzyskania jest -1.6/-1.8 (chwilowo jedynie do -2.0 dobija) natomiast kat oczekiwany w 004S jest -2
Z tym wysterowaniem rzeczywiscie smieszna sprawa (nie mam pojecia czy to syndrom usterki czy normalka)
Jezeli spac przez to nie mozesz to przestawienie kata tak by uzyskiwal -3 powinno w 004BS LATE (jezeli uklad jest mechanicznie sprawny) doprowadzic do spadku wysterowania
Jak pisalem masz kat na LATE a jedynie durnoctwo autorow vagcoma nowszych, ktorzy zrezygnowali z konwencji +- doprowadza do niejasnosci co do kata
Formalnie kat masz dobry
Pozdrawiam,
Przemek

OK dzisiaj postaram się ponownie przeprowadzić logi obydwoma wersjami i porównam uzyskane wyniki.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 10:57:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
W zaistniałej sytuacji (kiedy do zmiany parametrów pompy wystarcza krótka przejażdżka) sugerowałbym ustawienie kąta wtrysku w przedziale od -0,5* do -1,0* (czyli w ATDC) przy pełnej temperaturze silnika i paliwie nie chłodniejszym niż 40*C. Poprawi się zimny rozruch i ogólna radość z jazdy.

Powyzsza wskazówka będzie pomocna wyłącznie pod warunkiem, że układ paliwowy jest szczelny, tzn. nie powstaje zapowietrzenie. Jak wiadomo - na powietrze jedyną radą jest usunięcie nieszczelności ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 11:42:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Piotruś napisał(a):
W zaistniałej sytuacji (kiedy do zmiany parametrów pompy wystarcza krótka przejażdżka) sugerowałbym ustawienie kąta wtrysku w przedziale od -0,5* do -1,0* (czyli w ATDC) przy pełnej temperaturze silnika i paliwie nie chłodniejszym niż 40*C. Poprawi się zimny rozruch i ogólna radość z jazdy.

Powyzsza wskazówka będzie pomocna wyłącznie pod warunkiem, że układ paliwowy jest szczelny, tzn. nie powstaje zapowietrzenie. Jak wiadomo - na powietrze jedyną radą jest usunięcie nieszczelności ... .

Dziękuję za radę czyli będę musiał troszkę przyśpieszyć kąt wtrysku, ale zrobię to dopiero po odpowietrzeniu układu paliwowego. Dzisiaj postaram się raz jeszcze zrobić logi 004 i 004bs:)

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: