.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 11:20:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [VW T4 2.5TDI AJT] regulacja pompy wtryskowej....
PostNapisane: 28.maja.2009 17:00:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 14:31:33
Posty: 83
Lokalizacja: Bełchatów/Wrocław
Witam wszystkich :) Wiem ,że mój temat nie tyczy się Audi , ale mam nadzieje ,że ktoś będzie w stanie mi pomóc przy tym VW. Audi 2.5TDI V6 mam juz od dawna i wszystkie moje problemy z tym autkiem były rozwiązane na tym forum, co wynika z kompetencji forumowiczów AKP, za co jestem wdzięczny. Założyłem ten temat ,ponieważ ciekawi mnie to, czy silnik AJT 2,5TDI jest silnikiem zbliżonym do silników TDI 5-cylindrowych stosowanych w np Audi A6 c4 :?: konkretnie chciałbym sie dowiedzieć jak można przeprowadzić regulację kąta wtrysku i czy za każdym razem trzeba ustawiać zegarem statyczny kąt wtrysku. Auto kupiłem 2 tygodnie temu i najpierw próbuję dowiedzieć się rzeczy związanych z regulacją tego silnika( niestety w elsawin nie ma nic na temat transportera :/ ). Chcę spróbować regulacji kąta ,ponieważ gdy auto pracuje na wolnych obrotach i dodaję powoli gazu to pomiędzy 1300 a ok 1800 obr/min silnik tak jakby nie pracował równo a drgania czuć siedząc w aucie. Na początku myślałem że to może tak mają te silniki ale po podłączeniu vaga widać w grupie 004 że kąt oscyluje +-2st albo nawet więcej od wartości zadanej przez ECU. Mam przeczucie ,że jak ktoś wymieniał pasek (niedawno ponoć) to coś skopał. Druga sprawa tyczy się turbo, mianowicie gdy włączam basic setings dla turbo to ruchy sztangi powinny być widoczne :?: bo nic takiego sie nie dzieje :( i w końcu nie wiem czy tak ma być , czy też kierownice są zapieczone lub coś podobnego(w Audi sterownik podnosi obroty i sztanga się rusza, a tu ani jedno ani drugie). Dodam ,że nie ma żadnych błędów. Z góry dziękuję za wszystkie sugestie ;) Pozdrawiam :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2009 21:57:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Namawiam na wykonanie logow.
Grupy: 000, 000 Basic Settings, 004, 004 Basic Settings, 013 w tescie statycznym oraz 004 w tescie dynamicznym.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 07:37:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
regulacja tak samo jak w przypadku 2.5 TDI AAT/AEL
silnik mocno podobne [z tego co pamiatam]
co do turbo to jest tam turbo na WG a nie VTG stad brak reakcji na 011 BS ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 15:05:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 14:31:33
Posty: 83
Lokalizacja: Bełchatów/Wrocław
Czym różni się turbo WG od VTG?? bo z tego co pamiętam wygląda praktycznie tak samo jak w moim Audi A6 2.5TDI no i też ma gruche ze sztangą, która w ogóle nie rusza się :/ myślałem żeby rozebrać to turbo zgodnie z http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=88710 i wyczyścić kierownice, tylko w tym momencie nie wiem ,czy to jest dobry pomysł i czy to turbo ma taką samą budowe :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 16:33:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
WG od VTG rozni sie zasadą dzialania regulacji cisnienia doladowania.
Temat ktory podales w linku dotyczy sprezarek VTG - wiec Ci sie nie przyda.
Namawiam do wykanania diagnostyki przed podjeciem jakichkolwiek dzialan warszatowych.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: