.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 21:29:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3] Czy warto regenerować pompę wspomagania?
PostNapisane: 24.maja.2009 14:51:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Witam

Mam problem Koledzy. Nie mogę znaleźć pompy wspomagania do mojej Audiczki. W związku z tym zaczynam się zastanawiać, czy warto ją zregenerować? Nie orientowałem się jeszcze w kosztach, ale ponieważ dostanie pompy do tego silnika graniczy z cudem, dlatego rozważam poważnie jej regenerację.

Z góry dziękuję za wasze opinie i pozdrawiam.

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2009 15:20:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2009 14:28:02
Posty: 85
Lokalizacja: bielsko
nowa w intercars firmy lauber 650zł regeneracja tansza bedzie ale decyzja należy do ciebie.

_________________
było s8 avp niestety drogi za wąskie
jest a8 akg
skrzynie multitronic kupie każda ilość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2009 16:16:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2006 10:17:35
Posty: 116
sprawdz jeszcze czy od jakiegos innego modelu nie bedzie pasowac ;] Moze w innym modelu była montowana taka sama pompa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2009 16:28:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Canibal napisał(a):
sprawdz jeszcze czy od jakiegos innego modelu nie bedzie pasowac ;] Moze w innym modelu była montowana taka sama pompa

Nie będzie.
W pozostałych C3 5 cylindrowych pompa różniła sie literką w numerze.
Ta literka odpowiadała za mocowanie z tego co pamietam. Można kupić od dowolnego 5 cylindrowca (bo dużo łatwiej) i dorobić łapke mocowania.
Przerabiałem temat w 1.8, u mnie siedzi nówka sztuka z allegro za ~500zł, bo używki były w gorszym stanie niż moja.
A i nówka nie była bez wad, bo minimalnie pociła się na łączeniu.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 05:58:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Nie tylko różnią się tą łąpą te pompy, ale również rozmieszczeniem otworów na przewody ciśnieniowe. Dzisiaj dowiem się jak wyglądają koszty regeneracji, i wtedy podejmę decyzję.

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 10:03:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Herr_Pompke napisał(a):
Nie tylko różnią się tą łąpą te pompy, ale również rozmieszczeniem otworów na przewody ciśnieniowe.

To akurat jest najmniejszy problem :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 10:10:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
za uszczelnienie pompy zapłaciłem 45 pln


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 11:48:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Dzwoniłem do gostka, woła 250plna za regenerację pompy, i daje pół roku gwarancji, chyba zdecyduję się na to, jak myślicie?

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 07:46:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Ja regenerowałem swoją.

Kupiłem używkę to ciekła. Kupiłem nową to koła nie chciały skręcać w lewo tak jak by w lewo w ogóle nie działało wspomaganie.

Zregenerowałem i trzyma się już od 6 lat :peace:

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 11:59:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Pamietajcie , że nawet kupując pompę w ASO dostajecie REGENEROWANĄ (starą oddajecie). Koszt ok 650 zł. Przerabiałem ostatnio ten temat i ... kupiłem używaną od Passata B5 za 200 Zł. Działa pięknie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 12:01:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Baskecior napisał(a):
Pamietajcie , że nawet kupując pompę w ASO dostajecie REGENEROWANĄ (starą oddajecie). Koszt ok 650 zł. Przerabiałem ostatnio ten temat i ... kupiłem używaną od Passata B5 za 200 Zł. Działa pięknie.

Mnie w ASO powiedzieli za pompe 1600zł. Jeśli to miałaby być regenerowana to bym ich chyba powiesił za jaja. :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 21:17:08 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
w cygarach byla 2 sekcyjna i koszt kolo 2000 pln ,, w nowszych jednosekcyjna koszt kolo 800 pln, jak ma ktos etke to przy numerach z X na koncu bodajze to wlasnie jest czesc regenerowana gdzie stara nalezy oddac

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 22:25:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Od Passata? Super :peace: Ale z tego co się orientuje, to do mojego motorku raczej zamiennika pompy nie znajdę. A może się mylę?

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Czy warto regenerować pompę wspomagania?
PostNapisane: 01.cze.2009 05:49:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Herr_Pompke napisał(a):
W związku z tym zaczynam się zastanawiać, czy warto ją zregenerować?

Czy regeneracja (najczęściej wymiana uszczelek za 15-60 zł plus robocizna) ma być "na zapas"?
Czy pompa:
- terkocze?
- "poci się"?
- cieknie?
- ma luz poprzeczny wałka?
- nie wspomaga kierownicy?
- nie wspomaga hamulca?
- nie wspomaga kierownicy i hamulca?
- ma "czerwony" olej?
- olej się pieni?
- itp.?

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Czy warto regenerować pompę wspomagania?
PostNapisane: 01.cze.2009 06:34:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Lake napisał(a):
Herr_Pompke napisał(a):
W związku z tym zaczynam się zastanawiać, czy warto ją zregenerować?

Czy regeneracja (najczęściej wymiana uszczelek za 15-60 zł plus robocizna) ma być "na zapas"?
Czy pompa:
- terkocze?
- "poci się"?
- cieknie?
- ma luz poprzeczny wałka?
- nie wspomaga kierownicy?
- nie wspomaga hamulca?
- nie wspomaga kierownicy i hamulca?
- ma "czerwony" olej?
- olej się pieni?
- itp.?


To od początku:
- pompa cieknie
- olej Febi zielony
- czasem brak wspomagania hamulców (pedał dostaje drgawek)
- terkocze
jednym słowem pompa klekot

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Czy warto regenerować pompę wspomagania?
PostNapisane: 03.cze.2009 10:13:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Możliwe miejsca przecieku: na złączu korpusu, spod śrub krzyżowych (najczęściej te dwie od hamulca, bliżej kółka pasowego), spod uszczelki osi wałka napędowego (zaolejony pasek ślizga się).

- pompa cieknie - czyli wymiana uszczelek (niewygodna - konieczne b. duże momenty dokręcania śrub krzyżowych)
- olej Febi zielony - dobrze
- czasem brak wspomagania hamulców - poślizg paska klinowego?
- terkocze - wybite panewki? (koszt regeneracji znacznie wzrasta)

Zamiast regeneracji, jeśli ma być "tanio", szukałbym pompy "suchej", bez luzu poprzecznego na kółku pasowym, najlepiej samodzielnie wymontowanej ze szrot-samochodu, za 100-150 zł. Tylko gdzie:)))?

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2009 12:40:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Facet zaśpiewał za regenerację 250zł. Szczerze mówiąc to zastanawiam się mocno nad adaptacją pompy od 2,3 do mojego modelu. O dostępności tej pompy w sprzedaży używanej po prostu się nie wypowiadam - tego sprzętu jest okrutnie mało :/ Już 4 ogłoszenia dawałem i zero człowieka z taką pompą do sprzedania. Najprościej to chyba kupić samochód ze sprawną pompą hehe :D Odnośnie braku wspomagania hamulców - to nie pasek się ślizga lecz pompa staje na moment.

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 06:40:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Herr_Pompke napisał(a):
... to nie pasek się ślizga lecz pompa staje na moment.

Dziwne, że potem "rusza"!?
"Trójkątny" łącznik, do którego 3 śrubami jest przykręcone koło pasowe, osadzono na wałku "na wcisk" - może tu się ślizga, widać jakieś przesunięcie osi względem kółka pasowego?

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 06:46:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Przy maksymalnie skręconych kołach pompa czasem potrafi się zatrzymać i po ułamku sekundy rusza dalej.

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 07:07:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Czy widzisz jak zatrzymuje się kółko pasowe i pasek się ślizga?
PS. Wejdź w mój PROFIL i uruchom "Znajdź wszystkie posty Lake" i przejrzyj starsze posty w dziale ZAWIESZENIE I HAMULCE. Jest tam dużo o pompie i samodzielnej "regeneracji".

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: