meszrum napisał(a):
zatem jaka wartość jest najlepsza i dlaczego?
Czesc,
Kwestia bezsporna (mam nadzieje)
gdy pompa osiaga w 004BS na late wartosc w przedziale 0-4ATDC "jest poprawnie"
przesuwajac sie w LATE blizej 4 "zmniejszamy" wartosc osiagana EARLY i odwrotnie. Przesuwajac sie na LATE blizej 0 zwiekszamy wartosc osiagana na EARLY
Mozliwy do wysterowania kat to wartosc z przedzialu EARLY-LATE w 004BS
Logika kata wtrysku
im wieksze obroty i wieksza ilosc koksu to tym wiekszy (w strone BTDC) kat
im mniejsze obroty i mniej koksu tym kat jest mniejszy a nawet przechodzacy w ATDC (np wolne obroty)
to mapa kata wtrysku (z ECU) w jakims (Bcos chyba) V6tdi
Teraz 2 przypadki:
AFB seryjny:
wolne obroty: 2ATDC
pelny but i full obroty: 10BTDC
AKE po megaczipie (240ps 500njutonow i inne tralala).
wolne obroty: 0ATDC
pelny but i full obroty 14BTDC
o ile w przypadku drugim 1ATDC na LATE jest wystarczajace by nie ograniczac kata wtrysku to juz taki sam kat na LATE dla przypadku 1
nie pozwoli pompie osiagnac zadanego kata przez ECU
Reasumujac:
wartosc dobra to wartosc z przedzialu 0-4 (wymog "formalny") oraz odrobinke wieksza (w strone LATE) od tego co widzimy w 004S. Jezeli te wartosci beda sie pokrywac albo LATE mniejsze od 004S to "wysterowanie" bedzie na 100 (lub bliskie 100)
Jezeli z innych wzgledow praktyka potwierdza, ze np. "auto lepiej zapala" na jakims konkretnie kacie (staremu dziadkowi nie ma co zycia utrudniac) to pewnie warto to uwzglednic ale na tym sie nie znam (ja cyferki i mapki rozumiem) wiec w temat nie wchodze
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
mam wartosc kata w 004S ("ecu chce") 1ATDC a na LATE 3ATDC. Zgodnie z moja teoria (tym bardziej, ze mam czipa przesuwajace kat przy bucie z 10BTDC do chyba 13BTDC) przesuniecie 3ATDC->2ATDC byloby lepsze ale lepsze jest wrogiem dobrego wiec palcem przy tym ruszyc nie mam zamiaru