.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.lut.2025 10:58:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c5,2.5tdi.ake]zły kąt wtrysku
PostNapisane: 09.cze.2009 17:06:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2009 18:50:30
Posty: 13
Lokalizacja: Częstochowa
Witam.po wymianie rozrządu miałem ustawiony kąt wtrysku 2.2v(przed).Jednak czytając forum i słuchając ludzi mających większe pojęcie niż serwis w którym robiłem rozrząd widzę,że powinno być 2 ale nach(po...).Czy jazda z ustawieniem około 2v(przed..)jest niekorzystna dla silnika-czy mogę spokojnie tak jeździć?
a6 2.5tdi 180ps 2000rok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 17:28:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2008 17:28:53
Posty: 157
Lokalizacja: Gdynia
Po czym stwierdzasz, że masz taką wartość kąta?
Co do szkodliwości, zły kąt ma negatywny wpływ m.in. na odpalanie auta w szczególności z rana [objawia się to inaczej w zimie a inaczej w lecie] oraz pogarsza charakterystykę pracy silnika [jego głośność]. Zapewne ktoś bardziej obeznany w temacie będzie mógł rozwinąć ten temat.

_________________
A6 C5 Sedan 2.5TDi V6 AKE 180KM 2000/01r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 17:58:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2009 18:50:30
Posty: 13
Lokalizacja: Częstochowa
mam wydruk z ustawienia kąta.silnik u mnie na ustawieniu 2.2v(przed) pracuje bardziej miękko i mnie taka jego barwa odpowiada dużo bardziej niż np.przy 0.4n(nach czyli po).prosze o opinie czy moge jaździć z około 2v(vor czyli przed)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 18:26:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ma być 2*ATDC [n.OT] na Late.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 18:37:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2008 17:28:53
Posty: 157
Lokalizacja: Gdynia
tomek123 napisał(a):
mam wydruk z ustawienia kąta.silnik u mnie na ustawieniu 2.2v(przed) pracuje bardziej miękko i mnie taka jego barwa odpowiada dużo bardziej niż np.przy 0.4n(nach czyli po).prosze o opinie czy moge jaździć z około 2v(vor czyli przed)?


Powinieneś opóźnić go tak aby było 2* ATDC tak jak wyżej napisał meszrum. To jest kąt przewidziany dla tego silnika przez producenta, więc taki ma być. Twój obecny kąt może powodować problemy z odpaleniem auta zimą, nie ździwiłbym się gdyby w sterowniku komputera zapisał się błąd 00550 sygnalizujący ustawinie kąta wtrysku poza zakresem. Ponad to może Ci troszkę dymić z ...tyłu :peace:

Edit:
Dla pełnej jasności 2*ATDC "na Late" ma być w Basic Settings bloku pomiarowy 004 silnika. To co masz na wydruku to wartości statyczne. Dla większości AKE i tylko AKE (przynajmniej z lat 2000-2001) wartość 0.4 z tym że v(vor czyli BTDC) a nie "noch" jak było wcześniej u Ciebie jest jak najbardziej prawidłowa (ogólnie powinna się mieścić od 0 do 1 * BTDC w statycznych).

_________________
A6 C5 Sedan 2.5TDi V6 AKE 180KM 2000/01r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 20:29:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
o kacie decyduje ECU!!! ... to o czym tu mowa (ustawianie) to tzw LATE (skrajne mozliwe ustawienie)
Aby bylo poprawnie (zgodnie ze sztuka) ma byc LATE pomiedzy 0-4ATDC
Jezeli ECU chce 2ATDC (wcale tak nie musi chciec - u mnie np w AFB jest to 1ATDC) to mimo, ze ustawienie na LATE w przedziale 0-1.99(9) ATDC jest poprawne (zgodne z 0-4ATDC) ale wartosc zadana 2ATDC nie jest mozliwa do uzyskania. Jezeli ECU wyznacza 2ATDC a uzyskiwany na LATE (mowimy o 004BS) jest np 3 to oznacza, ze ECU jest w stanie osiagnac zadany kat
Jezeli przesadzi sie na LATE to na EARLY (przeciwlegle skrajne mozliwy do uzyskania kat) pompa moglaby nie osiagac kata, ktory ECU wyznaczy przy butowaniu (prawdopodobnie okolo 11-13BTDC)
Krotko: chodzi o to by kazdy zadany kat przez ECU miescil sie w przedziale EARLY-LATE z 004BS
cala filozofia...
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 20:33:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74 napisał(a):
o kacie decyduje ECU!!! ... to o czym tu mowa (ustawianie) to tzw LATE (skrajne mozliwe ustawienie)
Aby bylo poprawnie (zgodnie ze sztuka) ma byc LATE pomiedzy 0-4ATDC
Jezeli ECU chce 2ATDC (wcale tak nie musi chciec - u mnie np w AFB jest to 1ATDC) to mimo, ze ustawienie na LATE w przedziale 0-1.99(9) ATDC jest poprawne (zgodne z 0-4ATDC) ale wartosc zadana 2ATDC nie jest mozliwa do uzyskania. Jezeli ECU wyznacza 2ATDC a uzyskiwany na LATE (mowimy o 004BS) jest np 3 to oznacza, ze ECU jest w stanie osiagnac zadany kat
Jezeli przesadzi sie na LATE to na EARLY (przeciwlegle skrajne mozliwy do uzyskania kat) pompa moglaby nie osiagac kata, ktory ECU wyznaczy przy butowaniu (prawdopodobnie okolo 11-13BTDC)
Krotko: chodzi o to by kazdy zadany kat przez ECU miescil sie w przedziale EARLY-LATE z 004BS
cala filozofia...
Pozdrawiam,
Przemek



mistah,

my mówimy o 004BS, które ustawiamy kluczem i bicepsem [a ECU nie ma nic do powiedzenia]...
...a Ty o 004sN, które zależy od pogody i humoru ECU [i oczywiście od tego, co zdruciliśmy w 004BS].

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 21:30:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Johan napisał(a):
Powinieneś opóźnić go tak aby było 2* ATDC tak jak wyżej napisał meszrum. To jest kąt przewidziany dla tego silnika przez producenta, więc taki ma być.

bez wlgadu w 004S (co to konkretne ECU chce) takie wskazowki jak "ustaw late na X bo to idealne..." to "porady spod lady"
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 21:34:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74 napisał(a):
Johan napisał(a):
Powinieneś opóźnić go tak aby było 2* ATDC tak jak wyżej napisał meszrum. To jest kąt przewidziany dla tego silnika przez producenta, więc taki ma być.

bez wlgadu w 004S (co to konkretne ECU chce) takie wskazowki jak "ustaw late na X bo to idealne..." to "porady spod lady"
Pozdrawiam,
Przemek



?

czy koncern VAG serwuje porady spod lady?
http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2009 07:04:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
czy koncern VAG serwuje porady spod lady?
http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf

oni tam wcale nie napisali, ze 2 jest zawsze najlepsze (wiec nie jest to porada spod lady)
Instrukcja serwisowa to pewna sekwencja czynnosci, ktora ma byc tak prosta, ze wykona ja nawet uczen nie kumajacy po co on to robi (kazali to robi) a wynik jego pracy ma byc poprawny (wsio!)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2009 13:58:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74 napisał(a):
meszrum napisał(a):
czy koncern VAG serwuje porady spod lady?
http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf

oni tam wcale nie napisali, ze 2 jest zawsze najlepsze (wiec nie jest to porada spod lady)
Instrukcja serwisowa to pewna sekwencja czynnosci, ktora ma byc tak prosta, ze wykona ja nawet uczen nie kumajacy po co on to robi (kazali to robi) a wynik jego pracy ma byc poprawny (wsio!)
Pozdrawiam,
Przemek



Przemku,

VAG ustala, że kąt poprawny dla każdego V6 to 2*ATDC +/-2*.
zatem jaka wartość jest najlepsza i dlaczego?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2009 14:50:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
zatem jaka wartość jest najlepsza i dlaczego?

Czesc,
Kwestia bezsporna (mam nadzieje)
gdy pompa osiaga w 004BS na late wartosc w przedziale 0-4ATDC "jest poprawnie"
przesuwajac sie w LATE blizej 4 "zmniejszamy" wartosc osiagana EARLY i odwrotnie. Przesuwajac sie na LATE blizej 0 zwiekszamy wartosc osiagana na EARLY
Mozliwy do wysterowania kat to wartosc z przedzialu EARLY-LATE w 004BS

Logika kata wtrysku
im wieksze obroty i wieksza ilosc koksu to tym wiekszy (w strone BTDC) kat
im mniejsze obroty i mniej koksu tym kat jest mniejszy a nawet przechodzacy w ATDC (np wolne obroty)
to mapa kata wtrysku (z ECU) w jakims (Bcos chyba) V6tdi
Obrazek


Teraz 2 przypadki:
AFB seryjny:
wolne obroty: 2ATDC
pelny but i full obroty: 10BTDC

AKE po megaczipie (240ps 500njutonow i inne tralala).
wolne obroty: 0ATDC
pelny but i full obroty 14BTDC

o ile w przypadku drugim 1ATDC na LATE jest wystarczajace by nie ograniczac kata wtrysku to juz taki sam kat na LATE dla przypadku 1 nie pozwoli pompie osiagnac zadanego kata przez ECU

Reasumujac:
wartosc dobra to wartosc z przedzialu 0-4 (wymog "formalny") oraz odrobinke wieksza (w strone LATE) od tego co widzimy w 004S. Jezeli te wartosci beda sie pokrywac albo LATE mniejsze od 004S to "wysterowanie" bedzie na 100 (lub bliskie 100)

Jezeli z innych wzgledow praktyka potwierdza, ze np. "auto lepiej zapala" na jakims konkretnie kacie (staremu dziadkowi nie ma co zycia utrudniac) to pewnie warto to uwzglednic ale na tym sie nie znam (ja cyferki i mapki rozumiem) wiec w temat nie wchodze
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
mam wartosc kata w 004S ("ecu chce") 1ATDC a na LATE 3ATDC. Zgodnie z moja teoria (tym bardziej, ze mam czipa przesuwajace kat przy bucie z 10BTDC do chyba 13BTDC) przesuniecie 3ATDC->2ATDC byloby lepsze ale lepsze jest wrogiem dobrego wiec palcem przy tym ruszyc nie mam zamiaru

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: