G71 jest oznaczony numerem '12'.
'1' to InterCooler.
filozofia silnika TDI w zakresie ciśnienia doładowania jest taka, że spaliny napędzają część gorącą turbosprężarki [turbinę], by część zimna [sprężarka] mogła tłoczyć powietrze do silnika. ECU ustala ciśnienie doładowania na podstawie mapy doładowania [czyli części programu sterującego], ciśnienie to mierzone jest przez czujnik G71. sygnał z pomiarem dokonany przez G71 biegnie do ECU, które porównuje ciśnienie oczekiwane [program] oraz to jakie jest w rzeczywistości [pomiar G71]. w zależności od potrzeb, ECU na podstawie pomiaru z G71 reguluje VTG za pomocą zaworu N75.
...i teraz:
- zakładając, że G71 mierzy niepoprawnie ciśnienie / jest uszkodzony, to ECU dostaje zupełnie nieprawdziwe dane, co prowadzi do innego, niż normalne wysterowanie T. wówczas słyszysz efekty [pffff...] działania zaworu N75, który sterowany jest przez ECU na podstawie źle dokonanego pomiaru przez G71.
zanim oddasz T do regeneracji [a każdy warsztat przyjmie, gdyż "klient mój pan"], to powinieneś podmienić G71 - nie kupuj go, tylko podmień na próbę. pozwoli to w najprostszy sposób zlokalizować przyczynę notlaufów.
pamiętaj też, że masz niesprawny układ paliwowy i tym także należy się zająć [możesz uszkodzić silnik]. konieczne będzie tutaj zdemontowanie wszystkich PD.
spanky napisał(a):
tak szybko i krotko ... bez logow dynamicznych to zachowujemy sie jak dzieci we mgle ...

a co do samego czujnika G71 i jego błedu 16618 to jak najbardziej może byc do spowodowane przeladowaniem turbiny i występuje gdy wartość doladowania przekroczy granice wskazan tego czujnika .... i wcale nie musi mu towarzyszyc inny znany bład ...

spanky,
dlaczego terroryzujesz forumowicza logami?
ale oczywiście możesz mieć rację co do przyczyny, choć... podmieniłbym G71 nawet, gdyby w 011.3 było za dużo.