.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 15:42:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2009 19:06:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2006 16:58:50
Posty: 72
Lokalizacja: Przemysl
mb3 napisał(a):
Możesz spróbować reanimować mixolem. Ktoś gdzieś pisał na forum, że wlał 2l mixola na pełen bak i przepalił auto na autostradzie i problem mu zniknął.

Nie mniej jednak ja uważam, że dawka mixola był za duża, jeden z mądrzejszych na forum pisał o litrze na bak (zależnie oczywiście jaki masz bak).

Spróbować możesz, czy będą efekty to zobaczysz :-)


Spróbuje.

Dzisiaj znowu zaświeciła się kontrolka silnika. I znowu wyłaczyła się turbina :banghead: nie wiem już co o tym myśleć zaraz potym silnik telepał się jak stara k.... wyłaczyłem włączyłem telepał dalej dojechałem do domu uspokoiło delikatnie jeszcze tylko telepneło tak jakby co trzeci czwarty takt potem odstał chwile lekko się ochłodził i po odpaleniu znowu wszystko ok (oprócz kontrolki silnika:() pewnie znowu przepływka wypadający zapłon i zawysokie ciśnienie w turbinie :(:(

Co robić boje się tym autem ruszać za miasto a o wyprzedzaniu nawet juz nie wspominam...

Macie jeszcze jakies pomysły bo najprościej jest pojechać do serwisu wyrzygać 10000 albo lepiej i będzie zrobione tylko na jak długo i czy trafią z diagnozą???

Czy możecie mi powiedzieć co kupić (jaki sprzęt) żeby diagnozować sobie samemu autko.oczywiście za rozsądne pieniądze nie potrzebuje ekstra sprzętu serwisowego.

POzdrawiam

_________________
Audi A6 Avant 2.8 V6 s-line
NIESTETY NIE TYLKO MI SIE PODOBALA
(SKRADZIONA)
Audi A4 B7 Avant 2.0 TDi
Audi A4 B8 Avant 3.0 TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2009 20:33:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2007 16:37:15
Posty: 61
Jak masz czas to próbuj:
- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926 - czyszczenie n75
- http://www.a4-klub.pl/smf/25tdi_czyszcz ... 468.0.html - czyszczenie przepływomierza

Co do przepływki to przeczytaj to dokładnie i całą operacje przeprowadź również bardzo dokładnie ponieważ przepływomierz jest bardzo łatwo uszkodzić! Nie mniej jednak jeśli Twój jest już w stanie agonalnym to możesz próbować reanimować, może na chwilę wystarczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 18:54:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2006 16:58:50
Posty: 72
Lokalizacja: Przemysl
Czy może mi ktoś napisać coś konkretnego co widać po logach???

Przemik tak chciałeś te logi mija jakiś czas i nic nie masz do powiedzenia??

_________________
Audi A6 Avant 2.8 V6 s-line
NIESTETY NIE TYLKO MI SIE PODOBALA
(SKRADZIONA)
Audi A4 B7 Avant 2.0 TDi
Audi A4 B8 Avant 3.0 TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 18:57:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2006 16:58:50
Posty: 72
Lokalizacja: Przemysl
mb3 napisał(a):
Jak masz czas to próbuj:
- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926 - czyszczenie n75
- http://www.a4-klub.pl/smf/25tdi_czyszcz ... 468.0.html - czyszczenie przepływomierza

Co do przepływki to przeczytaj to dokładnie i całą operacje przeprowadź również bardzo dokładnie ponieważ przepływomierz jest bardzo łatwo uszkodzić! Nie mniej jednak jeśli Twój jest już w stanie agonalnym to możesz próbować reanimować, może na chwilę wystarczy.


Dzięki wielkie mb3 wlałem 0,5 mixolu troche pomogło lepiej odpala mniej telepie ale mimo wszystko po rozgrzniu i ostrzejszej trasie robi to samo. czyszczenie przepływki i zaworu nie było potrzebne auto jeszcze za mało widziało po sprawdzniu zaworu doszedłem do wniosku że to nie ten kierunek.
Pozdrawiam

_________________
Audi A6 Avant 2.8 V6 s-line
NIESTETY NIE TYLKO MI SIE PODOBALA
(SKRADZIONA)
Audi A4 B7 Avant 2.0 TDi
Audi A4 B8 Avant 3.0 TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 19:48:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
problem w tym samochodzie wynika z układu wtryskowego [PD]. jedynym wyjściem jest demontaż wszystkich PD, ich dokładne sprawdzenie na stole wraz z regulacją oraz, najprawdopodobniej, wymiana jednego PD [mógl się równie dobrze fizycznie uszkodzić - widziałem już coś takiego w 2.0TDI].

odpuść sobie eksperymenty z Mixolem na dzień dzisiejszy i odwiedź serwis Bosch'a, tudzież inny potrafiący regulować fizycznie PD.

jest to odpowiedzialne za nierówną pracę silnika - pracuje on obecnie na 3ch cylindrach.



nie mamy logów dynamicznych, lecz najprawdopodobniej nie ma to nic wspólnego z T.
dla Twej wiedzy - nie wyłącza się turbo [ono zawsze działa], a jedynie ECU przechodzi w tryb awaryjny.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 20:13:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2006 16:58:50
Posty: 72
Lokalizacja: Przemysl
meszrum napisał(a):
problem w tym samochodzie wynika z układu wtryskowego [PD]. jedynym wyjściem jest demontaż wszystkich PD, ich dokładne sprawdzenie na stole wraz z regulacją oraz, najprawdopodobniej, wymiana jednego PD [mógl się równie dobrze fizycznie uszkodzić - widziałem już coś takiego w 2.0TDI].

odpuść sobie eksperymenty z Mixolem na dzień dzisiejszy i odwiedź serwis Bosch'a, tudzież inny potrafiący regulować fizycznie PD.

jest to odpowiedzialne za nierówną pracę silnika - pracuje on obecnie na 3ch cylindrach.



nie mamy logów dynamicznych, lecz najprawdopodobniej nie ma to nic wspólnego z T.
dla Twej wiedzy - nie wyłącza się turbo [ono zawsze działa], a jedynie ECU przechodzi w tryb awaryjny.


Temat jest jaki jest bo takie były objawy na początku zanim zacząłem śledztwo. Wiem że turbo się nie wyłącza tylko ma za wysokie ciśnienie doładowania i stąd tryb awaryjny pytanie tylko co ma uszkodzony PD do ciśnienia Turbo?? PO czym widzisz ze padnięty jest PD??

Dla Twojej wiedzy: Kierownice w turbo sprawdzone, zawory sprawdzone??

_________________
Audi A6 Avant 2.8 V6 s-line
NIESTETY NIE TYLKO MI SIE PODOBALA
(SKRADZIONA)
Audi A4 B7 Avant 2.0 TDi
Audi A4 B8 Avant 3.0 TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 20:45:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Pepus26 napisał(a):
meszrum napisał(a):
problem w tym samochodzie wynika z układu wtryskowego [PD]. jedynym wyjściem jest demontaż wszystkich PD, ich dokładne sprawdzenie na stole wraz z regulacją oraz, najprawdopodobniej, wymiana jednego PD [mógl się równie dobrze fizycznie uszkodzić - widziałem już coś takiego w 2.0TDI].

odpuść sobie eksperymenty z Mixolem na dzień dzisiejszy i odwiedź serwis Bosch'a, tudzież inny potrafiący regulować fizycznie PD.

jest to odpowiedzialne za nierówną pracę silnika - pracuje on obecnie na 3ch cylindrach.



nie mamy logów dynamicznych, lecz najprawdopodobniej nie ma to nic wspólnego z T.
dla Twej wiedzy - nie wyłącza się turbo [ono zawsze działa], a jedynie ECU przechodzi w tryb awaryjny.


Temat jest jaki jest bo takie były objawy na początku zanim zacząłem śledztwo. Wiem że turbo się nie wyłącza tylko ma za wysokie ciśnienie doładowania i stąd tryb awaryjny pytanie tylko co ma uszkodzony PD do ciśnienia Turbo?? PO czym widzisz ze padnięty jest PD??

Dla Twojej wiedzy: Kierownice w turbo sprawdzone, zawory sprawdzone??




skąd wiesz, że T przeładowuje?
- nie przedstawiłeś przecież logów dynamicznych grupy 011, z których by to wynikało;
- nie masz błędu 00575, a jedynie 16618, który wynika z kolei z 16486 [czyli czujnika ciśnienia przy IC].

co do układu wtryskowego, to jest on w stanie opłakanym [jak na stosunkowo niestary samochód] - wynika to z grup 013 oraz 023.


stan awaryjny może u Ciebie wynikać z:
- usterki układu wtryskowego;
- uszkodzonego czujnika bądź wiązki przy czujniku G71;
- z obydwu powyższych.


masz do zrobienia więc:
- układ wtryskowy [najpewniej regulacja 3ch PD i wymiana 1go];
- wymiana czujnika G71 bądź naprawa jego połączeń elektrycznych [wtyczka, piny, przewód].


do dzieła.
[reszty nie dotykaj]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 21:03:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2006 16:58:50
Posty: 72
Lokalizacja: Przemysl
meszrum napisał(a):
Pepus26 napisał(a):
meszrum napisał(a):
problem w tym samochodzie wynika z układu wtryskowego [PD]. jedynym wyjściem jest demontaż wszystkich PD, ich dokładne sprawdzenie na stole wraz z regulacją oraz, najprawdopodobniej, wymiana jednego PD [mógl się równie dobrze fizycznie uszkodzić - widziałem już coś takiego w 2.0TDI].

odpuść sobie eksperymenty z Mixolem na dzień dzisiejszy i odwiedź serwis Bosch'a, tudzież inny potrafiący regulować fizycznie PD.

jest to odpowiedzialne za nierówną pracę silnika - pracuje on obecnie na 3ch cylindrach.



nie mamy logów dynamicznych, lecz najprawdopodobniej nie ma to nic wspólnego z T.
dla Twej wiedzy - nie wyłącza się turbo [ono zawsze działa], a jedynie ECU przechodzi w tryb awaryjny.


Temat jest jaki jest bo takie były objawy na początku zanim zacząłem śledztwo. Wiem że turbo się nie wyłącza tylko ma za wysokie ciśnienie doładowania i stąd tryb awaryjny pytanie tylko co ma uszkodzony PD do ciśnienia Turbo?? PO czym widzisz ze padnięty jest PD??

Dla Twojej wiedzy: Kierownice w turbo sprawdzone, zawory sprawdzone??




skąd wiesz, że T przeładowuje?
- nie przedstawiłeś przecież logów dynamicznych grupy 011, z których by to wynikało;
- nie masz błędu 00575, a jedynie 16618, który wynika z kolei z 16486 [czyli czujnika ciśnienia przy IC].

co do układu wtryskowego, to jest on w stanie opłakanym [jak na stosunkowo niestary samochód] - wynika to z grup 013 oraz 023.


stan awaryjny może u Ciebie wynikać z:
- usterki układu wtryskowego;
- uszkodzonego czujnika bądź wiązki przy czujniku G71;
- z obydwu powyższych.


masz do zrobienia więc:
- układ wtryskowy [najpewniej regulacja 3ch PD i wymiana 1go];
- wymiana czujnika G71 bądź naprawa jego połączeń elektrycznych [wtyczka, piny, przewód].


do dzieła.
[reszty nie dotykaj]


No to jest konkretna odpowiedź. T przeładowuje bo ma za wysokie ciśnienie któro widziałem na kompie spróbuje w tym tygodniu zrobić logi dynamiczne ale nie wiem czy się uda ponieważ przy prędkości obrotowej ok 3200 i trzecm biegu wchodzi mi w stan awaryjny i wyskakuje mi błąd ciśnienia przeładowania i tutaj chyba się mylisz bo to bład przepływki wynika z błedu przeładowania a nie odwrotnie. Zresztą już ktoś tutaj tak napisał.

Czy masz może jakiś pomysł jak wytłumaczyć fakt ze po odpaleniu bryka chodzi jak ta lala żadnych nawet najmniejszych drgań(wtryski wtedy podaja dawke jednakowa i o ile się nie myle tj. 0,5 czy jakoś tak) a po nagrzaniu napierdziela raz mniej raz więcej zależy jaki ma humor ;). Dzięki za odpowiedź.
Pozdro

_________________
Audi A6 Avant 2.8 V6 s-line
NIESTETY NIE TYLKO MI SIE PODOBALA
(SKRADZIONA)
Audi A4 B7 Avant 2.0 TDi
Audi A4 B8 Avant 3.0 TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 21:34:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Pepus26,


[na wstępie - w pierwszej wypowiedzi nie nawiązałem do błędów, które przedstawiłeś, gdyż ich nie zauważyłem przeglądając wątek]

co ma lmm do Twoich problemów?
masz błąd czujnika ciśnienia doładowania [G71]. on nie ma nic wspólnego z lmm [G70] oraz czujnikiem temp. powietrza dolotowego [G42 - jest on w lmm].

G71 jest w okolicach IC i mierzy ciśnienie doładowane, które generuje T - jeżeli jest uszkodzony, to pokazuje rzeczy niestworzone [za duże ciśnienie bądź za małe] - stąd pojawiły się błędy 16618 oraz 16486.
gdyby przczyna notlaufu tkwiła w T, to miałbyś błąd 00575. u Ciebie nie występuje błąd zbyt dużego ciśnienia, a błąd pomiaru ciśnienia - a to jest różnica.
przykro mi, ale ktoś wprowadził Cię w błąd.


dla rozjaśnienia:
- G71 to czujnik ciśnienia doładowania - mierzy ciśnienie, które generuje T, co obserwujesz w grupie 011;
- G70 to czujnik masy zasysanego powietrza [lmm/przepływka], który mierzy masę powietrza, która trafia do silnika - obserwujesz to w 010 - w opraciu o to ECU ustala dawkę paliwa;
- G42 to czujnik temp. powietrza w kolektorze dolotowym, potrzebna jest do obliczenia masy powietrza przez G70; obserwujesz ją w 007; czujnik G42 znajduje się w G70.


na zimnym silniku masz dużą dawkę, a zatem rozregulowane PD nie generują trzęsawiska. wraz z osiąganiem temp. wzrasta precyzja wtrysku*, co przy źle ustawionych / uszkodzonych PD generuje to, czego jesteś świadkiem.

*w wielkim uogólnieniu, z braku czasu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 08:22:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Pepus26 napisał(a):
Przemik tak chciałeś te logi mija jakiś czas i nic nie masz do powiedzenia??

Okazuje sie ze Przemek nie siedzi 24 h na forum czekając na logi... ;)

Sprawdz jeszcze kablekologie do pompowtryskow... reszte juz napisali koledzy... :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 12:03:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
zaczął bym od aktualizacji softu ECU ect.. :peace: w ASO 140Pln trzesienie ziemi może ustąpić od razu ... po drugie wlal cos do czyszczenia wtrys, a nie mixol i nie litr tylko max 200ml na smarowanie. T tu nie przeladowywuje, zresztą byś zapewne słyszał.
Jesli aktualizacja softu nic nie pomoze podmien G71 i pojezdzij.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 21:21:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2006 16:58:50
Posty: 72
Lokalizacja: Przemysl
No to się dzisiaj pocieszyłem. Od rana fura jechala jak nie moja nic nie telepało no troche zmulona była i w dalszym ciągu weszła mi raz przez ten błąd przeładowania w stan awaryjny ALE NIC NIE TELEPAŁO nawet na gorącym. Aż tu po południu znowu kaprys i tak do wieczora.

Gdzie szukać tego G71 sory jeśli wyda Wam się to pytanie śmieszne jestem amatorem ale szybko się ucze.

Meszrum mysle że to jednak jest przeładowanie turba bo słysze (wcześniej nie było to takie wyraźne) jak się otwiera zawór spustowy i jest jak w subaru :(
Nie wiem ręce opadają .

Czekam dalej na kabel jak tylko przyjdzie sprobuje wygenerowac logi S i D jak telepie i jak nietelepie zobaczymy może wtedy będzi Wam łatwiej postawić diagnozę.

Jeśli chodzi o PD nie ma problemu można zrobić tak jak napisał kolega tylko chce miec 100% pewność bo juz kilka razy naprawiałem cos co okazywało się być w 100% sprawne.

_________________
Audi A6 Avant 2.8 V6 s-line
NIESTETY NIE TYLKO MI SIE PODOBALA
(SKRADZIONA)
Audi A4 B7 Avant 2.0 TDi
Audi A4 B8 Avant 3.0 TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 21:44:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Pepus26 napisał(a):
No to się dzisiaj pocieszyłem. Od rana fura jechala jak nie moja nic nie telepało no troche zmulona była i w dalszym ciągu weszła mi raz przez ten błąd przeładowania w stan awaryjny ALE NIC NIE TELEPAŁO nawet na gorącym. Aż tu po południu znowu kaprys i tak do wieczora.

Gdzie szukać tego G71 sory jeśli wyda Wam się to pytanie śmieszne jestem amatorem ale szybko się ucze.

Meszrum mysle że to jednak jest przeładowanie turba bo słysze (wcześniej nie było to takie wyraźne) jak się otwiera zawór spustowy i jest jak w subaru :(
Nie wiem ręce opadają .

Czekam dalej na kabel jak tylko przyjdzie sprobuje wygenerowac logi S i D jak telepie i jak nietelepie zobaczymy może wtedy będzi Wam łatwiej postawić diagnozę.

Jeśli chodzi o PD nie ma problemu można zrobić tak jak napisał kolega tylko chce miec 100% pewność bo juz kilka razy naprawiałem cos co okazywało się być w 100% sprawne.


jaki kod silnika [jest na tabliczce znamionowej w komorze silnika]?
jeżeli podasz kod, to wkleję schemat z lokalizacją G71 oraz wytłumaczę Ci, dlaczego T inaczej brzmi w przypadku uszkodzenia G71.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 21:59:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2006 16:58:50
Posty: 72
Lokalizacja: Przemysl
meszrum napisał(a):
Pepus26 napisał(a):
No to się dzisiaj pocieszyłem. Od rana fura jechala jak nie moja nic nie telepało no troche zmulona była i w dalszym ciągu weszła mi raz przez ten błąd przeładowania w stan awaryjny ALE NIC NIE TELEPAŁO nawet na gorącym. Aż tu po południu znowu kaprys i tak do wieczora.

Gdzie szukać tego G71 sory jeśli wyda Wam się to pytanie śmieszne jestem amatorem ale szybko się ucze.

Meszrum mysle że to jednak jest przeładowanie turba bo słysze (wcześniej nie było to takie wyraźne) jak się otwiera zawór spustowy i jest jak w subaru :(
Nie wiem ręce opadają .

Czekam dalej na kabel jak tylko przyjdzie sprobuje wygenerowac logi S i D jak telepie i jak nietelepie zobaczymy może wtedy będzi Wam łatwiej postawić diagnozę.

Jeśli chodzi o PD nie ma problemu można zrobić tak jak napisał kolega tylko chce miec 100% pewność bo juz kilka razy naprawiałem cos co okazywało się być w 100% sprawne.


jaki kod silnika [jest na tabliczce znamionowej w komorze silnika]?
jeżeli podasz kod, to wkleję schemat z lokalizacją G71 oraz wytłumaczę Ci, dlaczego T inaczej brzmi w przypadku uszkodzenia G71.


BLB wielkie dzięki :)

_________________
Audi A6 Avant 2.8 V6 s-line
NIESTETY NIE TYLKO MI SIE PODOBALA
(SKRADZIONA)
Audi A4 B7 Avant 2.0 TDi
Audi A4 B8 Avant 3.0 TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 22:11:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
tak szybko i krotko ... bez logow dynamicznych to zachowujemy sie jak dzieci we mgle ... ;)
a co do samego czujnika G71 i jego błedu 16618 to jak najbardziej może byc do spowodowane przeladowaniem turbiny i występuje gdy wartość doladowania przekroczy granice wskazan tego czujnika .... i wcale nie musi mu towarzyszyc inny znany bład ... ;)

oczywiscie blad czujnika tez wchodzi w gre .... a do zdiagnozowania czasami wystarcza statyczne logi grupy 011 ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 09.cze.2009 22:23:32 przez spanky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 22:19:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Obrazek
G71 jest oznaczony numerem '12'.
'1' to InterCooler.


filozofia silnika TDI w zakresie ciśnienia doładowania jest taka, że spaliny napędzają część gorącą turbosprężarki [turbinę], by część zimna [sprężarka] mogła tłoczyć powietrze do silnika. ECU ustala ciśnienie doładowania na podstawie mapy doładowania [czyli części programu sterującego], ciśnienie to mierzone jest przez czujnik G71. sygnał z pomiarem dokonany przez G71 biegnie do ECU, które porównuje ciśnienie oczekiwane [program] oraz to jakie jest w rzeczywistości [pomiar G71]. w zależności od potrzeb, ECU na podstawie pomiaru z G71 reguluje VTG za pomocą zaworu N75.

...i teraz:
- zakładając, że G71 mierzy niepoprawnie ciśnienie / jest uszkodzony, to ECU dostaje zupełnie nieprawdziwe dane, co prowadzi do innego, niż normalne wysterowanie T. wówczas słyszysz efekty [pffff...] działania zaworu N75, który sterowany jest przez ECU na podstawie źle dokonanego pomiaru przez G71.


zanim oddasz T do regeneracji [a każdy warsztat przyjmie, gdyż "klient mój pan"], to powinieneś podmienić G71 - nie kupuj go, tylko podmień na próbę. pozwoli to w najprostszy sposób zlokalizować przyczynę notlaufów.

pamiętaj też, że masz niesprawny układ paliwowy i tym także należy się zająć [możesz uszkodzić silnik]. konieczne będzie tutaj zdemontowanie wszystkich PD.



spanky napisał(a):
tak szybko i krotko ... bez logow dynamicznych to zachowujemy sie jak dzieci we mgle ... ;)
a co do samego czujnika G71 i jego błedu 16618 to jak najbardziej może byc do spowodowane przeladowaniem turbiny i występuje gdy wartość doladowania przekroczy granice wskazan tego czujnika .... i wcale nie musi mu towarzyszyc inny znany bład ... ;)



spanky,

dlaczego terroryzujesz forumowicza logami?
;)
ale oczywiście możesz mieć rację co do przyczyny, choć... podmieniłbym G71 nawet, gdyby w 011.3 było za dużo.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 22:26:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
meszrum napisał(a):

spanky,

dlaczego terroryzujesz forumowicza logami?
;)
ale oczywiście możesz mieć rację co do przyczyny, choć... podmieniłbym G71 nawet, gdyby w 011.3 było za dużo.


dopisalem wyzej ale napisze jeszcze raz

od razu terroryzujesz ;) ... 011BS i 011N to 2 minuty roboty [nie trzeba ruszac kobyly ;)] a moze sie sporo wyjaśnić ...

dla potwierdzenia pierwszy lepszy przyklad [AWX] i wysrany czujnik ;)

Obrazek

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 09.cze.2009 22:33:51 przez spanky, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 22:27:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2006 16:58:50
Posty: 72
Lokalizacja: Przemysl
ok teraz wszystko jasne tylko nie wiem jak go mam podmienić nie kupując go :(.
Czy można sprawdzić w jakiś inny sposób jego parametry??(miernikiem??)

_________________
Audi A6 Avant 2.8 V6 s-line
NIESTETY NIE TYLKO MI SIE PODOBALA
(SKRADZIONA)
Audi A4 B7 Avant 2.0 TDi
Audi A4 B8 Avant 3.0 TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 22:30:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2006 16:58:50
Posty: 72
Lokalizacja: Przemysl
spanky napisał(a):
meszrum napisał(a):

spanky,

dlaczego terroryzujesz forumowicza logami?
;)
ale oczywiście możesz mieć rację co do przyczyny, choć... podmieniłbym G71 nawet, gdyby w 011.3 było za dużo.


dopisalem wyzej ale napisze jeszcze raz

od razu terroryzujesz ;) ... 011BS i 011N to 2 minuty roboty [nie trzeba ruszac kobyly ;)] a moze sie sporo wyjaśnić ...


011BS i 011N sorry że to grupa 011 to kumam a co to BS i N:)

_________________
Audi A6 Avant 2.8 V6 s-line
NIESTETY NIE TYLKO MI SIE PODOBALA
(SKRADZIONA)
Audi A4 B7 Avant 2.0 TDi
Audi A4 B8 Avant 3.0 TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 22:42:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Pepus26 napisał(a):
spanky napisał(a):
meszrum napisał(a):

spanky,

dlaczego terroryzujesz forumowicza logami?
;)
ale oczywiście możesz mieć rację co do przyczyny, choć... podmieniłbym G71 nawet, gdyby w 011.3 było za dużo.


dopisalem wyzej ale napisze jeszcze raz

od razu terroryzujesz ;) ... 011BS i 011N to 2 minuty roboty [nie trzeba ruszac kobyly ;)] a moze sie sporo wyjaśnić ...


011BS i 011N sorry że to grupa 011 to kumam a co to BS i N:)


BS [Basic Settings]
N [Normal]
jedno i drugie na jalowym ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: