.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 05:08:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 1,9 TDI 1Z] Dławi się na wysokich obrotach.
PostNapisane: 13.cze.2009 16:36:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2008 02:43:24
Posty: 62
Lokalizacja: Wrocław
Objawy: jak jest zimny to przy 3200 obrotów (w czasie jazdy, 1,2 czy 3 bieg) dławi się silnik, trzęsie się aż się na budę przenosi, puszcza kłąb dymu, potrafi też zgasnąć. Jak jest ciepły to nie kręci się ponad 3700 - 4000 obr. przy czym nie dławi się już tylko po prostu wyżej nie kręci, jak by miał na tym poziomie odcinkę. Ale nie telepie nim, nie gaśnie, normalnie jedzie dalej.

Silnik jest po wymianie ECU na 16bit. i korekcji oprogramowania (chiptuning) w renomowanej firmie (dynosoft). Ze względu na opisane objawy wymieniłem już przepływomierz, N75, wtryskiwacze, sprawdzałem też filtr paliwa na obecność wody.

Komputer nie wykazuje błędów, test drogowy wykazuje że coś obcina dawkę paliwa na wysokich obrotach.

Co to może być - bo mi już brakuje pomysłów.

_________________
Ja tu jeszcze wrócę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2009 22:14:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
Może pompa nie daje rady? Ja miałem takie objawy że przy 4 tys też tracił moc, ale po regeneracji pompy zamyka obrotomierz;)oczywiście na postoju sprawdzane 2 razy i już więcej nie. Obstawiam to bo przewody od IC i sam IC sprawdzałeś pod kątem nieszczelności?A może turbinka się kończy? Najlepiej jak byś zrobił logi to można coś więcej powiedzieć.

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2009 22:18:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zrob kpl. logow zgodnie ze sztuką :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2009 23:29:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2008 02:43:24
Posty: 62
Lokalizacja: Wrocław
Logi zrobię najprawdopodobniej jutra/dzisiaj - w niedzielę.

Wcześniej zapomniałem napisać że wymieniłem wszystkie podciśnienia w okolicach dolotu i turbiny.

Mirass z dynosoftu własnie regenerację pompy obstawiał, znowu kilku mechaników mi ją odradzało. U mnie na postoju bez zająknięcia zamyka licznik, pod obciążeniem nie daje rady.

Dolot na razie oglądałem tylko tyle co pod maską. Ale z ciśnieniem problemu nie ma (sprawdzane na laptopie z oryginalnym fejsem vag i na serisowym VAS).

Postaram się prawidłowo zlogować to może w nich znajdzie się przyczyna.

_________________
Ja tu jeszcze wrócę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 11:38:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2008 02:43:24
Posty: 62
Lokalizacja: Wrocław
Trochę to zajęło ale mam już logi bloku 003 i 011: wstawiam poniżej.

Od ostatniego wpisu jakby się trochę poprawiło - kręci na 2 i 3 biegu do 4400-4500, na 4 biegu nie sprawdzałem - prędkość. Natomiast czuć że od 3800 jakby słabiej ciągnie.

Obrazek

Obrazek

Proszę o wyrozumiałość i wskazówki - pierwszy raz logowałem auto. Laptop już skonfigurowany, interfejs własny, więc wszelkie dodatkowe logi mogę zrobić w dowolnej chwili.

_________________
Ja tu jeszcze wrócę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 11:46:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Turbo w porzadku, czy to dławienie się zaczęło się po modyfikacji softu?

Jeśli tak to do poprawki...
Poza tym, na zimnym nie pałował bym ogólnie 1Z + modyfikacja.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 12:49:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2008 02:43:24
Posty: 62
Lokalizacja: Wrocław
Przed modyfikacją w ogóle była padaka, wypluł 80KM i 180Nm. a wykres przebiegu mocy wyglądał trochę jak Ekg. Nie mam pewności że to nie soft, ale mam też trochę zaufania do tunera. Który z kolei obstawia kończącą się pompę paliwa.

_________________
Ja tu jeszcze wrócę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 14:39:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
grejf napisał(a):
Turbo w porzadku, czy to dławienie się zaczęło się po modyfikacji softu?


Ja widze, ze turbo nie jest w porzadku.
Potrzebujemy KPL LOGÓW !!!!.

Logi ktore wstawiłes są fatalnie pokazane, aż mi sie nie chce w nie patrzec.
Zrob diagnostyke tak jak przystało na to forum. ;)

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2009 19:22:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2008 02:43:24
Posty: 62
Lokalizacja: Wrocław
Sprawa się wyjaśniła.

Po zrobieniu, wtrysków, przepływomierza, regeneracji pompy paliwa, n75, setki logów i diagnoz okazało się że był czop w wydechu... W sensie z wkładu katalizatora zrobiła się zapchana sadzą kulka która blokowała wydech. Po jej usunięciu auto kręci ładnie i równo do 5000 obr.

_________________
Ja tu jeszcze wrócę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2009 10:22:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Mozna bylo dojsc do tego po pierwszej porzadnej diagnozie... ale przynajmniej masz troche nowego osprzetu w aucie.. :)

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2009 15:10:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2008 02:43:24
Posty: 62
Lokalizacja: Wrocław
Trochę sprzętu i owszem, wtryski do 130KM pompka paliwa do 190KM.... apetyt rośnie. Szkoda że kryzys jest i kasy na przyjemności mało. Za to po odetkaniu silnika i jak mniemam wzroście NM sprzęgło przestało dawać radę...Tzn. przy spokojnej jeździe jest ok, ale przy sportowej zmianie biegów widać że się ślizga.

eehhhh... ;)

_________________
Ja tu jeszcze wrócę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: