.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 22:16:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL 2,3 NG] Sklad mieszanki
PostNapisane: 16.maja.2009 19:09:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Jako , ze walcze z rozruchem silnika w mojej kupecie postanowilem pokrecic sruba miedzy rozdzielaczem a przeplywomierzem... Bylem po 4 piwkach wiec starczylo mi odwagi i na rozgrzanym silniku zaczalem krecic do momentu az zgasl. Minelo jakies pol h zanim udalo mi sie go odpalic po czym krecilem sruba na sluch wykrecilem ustawienie ktore wydawalo sie odpowiednie. Po tej operacji rozruch silnika nie ulegl zmianie ( zimny potrzebuje 1 sek a cieply 3 sekund :/ ) jednak spalanie na BC spadlo do 9.5l/ srednie. Nie moge sprawdzic realnego spalania bo nie diziala mi licznik kilometrow.. jednak odczucia sa takie, ze tankuje tyle ile tankowalem.
Czy ta regulacja ma wplyw na wsskazania BC, ktory teraz oszukuje czy faktycznie zmniejszylem spalanie? Auto jedzie jak dawniej czyli b.dobrze w calym zakresie obrotow.

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 19:24:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Ta sruba jest fabrycznie ustawiona i nie ma sensu nią kręcic, bo procz składu spalin na wolnych obrotach nic nią się nie ustawia.
Spalanie najlepiej sprawdzic w długiej trasie, tankując zawsze pod korek, na tej samej stacji to samo paliwo ;) , bo z tymi komputerkami roznie bywa .
Ze swej strony proponuję Ci nie ufac komputerkom ani kontrolkom w samochodzie.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 17:58:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Mam jeszcze jedno pytanie.. czy regulacja mieszanki moze odbywac sie z wpietym analizatorem w tlumik za katalizatorem czy tylko w kruciec z kolektora przed katem? Bylem w dwoch warsztatach w okolicy i wszyscy chca mi wkladac od tylu :D
Moze da sie to wyregulowac doraznie jakims domowym sposobem, bo mam problem z zaufaniem do mechanikow a boje sie ze rozkrecilem ta srube dosc mocno.
Pozdrawiam

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 18:29:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Masz rację, zeby poprawnie wyregulować skład spalin trzeba znać ich fabryczne wartości a dopiero pozniej kręcic, a nasi spece najpierw mowią ile co kosztuje, pozniej kręcą , a na końcu pytają o co chodzi :?: :diabel:
Przez ten króciec przed katalizatorem bada się spaliny aby określic stan zuzycia katalizatora,( w Twoim przypadku nie jest to potrzebne ). Do normalnego badania składu spalin uzywa się metody "od tyłu" ;)

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 18:56:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 21:34:35
Posty: 153
Lokalizacja: Biała Podlaska
lepiej było by badać przed katem ,ale raczej nie znajdziesz warsztatu gdzie Ci to zmierzą , wszyscy sprawdzają "od tyłu" . domowym sposobem można mierzyć prąd na nastawniku , lub ustawiać na sondę ...

_________________
audi 80 b3 1.9e 113ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 19:20:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
A że tak wtrącę jaki powinien być prawidłowy prąd na nastawniku ?

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 19:27:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 21:34:35
Posty: 153
Lokalizacja: Biała Podlaska
w NG 0-1 mA , w 3A 0-5 mA , w SD 4-16 mA

_________________
audi 80 b3 1.9e 113ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 21:45:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
master72 napisał(a):
w NG 0-1 mA , w 3A 0-5 mA , w SD 4-16 mA


Czyli musze sie wpiac w obwod nastawnika z amperomierzem i krecic srubka az uzyskam wartosc 0+-1 mA? Czy podczas regulacji lambda ma byc odlaczona?

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: