.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 12:08:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a4 b5 AFN] Prośba o analizę logów (brak mocy)
PostNapisane: 21.cze.2009 20:43:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2008 22:25:06
Posty: 52
Lokalizacja: Wrocław
Witam,
bardzo proszę o ocenę logów. Od pewnego czasu przy ok. 3000rpm turbina się wyłącza, wrzuca błąd:
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
Do tego przy 3000rpm kopci niemiłosiernie (głównie przy 140km/h na piątce - szybciej ciężko jest jechać bo czuć że się już strasznie męczy..). Kolejna rzecz to silnik głośniej pracuje - jak by naprawdę się męczył przy wyższych obrotach.
Załączam logi - jeżeli mam zrobić BS i Dyn gr. 0 to napiszcie - komp mi padł i tych nie zdążyłem ostatnio dokończyć.
Moje przypuszczenia to: turbina niedomaga, kat (nie wiem czy jest, czy został kiedyś wydłubany) albo może przepływka..

Jeżeli chodzi o sztangę turbiny - podnieść ją palcami graniczy z cudem - tak ciężko się nią operuje - ale czasami się da o ok. 1cm ruszyć w górę przy zagryzieniu zębów ;-)

Aaa.. ostatnio wyskoczył błąd związany z błędnym odczytem poziomu paliwa i świeci mi kontrolka od rezerwy mimo że jest bak pełen i wskaźnik na desce pokazuje też full. Co to może być? Gdzie to siedzi? Pływak jest chyba ok bo wskazówka pokazuje dobrze.

Logi dyn.:

001:
Obrazek

003:
Obrazek

004:
Obrazek

008:
Obrazek

010:
Obrazek

011:
Obrazek

Dziękuję bardzo za pomoc i pozdrawiam!
Postaram się niebawem dla Was przygotować fotostory z przeróbki pompki centralnego zamka w A4 B5 na taką która się nie psuje - nie widziałem tego jeszcze na forum.

_________________
Aktualnie: A4 B5 AFN '99 w Avanturze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2009 20:57:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Jeżeli chodzi o kopcenie to należy zbadać całe orurowanie od trubo do kolektora ssącego włącznie z IC czy nie ma nieszczelności

Postaraj się rozruszać porządnie sztangę [ręcznie] a później rozgrzej diesla i na długie pałowanie po trasie przy prędkości obrotowej 3500-4200rpm :)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2009 21:11:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2008 22:25:06
Posty: 52
Lokalizacja: Wrocław
Gustav napisał(a):
Jeżeli chodzi o kopcenie to należy zbadać całe orurowanie od trubo do kolektora ssącego włącznie z IC czy nie ma nieszczelności

Tylko że przy tym kopceniu traci moc i jest w ogóle strasznie mulasty.. od samego dołu po te 4000rpm.. - nawet jeżeli turbina się nie "zawiesi". Czuć jej dopał, ale to już nie to co było kiedyś.. Tylko jej świst został :-)
Jeżeli chodzi o nieszczelności - poci się lekko przy zbiorniczku zbiorczym oleju (za kolektorem), oraz tuż przed IC. A propos tego zbiorniczka - wymienić tą plastikową rurkę zaraz za nim czy wystarczy zmienić opaskę ściskową na skręcaną i skręcić porządnie?

Cytuj:
Postaraj się rozruszać porządnie sztangę [ręcznie] a później rozgrzej diesla i na długie pałowanie po trasie przy prędkości obrotowej 3500-4200rpm :)

Robiłem jakiś czas temu bo kiedyś się już zawieszała turbina (do momentu wył. silnika) ale nie pomagało.. zresztą trudno było mówić o porządnym rozruszaniu tej sztangi.

_________________
Aktualnie: A4 B5 AFN '99 w Avanturze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2009 21:19:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
- Wymień tylko ten element który nie trzyma ciśnienia ...

- Jeżeli już kiedyś miałeś problem z VTG to tylko pozostaje rozebranie i czyszcenie :/

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2009 22:15:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Przyczyną braku mocy w tym aucie jest przeplywomierz, ktory tnie dawke praktycznie w calym uzytecznym zakresie obrotów.
Minimalnie przycinajace sie kierowniczki w sprezarce powinny sie rozruszac po dynamicznej jezdzie.
Szczelnosci nie ma co sprawdzc - widac ze jest OK.
No i jeszcze jedno jak dawno wymieniales filtr powietrza.?

Pozdro

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2009 22:18:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
przemik napisał(a):
Przyczyną braku mocy w tym aucie jest przeplywomierz, ktory tnie dawke praktycznie w calym uzytecznym zakresie obrotów.


Zauważ Przemku że obcinanie dawek przez lmm dyktuje T która w momencie przycięcia generuje blisko 1600-1700 mbar ;)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2009 23:34:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2008 22:25:06
Posty: 52
Lokalizacja: Wrocław
Ok, gdzie go kupić? ASO tylko (krytyczne części tam zawsze kupuje) czy wchodzą w grę jakieś zamienniki?
Filtr powietrza - wymieniony 2 miesiące temu.

_________________
Aktualnie: A4 B5 AFN '99 w Avanturze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2009 08:22:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Gustav napisał(a):
przemik napisał(a):
Przyczyną braku mocy w tym aucie jest przeplywomierz, ktory tnie dawke praktycznie w calym uzytecznym zakresie obrotów.


Zauważ Przemku że obcinanie dawek przez lmm dyktuje T która w momencie przycięcia generuje blisko 1600-1700 mbar ;)


Zauwaz tez ze pomimo iż na wyzszych obrotach cisnienie sie stabilizuje i jest "prawie zgodne z wymaganym" dawka i tak jest cieta.

Po pierwsze - trzeba spowodowacj zeby regulacja cisnienia byla OK - tydzien dynamicznej jazdy i powtorz logi, przeplywomierz zawsze zdarzysz kupic ;).

Pozdro

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2009 09:02:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
najpierw doprowadzic powietrze do prawidlowej ilosci a potem zobaczyc czy ta ilosc jest dobrze mierzona ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2009 12:51:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2008 22:25:06
Posty: 52
Lokalizacja: Wrocław
spanky napisał(a):
najpierw doprowadzic powietrze do prawidlowej ilosci a potem zobaczyc czy ta ilosc jest dobrze mierzona ...

Ok, posprawdzam wszystkie grube rury.. wyczyszczę łączenia, podociągam opaski i zobaczymy. Ale to pocenie się przy ICku jest na tyle delikatne że nie wydaje mi się żeby było przyczyną.. chociaż może lepiej żebym się mylił ;-)

EDIT:
Dorzucam statyczne logi te które udało mi się zrobić. Z resztą miałem problemy (np. grupa 0). Czy wartości ciśnienia w grupie 011 BS są ok ? Rok temu jak robiłem to były: 989,4mbar (OFF) - 1009,8mbar (ON). Teraz 1000-1020 - lepiej? Czy reszta ok?

W weekend sprawdzę jeszcze przewody podciśnienia i N75..

Logi:
003 BS:
Obrazek

004 BS (v.1)
Obrazek

004 BS (v.2)
Obrazek

011 BS
Obrazek

004,007,013 STAT:
Obrazek


EDIT 2:
Oto co znalazłem:
link
Czy LMM ma tak wyglądać?! Czy nie powinno tam być jeszcze jednego elementu (dioda? rezystor? grzałka?)? Czy da się dokupić brakujący el do tego przepływomierza?

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam![/img]

_________________
Aktualnie: A4 B5 AFN '99 w Avanturze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2009 19:26:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2008 22:25:06
Posty: 52
Lokalizacja: Wrocław
Po przeczyszczeniu i uszczelnieniu dolotu do IC oraz przy EGRze, sklejeniu pękniętej odmy (aktualnie jest pustą puszką bez żadnego zaworka), wymianie części wężyków podciśnienia i przeczyszczeniu LMM (nadal nie wiem czy jemu nie brakuje czegoś! tutaj zdjęcia) zrobiłem logi dynamiczne. Jednak nie czuje żadnej poprawy przy zbieraniu się autka.. pomijam już tego muła przy 2500obr.. ale mógłby iść zdecydowanie lepiej.

001, 003, 004:
Obrazek

008, 010, 011:
Obrazek

Niestety dopiero teraz zauważyłem że mogłem ponownie każdą grupę osobno logować - byłoby lepiej widać.. eeh, człowiek całe życie się uczy.

Moje pytanka: czy coś się poprawiło? Dlaczego taki muł po 2500obr/min?
Aaa, no i co zrobić z tą przepływką (oryg koniecznie? czy jakiś zamiennik wchodzi w grę)? Czy odma bez żadnego zaworka spełnia swoją rolę?

PS. N75 sprawdzę może w ten weekend - nie miałem czasu. Jakie opory powinin mieć? Jak go najlepiej przetestować?

PS.2.: Co do turbiny - nie byłem w stanie ruszyć sztangi ani strzykawką (fakt że była mała :) ) - ani ręcznie. nie wiem czy tam jest tak mocna sprężyna, czy co, ale chodzi bardzo ciężko.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Upss! przepraszam za posta pod postem.

Dodam moje wnioski jeszcze:
W okolicach feralnego 2500obr jest odcięcie zarówno 003 MAF, 010 MAF i co za tym idzie 010 manif. pres. Dziwne trochę jest to iż w 010 ostatnia kolumna ma prawie zawsze najniższą wartość. Nie rozumiem 011 ostatniej kolumny.. jakaś taka losowa. Jak dla mnie to przepływomierz.. i już dawno bym go wymienił gdyby nie kosztował 600zł :(

_________________
Aktualnie: A4 B5 AFN '99 w Avanturze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2009 08:30:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Szacunek za wlozoną prace - na pewno fura sie za to odplaci... jednak po przeczytaniu tego co zaprezentowałes... obawiam sie ze sprezarka bedzie do czyszczenia.
Moja propozycja - zrob 5 prób dynamicznych 011... i wstaw wynik 1 i 5.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2009 10:21:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
może obejdzie się bez wyciągani sprężarki : należy rozruszać sztangę na wyłączonym silnika - poruszać ją w górę i w dół z 50 razy :diabel:

[mówię jak najbardziej poważnie]

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2009 10:36:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2008 22:25:06
Posty: 52
Lokalizacja: Wrocław
Ostatnio jak próbowałem na wył. silniku to nie byłem w stanie jej ruszyć. Kiedyś ruszała się o jakieś 0,5cm. Nie mam pomysłu jak ją ruszyć.
Co zrobić z tą przepływką? Ona jest poprawna? Czy brakuje jej czegoś?

Pozdrawiam.

_________________
Aktualnie: A4 B5 AFN '99 w Avanturze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2009 14:08:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
jslodki napisał(a):
Co zrobić z tą przepływką? Ona jest poprawna? Czy brakuje jej czegoś?


Ostatecznie będzie można powiedziec, jak opanujesz przycinające się kierownice i ustabilizujesz ciśnienie w dolocie, ale są już przesłanki wskazujące na to, żw przepływka będzie nadawała się do czyszczenia/wymiany.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2009 14:56:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2008 22:25:06
Posty: 52
Lokalizacja: Wrocław
W tym momencie bardziej chodziło mi o porównanie wizualne :-) W weekend postaram się ruszyć te kierownice.. mam nadzieję że nie zostanie mi turbawka w ręce albo kombinerkach :)

Pozdrawiam.

_________________
Aktualnie: A4 B5 AFN '99 w Avanturze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2009 10:18:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2008 22:25:06
Posty: 52
Lokalizacja: Wrocław
Rozruszałem sztangę - miała blokade w pewnym momencie, udało mi się ją rozruszać i polepszyło się w zakresie 2400-3000obr/min. Teraz mocy brak przy 3000-4000 wyraźnie - ale już nie ma tak gwałtownego odcięcia jak poprzednio przy 2500obr/min.

003:
Obrazek

008:
Obrazek

011:
Obrazek


PS. Do moderatorów/adminów: przepraszam za post pod postem - ale to forum nie wyświetla daty zmodyfikowanych postów na liście tematów, tylko daty dodania nowych postów. Przydałoby się to spatch'ować :D Gdybym miał dostęp do silnika forum i bazy danych mógłbym to zrobić.

_________________
Aktualnie: A4 B5 AFN '99 w Avanturze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2009 17:21:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jest caly czas zle... regulacja cisnienia doladowania kuleje i to dosc mocno...
Bez wyjecia sprezarki i wyczyszczenia chyba sie nie obejdzie.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2009 14:17:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2008 22:25:06
Posty: 52
Lokalizacja: Wrocław
Eeeh.. czyli turbojulita we Wrocku.. i 950zł baj baj z wyjęciem i założeniem.

_________________
Aktualnie: A4 B5 AFN '99 w Avanturze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2009 14:21:39 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
jslodki napisał(a):
Eeeh.. czyli turbojulita we Wrocku.. i 950zł baj baj z wyjęciem i założeniem.


Hmmmm - ale My mówimy o samym wyczyszczeniu a nie regeneracji , to dwie różne operacje - chyba że T ma spore luzy ...

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: