.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 20:57:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5 TDI V6] ustawienie kąta wtrysku- log 04 i 04bs
PostNapisane: 23.cze.2009 06:12:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam

Panowie jestem po wymianie rozrządu, termostatu, turbo, odmy, uszczelkami pod deklami (wałki są ok - słowa mechanika). Ale auto po dłuższym odpaleniu dymi na siwo/niebiesko. Woń dymu jest mocna. Czuć nie spalonym paliwem. Silnik na zimnym odpala od strzału a na ciepłym trzeba go zakręcić z 2-3 sekundy. Mechanik twierdzi że kąt jest ustawiony dobrze, ale mówi żeby do niego przy okazji podjechać i spróbuje ustawić kąt na słuch !!!! O zgrozo. Dlatego radzę się was drodzy forumowicze. Bo ten mechanik trochę zalatuję mi druciarstwem.

Panowie wstawiam Logi 04 i 04 bs
Błędów silnik nie ma żadnych.

http://zapodaj.net/b9ce241777db.jpg.html

http://zapodaj.net/c3ba3384ca73.jpg.html


http://zapodaj.net/bb31a883f43e.jpg.html

http://zapodaj.net/676337453e3a.jpg.html

http://zapodaj.net/ae4e27e022af.jpg.html

I moje pytanko. Czy kąt wtrysku jest źle ustawiony. Z góry przepraszam jak coś źle zrobiłem, ale to moje pierwsze logi.

Pozdrawiam

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2009 07:41:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pytanie, czy kąt wtrysku jest poprawnie ustawiony jest teraz mniej istotne, gdyż cały rozrząd jest ustawiony bardzo niepoprawnie.
mechanik wymieniał elementy rozrządu bez zastosowania blokad [względnie: zastosował je źle], co spowodowało, że nastawy rozrządu rozjechały się [stąd też i dym, jak również możliwy problem z rozruchem ciepłego silnika].

widać to w grupie 004sN [zakładając, że kąt w 004BS wynosi 0*-4*ATDC] - pozycje 004.2 oraz 004.3sN winny być ze sobą zbieżne przy wysterowaniu nastawnika na mniej niż 100% [004.4sN].
z kolei u Ciebie 004.2 i 004.3sN są niezbieżne, gdyż nastawnik oparty jest o wychylenie krańcowe [100% w 004.4sN] - świadczy to o braku stosowania blokad [niewłaściwym ich stosowaniu].
kąt wtrysku na biegu jałowym nie może być osiągnięty, stąd pojawiają się śmierdzące spaliny i inne atrakcje.

najpierw należy wszystko ponownie poprawnie ustawić na blokadach, a dopiero następnie ustawić kąt.


ten mechanik nie zrobi tego, skoro już na tym etapie nie wie o co chodzi.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 23.cze.2009 09:30:50 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2009 08:22:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam

Meszrum dziękuję Ci ślicznie za te cenne uwagi. Przynajmniej się wyjaśniło o co biega.

Panowie czy znacie może dobry warsztat który mi zrobi / poprawi ten rozrząd w okolicach Wrocławia / Oławy / Brzegu. Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi.

Pozdrawiam

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2009 11:25:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zapytaj moze tutaj:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=7993

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2009 20:43:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2008 13:31:30
Posty: 20
Nie widzę uzasadnienia prucia rozrządu,wystarczy ustawić kat wtrysku a to dlatego ze jest przestawiony MINIMALNIE.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2009 21:23:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam


Dzięki panowie za odzew.

Zrobimy tak jutro zapodam logi z grup

000, 000BS, 001, 003, 003 BS, 004, 004BS, 07 0011BS i wtedy rzucicie swoim fachowym okiem na te moje wypociny. Mam pytanie czy jeszcze oprócz wyzej wymienionych logów coś zrobić.

Pozdrawiam

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2009 21:40:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
marewel napisał(a):
Nie widzę uzasadnienia prucia rozrządu,wystarczy ustawić kat wtrysku a to dlatego ze jest przestawiony MINIMALNIE.


czy bierzesz pod uwagę wysterowanie nastawnika w 004.4sn oraz ustawienie kąta w 004sN?
problem ustawienia rozrządu, to coś zupełnie innego aniżeli problem ustawienia kąta wtrysku.

w tym przypadku kąt mieści się w normie, lecz samochód ma:
- problem z dymieniem;
- problem z rozruchem ciepłego silnika.
powyższe zjawiska oraz niemożność wysterowania nastawnika pow. 0.6*ATDC w 004sn wskazują na nieprawidłowe ustawienie rozrządu.



Dido napisał(a):
Witam


Dzięki panowie za odzew.

Zrobimy tak jutro zapodam logi z grup

000, 000BS, 001, 003, 003 BS, 004, 004BS, 07 0011BS i wtedy rzucicie swoim fachowym okiem na te moje wypociny. Mam pytanie czy jeszcze oprócz wyzej wymienionych logów coś zrobić.

Pozdrawiam




zrób wszystkie logi: statyczne, dynamiczne oraz BS.
w topiku o diagnostyce znajdziesz grupy, które należy logować w danej próbie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2009 21:59:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2008 13:31:30
Posty: 20
Ustawiając poprawny kat wtrysku wysterowanie zaworka się zmieni.

Opisane problemy to albo podające wtryski albo pompa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2009 22:27:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
marewel napisał(a):
Ustawiając poprawny kat wtrysku wysterowanie zaworka się zmieni.

Opisane problemy to albo podające wtryski albo pompa.



absolutnie nie. jesteś w błędzie.
nie zmieni się, gdyż fizycznie nastawnik nie ma [i nie będzie się miał] gdzie przemieścić.


najczęściej dzieje się tak po wymianie rozrządu.
czy to znaczy, że naraz stan pompy/wtryskiwaczy pogorszył się? i czy taki zbieg okoliczności zawsze ma miejsce po wymianie rozrządu?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2009 22:53:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2008 13:31:30
Posty: 20
meszrum napisał(a):

nie zmieni się, gdyż fizycznie nastawnik nie ma [i nie będzie się miał] gdzie przemieścić.




W zaistniałej sytuacji,owszem ale po ustawieniu poprawnego kata bedze miał się gdzie przemieścić,bo fizycznie przestawimy pompę wtryskowa względem walu korbowego.


Ostatnio edytowano 24.cze.2009 20:14:11 przez marewel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 08:06:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Przeciez kąt wtrysku jest poprawny...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 12:20:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
przemik napisał(a):
Przeciez kąt wtrysku jest poprawny...

Nie jest poprawny a uzasadnia to, ta wypowiedź
meszrum napisał(a):
widać to w grupie 004sN [zakładając, że kąt w 004BS wynosi 0*-4*ATDC] - pozycje 004.2 oraz 004.3sN winny być ze sobą zbieżne przy wysterowaniu nastawnika na mniej niż 100% [004.4sN].
z kolei u Ciebie 004.2 i 004.3sN są niezbieżne, gdyż nastawnik oparty jest o wychylenie krańcowe [100% w 004.4sN] - świadczy to o braku stosowania blokad [niewłaściwym ich stosowaniu].

Dodatkowo w grupie 004 i 004bs cały czas wysterowanie pompy sięga 100.2% a przy prawidłowo ustawionym kącie w 004 powinniśmy uzyskać wartości poniżej 100.2%

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 13:02:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Levuss napisał(a):
Dodatkowo w grupie 004 i 004bs cały czas wysterowanie pompy sięga 100.2% a przy prawidłowo ustawionym kącie w 004 powinniśmy uzyskać wartości poniżej 100.2%


Mogę wiedzieć dlaczego 100,2% jest niewłaściwe i co złego dzieje się w silniku (lub pompie ??) przy nastawach kąta takich jak u Dido ?

Levuss - cenię sobie każdą odpowiedź ale na Twojej zalezy mi najbardziej ... (sorry, taki kaprys).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 13:22:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Piotruś napisał(a):
Levuss - cenię sobie każdą odpowiedź ale na Twojej zalezy mi najbardziej ... (sorry, taki kaprys).

Na pewno nie posiadam takiej wiedzy jak Ty i pewne jest, że nigdy jej nie posiądę :) .Owe forum jest miejscem, gdzie można się wiele nauczyć i czytając min. temat o diagnostyce 2.5 Tdi jest napisane:

Cytuj:
Audi AG zakłada, iż wzorcowy kąt to 2*ATDC [nachOT, zaGZP] na Late przy 100% wysterowaniu pompy VP44.
Dopuszczalny zakres kąta to +/- 2*ATDC, co daje efektywnie zakres od 0* do 4* ATDC.

i
Cytuj:
Po przełączeniu na grupę 004 powinno dać nam to ustawienie kąta wymaganego i rzeczywistego na tożsamych wartościach przy jednoczesnym wysterowaniu pompy VP44 poniżej 100%.
Wygląda to następująco:

CZyli jeśli potrafię czytać ze zrozumieniem to wnioskuję, że prawidłowo ustawiony kąt wtrysku w grupie 004bs w momencie położenia nastawnika na LATE powinien się mieścić w przedziale od 0* do 4* ATDC przy wysterowaniu pompy na 100.2%.Przełączając na grupę 004 wysterowanie pompy powinny wynosić poniżej 100.2% przy zbliżonych wartościach kąta wymaganego i rzeczywistego.U kolegi Dido w obu grupach 004 wysterowanie jest na 100.2% więc coś tutaj jest nie tak.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 15:08:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2008 13:31:30
Posty: 20
-----------


Ostatnio edytowano 24.cze.2009 15:10:12 przez marewel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 15:09:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2008 13:31:30
Posty: 20
Piotruś napisał(a):

Mogę wiedzieć dlaczego 100,2% jest niewłaściwe i co złego dzieje się w silniku (lub pompie ??) przy nastawach kąta takich jak u Dido ?


To się dzieje ze przy wysterowaniu na 100%,kat zadany jest 2.0 ATDC a aktualny 0.6 ATDC czyli wysterowanie zaworka sięgnęło granicznego położenia i oparlo sie o 0.6ATDC.

Wiec jak mówiłem należy delikatnie przestawić zapłon.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 15:42:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
instrukcja serwisowa powinna byc maksymalnie prosta by nawet maksylanie niekumaty ludek mogl ja wykonac (im prostrza tym lepsza)
Usiadly wiec top inzyniery na jakiejs nasiadowce i wymyslily sobie, ze jak napiszemy ze late w 004BS ma byc w przedziale 0-4ATDC jest to "wystarczajaco dobrze" (nazwijmy je "poprawnie") a poza tym przedzialem zle ("niepoprawnie")
Jezeli "ECU chce" uzyskac w 004N 2ATDC a na LATE w 004BS maksymalny kat na LATE wynosi 0.6ATDC to nawet jakby zaniesc auto na plecach na Jasna Gore to kata 2ATDC sie nie uzyska (bedzie to wysterowanie 100.2) - mimo, ze "jest poprawnie"
Jezeli przestawi sie tak pompe by byl na LATE uzyskiwany kat np 3ATDC (takze "poprawny" zgodnie z instrukcja) to automatycznie w 004s uzyskamy prawdopodobnie zgodnosc kata zadanego z faktycznym przy wysterowaniu ponizej 100%
Jak widac "kat poprawny" obejmuje stany "ledwo akceptowalnie", "tak sobie", "idealnie"
Przeciez to proste... :)
Pozdrawiam,
Przemek
nie widze 13 i 14 - zakladam, ze "przesuniecie" wzgledem siebie glowic bedzie widoczne w duzej roznicy blokow 13 vs 14.

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 17:37:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam wszystkich serdecznie.

Panowie zrobiłem logi, ale wcześniej przejechałem się z odpiętą przepływką i próbowałem odpalić autko z odpiętym czujnikiem temperatury ten koło pompy) Ogólnie autko bez przepływki napewno lepiej idzie między 1000 a 2000 obr/min ale wydaje mi się troszkę głośniejsze. A bez podpiętego czujnika autko odpala od strzała.

http://zapodaj.net/e561aa08d2d5.jpg.html

http://zapodaj.net/e2493914bd9d.jpg.html

http://zapodaj.net/c67775a6d344.jpg.html

http://zapodaj.net/c754a76144f3.jpg.htm

http://zapodaj.net/23e21375d3e3.jpg.html

http://zapodaj.net/68be8bff0a0f.jpg.html

http://zapodaj.net/6998667d81aa.jpg.html

http://zapodaj.net/8e028f3f6dce.jpg.html

http://zapodaj.net/38debee05d0c.jpg.html

http://zapodaj.net/c4640c93f093.jpg.html

Pozdrawiam
Dido

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 18:12:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Wypowiadam się wyłącznie na życzenie autora tematu .... .

Dido:
1. W logach widać, że dawka paliwa trochę ucieka - prawdopodobnie jako skutek naturalnego zużycia pompy wtryskowej lub wtryskiwaczy lub jednego i drugiego naraz (da sie sprawdzić za tanie pieniądze lub wręcz za darmo).

2. Nastawy rozrządu zawsze należy weryfikować mechanicznie (na blokady) lecz gdybyśmy do dyspozycji mieli tylko głupie logi - to możnaby powiedzieć - IDEAŁ ;)

3. Na temat kąta wtrysku nie będę zbytnio polemizował tylko zaproponuję przestawienie na te niby-książkowe minus 2*ATDC - co w okazanej sytuacji - GWARANTUJĘ - jeszcze bardziej pogorszy rozruch ciepłego silnika ... .

Na niucha uważam, że za przydymianie (oraz podwyższoną dawkę paliwa) odpowiadają raczej tylko wtryskiwacze ... .
Zalecałbym też bardzo staranną diagnostykę układu olejowego, gdyż wymiama samej odmy nie jest żadnym gwarantem sukcesu ... .

PS: Levuss - nie prosiłem o cytaty z osobistych przemyśleń jednego (lub conajwyżej kilku) internautów ... . Miałem nadzieję na uzasadnienie stricte techniczne ... . Nie prowadzę też z Tobą żadnej polemiki nt. który z nas wie więcej ... . EOT

EDIT:
Z PZEDSTAWIONYCH LOGÓW NIE WYNIKA ABSOLUTNIE NIC CO UZASADNIAŁOBY JAKĄKOLWIEK KRYTYKĘ MECHANIKA OBSŁUGUJĄCEGO TEN SAMOCHÓD ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 24.cze.2009 18:32:39 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 18:28:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam

Piotruś dzięki za odpowiedz. Powiedz mi proszę jeszcze jak można sprawdzić wtryski. Da się je sprawdzić w domowych warunkach czy pozostaje serwis. Pompę narazie zostawiam w spokoju bo ma jeszcze 11 miesięcy gwarancji.

ps : właśnie rozmawiałem z poprzednim właścicielem audioli (teść hihiih) i się okazało że tak poddymiała nawet przed wymianą pompy - szkoda że tego nie widziałem.

Pozdrawiam

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: