.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 20:48:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 18:36:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Dido napisał(a):
Piotruś dzięki za odpowiedz. Powiedz mi proszę jeszcze jak można sprawdzić wtryski. Da się je sprawdzić w domowych warunkach czy pozostaje serwis. Pompę narazie zostawiam w spokoju bo ma jeszcze 11 miesięcy gwarancji.


Wtryski można sprawdzić wyłącznie w bardzo dobrze wyposażonych serwisach "diesla" - czyli zazwyczaj tylko w Bosch'u dysponującym maszyną zdolną określić siedem podstawowych parametrów pracy.
Jest przy tym normą, że przy większych zleceniach takie weryfikacje przeprowadza się darmowo w ramach kompleksowej diagnostyki silnika ;) .
Jeżeli nie znalazłbyś w swojej okolicy kogoś godnego tej usługi - wal na PW - powiem Ci do kogo się zgłosić ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5 TDI V6] ustawienie kąta wtrysku- log 04 i 04bs
PostNapisane: 24.cze.2009 19:38:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Dido napisał(a):
Ale auto po dłuższym odpaleniu dymi na siwo/niebiesko. Woń dymu jest mocna. Czuć nie spalonym paliwem. Silnik na zimnym odpala od strzału a na ciepłym trzeba go zakręcić z 2-3 sekundy. Mechanik twierdzi że kąt jest ustawiony dobrze, ale mówi żeby do niego przy okazji podjechać i spróbuje ustawić kąt na słuch !!!! O zgrozo. Dlatego radzę się was drodzy forumowicze. Bo ten mechanik trochę zalatuję mi druciarstwem.

nie wiem czy to dobry czy zly mechanik ale "z logow" wynika, ze kat wtrysku ustawiony jest w przedziale akceptowalnym przez producenta - aczkolwiek moim zdaniem do poprawy (nie dlatego, ze zrobil to do d... tylko dlatego ze mozna zrobic to lepiej a Twoje auto zle pali wiec jest o co walczyc)
Jezeli ustawi Ci tak, ze kat uzyskiwany na LATE bedzie w przedziale 2-4ATDC tez bedzie poprawnie aczkolwiek jest szansa, ze cos sie zmieni na plus z zapalaniem - obecnie na wolnych obrotach Twoje auto chodzi na innym kacie wtrysku niz ten, ktory bezskutecznie probuje uzyskac komputer samochodu (roznica pomiedzy kolumna "spec.start" a "actual start" http://zapodaj.net/676337453e3a.jpg.html )
Obrazek

Pamietaj: ustawienie mechaniczne kata wtrysku determinuje jedynie przedzial mozliwych do uzyskania wartosci.
To komputer wybiera kat wtrysku - u Ciebie "zadany" kat dla wolnych obrotow (2ATDC) jest poza zakresem osiagalnych przez pompe wartosci (w kierunku ATDC max co jest to te 0.6 - wlasnie dlatego to "wysterowanie" na 100.2).
Przyklad z zycia by to zrozumiec
Twoj pracodawca mowi: "mozesz wziac urlop w przedziale 5 - 20 (5ty to Twoje 1.6 LATE i 20ty 15 na EARLY w 004BS) a Ty idziesz do biura podrozy i chcesz kupic wycieczke do Turcji w terminie 2 - 15 (to 2 to Twoje 2ATDC na wolnych obrotach a 15 to prawdopodonie okolo 10BTDC przy pelnym bucie)
Dokaldnie tak samo jest z Twoim katem wtrysku

Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
przyczyn "zlego palenia" moze byc wiele wiec "poprawka" u mechanika niczego polepszyc nie musi (i jakbym mial obstawiac to pewnie nic nie zmieni ale i tak bym to porawil!-szansa jest)
Sprawdz jak pali (a dokladniej czy rozrusznik szybciej nie kreci) jak podlaczysz sie kablami rozruchowymi z innym aku - predkosc krecenia na KLUCZOWE znaczenie dla zapalania na cieplym w tdi vw+pociotki bo paliwo do rozruchu podawane jest dopiero od pewnej predkosci obrotowej silnika

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 24.cze.2009 20:06:07 przez przemekk74, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 19:43:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Dido napisał(a):
Witam wszystkich serdecznie.

Panowie zrobiłem logi, ale wcześniej przejechałem się z odpiętą przepływką i próbowałem odpalić autko z odpiętym czujnikiem temperatury ten koło pompy) Ogólnie autko bez przepływki napewno lepiej idzie między 1000 a 2000 obr/min ale wydaje mi się troszkę głośniejsze. A bez podpiętego czujnika autko odpala od strzała.

http://zapodaj.net/e561aa08d2d5.jpg.html

http://zapodaj.net/e2493914bd9d.jpg.html

http://zapodaj.net/c67775a6d344.jpg.html

http://zapodaj.net/c754a76144f3.jpg.htm

http://zapodaj.net/23e21375d3e3.jpg.html

http://zapodaj.net/68be8bff0a0f.jpg.html

http://zapodaj.net/6998667d81aa.jpg.html

http://zapodaj.net/8e028f3f6dce.jpg.html

http://zapodaj.net/38debee05d0c.jpg.html

http://zapodaj.net/c4640c93f093.jpg.html

Pozdrawiam
Dido



potwierdzam to, co napisałem na samym początku.
w pełni zgadzam się z tym, co napisał Przemek [szczególnie odnośnie kąta wtrysku rzeczywistego względem wymaganego w 004sN] - kąt wtrysku na biegu jałowym nie może być ustawiony zgodnie z żądaniem ECU [ma być 2.0*ATDC, a jest 0.6*ATDC] z uwagi na źle ustawiony rozrząd - ustawienie kąta wtrysku na 3.5*ATDC może pomóc, aczkolwiek może być tak, że nie pomoże bądź ustawienie takiego kąta będzie niemożliwe.
mogę dodać jedynie, że wtryskiwacze należy zostawić w spokoju.

teraz czas na logi dynamiczne.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 20:12:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2008 13:31:30
Posty: 20
meszrum napisał(a):
Witam wszystkich serdecznie.



potwierdzam to, co napisałem na samym początku.


Na początku pisałeś ze rozrząd jest do ponownego ustawienia.

meszrum napisał(a):



aczkolwiek może być tak, że nie pomoże bądź ustawienie takiego kąta będzie niemożliwe.


Zapytam czy miałeś kiedyś przyjemność ustawiać kat wtrysku w 2.5 tdi,bo z wypowiedzi odnoszę wrażenie ze raczej ewentualnie słyszałeś jak to się robi.

Jeszcze raz zagwarantuje ze przy ustawieniu w BS na 2-4ATDC,wysterowanie na wolnych obrotach nie będzie na 100% i jestem tego pewien-potwierdzone praktyka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 20:34:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
marewel napisał(a):
Jeszcze raz zagwarantuje ze przy ustawieniu w BS na 2-4ATDC,wysterowanie na wolnych obrotach nie będzie na 100% i jestem tego pewien-potwierdzone praktyka.

no moze nie na 2 "jak w morde strzelil" bo 2 "chciane" przez ECU nadal bedzie wartosci krancowa (wiec wysterowanie przy 2 bedzie 100) ... dajmy moze troche swobody. np 3ATDC w LATE :)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 21:40:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
marewel napisał(a):
meszrum napisał(a):
Witam wszystkich serdecznie.



potwierdzam to, co napisałem na samym początku.


Na początku pisałeś ze rozrząd jest do ponownego ustawienia.

meszrum napisał(a):



aczkolwiek może być tak, że nie pomoże bądź ustawienie takiego kąta będzie niemożliwe.


Zapytam czy miałeś kiedyś przyjemność ustawiać kat wtrysku w 2.5 tdi,bo z wypowiedzi odnoszę wrażenie ze raczej ewentualnie słyszałeś jak to się robi.

Jeszcze raz zagwarantuje ze przy ustawieniu w BS na 2-4ATDC,wysterowanie na wolnych obrotach nie będzie na 100% i jestem tego pewien-potwierdzone praktyka.



tak, nadal uważam, że rozrząd [nie kąt] jest do ponownego ustawienia.
nigdzie nie zaprzeczyłem temu, czyż nie?
i nadal twierdzę, że jeżeli ustawienie na >3*ATDC pomoże w wysterowaniu kąta zgodnie z życzeniem ECU [004.2 i 004.3sN], to i tak rozrząd jest do ponownego ustawienia [gdyż na 2*ATDC w 004BS ma być w 004.4sN poniżej 100% przy jednoczesnym pokrywaniu się 004.2 i 004.3sN].

tak, miałem przyjemność ustawiać.
tak, może być tak, że nie będziesz w stanie ustawić na 3*ATDC jeżeli nie zastosowałeś blokady na VP44 przy wymianie rozrządu - również potwierdzone praktyką.

miałem także przyjemność, w odróżnieniu od Ciebie, logować fabrycznie nowe 2.5TDI V6 [6km przebiegu].

i co z tego, skoro uważasz inaczej, huh?
...i tak przyczepisz się do wszystkiego, co napiszę.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 21:54:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Się aptekarze dobrali... Tak jakby ten mikroobrót koła pompy miał coś zmienić...

Tu trzeba sprawdzić wtryski lub pompę.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 22:19:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2008 13:31:30
Posty: 20
meszrum napisał(a):


tak, nadal uważam, że rozrząd [nie kąt] jest do ponownego ustawienia.
[gdyż na 2*ATDC w 004BS ma być w 004.4sN poniżej 100% przy jednoczesnym pokrywaniu się 004.2 i 004.3sN].



Pokaz mi loga,gdzie przy ustawieniu 2°ATDC w 004BS,masz wysterowanie poniżej 100% w grupie 004N przy czym wartości 004.2 i 004.3 się pokrywają.

Ja sie nikogo nie czepiam,a równocześnie nie jestem w stanie tego inaczej wytłumaczyć,chce żebyś sam do tego doszedł.


Ostatnio edytowano 24.cze.2009 22:33:09 przez marewel, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 22:20:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
tak, nadal uważam, że rozrząd [nie kąt] jest do ponownego ustawienia.

e tam...
tutaj z dokumentacji do rasoweg 1Zta
Obrazek
a to zdjecie tego "zaworka" w VP44
Obrazek

O co chodzi - kat wtrysku przestawia sie (przynajmniej dla obrotow < x) poprzez sterowane przeplywem przy pomocy "zaworka 108". Zaworek nie jest on/off ale "przyslania" przeplyw w zadanym stopniu (dokldanie jak kurek od kranu przy zlewozmywaku)
Jest sobie na pompie elektronika
Obrazek
a w niej (zaznaczone na czerwono) 2 tranzystorki - jeden z nich steruje zaworkiem od dawki a drugi wlasnie tym "zaworkiem 108"
To nie dziala jak przekaznik od swiatel (prad jest albo nie ma) ale elektronika pompy podaje napiecie sterujace tranzystorkiem z pewna czestotliwoscia. To powoduje, ze ten "zaworek 108" wysuwa ten "pipek" na koncu w zadanym stopniu wiec kontrolowane cisnienie "popchnie" (bo z drugiej strony jest sprezyna) "timing advance piston" (nazwijmy po polsku "dupersztyk :) ), ktory obroci caloscia
To co Ty widzisz w kolumnie "cold start value" to odzwierciedla czestotliwosc tego sygnalu idacego do tranzystorka.
Jezeli ustawienie mechaniczne nie pozwala uzyskac zadanego przez ECU kata to "durna elektronika" stara sie "maksymalnie" (czyli podajac maksylanie "czesty" a moze maksymalnie "rzadki" impuls na "gate" tranzystora) wysterowac ten elektrozawor
Nie ma zadnej magi w ustawieniu 2ATDC, nie jest to zadne idealne czy wzorcowe ustawienie. Ma byc po prostu troche wiecej na ATDC niz to co ecu chce w 004s - koniec i kropka
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 23:17:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
marewel napisał(a):
meszrum napisał(a):


tak, nadal uważam, że rozrząd [nie kąt] jest do ponownego ustawienia.
[gdyż na 2*ATDC w 004BS ma być w 004.4sN poniżej 100% przy jednoczesnym pokrywaniu się 004.2 i 004.3sN].



Pokaz mi loga,gdzie przy ustawieniu 2°ATDC w 004BS,masz wysterowanie poniżej 100% w grupie 004N przy czym wartości 004.2 i 004.3 się pokrywają.

Ja sie nikogo nie czepiam,a równocześnie nie jestem w stanie tego inaczej wytłumaczyć,chce żebyś sam do tego doszedł.

A proszę bardzo oto moje logi:
004bs
Obrazek
004s
Obrazek
Jak widać wartości praktycznie w obu grupach się pokrywają.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2009 08:49:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2008 13:31:30
Posty: 20
Kup sobie najpierw oryginalnego VAG.

I na tym kończę dywagacje

Levuss napisał(a):
Nowe logi po skorygowaniu kąta wtrysku:

VAG 303.1
004bs
Obrazek
004s
Obrazek

VAG 311.2
004bs
Obrazek
004s
Obrazek

Jak widać stary VAG pokazuje wysterowanie cały czas na 100.2%. PO zvagowaniu auta starszą wersją od razu zrobiłem logi z nowszej wersji gdzie wysterowanie w 004s sięga poniżej 100.2%. Ustawiając kąt u mechanika wydaje mi się, że wersja 311.2 też pokazywała w 004s 100.2% a tu po godzinie od wyjazdu kiedy vagowałem ponownie auto, pokazuje wysterowanie poniżej 100.2%. Czy jest to możliwe aby wysterowanie samo się zmieniło?


Ostatnio edytowano 25.cze.2009 10:12:53 przez marewel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2009 09:56:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
marewel napisał(a):
Kup sobie najpierw oryginalnego VAG.

Levuss napisał(a):
Nowe logi po skorygowaniu kąta wtrysku:

VAG 303.1
004bs
Obrazek
004s
Obrazek

VAG 311.2
004bs
Obrazek
004s
Obrazek

Jak widać stary VAG pokazuje wysterowanie cały czas na 100.2%. PO zvagowaniu auta starszą wersją od razu zrobiłem logi z nowszej wersji gdzie wysterowanie w 004s sięga poniżej 100.2%. Ustawiając kąt u mechanika wydaje mi się, że wersja 311.2 też pokazywała w 004s 100.2% a tu po godzinie od wyjazdu kiedy vagowałem ponownie auto, pokazuje wysterowanie poniżej 100.2%. Czy jest to możliwe aby wysterowanie samo się zmieniło?



marewel,

ja mam niemalże identycznie ustawiony kąt wtrysku w AYM. takie wartości mam niezależnie od tego, czy jest VC, VAG 1551, czy VAS 5051.

popisałeś się zupełną niewiedzą i ignorancją tematu.





przemekk74 napisał(a):
meszrum napisał(a):
tak, nadal uważam, że rozrząd [nie kąt] jest do ponownego ustawienia.

e tam...
tutaj z dokumentacji do rasoweg 1Zta
Obrazek
a to zdjecie tego "zaworka" w VP44
Obrazek

O co chodzi - kat wtrysku przestawia sie (przynajmniej dla obrotow < x) poprzez sterowane przeplywem przy pomocy "zaworka 108". Zaworek nie jest on/off ale "przyslania" przeplyw w zadanym stopniu (dokldanie jak kurek od kranu przy zlewozmywaku)
Jest sobie na pompie elektronika
Obrazek
a w niej (zaznaczone na czerwono) 2 tranzystorki - jeden z nich steruje zaworkiem od dawki a drugi wlasnie tym "zaworkiem 108"
To nie dziala jak przekaznik od swiatel (prad jest albo nie ma) ale elektronika pompy podaje napiecie sterujace tranzystorkiem z pewna czestotliwoscia. To powoduje, ze ten "zaworek 108" wysuwa ten "pipek" na koncu w zadanym stopniu wiec kontrolowane cisnienie "popchnie" (bo z drugiej strony jest sprezyna) "timing advance piston" (nazwijmy po polsku "dupersztyk :) ), ktory obroci caloscia
To co Ty widzisz w kolumnie "cold start value" to odzwierciedla czestotliwosc tego sygnalu idacego do tranzystorka.
Jezeli ustawienie mechaniczne nie pozwala uzyskac zadanego przez ECU kata to "durna elektronika" stara sie "maksymalnie" (czyli podajac maksylanie "czesty" a moze maksymalnie "rzadki" impuls na "gate" tranzystora) wysterowac ten elektrozawor
Nie ma zadnej magi w ustawieniu 2ATDC, nie jest to zadne idealne czy wzorcowe ustawienie. Ma byc po prostu troche wiecej na ATDC niz to co ecu chce w 004s - koniec i kropka
Pozdrawiam,
Przemek



Przemku,

wiesz dobrze, że nie nadaję magii wartości 2*ATDC, a jedynie zgodnie z dokumentacją nadaję jej charakter wyjściowy. gdybyś pierwszego dnia po kupnie AFB zajrzał w 004BS oraz 004sN, to ujrzałbyś to, co zamieścił Levuss.
z czasem mechanicy-indolenci wymieniają rozrząd, do wymiany którego nie stosują blokad. wówczas nastawy rozrządu rozjeżdżają się, czego skutkiem jest niemożność ustawienia kąta wtrysku tak, by na 2*w 004BS było zbieżnie w 004sN i jednocześnie poniżej 100% [a czasami nawet nie można w ogóle ustawić kąta, bądź nawet po jego ustawieniu samochód dymi, pracuje twardo i ma kłopot z rozruchem na ciepłym silniku]. jeżeli jednak wymiana zostanie przeprowadzona zgodnie ze sztuką, to korekcja ustawienia kąta wtrysku jest zupełnie zbyteczna - ma jedynie walor kontrolny.
i o tym wie każdy, kto kiedykolwiek wymienił rozrząd z zastosowaniem blokad. i każdy doskonale wie, jak ważne jest prawidłowe napięcie paska od pompy, które może wpłynąć na rozjechanie się kątów.
ćwierćinteligenci, którzy używają zamiast blokad kredkę, też o tym wiedzą [nadając pierwszemu rozruchowi po wymianie rozrządu namaszczenie].

traktuję 2*ATDC w 004BS jako wyznacznik tego, jak ustawiony jest rozrząd. a powinien być tak ustawiony, jak był w dniu, w którym silnik wyjechał z fabryki. to na tyle ważny element silnika, że winien być ustawiony tak, jak ustalił jego konstruktor.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2009 11:32:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
wiesz dobrze, że nie nadaję magii wartości 2*ATDC, a jedynie zgodnie z dokumentacją nadaję jej charakter wyjściowy. gdybyś pierwszego dnia po kupnie AFB zajrzał w 004BS oraz 004sN, to ujrzałbyś to, co zamieścił Levuss.
z czasem mechanicy-indolenci wymieniają rozrząd, do wymiany którego nie stosują blokad. wówczas nastawy rozrządu rozjeżdżają się, czego skutkiem jest niemożność ustawienia kąta wtrysku tak, by na 2*w 004BS było zbieżnie w 004sN i jednocześnie poniżej 100%


Czesc
Twoja teoria jest taka, ze ECU kazdego "dobrze ustawionego" 2.5v6tdi bedzie "chcialo" wysterowac 2ATDC a kazde odstepstwo od tego oznacza, ze "jest zle ustawiony rozrzad"
Krotko: To zalezy od sterowanika (jest od groma roznych sterownikow w 2.5v6tdi) - ecu chce xATDC bo tak ma zapisane w sofcie i juz a nie bo mechanik ustawil cos tam spie...l czy moze uzyl laserowych blokad

Przyklad Levusa
kat osiagany 2.2ATDC (max na late). Ecu chce 2ATDC (maly "luz" zostaje) => wysterowanie 80-90 (czyli bliskie 100 bo jest okolo 0.2 stopnia "luzu")

u mnie
kat osiagany 3.0ATDC (max na late). Ecu chce 1ATDC (spory "zapas") => wystorowanie 65-67 (dalekie od 100 bo sa 2 stopnie "luzu")
Dlaczego roznica w wysterowaniu u mnie i Levusa: a bo u Levusa "pipek" na koncu elektrozaworu 108 trzeba inaczej wysunac by inaczej wysterowac przeplywem cisnienia by to inaczej wcisnelo ten "injection timing piston" (bo z drugiej jego strony jest sprezyna/spring) a on obroci bebechami pompy
Gdyby u Levusa przestawic tak pompe, ze na LATE bedzie 1ATDC to wysterowanie w 004S bedzie na 100% = 100.2%
Gdyby u mnie ustawic na 004BS late 2ATDC bedzie pelna zbieznosc w 004S przy wysterowaniu < 100 ale nadal bedzie to kat 1ATDC (bo tak zapisal to producent w moim sterowniku)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2009 11:47:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Przemku,


dla uściślenia, moja teoria jest taka: jeżeli rozrząd jest poprawnie ustawiony, to jeżeli fizycznie ustawimy kąt na 2*ATDC w 004BS, to wówczas w 004sN kąt rzeczywisty będzie zbieżny z zadanym [004.2 = 004.3] przy wysterowaniu mniejszym niż 100% [004.4sN].
...i absolutnie nie musi być to 2*ATDC w 004.2sN [u Ciebie jest, jak widać 1*], gdyż wartość zadana przez ECU w 004.2sN jest zależna od widzimisię [kilka parametrów] samego ECU - o tym już wielokrotnie pisałem.

ma być po prostu tak:
004BS: 2*ATDC przy 100%
004sN: 004.2=004.3 oraz 004.4<100%


uważam, że myślimy tak samo, tylko do końca się nie rozumiemy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2009 12:05:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2008 13:31:30
Posty: 20
Skoro ustawisz w BS 2°ATDC na 100% ,to jakim cudem moze byc na wolnych obrotach 2°ATDC >100%?
A wykonalne.

Tym razem już kończę polemika,i zgadzam sie w 100% z przemkiem.

Zresztą masz pod nosem 2.5tdi,ja jakbym miał to miał byś na piśmie to twierdze.


Ostatnio edytowano 25.cze.2009 13:58:16 przez marewel, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2009 12:54:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
marewel napisał(a):
Skoro ustawisz w BS 2°ATDC na 100% ,to jakim cudem moze byc na wolnych obrotach 2°ATDC >100%?
A wykonalne.



nie rozumiesz podstawowej różnicy pomiędzy nastawami podstawowymi 004BS oraz kątem który ustawia ECU w 004sN.
tę kąty w rzeczywistości się w ogóle nie pokrywają - oznaczają zupełnie coś innego.

co więcej, w AYM miałem 2*ATDC w 004BS, a w 004sN było 2.4*ATDC i 75% [czyli, de facto, można byłoby uzyskać >3*ATDC w 004sN].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 25.cze.2009 13:00:07 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2009 12:56:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
w przypadku gdy ecu chce (004 "spec") 2ATDC i na 004BS ma 2 (konkretnie 2.2ATDC) to wysterowanie bedzie bliskie 100% (nie mam pojecia czy to skraca czy przedluza zycie czy nie ma na nic wplywu) - przyklad Levusa
zeby byly zbieznosc w 004S i wysterowanie ponizej 100% wcale nie musi byc zadne magiczne 2ATDC. Jakby ustawic 5ATDC na LATE (czyli "niepoprawnie") to bedzie piekna zgodnosc w 004S i do tego wysterowanie pewnie w okolicach 50% (czyli cacy?:) ).
Im mniejsza "odleglosc" pomiedzy 004N "spec" a 004BS tym wieksze wysterowanie
Przyklad
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... d&start=40
tu wlasnie Meszrumowe czujne oko dalo sie zrobic w konia
mateuszsta20 napisał(a):
powiedzcie o ile muszę przestawić kat i w która stronę...
Obrazek


meszrum napisał(a):
dodałeś 004N, a nie BS... ;)
już widać, że jest OK.
nie mniej jednak, wklej 004BS.

mateuszsta20 napisał(a):
zgodnie z zyczeniem
Obrazek
...??

=> to jak.... 5ATDC i tez jest dobrze?

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2009 13:04:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jasne, że nie jest dobrze.
właśnie dlatego mamy 004BS [czyli sprawdzamy zakres 0*-4*ATDC] oraz 004sN, na którym widzimy, czy całość trzyma się kupy.

100% wysterowania i niemożność wysterowania zbieżnych wartości w 004.2 i 004.3sN skutkuje zwiększeniem się temperatury [częstotliwość impulsu] w sterowniku VP44 - tę tezę postawili ongiś Carlnova i Piotruś.
dziś wiem, że skonikąd ta teza jest słuszna.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2009 16:16:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam wszystkich serdecznie

Panowie po całych perturbacjach z audiorą zrobiłem nowe logi.

Zostało zregenerowane wtryskiwacze oraz przy okazji wymiany uszczelniacza na wale z przodu - ustawiony przy mnie rozrząd na blokady.

01
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a58 ... 4cbf5.html
03
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f2c ... 46f16.html
03 bs
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5e8 ... 68531.html
04
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b1f ... aa45c.html
04bs
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68e ... 137c0.html
07
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e65 ... f93e2.html
013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b8c ... 5d36e.html
014
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/871 ... b222e.html

Panowie co sądzicie o logach. Autko jak dymi tak dymiło. Jedyne co się zmieniło na +plus po ponownym ustawieniu rozrządu to przestało kopcić na czarno nawet przy całkowitym bucie.

Pozdrawiam
Didio

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2009 16:33:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie rozumiem jedynie jednej rzeczy - dlaczego ktokolwiek dotykał wtryskiwacze skoro były niemalże w idealnym stanie?
nie było przecież żadnych racjonalnych powodów by cokolwiek z nimi robić...
teraz korekcje są gorsze, aniżeli przed regeneracją.

czy podczas ustawiania rozrządu pompa była również zablokowana?

zrób teraz logi dynamiczne.
pełne.
nic się nie stanie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: