.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 16:13:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2008 07:54:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
A posiadasz moze dane, przy jakich wartosciach powinny byc montowane? Posiadalem kiedys gdzies takiego e-booka, ale zaginal po zmianie kompa.

Czy moze Ty lub znasz jakas sprawdzona osobe, ktora to wyreguluje? Wymontuje i zamontuje sam, jednak regulacji nie przeprowadze.

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2008 09:57:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
generalnie w tym silniku sprawdzamy 2 rzeczy:
1. pompę podciśnienia paliwa [zwaną pompą paliwową w PD :): ];
2. pompowtryskiwacze.


ad. 1
pompa w tym silniku ma nr 038 145 209 E i sprawdzamy ją VASem 5187 służącym do pomiaru ciśnienia. pomiar powinien być dokonany na pracującym silniku w okolicach ok. 1500rpm.
VAS 5187 powinien wskazywać ciśnienie wyższe niż 3.5bar.

ad. 2
PD w tym silniku mają [zazwyczaj] nr 038 130 073 BA i sprawdzamy je VAGiem 1322.
VAG 1322 powinien wskazywać 190-200bar*.


najpierw sprawdzamy PD.

samochód mojego kolegi zrobił http://www.sztupecki.pl/ w Łodzi. ładnie, czysto i fachowo - 6h z wymianią jednego PD i regulacją pozostałych.
nie znam niestety warsztatów w Twoich okolicach.




*dane będzie mieć wartsztat.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2008 12:02:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2007 17:30:33
Posty: 11
Lokalizacja: ZST
mtm dotykal silnika, czy ten emblemat jest tylko aby podkreslic moc tego 130-konnego potwora ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2008 13:53:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Meszrum doskonale opisał to co należy zrobić aby pompowtryski nie doprowadziły , nawet do "wyjścia korby bokiem" . To bardzo ważne w tych silnikach ale należy pamiętać o osiowaniu każdej pompki przed montażem aby wałek nie doprowadził nawet do uszkodzenia głowicy. Zastanawia mnie jedna rzecz, dlaczego meszrum dostał 2 ostrzeżenia i od kogo :/

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 10:34:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Odgrzewam.....
Góral, jak się sprawa zakończyła?
ps. Odgrzewam, bo kolega ma podobny problem!!

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 12:12:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Gratuluję zakupu ON !

Stan b.dobry. Wymiana 1dnego PWtysku eee, co to za koszty.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2009 16:55:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
W końcu ogarnąłem temat. Nikt nie umiał sobie z nim poradzić, a ja nie miałem na to czasu.
Niestety wcześniej nie dałem rady, z powodu braku czasu, auto musiało jeździć.
Zgrałem malowanie zderzaków, z lokolizowaniem oraz usunięciem usterki, korekcji na 3 cylindrze, która wychodziła poza zakres 2.99.

Wcześniej, jedna z firm tuningowych, "znająca sie" super na dieslach, doradziła mi wymianę poprowtryskiwaczy, wymieniałem u nich 4sztuki, na nowe.
Korekcja na 3 cylindrze jak była tak pozostała.
Z powodu wyjazdu za granice na urlop, zdecydowałem się sam na usuniecie tej usterki.
Nie mając zderzaków, ponieważ oddałem do lakiernika wiec miałem ułatwiony dostęp z wyjechaniem przodu.
Ściągnąłem pokrywę, rzut okiem, zacząłem z ciekawości od kontroli wałka rozrządu, ponieważ pompki nowe, wiec może z nim coś nie tak.
Gdy zobaczyłem trzecia krzywkę złapałem się za głowę.

FOTO :

www.polerowanie-felg.pl/mtm/walek/IMG_3290.jpg
www.polerowanie-felg.pl/mtm/walek/IMG_3291.jpg
www.polerowanie-felg.pl/mtm/walek/IMG_3292.jpg
www.polerowanie-felg.pl/mtm/walek/IMG_3293.jpg
www.polerowanie-felg.pl/mtm/walek/IMG_3294.jpg
www.polerowanie-felg.pl/mtm/walek/IMG_3295.jpg

Wcześniej udało mi się w DE kopic taki sam kompletny silnik, z przebiegiem 60tkm, który sam wymontowywałem z auta. Więc skorzystałem z wałka z tamtego silnika.
Przełożyłem cały wałek, razem z jego panewkami oraz dźwignie z rolkami.

Po złożeniu wyregulowałem pompowtryskiwacze.

Oto jak wyglądają korekcje, po tym zabiegu, jest to najwyższa wartość jaka się ukazywała, w wolnej chwili zrobię logi aby pokazać, ze korekcja czasem nie przekracza 0,1.

KOREKCJE :

Przebieg oryginalny 220tkm

PRZED

http://www.polerowanie-felg.pl/logi/log013a.jpg

PO

www.polerowanie-felg.pl/mtm/walek/IMG_3297.jpg

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2009 17:10:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Powiem krótko... o ja pierdziele... dobrze, ze sie odpowiednio wczesnie obudzilem i nie kupilem sobie auta z silnikiem PD... ;)

Gratuluje pozbycia sie, oraz co najwaznieijsze znalezienia PRZYCZYNY problemu...

Pozdrawiam

PS
Przewaga dzieki technice :):

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] Nawróciłem sie ;) Mój pierwszy DIESEL, logi, UPD
PostNapisane: 01.lip.2009 17:44:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Góral napisał(a):
Choc moja poprzednia A6 AAH pojechała w dobre ręce to z zakupu diesla jestem zadowlony, ponieważ miałem dość tankowania LPG co 270km, martwienia się co LPG narobi w silniku, krótki zasięg oraz problem z tankowaniem za granica


Prawdę mówiąc w ogóle tego nie kumam. Martwiłeś się, co LPG może narobić w benzynowej vałce, a kupiłeś sobie pół roku czy nawet więcej problemów. Jazda tak długi czas z takimi korekcjami, nawet jeżeli są już zaleczone to niestety pociągnie za sobą dalsze problemy. Tam się martwiłeś, że mogą wystąpić - tutaj występują. Nie lepiej było kupić butle 300L?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] Nawróciłem sie ;) Mój pierwszy DIESEL, logi, UPD
PostNapisane: 01.lip.2009 17:59:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
mroova81 napisał(a):
Góral napisał(a):
Choc moja poprzednia A6 AAH pojechała w dobre ręce to z zakupu diesla jestem zadowlony, ponieważ miałem dość tankowania LPG co 270km, martwienia się co LPG narobi w silniku, krótki zasięg oraz problem z tankowaniem za granica


a kupiłeś sobie pół roku czy nawet więcej problemów. Jazda tak długi czas z takimi korekcjami, nawet jeżeli są już zaleczone to niestety pociągnie za sobą dalsze problemy.


Nic temu PDkowi sie nie stanie.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2009 22:30:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
PD to skrot od PADAKA wersja eksportowa :peace: Ech te TDI no nic wazne ze teraz silnik pracuje poprawnie. ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Znam to Auto:0
PostNapisane: 02.lip.2009 00:42:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2008 10:17:28
Posty: 75
Lokalizacja: Cieszyn
Sorki ze nie w temacie ale jak szukałem w zeszył roku autka to dzwoniłem do tego goscia,co kupiłes od niego furke :) nie spodobał mi sie bo krecił,tych felg aluminiowych 17 tez nie mial i zrezygnowalem,za 11 000 tys euro byla wtedy:)

_________________
AUDI B4 2.0 +GAZ 2004-2008 A4 1.9 TDi Avant AWX"03 130PS S-Line 2008=>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Znam to Auto:0
PostNapisane: 02.lip.2009 09:30:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
BASTO napisał(a):
Sorki ze nie w temacie ale jak szukałem w zeszył roku autka to dzwoniłem do tego goscia,co kupiłes od niego furke :) nie spodobał mi sie bo krecił,tych felg aluminiowych 17 tez nie mial i zrezygnowalem,za 11 000 tys euro byla wtedy:)


fakt gość przez tel kręcił :D ale jak przyjechałem to była inna gadka, albo podjechał znajomy co blisko mieszka :D zakupiłem z felgami 18", które są na fotkach.

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2009 16:55:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Góral napisał(a):
Gdy zobaczyłem trzecia krzywkę złapałem się za głowę.

FOTO :

www.polerowanie-felg.pl/mtm/walek/IMG_3290.jpg


Ja sądziłem, że takie historie tylko w 2.5tdi... Ale cóż począć, współczesne diesle to fajne auta, szkoda tylko, że takie problematyczne.

Gratuluję uporania się z usterką. :) BTW - to jednak trochę dziwne, że szlag trafił akurat tę jedną konkretną krzywkę, a pozostałe są ok. Fabryczny feler? A może ma ktoś inną teorię?

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2009 17:26:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
sebolec napisał(a):
Góral napisał(a):
Gdy zobaczyłem trzecia krzywkę złapałem się za głowę.

FOTO :

www.polerowanie-felg.pl/mtm/walek/IMG_3290.jpg


Ja sądziłem, że takie historie tylko w 2.5tdi... Ale cóż począć, współczesne diesle to fajne auta, szkoda tylko, że takie problematyczne.

Gratuluję uporania się z usterką. :) BTW - to jednak trochę dziwne, że szlag trafił akurat tę jedną konkretną krzywkę, a pozostałe są ok. Fabryczny feler? A może ma ktoś inną teorię?


wg mnie wada materiałowa lub wykonania samego wałka. Bo to nie jest wytarte tylko odkruszone.

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2009 20:28:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
sebolec napisał(a):
Ja sądziłem, że takie historie tylko w 2.5tdi... Ale cóż począć, współczesne diesle to fajne auta, szkoda tylko, że takie problematyczne.
´
walki zuzywaja sie w kazdym aucie (diesel, benzyna, LPG...) - w jednych szybciej a w innych wolniej
Pamietam, ze jakies 10lata temu w kadecie benzynowym brata tez sie zjechaly (tez hydraulika byla do wymiany pamietam)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: