Witam,
dołączę się do tematu, mam nadzieję że autorowi też się to przyda.
Znajomy w okolicach przyszłego miesiąca będzie szukał audiczki.
Wstępnie właśnie A4 B5 sedan/kombi z silnikami 1.9TDi (110KM od ręki na 140KM) bądź ja mu wstępnie poleciłem że może lepiej 1.8T (150KM od ręki na 180KM) lub 1.8T (180KM), będzie to Quattro z klimą i jaśkiem, reszta bez znaczenia, aha no i benzyniak miałby być zagazowany jak na prawdziwego studenta przystało

Chłopak lubi czasem ostrzej pojeździć, lubi mieć moc pod pedałem nie koniecznie zawsze ją wykorzystując (szczególnie ze względów na $$$) auto jakoś tam sportowe, A3 (haldex i trochę małe w środku), A6 (wydaje się z byt duże i ciężkie) najlepiej pasuje A4.
Pytań za wiele nie ma starałem się przeszukać forum i sprzedać mu jak najwięcej informacji ale:
- Czy może lepiej V6 tdi(2.5) / benz(2.8) ?
- Jak wygląda zabawa z Q przy tdi i pb, myślę o turbinie, wolnossący czy na dole czy na górze jakoś sobie daje radę i można polatać czasem, a jak to jest przy tych turbo, czy nie ma turbo dziury, czy nie łapią muła, czy czasem zabawa z Q będzie tylko na wysokich obrotach przez co na nieco wyższych prędkościach?
- Jak przy 1.8T wygląda lpg (ogólnie na forum widzę że jest dobrze, nie ma większych kłopotów jak gazownik wie co robi) jednak mam pytanie o zmęczenie turbiny i jak wygląda sprawa z wtryskami trzeba by je na lepsze pewnie wymienić, auto radzę mu kupić z gazem, jak założy instalacje nie wiadomo kiedy mu się to zwróci patrząc na wahania się cen pb, on i lpg
- pomysł padł także na skode i seata patrzyłem na kody silników i też tam występowały ale jak się dobrze doczytałem octavia i toledo miały haldexa i chyba zawieszenie z A3?
- jeszcze sprawa bardziej przyszłościowa zakładając że oba modele które znajdzie 1.9 tdi 110 i 1.8t 150km (oba na więcej HP zrobione) benz z lpg - oba w takim samym stanie technicznym - to które auto wyjdzie taniej w eksplatacji, jeśli gaz szybciej męczy turbo jak wygląda sprawa regeneracji czy jest to możliwe czy jak coś sie stanie trzeba by ja wymienić, chodzi mi o to że przy TDi teoretycznie mało się będzie dziać nie ma większej ingerencji w ten silnik, a przy benzyniaku zakładając gaz jest jednak ta ingerencja w motor
- ewent. macie jakieś spostrzeżenia czy coś ważnego nie pominąłem?
pozdrawiam
edit:
budżet początkowy około 20tys, niestety to jest to co uzbierał minus ubezpieczenie i rejestracja, tak więc start ładny, a od września wraca na studia dzienne, więc jego zarobki pracą dorywczą będą ograniczone do podstawowych opłat i paliwa, dlatego odradzałem mu większe v6, jednak oceńcie sami. pozdr