.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 22:51:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2009 13:36:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
cygaro-avant napisał(a):
...bo ja nie bardzo widzę związek między kątem wtrysku i pracą jakielkolwiek hydrauliki w silniku, ale co tam.......


Jakby się tak zastanowić to ja też nie widzę. Co nie zmienia faktu, że mocno wyprzedzony bądź opóźniony kąt wtrysku skutkuje fatalnym spalaniem...co zapewne kończy się niezłymi wibracjami.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2009 17:15:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
cygaro-avant napisał(a):
...bo ja nie bardzo widzę związek między kątem wtrysku i pracą jakielkolwiek hydrauliki w silniku, ale co tam.......


Oj panie... będzie klepać przy złym kącie wtrysku, oj będzie...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2009 17:55:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Sprinter napisał(a):
Oj panie... będzie klepać przy złym kącie wtrysku, oj będzie...

Oj panie; wiem, że dzwoni, ale to nie dzwoni hydraulika (jak napisał Baskecior), ale pojawiają sie zjawiska rezonansowe w układzie tłok-sworzeń-korbowód-wał.
I to właśnie "dzwoni"

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2009 18:15:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
cygaro-avant napisał(a):
Sprinter napisał(a):
Oj panie... będzie klepać przy złym kącie wtrysku, oj będzie...

Oj panie; wiem, że dzwoni, ale to nie dzwoni hydraulika (jak napisał Baskecior), ale pojawiają sie zjawiska rezonansowe w układzie tłok-sworzeń-korbowód-wał.
I to właśnie "dzwoni"


A cóż to za zjawisko ?

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2009 20:54:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Sprinter napisał(a):
A cóż to za zjawisko ?

W dużym skrócie: jesli zapłon mieszanki następuje w złym momencie i tłok nie jest tam, gdzie życzył sobie tego projektat silnika, to ciśnienie spalin na denko tłoka w dużej mierze zamienia się w siłę, która zamiast obracać wał korbowy przez korbowód, powoduje ścinianie swożnia tłokowego i prawie osiowe ściskanie korbowodu. Siły w panewkach są wówczas duuuużo większe niż fabryka przewiduje, zrywany jest film olejowy w główce i stopce korbowodu i wtedy właśnie dzwoni
Czytałem to gdzieś na jakiejeś niemieckiej stonie, poszukam i wkleję linka

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2009 21:29:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
cygaro-avant napisał(a):
Sprinter napisał(a):
A cóż to za zjawisko ?

W dużym skrócie: jesli zapłon mieszanki następuje w złym momencie i tłok nie jest tam, gdzie życzył sobie tego projektat silnika, to ciśnienie spalin na denko tłoka w dużej mierze zamienia się w siłę, która zamiast obracać wał korbowy przez korbowód, powoduje ścinianie swożnia tłokowego i prawie osiowe ściskanie korbowodu. Siły w panewkach są wówczas duuuużo większe niż fabryka przewiduje, zrywany jest film olejowy w główce i stopce korbowodu i wtedy właśnie dzwoni
Czytałem to gdzieś na jakiejeś niemieckiej stonie, poszukam i wkleję linka


Tylko zwróć uwagę na jedną rzecz, to gniazda popychaczy się wywalą jak będzie długotrwale niewłaściwy kąt wtrysku. To tam właśnie tłucze. Zawory masz np. nie podomykane, a już następuje detonacja. Korbowód w moim przekonaniu nie jest w stanie wydać tak ostrego dźwięku klepania.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2009 21:53:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
http://pl.wikipedia.org/wiki/Spalanie_stukowe

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2009 09:06:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Na drugi raz nagram Wam audio/video i będziecie mieli o czym dywagować. ;)
Przyczyną dzwonienia oczywiście był opóźniony dynamiczny kąt wtrysku - pompa go nie regulowała a paliwo docierało do silnika z bardzo dużym opóźnieniem.
Resztę już sobie dopowiedzieliście. Póki co wczoraj ustawiłem kąt na starej pompie i cisza powróciła. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2009 09:55:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Ale się kłócicie na temat spalania stukowego, które również w dieslu jest możliwe.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2009 10:40:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Baskecior napisał(a):
Póki co wczoraj ustawiłem kąt na starej pompie i cisza powróciła. :)

Ja bym jeszcze "skrobankę" rozpylaczy zapodał - jak u mnie :d

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2009 11:06:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Póki co wczoraj ustawiłem kąt na starej pompie i cisza powróciła. :)

Ja bym jeszcze "skrobankę" rozpylaczy zapodał - jak u mnie :d

Wtrysków nie wolno czyścić mechanicznie. Poza tym - moje mają 40 kkm przebiegu i działają bardzo dobrze :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2009 13:40:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
40 kółek, eee to dopiero docierane ;).

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2009 15:46:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
moje mają 10x więcej, i "skrobanka" ewidentnie dobrze im zrobiła.
Nie teoretuzuję - opisuje własne doświadczenia....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2009 13:00:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Panowie jako, ze swiezy temat VP37 mam pytanie.

znajomemy taxi A4 AFN 98r powiedzial, ze mu pali ponad 10 lekko, aftomat. Podjechałem do niego i podłączyłem vaga...

- przeplywka deth g70 [norma]

ale pytanie jest nastepujace:
kąt na VP37

0001,31nOT
0003.51nOT


0000.02%

bugi -

kucnięty zawor elekmagnetczny odcinajacy paliwo N109
Zawor elektomagnetyczny poczatku wtrysku N108
no i g70

jakie przyblizone koszty sa? I gdzie zrobic to w Wawa. [u kogos]

Nie jestem w Warszawie, on takze narazie wiec nie mam dojscia, cen, info.
only iPlus net.

dziekuje za podpowiedzi.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2009 21:38:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ja bym zacząl od zrobienia kpl. logow... ;)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2009 09:59:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
przemik napisał(a):
Ja bym zacząl od zrobienia kpl. logow... ;)


Czesc Przemik, wiem lecz nie mam mozliwosci zbytnio, mam [przenosnego] vag'a laptop w domu.

Jak po grupach ''latalem'' to tragedii widze nie ma, ale hydraulika mu dzwoni jak na AFNa...

Ok wiec czekam na logi, aha jeszcze jedno nie uwali tej pompy? jezdzac dalej z przymusu [taxi]

pozdr.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 12:17:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Baskecior napisał(a):
spanky napisał(a):
ło matko ...

Czy to jest ta pompa o ktorej rozmawialismy przez telefon i miala byc taka ladna .... :?:

Tak, i powiem szczerze że była ładna, ale się zes....ła :D

Do rzeczy. Pan oczywiście przeprosił i powiedział że naprawi ją najszybciej jak się da - czyli podszedł do sprawy jak należy. Brawo.

Przy okazji dostałem kolejny wykład o działaniu VP37 (a właściwie tłoka w VP37 odpowiadającego za kąt wtrysku) i ... okazuje się że takie przypadki nie należą do rzadkości, ponieważ materiał z jakiego wykonany jest sam tłok czasami nie wytrzymuje ciśnień rzędu 12-13 barów występujących w tymże miejscu.
Nie jestem w stanie powtórzyć całego wykładu , ale warto było się pomęczyć, aby zdobyć nowe doświadczenie.
Przy okazji - absolutnie wykluczono możliwość zniszczenia tłoka w wyniku działania zanieczyszczeń - gdyby tak było po prostu zatarłby się , ale nie wykruszył w ten sposób. To co widać na zdjęciach zostało zrujnowanie dzięki ciśnieniu tam panującemu i wadzie materiałowej tłoka w regulatorze kąta wtrysku.

Jeszcze raz powtórzę że objawami takiej usterki są:
- statyczny i dynamiczny kąt wtrysku ustalający się na identycznej wysokiej wartości, którą zmienia w niewielkim stopniu mechaniczny ruch pompą (u mnie wartość ta wynosiła ok 150-163 jednostki w 01/000 poz 2
- klekot i jazgot od strony silnika (kąt leży po całości, więc klawiatura gra Metallicę :D )
- silne kopcenie na niebiesko i czarno + dym wypalający gałki oczne
- spadek dawki wtryskiwanego paliwa do ok 24 mg/skok (fabrycznie uzyskujemy nawet do 3,8 mg/skok) - mierzone w 01/008
- fatalnie ciężki rozruch

Czekam na powrót pompy. Po złożeniu i wizycie na hamowni mam nadzieję podzielić się z Wami radością doprowadzonego do "serii" :D autka

Happy end.
Pan pompiarz kaskę oddał i sprawa zakończyła się pozytywnie.

Niemniej mój AFN`ek nadal błagał o paliwo , więc w przypływie odruchu serca zakupiłem pompę od Passata B5 AFN `99.
Numer VAG identyczny, numer Boscha wyższy , ale wszystko pasowało plug&play.

Autko działa , na ciepłym pali nieco lepiej (choć tutaj nie do końca jest winna pompa), za to wrażenia z okolic kręgosłupa są bezcenne.
Nareszcie silnik realizuje w całości program z ECU i od momentu naciśnięcia pedału gazu aż do 5000 rpm czuć na plecach pana Niutona a za autem na potwierdzenie tych słów widać smugę dymu, która opada po paru sekundach (w myśl zasady "nie dymi , nie jedzie").
Niedobór tlenu jest oczywisty, ale turbawka wymaga naprawy/wymiany a katalizator usunięcia.
Jest dobrze - ba jest bardzo dobrze :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2009 08:08:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Przemo

Takie pytanie :
napisałes ze silnik błagał o paliwo, a pozniej, ze w pełni realizuje program ECU - masz na to jakies dane empiryczne(logi) czy są to Twoje wrazenia subiektywne ?

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2009 11:11:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemik napisał(a):
Przemo

Takie pytanie :
napisałes ze silnik błagał o paliwo, a pozniej, ze w pełni realizuje program ECU - masz na to jakies dane empiryczne(logi) czy są to Twoje wrazenia subiektywne ?

Pozdrawiam


auto nie krecilo sie wysoko ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2009 19:23:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Przemo

Takie pytanie :
napisałes ze silnik błagał o paliwo, a pozniej, ze w pełni realizuje program ECU - masz na to jakies dane empiryczne(logi) czy są to Twoje wrazenia subiektywne ?

Pozdrawiam

Drogi imienniku.

Program, który siedzi w moim ECU w/g założeń miał realizować ok 145 KM i sporo > 300 Nm.
Hamownia pokazała 133/321 i zapamiętałem wrażenia sprzed zmiany pompy.

Teraz przy strzale ze sprzęgła zdarza się że się ślizga (wcześniej to się nie zdarzało) a - uwierz mi - auto potrafi gwałtownie przyspieszać po wciśnięciu pedału przy 4300 rpm ...
W tej chwili ciąg kończy się przy 5000 rpm, wcześniej moment łamał się dużo wcześniej.
To oczywiście tylko odczucia z kręgosłupa - po doprowadzeniu turbullum do porządku pojadę na hamownię i mam nadzieję ze wypluje ona oczekiwane 145/330 ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: