.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 13:03:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana jednostki napedowej 2.5tdi na 3.0tdi??
PostNapisane: 31.lip.2009 18:03:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2009 15:24:55
Posty: 29
witam wszystkich,mam juz za soba udana wymiane walkow rozrzadu w moim audi 2.5tdi,auto sprawuje sie dobrze ale po mimo to, ze wzgledu ze ten silnik jest mega awaryjny i zaraz cos innego bede przy nim robil,chcialbym sie dowiedziec czy jest taka opcja zamiany 2.5 litrowej jednostki na 3.0?ile ten dislowski 3.0silnik kosztuje i czy nie lepiej zamiast szukania silnika znalejc rozbitego anglika??Czy wogole jest to do wykonania?znacie kogos z forum kto tego dokonal?

_________________
Co cie nie zabije to cie wzmocni,walki prawie zabily moje AUDI a nowe je wzmocnia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2009 19:23:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w jakim samochodzie?
[model, oznaczenie kodowe, rocznik]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2009 20:59:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
A pewnie ten 3.0 dużo lepszy?

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2009 21:36:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
szogun0 napisał(a):
A pewnie ten 3.0 dużo lepszy?



kto by nie chciał mieć 3.0TDI... ;)
poza tym, w D silnik 3.0TDI jest nierzadko tańszy, niż 2.5TDI.

do B7 można przełożyć.
do B6 raczej niewykonalne.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2009 22:29:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2009 15:24:55
Posty: 29
slyszalem ze o wiele mniej sa te silniki awaryjne(3.0tdi)??moj silnik to ake z 2003r.2.5tdi,czy jest taka opcja wymiany 2.5 tdi na 3.0tdi??i czy to cos zmieni??pod wzgledem awaryjnosci??

_________________
Co cie nie zabije to cie wzmocni,walki prawie zabily moje AUDI a nowe je wzmocnia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2009 22:37:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
lepa napisał(a):
slyszalem ze o wiele mniej sa te silniki awaryjne(3.0tdi)??moj silnik to ake z 2003r.2.5tdi,czy jest taka opcja wymiany 2.5 tdi na 3.0tdi??i czy to cos zmieni??pod wzgledem awaryjnosci??


AKE z 2003 rocznika wręcz prosi się o podmiankę na BAU (zero przeróbek - wyciągasz AKE i montujesz BAU) - zapominając o takim podzespole jak silnik raz na zawsze (oprócz okresowych przeglądów rzecz jasna).
Po takim swapie samochód stanie się praktycznie niesmiertelny, a żeby sie go pozbyć będziesz go błagał o jakąś awarię ... .

PS: BAU kupujesz za "psie pieniądze" bez osprzętu - ten (osprzęt) od AKE podejdzie w całości i bez wyjątków.

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 00:50:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2009 15:24:55
Posty: 29
silniki BAU to 2.5 litrowe silniki czy chodzi ci o 3.0??

_________________
Co cie nie zabije to cie wzmocni,walki prawie zabily moje AUDI a nowe je wzmocnia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 01:32:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2009 15:24:55
Posty: 29
lepa napisał(a):
silniki BAU to 2.5 litrowe silniki czy chodzi ci o 3.0??

to dla czego na forum wszystkim doradzacie wymiane walkow na nowe zamiast doradzic im ten silnik??taniej by zaplacili??

_________________
Co cie nie zabije to cie wzmocni,walki prawie zabily moje AUDI a nowe je wzmocnia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 02:08:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
lepa napisał(a):
silniki BAU to 2.5 litrowe silniki czy chodzi ci o 3.0??

2.5
lecz pozbawiony wad okresu dojrzewania


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 07:40:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
lepa napisał(a):
lepa napisał(a):
silniki BAU to 2.5 litrowe silniki czy chodzi ci o 3.0??

to dla czego na forum wszystkim doradzacie wymiane walkow na nowe zamiast doradzic im ten silnik??taniej by zaplacili??


Po pierwsze umówmy się co do jednego - cena za 101% legalny (używany ale całkowicie sprawny) silnik BAU (a nawet AFB) - kilkukrotnie przekracza wartość naprawy "wałków" ... .

Owszem - jest faktem, że od pewnego czasu pojawiają się równie legalne - lecz w cenie jumanych - części pochodzące z Anglii, ale to od (stosunkowo) niedawna.
I mówiąc przekornie - żal mi uczciwych handlowców, którzy muszą dopasowywać się cenowo do skur.....ych złodzieji ale to już inny temat ... .


Reasumując - normalna cena za sprawne technicznie i niezjumane BAU (z rachunkiem/umową nabycia i niezeszlifowanym polem numerowym) zaczyna się od 3000 EUR (naturalnie orócz kilku okazji z rozbiórek lecz upolowanie czegoś takiego to prawdziwy rarytas .... ) .

Po drugie - nie w każdym modelu sytuacja jest tak komfortowa jak u Ciebie, czyli możliwość przekładki motoru "plug and play" .
W innych (niż AKE z lat 2002 - 2003) samochodach trzeba pokombinować nad osprżętem, dopasowaniem ECU czy nawet zwykłego okablowania komory silnikowej. Mówiąc krótko - zasugerowałem Ci BAU ponieważ posiadasz doskonale przygotowany do tego samochód - co znacząco obniża koszty ewentualnego swapu. I to bez jakiejkolwiek rzeźby w komorze silnika !!!

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 11:12:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Nie brnij dalej z tym parchem.Najłatwiej sprzedaj auto.Będziesz miał świety spokój.Sorki,że nic nie pomogłem :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 14:27:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
rafala6 napisał(a):
Nie brnij dalej z tym parchem.Najłatwiej sprzedaj auto.Będziesz miał świety spokój.Sorki,że nic nie pomogłem :peace:


jak zawsze, krótko, ale konkretnie :peace: . Sory za OT

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 18:07:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2009 15:24:55
Posty: 29
problem jest w tym ze mam go na kredyt...do splaty zostalo jakies 42tys...(6lat kredytu)wplacilem juz z 10tys. mam ten zlom juz rok czasu..no i wsadzilem w niego 7tys.. (walki rozrzad i nowe opony bo stare tez nowe przednie sie starly po bokach od zle ustawionej geometrii.(pochylenie na przod)teraz niby w norauto w poznaniu lepiej to ustawili ale itak po przejechanych 6 tys km. na moich nowych michelin juz prawa przednia opona sie zabkowala Zbyt duzo problemow mnie czeka na przyszlosc z tym autem...walki i hydrallika sa zrobione i jest ok ale do kiedy??a czy mi sie oplaca go sprzedac i pokryc kredyt??ile za niego dostane??45tys??totalna porarz :| ka te audi.........totalna

_________________
Co cie nie zabije to cie wzmocni,walki prawie zabily moje AUDI a nowe je wzmocnia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 22:27:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
lepa napisał(a):
problem jest w tym ze mam go na kredyt...do splaty zostalo jakies 42tys...(6lat kredytu)wplacilem juz z 10tys. mam ten zlom juz rok czasu..no i wsadzilem w niego 7tys.. (walki rozrzad i nowe opony bo stare tez nowe przednie sie starly po bokach od zle ustawionej geometrii.(pochylenie na przod)teraz niby w norauto w poznaniu lepiej to ustawili ale itak po przejechanych 6 tys km. na moich nowych michelin juz prawa przednia opona sie zabkowala Zbyt duzo problemow mnie czeka na przyszlosc z tym autem...walki i hydrallika sa zrobione i jest ok ale do kiedy??a czy mi sie oplaca go sprzedac i pokryc kredyt??ile za niego dostane??45tys??totalna porarz :| ka te audi.........totalna


No nieźle masz z tym autkiem.. :/

P.s. Zapraszam na wycene autka na Privat Message

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 07:16:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jezeli nie robisz 50tys rocznie i nie zamierzasz miec tego auta z 5 lat to obstawiam, ze w tym tempie pewnie osiwiejesz przez inne problemy w tym aucie niz powroci problem z walkami
Oczywisciie "walki" to tylko jedna z czesci - zawsze moze Ci pierd... np lozysko na alternatorze, pompa wspomagania, pompa wtryskowa, pompa w baku, wisko, turbina itp (czesci jest wiele i kazda juz zmeczona...)
Katy nachylenia kol w przednim zawieszeniu wielow. nie sa regulowalne wiec nie mam pojecia za co Ciebie skasowali w nurauto ale pewne jest ze wymiana silnika tego nie uleczy

Porada dnia:
przy zlym pochyleniu (a nawet w normie ale z roznica prawa<->lewa!) w szerokich kapciach bedzie opone zabkowalo - bedzie glosno i do tego sciagalo z czasem - mozna to obejsc kupujac opony nie pod kierunek toczenia ale ze zdefiniowana czescia zewn./wewn. (nie wiem jak ten typ opony sie nazywa) - mozesz wtedy zamieniac np co sezon (bez sciagania opon z felg) kola stronami
Duzo pomoze tez wezsza opona
Poozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 09:38:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
przemekk74 napisał(a):
Porada dnia:
przy zlym pochyleniu (a nawet w normie ale z roznica prawa<->lewa!) w szerokich kapciach bedzie opone zabkowalo - bedzie glosno i do tego sciagalo z czasem - mozna to obejsc kupujac opony nie pod kierunek toczenia ale ze zdefiniowana czescia zewn./wewn. (nie wiem jak ten typ opony sie nazywa) - mozesz wtedy zamieniac np co sezon (bez sciagania opon z felg) kola stronami
Duzo pomoze tez wezsza opona
Poozdrawiam,
Przemek


Ale co to za rada w ogóle jest... Jak jest problem, to trzeba znaleźć przyczynę, a nie minimalizować efekty... Generalnie sprawa jest prosta, jeśli kolega ma złe pochylenie któregokolwiek koła, to ma po prostu krzywe zwrotnice (lub którąś zwrotnicę) i trzeba to wymienić, a jeśli zwrotnice są proste, to buda jest przekoszona... Tylko jedna rzecz, złe pochylenie nie powoduje ząbkowania, ale wycieranie się którejś krawędzi opon, natomiast ząbkowanie wynika z wywalonych amortyzatorów...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 09:46:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2009 15:24:55
Posty: 29
wlosy to mi po malu siwieja od tego scerwa..chyba poprostu puki jest na chodzie i nic mu nie dolega,go sprzedam,walki ma nowe,pasek rozrzadu i inne paski,olej i wszystkie filtry,opony nowe,no i wypasony sprzed audio(tuba,wzmachol i dobre glosniki)samochud ma 186tys.km i jest ze stycznia 2003,ma wszystko oprucz skory,jak myslicie?ile moge za niego krzyknac?dziekuje za pomoc.

_________________
Co cie nie zabije to cie wzmocni,walki prawie zabily moje AUDI a nowe je wzmocnia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 10:11:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Ale Cię chłopaki podkręcili :D Spokojnie przemyśl sprawę. Masz teraz wszystko zrobione poza tym zdzieraniem opon, ale to akurat nie trudno wyeliminować, wystarczy pojechać na geometrię i wszystko będzie wiadomo.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 14:18:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2009 15:24:55
Posty: 29
MYSLE NAD TYM OD PEWNEGO CZASU...A JAK TY BYS ZROBIL JAK BYS MIAL 1000ZL MIESECZNIE DO SPLACENIA I BYS NIE BYL PEWIEN CZY JECHAC TYM AUTEM NA WAKACJE DO FRANCJI?PO DRODZE MOZE SIE ROZSYPAC... CZY BRAC SAMOLOT I MIEC TA PEWNOSC ZE DOLECISZ??NO CHYBA ZE SAMOLOT SIE TEZ ZEPSUJE...A WTEDY TO JUZ Z NICZEGO NIE BEDZIE SATYSFAKCJI ANI Z WAKACJI ANI Z NOWEGO AUTA ALE JEST TEN PLUS BO NIE BEDZIE NERWOW ZWIAZANYCH Z TYM AUDI :diabel:

_________________
Co cie nie zabije to cie wzmocni,walki prawie zabily moje AUDI a nowe je wzmocnia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 23:13:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Sprinter napisał(a):
... Jak jest problem, to trzeba znaleźć przyczynę, a nie minimalizować efekty... Generalnie sprawa jest prosta, jeśli kolega ma złe pochylenie któregokolwiek koła, to ma po prostu krzywe zwrotnice (lub którąś zwrotnicę) i trzeba to wymienić, a jeśli zwrotnice są proste, to buda jest przekoszona... Tylko jedna rzecz, złe pochylenie nie powoduje ząbkowania, ale wycieranie się którejś krawędzi opon, natomiast ząbkowanie wynika z wywalonych amortyzatorów...

z zabkowaniem nie jest tak jak mowisz (ale nie wchodze w temat - wiem z doswiadczenia) - sa opony mniej i bardziej na to podatne.. chyba ze po 5 latach w moim drugim aucie amortyzatory sie same zregenerowaly
co do przyczyny to swiat nie jest taki prosty. To auto ma 4 wahacze na kazdej stronie. Wystarczy, ze ktorys sie skrzywil albo np ktos wymienial po sztuce (drobne roznice w wymiarach, roznica w gumie w tulei itp)

Do autora:
ciekawa strategie przyjal: kupil stare wypasione auto na kredyt z wysoka rata (jak mniemam ciezka dla kieszeni).. wpakowal 7 kola w naprawe silnika (no i ten tysiac co miesiac) - no te 7 kola objelo tez opony i 2.5 - 3 kola na rozrzad - ale 7 brzmi bardziej dramatycznie - o ile pamietam robil to brat wiec zakladajac, ze sie przylozyl odlozyl grzebanie przy rozrzadzie na wiele lat - wszystko niby pieknie i nagle placz i zlosc... wiec o co chodzi??? Albo przed naprawa trzeba ruszyc glowka i uznac "lepiej sprzadac auto / kupic drugi silnik / ubezpieczyc i podpalic" albo "naprawiamy"
W subaru imprezie gt wyciaga sie silnik z budy do wymiany rozrzadu (taka konstrukcja) a w innym wymienia sie w 1h 2 rolki i pasek za 250pln + robocizna.. trzeba pare rzecze sie dowiedziec o aucie przed zakupem
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: