.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 21:13:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9 tdi AVF 130KM]swieci pomaranczowa kontrolka
PostNapisane: 01.sie.2009 14:41:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2005 19:54:12
Posty: 45
Lokalizacja: Dębica
Witam czy ktos moze mi napisac co oznacza i z czym jest związana pomarańczowa kontrolka po angielsku pisze sie (emission kontroll system) a po niemiecku (abgaskontrollsystem)bo taka sie mi własnie swieci,dzieki,pozdrawiam.

_________________
AUDI A4 AVANT 1,9 tdi 130KM.AVF rok 2003.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 15:10:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Ciekawy temat właśnie o tym problemie u Szwabów :peace:
Wg. mnie może to byc sąda lambda :)
http://translate.google.pl/translate?hl ... 70074.html

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 15:30:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Adamer napisał(a):
Wg. mnie może to byc sąda lambda :)


Ale to TDi ;)

Vag'a zapinać i rozjaśni się przyczyna :D

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 tdi AVF 130KM]swieci pomaranczowa kontrolka
PostNapisane: 01.sie.2009 16:52:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wolibi napisał(a):
Witam czy ktos moze mi napisac co oznacza i z czym jest związana pomarańczowa kontrolka po angielsku pisze sie (emission kontroll system) a po niemiecku (abgaskontrollsystem)bo taka sie mi własnie swieci,dzieki,pozdrawiam.



podłącz VAG'a [lub cokolwiek kompatybilnego].
może być to spowodowane [i najczęściej jest] błędem czujnika temperatury płynu chłodzącego.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 12:09:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2005 19:54:12
Posty: 45
Lokalizacja: Dębica
tylko czy komputer pokaze co jest jak ona juz zgasła??

_________________
AUDI A4 AVANT 1,9 tdi 130KM.AVF rok 2003.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 12:44:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wolibi napisał(a):
tylko czy komputer pokaze co jest jak ona juz zgasła??


tak, pokaże.
kontrolka wkrótce się zapali ponownie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 15:09:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
albo padł EGR

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 15:17:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2005 19:54:12
Posty: 45
Lokalizacja: Dębica
a co to jest EGR

_________________
AUDI A4 AVANT 1,9 tdi 130KM.AVF rok 2003.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 15:20:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2005 19:54:12
Posty: 45
Lokalizacja: Dębica
Wczesniej zanim mi sie zapaliła kontrolka to samochód stracił moc tak jakby przestało działac turbo puzniej po kilkukrotnym odpaleniu odzyskał moc a po nastepnych razach dopiero zgasła ta kontrolka teraz wszystko chodzi powtórzyło mi sie juz to 3 razy i czekam zeby tak sie stało jeszcze raz to go podacze do kompa.

_________________
AUDI A4 AVANT 1,9 tdi 130KM.AVF rok 2003.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 15:36:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
wolibi napisał(a):
Wczesniej zanim mi sie zapaliła kontrolka to samochód stracił moc tak jakby przestało działac turbo puzniej po kilkukrotnym odpaleniu odzyskał moc a po nastepnych razach dopiero zgasła ta kontrolka teraz wszystko chodzi powtórzyło mi sie juz to 3 razy i czekam zeby tak sie stało jeszcze raz to go podacze do kompa.


Nie musisz podłączac do kompa (skoro objawy zaszły już tak daleko, że silnik poszarpuje) - ale też nie powinieneś czekać kolejnego razu.
Poprostu masz zbyt dużo nagaru na grzybku zaworka EGR i/lub obsyfiałą klapkę gaszącą. Może być, że żywot kończy membranka EGR. Tego wszystkiego żaden komputer Ci nie opowie - pwinieneś (samodzielnie lub w serwisie) zdemontować EGR-a i "obadać" czy będą z niego jeszce "ludzie" - czy od razu podjąć decyzję o zakupie nowej części ... .

Uzupełniająco: Kontrolka z symbolem silnika nigdy nie zpala się od innych błędów niż związanych z przekroczeniem wartości dotyczących ewentualnego naruszenia norm spalin. Tą role w dalszym ciągu spełnia "sprężynka świec żarowych" ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 16:08:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wolibi,


jest tutaj kilku forumowiczów z Dębicy. zapewne każdy z nich z przyjemnością odczyta błąd jaki się zapisał.

odczytaj błędy, które zapisały się w sterowniku zanim cokolwiek rozkręcisz.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2009 20:16:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2005 19:54:12
Posty: 45
Lokalizacja: Dębica
Witam autko podłączyłem do vaga i pokazało błąd 17965 P1557-35-10
[cisnienie doładowania-przekroczona granica regulacji] czy ktos bedzie moze wiedział co to bedzie??

_________________
AUDI A4 AVANT 1,9 tdi 130KM.AVF rok 2003.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2009 20:21:21 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
wolibi napisał(a):
Witam autko podłączyłem do vaga i pokazało błąd 17965 P1557-35-10
[cisnienie doładowania-przekroczona granica regulacji] czy ktos bedzie moze wiedział co to bedzie??


Zapieczone VTG ? uszkodzony n57 ? przeterte wężyki podciśnieniowe ?

Zapodaj logi dyn z vaga 010 i 011 + 008 tak na wszelki wypadek ;)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2009 20:25:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
wolibi napisał(a):
Witam autko podłączyłem do vaga i pokazało błąd 17965 P1557-35-10
[cisnienie doładowania-przekroczona granica regulacji] czy ktos bedzie moze wiedział co to bedzie??

1. Wykonaj logi dynamiczne z 01/010 i 01/011
2. Jeśli ciśnienie aktualne będzie niższe od żądanego - dziura w dolocie
3. Jesli ciśnienie aktualne będzie dużo wyższe od żądanego - leżą żaluzje w turbinie lub (i) sterowanie turbiną (akumulator podciśnienia, wężyki, N75)
4. Jeśli wartość będzie stała (np 1000 mBAR, 2800 mBAR) - leży czujnik ciśnienia doładowania i temperatury w rurze dolotowej.


Jesli nie wiesz jak wykonać logi - szukaj w podwieszonym wątku o tematyce TDI na górze tego forum - jest opis meszruma i mój film instruktażowy.

PS: wróżbici :jezor:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2009 21:56:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Baskecior napisał(a):
PS: wróżbici :jezor:



jako, że byłem pierwszym wróżbitą w topiku, to w tajemnicy napiszę, że w Łodzi jest taki duży napis na ścianie: "wróżbita **uj".
i chyba coś w tym jest...

:peace:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2009 22:03:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
meszrum napisał(a):
Baskecior napisał(a):
PS: wróżbici :jezor:



jako, że byłem pierwszym wróżbitą w topiku, to w tajemnicy napiszę, że w Łodzi jest taki duży napis na ścianie: "wróżbita **uj".
i chyba coś w tym jest...

:peace:

;)

Ale ....
Nigdy ten błąd nie generował kontrolki świec ... więc podejrzewam że albo diagnostyka jest niekompletna, albo pojawił się równolegle inny błąd krytyczny (bo notlauf nim nie jest w rozumieniu filozofii VAG...)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2009 22:12:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Baskecior napisał(a):
meszrum napisał(a):
Baskecior napisał(a):
PS: wróżbici :jezor:



jako, że byłem pierwszym wróżbitą w topiku, to w tajemnicy napiszę, że w Łodzi jest taki duży napis na ścianie: "wróżbita **uj".
i chyba coś w tym jest...

:peace:

;)

Ale ....
Nigdy ten błąd nie generował kontrolki świec ... więc podejrzewam że albo diagnostyka jest niekompletna, albo pojawił się równolegle inny błąd krytyczny (bo notlauf nim nie jest w rozumieniu filozofii VAG...)


oczyma wyobraźni ujrzałem kontrolkę silnika + abgas..., o którym wspomniał forumowicz, co zazwyczaj wskazuje na czujnik [który najczęściej psuje się w PD, gdy spaliny zaczynają trafiac do układu chłodzenia - najczęściej następną rzeczą jest ubytek płynu].

...choć nie wiemy do końca, czy była to kontrolka silnika, czy świec.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2009 06:42:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
wolibi napisał(a):
Witam autko podłączyłem do vaga i pokazało błąd 17965 P1557-35-10
[cisnienie doładowania-przekroczona granica regulacji] czy ktos bedzie moze wiedział co to bedzie??


Opis błędu jednoznacznie kieruje uwagę na niesprawną turbinę lub awarię czujnika G71. W ślad za tym co napisali Koledzy Basket oraz Gustav - bedzie potrzebny odczyt z kanałów 003, 008, 010 i 011 (003 i 011 również w nastawach podstawowych).

Biorąc jednak pod uwagę to, że EGR również odgrywa czynną rolę w utrzymaniu właściwego bilansu ciśnienia w układzie dolotowym - ja w dalszym ciągu namawiałbym Cię aby naprawę zacząć od wyczyszczenia tego elementu z nagarów i innego osiadłego tam syfu.
Czynność do wykonania praktycznie beznakładowo (potrzebnych jest tylko kilka tanich uszczelek) a istnieje jakaś tam szansa, że wystarczy do pozbycia się błędu i znaczącego polepszenia dynamiki samochodu. Do wykonania samodzielnie lub "po taniości" u mechanika.

O tym ile problemów może stwarzać EGR dowiesz się korzystając z szukajki na Forum AKP i/lub np stąd:
http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... hlight=egr
http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... hlight=egr
http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... hlight=egr
http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... hlight=egr

Rzecz w tym, ze nawet gdybyś był zmuszony do kosztownej wymiany lub regeneracji turbo, to bez czyszczenia (uzdrowienia na 100% obsyfiałego nagarem) EGRa i tak się nie obejdzie ... .
Ale tak całkiem na sam początek proponuję sprawdzić stan wężyka nasuniętego na króciec gruszki turbo ;) ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: przesyłam logi
PostNapisane: 07.sie.2009 21:17:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2005 19:54:12
Posty: 45
Lokalizacja: Dębica
Thursday 6 August 2009 18:28:22
038 906 019 LJ 1.9l R4 EDC 0000SG 4910

Group A: '011 Group B: '010 Group C: Not Running
Engine speed Spec. intake press. Actual intake press. D.cycle MAP MAF Atmos. pressure Intake air press. Throttle
TIME 2850-3150 2200-2400 2100-2600 35-80% TIME 900-1250 sensor -f96- 2100-2600 100% TIME
MARKER STAMP /min % STAMP mg/R % STAMP
0,52 1554 1152 1080 32,7 0,94 264,6 996 1080 20,4
2,96 1533 1104 1020 32,3 2,56 249,9 996 1032 17,3
3,76 1512 1104 1008 32,3 3,36 225,4 996 1020 16,1
4,56 1491 1104 1008 31,9 4,16 235,2 996 1008 15,7
5,36 1491 1104 1008 31,9 4,96 210,7 996 1008 16,5
6,16 1491 1116 1008 31,5 5,76 225,4 996 1008 18,4
6,96 1470 1140 1008 31,5 6,56 240,1 996 1008 20
7,75 1533 1380 1128 21,5 7,36 465,5 996 1020 30,6
8,56 1659 2076 1560 26,7 8,15 695,8 996 1296 94,1
9,36 1890 2232 2256 55,8 8,96 1053,5 996 1932 100
10,16 2142 2292 2712 77,7 9,75 1229,9 996 2508 100
10,96 2415 2328 2988 93,6 10,56 1249,5 996 2868 100
11,76 2625 2340 2988 94,4 11,35 1249,5 996 2988 100
12,55 2856 2340 2988 92,8 12,16 1249,5 996 2988 100
13,35 3066 2340 2988 94,4 12,95 1249,5 996 2988 100
14,15 3255 2340 2988 94,4 13,75 1249,5 996 2988 100
14,95 3402 2340 2988 94 14,55 1249,5 996 2988 100
15,75 3570 2340 2988 94,4 15,35 1210,3 996 2988 100
16,59 3633 2340 2988 92,4 16,17 1161,3 996 2988 100
17,42 3654 2340 2724 92,4 17 1033,9 996 2904 100
18,23 3675 2340 2064 92,4 17,82 911,4 996 2376 100
19,03 3717 2340 1752 92,4 18,63 759,5 996 1884 100
19,83 3738 2340 1536 92,4 19,43 671,3 996 1632 100
20,63 3780 2340 1404 92,4 20,23 602,7 996 1464 100
21,43 3822 2340 1320 92,4 21,03 568,4 996 1356 100
22,27 3843 2340 1284 92,4 21,85 548,8 996 1308 100
23,08 3885 2328 1260 92,4 22,67 539 996 1272 100
23,9 3906 2328 1260 92,4 23,5 529,2 996 1260 100
24,7 3948 2328 1260 92,4 24,3 539 996 1260 100
25,51 3948 2316 1248 92,4 25,1 534,1 996 1248 100
26,31 3990 2316 1236 92,4 25,91 529,2 996 1236 100
27,1 3990 2316 1224 92,4 26,7 529,2 996 1236 100
27,9 4011 2316 1224 92,4 27,5 519,4 996 1224 100
28,7 3927 1224 1224 92,4 28,3 524,3 996 1224 73,3
29,51 3654 1068 1032 92,4 29,1 387,1 996 1092 0
30,31 2541 1020 1008 92,4 29,91 411,6 996 1008 0
31,1 2856 1032 972 92,4 30,7 382,2 996 984 0
31,9 2835 2340 1008 92,4 31,5 387,1 996 972 41,2
32,71 2856 2340 1128 92,4 32,3 490 996 1080 98,8
33,51 2688 1020 1068 92,4 33,11 519,4 996 1140 3,1
34,34 2121 996 996 92,4 33,93 426,3 996 1020 0
35,16 2121 2088 972 92,4 34,74 411,6 996 984 8,6
35,98 2163 2304 1068 92,4 35,57 494,9 996 1032 89,4
36,77 2184 1896 1104 92,4 36,37 519,4 996 1092 100

_________________
AUDI A4 AVANT 1,9 tdi 130KM.AVF rok 2003.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2009 21:38:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2005 19:54:12
Posty: 45
Lokalizacja: Dębica
tamte logi troszke sie skurczyły wysyłam adres pod którym sa logi
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/586 ... 582d9.html

_________________
AUDI A4 AVANT 1,9 tdi 130KM.AVF rok 2003.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: