.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 21:24:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 4.2 98'] Problem z wypadaniem zapłonów
PostNapisane: 31.lip.2009 06:04:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2009 20:34:28
Posty: 7
Koledzy mam audi A8 i ostatnio borykam się z pewnym mankamentem. Zapalają mi się jednocześnie kontrolki CAT i ESP. Od tygodnia do dzisiaj jest zwiększa tragedia. Wywala mi zapłony i autko traci moc. podłączyłem pod kompa i wyskoczyły w silniku błędy.

16684 - losowe wypadanie zapłony;

16685 - brak zapłonu cylinder 1;

16686 - brak zapłonu cylinder 2;

16687 - brak zapłonu cylinder 3;

16688 - brak zapłonu cylinder 4;

16690 - brak zapłonu cylinder 6 - błąd sporadyczny;

wcześniej jak zapalała się kontrolka to pokazywał tylko 3 cylinder teraz już tyle czasami jako sporadyczny pokazywał także cylinder 7

Jeżeli chodzi o ESP to po podłączeniu się pod ABS zaczynają migać kontroli ABS i ESP oraz na kompie pokazuje się wielki czerwony wykrzyknik a błąd to

18256 - odczytaj pamięć błędów silnika.

silnik mam 4,2 benzyna rok 98 i jest na gazie. muszę zaznaczyć że zaczęło mi się to dziać po założeniu gazu jakieś 7 dni.

błędy pojawiają się i na benzynie i na gazie, sprawdzałem świece (wszystkie przeczyściłem i sprawdziłem iskrę po przez cewki - kopią aż konia można wskrzesić)

bardzo proszę o pomoc.

_________________
-V-I-R-U-S-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2009 07:28:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
1. Nazywamy tematy jak trzeba!
2. Kiedy wymieniałeś świece?

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2009 10:21:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2009 20:34:28
Posty: 7
kolego auto miało wymieniane świece przy 209tyś teraz mam 218tyś świece audi VW bosch, były lekko przybrudzone ale jak pisałem wszystkie sprawdziłem.

pozdrawiam -V-I-R-U-S-

_________________
-V-I-R-U-S-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 4.2 98'] Problem z wypadaniem zapłonów
PostNapisane: 31.lip.2009 10:29:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2008 11:49:30
Posty: 32
[quote="-V-Y-R-U-S-"]Koledzy mam audi A8 i ostatnio borykam się z pewnym mankamentem. Zapalają mi się jednocześnie kontrolki CAT i ESP. Od tygodnia do dzisiaj jest zwiększa tragedia. Wywala mi zapłony i autko traci moc. podłączyłem pod kompa i wyskoczyły w silniku błędy.

Witam kolege. Do wymiany na pewno jeden (a zaraz potem drugi) moduł zapłonu. Znajdują sie pod przykrywką przy wlewie płynu od sprzyskiwaczy przkręcone do uchwytu, jeden pod drugim. Koszt jednego w Intercarsie cena detaliczna CA 500zł.
Niedawno borykałem sie z podobnym problemem i to własnie okazało sie przyczyną.
Pozdrawiam

_________________
V8 4.2 Q - Mie bądź cieć i nie śmieć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2009 10:36:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2009 20:34:28
Posty: 7
a powiedz mi kolego czy miałeś podobne problemy z odpalaniem auta?
Jak autko już załapie pierwszy raz to bez problemu pali od ręki, myślałem że może pompa padła ale jeździłem na benzynie bez aż do rezerwy bez problemu.

a powiedz czy mogę zamienić miejscami moduły i z logicznego punktu widzenia powinno wywalić cylindry 5,6,7,8, czy może się mylę?

dzięki za pomoc a sam tego nie ogarniam, gorzej jest se specjalistami w okolicy, każdy mówi coś innego i po swojej diagnozie wystawia rękę czekają na zapłatę.


pozdrawiam -V-I-R-U-S-

_________________
-V-I-R-U-S-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2009 11:46:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
Możesz zamieniać moduły nic się nie stanie i prawdopodobnie moduł siadł chyba że cos innego.

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 03:48:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2009 20:34:28
Posty: 7
Koledzy wczoraj dobrałem się do mojej niuni. Jak proponowaliście zamieniłem moduły miejscami (z tego co pamiętam to kostki w modułach mają dwa kolory - te niżej są kol. brązowego a te na górze mają kol. czarny) i bez zmian nawet zamieniłem cewki rzędami 1 - 4 w miejsce 5 - 8, ciągle jest tak samo (brak spalania cylinder od 1 - 3), sprawdziłem przewody i nie ma na nich uszkodzeń (żaden nie jest przerwany, wyrwany lub coś takiego). Czy możecie zaproponować coś nowego?

A jeżeli chodzi o to odpalanie na zimno to mógłbym jakiegoś Quiz'a stworzyć (oczywiście znajdą się nagrody np: darmowy kupon na kawę McDonald's :d )

Dobra do rzeczy. Jak opisywałem miałem problemy z odpalaniem na zimno, cuda wianki, raz odpalił za 4 raz za 6 itp. nie wiedziałem co się dzieje. Wszyscy obstawiali pompę paliwa. Jeździłem na paliwie i brak objawów wykańczającej się pompy (na niskich obrotach nierówna praca i na wysokich brak mocy). Aż tu jeden z kolegów paula79, którego oczywiście serdecznie pozdrawiam podsunął mi jedno rozwiązanie: (kiedyś słyszał, że w audi jest jedna przypadłość odnośnie bezpieczników, że coś w gnieździe może nie łączyć. I jak w mordę strzelił trafił w 10-tkę a nawet w 11-tkę :) wyjąłem bezpiecznik i włożyłem ponownie a autko odpaliło od ręki, wcześniej przy pierwszych objawach z tym odpalaniem zaglądałem w bezpieczniki nawet go wymieniłem i autko odpaliło później ale nie skojarzyłem faktów). Tak więc jeden problem z głowy.

pozdrawiam serdecznie i proszę o pomoc z tym najważniejszym problemem odnośnie cylindrów.
-V-I-R-U-S-

_________________
-V-I-R-U-S-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 14:00:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2009 20:44:41
Posty: 34
Lokalizacja: Lubin
ciesze sie kudlaty ze pomoglem. Moze trzeba zrobic podmianke ze sterownikiem silnika bo problem masz powazny,skoro nie pomogla zamiana modulow ani cewek wiec trzeba isc dalej.Znajdz kogos u siebie z osemka taka jak masz i zrob podmianke sterownika silnika tylko niewiem czy czasem immob zaakceptuje nowy sterownik. Wypnij gaz,pokasuj bledy i pojezdzij dzien na benzynie i zobacz co sie dzieje bo moze instalacja cos psuje.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 10:32:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2008 19:05:06
Posty: 179
Lokalizacja: radom/reading-UK
U mnie taki błąd wyskakiwał zaraz po zagazowaniu. Pierwsza rzeczą jaką zrobiliśmy było sprawdzenie szczelności dolotu (czasem gazownicy nie dokręcą dobrze dysz i łapie lewe powietrze), to nie pomogło więc profilaktycznie wymienione zostały świece. Prawie nowe bosch'e wymiękły, zostały zastąpione przez NGK i problem znikł.

_________________
Audi A8L 4,2 2004r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 11:43:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2009 20:34:28
Posty: 7
Koledzy jeszcze wczoraj zabrałem się ponownie do przekładania modułu. Teraz rozbieranie idzie z prędkością światła (prawie jak w boksie BMW Roberta a skutki te same, auto szwankuje :)).
Objawy były takie samie, wywala cylindry z lewej strony od 1 do 4.
Sprawdziłem jedną stronę od modułów aż do świec włącznie. Teraz pozostała mi ta druga strona od modułów do kompa włącznie.
Pierw tylko wizyta u gazowniku niech się głowią, przed gazem tego nie miałem.

pozdrawiam

_________________
-V-I-R-U-S-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 07:37:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2008 11:49:30
Posty: 32
-V-Y-R-U-S- napisał(a):
Aż tu jeden z kolegów paula79, którego oczywiście serdecznie pozdrawiam podsunął mi jedno rozwiązanie: (kiedyś słyszał, że w audi jest jedna przypadłość odnośnie bezpieczników, że coś w gnieździe może nie łączyć. I jak w mordę strzelił trafił w 10-tkę a nawet w 11-tkę :) wyjąłem bezpiecznik i włożyłem ponownie a autko odpaliło od ręki



Kolego, podziel się wiedzą i powiedz który to bezpiecznik za to odpowiada

_________________
V8 4.2 Q - Mie bądź cieć i nie śmieć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 08:14:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2009 20:34:28
Posty: 7
Cześć Kolego bezpiecznik odpowiedzialny za pompę paliwa to nr 31. Umiejscowiony jest:

jak zdejmiesz pokrywę to jest to bezpiecznik pierwszy od twojej prawej w czwartym rzędzie od góry, ma 20,0A zaraz za nim powinno być puste miejsce.

pozdrawiam.

A najlepiej napisz maila to prześle Ci całe rozmieszczenie wszystkich bezpieczników..

_________________
-V-I-R-U-S-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 13:26:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2009 13:33:18
Posty: 9
Jezeli objawy nastapily po zagazowaniu auta to po pierwsze wymien swiece na NGK(nie platymowe ani irydowe bo zle znosza gaz) a druga rzecz to odpowiedna regulacja instalacji(przy zle wyregulowanej instalce,mieszanka zbyt uboga bedzie wywalalo wypadanie zaplonu i ztad te bledy w kompie)nie sugeruj sie tym ze swiece byly niedawno wymieniane Bosch nie jest najlepsza swieca do gazu.Wymien swieczki i dobre nastawy gazowni i zobaczysz jak reka odjal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 14:03:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2009 20:34:28
Posty: 7
tylko powiedz kolego skąd ten problem na benzynie... Jeżdżę na benzynie przez kilka dni i jest tak samo. nawet po zmianie cewek miejscami. jakby świece były kiepskie to wywaliło by z drugiej strony...

pozdrawiam..

_________________
-V-I-R-U-S-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 14:26:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2009 13:33:18
Posty: 9
Wlasnie ze nie jezeli jest swieca walnieta to zamiana cewek nic nie pomoze dalej ten cylinder bedzie wypadal,nawet jesli zapodasz nowa cewke bedzie to samo
Siedze juz pare ladnych latek w instalacjach gazowych i spotykam sie dosc czesto takimi objawami,klien nie da sobie wmowic ze swiece sa do wymiany bo przejechaly bo niedawno byly wymieniane.
Ale jak juz sie wymieni i auto zaczyna chodzic jak nalezy sa bardzo zdziwieni.
Obejrzyj dobrze swiece czy na izolatorze z porcelany nie ma charakterystycznych sladow slizgania sie iskry (czarne wypalone kreski) swiadczy to o nie wystapieniu iskry pomiedzy elektroda a kowadelkiem tylko iskra przechodzi z gornej czesci tam gdzie siedzi fajka do masy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2009 21:43:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Proponuje sprawdzić wąż łaczący egzektor z zaworem odpowietrzenia zbiornika paliwa :)

P.S

Na całej długości |


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: