.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 19:45:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: (A6 C5 2.5 TDI) PROBLEMY Z TIPTRONICEM
PostNapisane: 06.sie.2009 09:25:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2008 14:09:32
Posty: 18
Lokalizacja: kwidzyn
Koledzy mam A6 2.5 tdi silnik BAU (2003 rok) i mam problem z tipem.Przy spokojnej jezdzie niby wszystko jest ok,ale biegi sa zmieniane z poslizgiem(trzyma na obrotach jakby nie mogl przeskoczyc na nastepny bieg),natomiast przy ostrej jezdzie przy zmianie biegow czuc szarpanie,tak samo jest gdy w czasie jazdy puszcze pedal gazu i ponownie dodam gaz - czuc szarpanie.Objawy te nie wystepuja w czasie jazdy pod gore kiedy silnik i skrzynia sa obciazone .Olej i filtr w tipie wymieniony , poduszki pod skrzynia,silnikiem i tylnym dyfrem nowe (kupione w serwisie). Tip na kompie nie pokazuje bledow.Prosze o jakies porady.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (A6 C5 2.5 TDI) PROBLEMY Z TIPTRONICEM
PostNapisane: 06.sie.2009 09:43:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
otoczyn1 napisał(a):
Tip na kompie nie pokazuje bledow.Prosze o jakies porady.


Tip nie jest problemem. Kłopoty ulokowały się w zmiennej geometrii łopatek turbo i/lub w zaworze EGR.
Turbo czasem wystarczy doregulować (ale to działanie doraźne) i jest lepiej (choć nie idealnie).
Zawór EGRa czasem wystarczy doczyścić ale czasem to za mało.
Zadbaj o o czysty filtr powietrza i przemyj przepływomierz (wyłącznie bezdotykowo środkami od STP lub CRC i zgodnie z instrukcją na opakowaniu).

Wstępnie (tylko na próbę) proponuję coś takiego:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1312796
Wykonujac taki prosty teścik z zaślepieniem podciśnienie sterujacego EGR - bez męczących i nużących i niejednoznacznych logów dowiesz się odrazu, czy demontaż i czyszczenie EGRa ma sens ... .

Wszystko co powyżej napisałem będzie uzasadnione pod warunkiem, że statyczne nastawy silnika są prawidowe, nikt nie wymieniał 'rozrządu" na kredkę, etc. ... .

Powodzenia.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2009 10:00:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2008 14:09:32
Posty: 18
Lokalizacja: kwidzyn
Filtr poeietrza i przeplywka ok, rozrzad wymieniony kompletny (paski ,rolki,napinacze,pompa,termostat) zapomnialem dodac ze jadac na manualu (+/-)objawy sa o wiele mniejsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2009 10:26:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
otoczynie1,

powinieneś rozpocząć od zrobienia pełnej diagnostyki zgodnie z tymi wskazówkami: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 .

jeżeli przyczyną jest problem z utrzymaniem przez turbosprężarkę liniowego ciśnienia doładowania bądź niewłaściwa praca EGR będzie to widoczne jak na dłoni bez konieczności poszukiwania na ślepo usterki metodami z lat osiemdziesiątych.
nie zapomnij oczywiście odczytać DTC [błędów] ze sterownika silnika i skrzyni biegów.

ponadto, dobrze byłoby wykonać log, w którym dokonywany jest pomiar Nm na silniku [sterownik 03-ABS/Brakes] w grupie 003.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 06.sie.2009 10:32:11 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2009 10:28:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
otoczyn1 napisał(a):
zapomnialem dodac ze jadac na manualu (+/-)objawy sa o wiele mniejsze.


Moim zdaniem powyższy fakt jedynie potwierdza typowość usterki , chociaż zapewne teraz przetoczy się fala postów nakłaniajacych Cię do diagnostyki komputerowej, uciążliwego logowania, etc. ... .
Oczywiście Twoją decyzją będzie podjęty kierunek działania ale na końcu i tak znajdzie się nieprecyzjne turbo, brudny/przytarty EGR, ewentualnie zasyfiała rura łącząca kolektory ssące i/lub przybrudzone podciśnienie sterujace zaworkami N75 i N18 .
Ja bym zaczął od krótkotrwałego odłączenia EGR (pod oczywistym warunkiem, że wcześniej żaden tfurczy chiptuner nie zaślepił go przed nami :): ) .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2009 16:24:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
Oczywiście Twoją decyzją będzie podjęty kierunek działania ale na końcu i tak znajdzie się nieprecyzjne turbo, brudny/przytarty EGR, ewentualnie zasyfiała rura łącząca kolektory ssące i/lub przybrudzone podciśnienie sterujace zaworkami N75 i N18 .
Ja bym zaczął od krótkotrwałego odłączenia EGR

jako pracujacy czlowiek najczescie w biurze wolalbym w 3 min bez brudzenia raczek wykonac w wersji zminimalizowanej uciazliwa diagnostyke*) by nie brudzic raczek niepotrzebnie rozbierajac EGR itp (grzebiac w aucie niepotrzebnie mozna zawsze cos popsuc, zgubic srubke itp)
Jezeli ktos woli przez pol dnia pod maska podnieniac zaworki, robic ustat-usta z rureczkami, czyscic, plukac i obwachiwac - powodzenia, raczki sie brudzi tylko gdy trzeba
*) dla mnie sa to 3 min bo mam soft na laptopie, kabelek i wiedze jak to wykonac - rozumiem, ze bez tego jest to min. pol dnia studiow i eksperymentow albo wydane pieniadze u tego kto to umie (piekarz piecze, diagnosta diagnozuje...)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2009 19:31:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
ja też lubię pracę w biurze i cierpliwie poszukałbym na forum podobnych przypadków z A6 w konfiguracji BAU +tip ;) było ich przynajmniej cztery. "Numerologia" logów wyglądała teoretycznie książkowo w każdym przypadku i nie dawała żadnych podejrzeń - czyt. w granicach błędów. Jednak to często nie wystarcza aby zapewnić prawidłową pracę tego silnika BAU ze skrzynią tiptronik. Wielokrotnie powtarzałem że użytkownicy BAU ze skrzynią manualną mogą nigdy nie dowiedzieć (nie poczuć) że T szwankuje. Inaczej będzie z BAU + tiptronik - nawet małe odchyłki poszczególnych parametrów silnika mogą zdecydowanie wpłynąć na pracę skrzyni a to pociągnie za sobą dyskomfort podczas jazdy objawiający się tym co opisał autor wątku . Nie mniej jednak można by pobawić się VAGiną :): chociaż by po to aby ogólnie nauczyć się posługiwać tą "materią" i popatrzeć z ciekawości w poszczególne bloki ;) :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2009 07:30:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2008 16:45:40
Posty: 2
a czy przyczyną tych objawów opisanych na początku postu może być np uszkodzona pompa wtrysku? bo mam to samo w A6 2000 180KM.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2009 10:43:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2008 14:09:32
Posty: 18
Lokalizacja: kwidzyn
Piotruś jestes wielki po przeczyscczeni EGR mam nowe auto.Nic nie szarpie,i ma kopa.Problem rozwiazany, dzieki za porady :P :P :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: