.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 07:01:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 4B AVANT Q 1998] montaz haka holowniczego
PostNapisane: 06.sie.2009 08:31:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sie.2007 14:33:30
Posty: 64
Lokalizacja: Poznań
Auto: Allroad
Tak jak w temacie chcieałbym zamontować hak holowniczy do mojej niuni, w gre wchodzą tylko haki odpinane oryginalne.
Czy są różnice między sedanem a avantem oraz ośką i quattro?
Mam oryginalny parktronic więc jak to wszystko podpiąć aby przy założonej przyczepce parktronic się wyłączał (tak jest bodajże w oryginale)
Czy jest coś jeszcze montowane? widziałem ostatnio jakiś moduł wychylenia przyczepki do a6...
Czy czeka mnie rezanko czy wszytko podejdzie bez bóla dla autka?

_________________
Jest - Audi Allroad 2.7 BT 297 KM ABT sportline AVANT Q
Żonki - Audi A2 1.4 75 KM
Było - Audi A6 C5 2.4 165 KM AVANT Q
Było - Audi 100 C4 2.6 150 KM AVANT


Ostatnio edytowano 06.sie.2009 21:41:06 przez Luboniak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2009 18:25:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
w tytule chyba C4 nie B4
:D

co najwyżej mogę zrobić fotki swojego haka z B4 avant Q reszty nie wiem

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2009 21:42:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sie.2007 14:33:30
Posty: 64
Lokalizacja: Poznań
Auto: Allroad
Dzięki tytuł już poprawiony na 4B tak jak powinno być.

_________________
Jest - Audi Allroad 2.7 BT 297 KM ABT sportline AVANT Q
Żonki - Audi A2 1.4 75 KM
Było - Audi A6 C5 2.4 165 KM AVANT Q
Było - Audi 100 C4 2.6 150 KM AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2009 16:14:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
Luboniak napisał(a):
Dzięki tytuł już poprawiony na 4B tak jak powinno być.

to taki żarcik ? :okulary2:

z podpisu wygląda na coś innego niż 4b :): - nie ma czegoś takiego
http://www.audiklub.org/dane/a6/c5/a6_a ... attro.html

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2009 21:55:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
SLAWKO 83 napisał(a):
Luboniak napisał(a):
Dzięki tytuł już poprawiony na 4B tak jak powinno być.

to taki żarcik ? :okulary2:

z podpisu wygląda na coś innego niż 4b :): - nie ma czegoś takiego
http://www.audiklub.org/dane/a6/c5/a6_a ... attro.html


Jak nie ma A6 o symbolu 4B??? Toż to najwłaściwsza nazwa modelu a całe C4 C5 to sobie dołożyli użytkownicy tych aut.:)
Skoro kolega w tytule pisze A6 z roku 1998 to tylko 4B a po naszemu inaczej C5.
Ja już w poniedziałek wtorek będę zakłada sam u siebie oryginalny Westfalia do mojej C5 z tym że ja nie mam Quattro.
Może zrobię jakieś fotostory :)

A i do instalacji dokupiłem z allegro moduł uniwersalny do przyczepki taki za 150zł.

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2009 08:10:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sie.2007 14:33:30
Posty: 64
Lokalizacja: Poznań
Auto: Allroad
Również myśle o tym module! Dzięki niemu unikne wycia parktronica podczas cofania a i instalacja całej elektryki robi się śmiesznie łatwa nawet dla laika jak ja.
Mam tylko dylemat czy jest różnica między Q a oską?
Doszperałem się że sedan i avant ma taki sam hak i nie ma między nimi różnicy ale jak wygląda sprawa z Q?!

_________________
Jest - Audi Allroad 2.7 BT 297 KM ABT sportline AVANT Q
Żonki - Audi A2 1.4 75 KM
Było - Audi A6 C5 2.4 165 KM AVANT Q
Było - Audi 100 C4 2.6 150 KM AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2009 08:56:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Q a ośka mają rożne haki. różnicy między sedanem a avantem nie ma tak jak mówisz :)
jeżeli masz Quattro to musisz szukać haka pod Q, ja mam ośkę i hak będę miał już w poniedziałek.

Co do wynikających różnic to chyba są nimi kształt belki haka, ponoć w Q jest on bardziej wygięty, ale tego na 100% nie powiem.

A i ja jak kupowałem to szukałem haka razem już z oryginalną belką zderzaka pod hak, bo jak tego nie będziesz miał to niestety ale tylna belkę od zderzaka tą na której teraz się opiera będziesz musiał wyrzucić i troszkę porezać żeby zderzak się dobrze trzymał.

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2009 10:05:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sie.2007 14:33:30
Posty: 64
Lokalizacja: Poznań
Auto: Allroad
Dzięki za info też tak mi się wydawało że ten pod Q ma takie wgłębienie na środku, wielkie dzięki za info!!!

_________________
Jest - Audi Allroad 2.7 BT 297 KM ABT sportline AVANT Q
Żonki - Audi A2 1.4 75 KM
Było - Audi A6 C5 2.4 165 KM AVANT Q
Było - Audi 100 C4 2.6 150 KM AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2009 13:34:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
jeszcze na momencik się w trące żeby zaspokoić ciekawość :)

czyli w moim przypadku będzie to Kod. B4 ( 8C ) ?

http://www.audiklub.org/dane/80/b4/80_a ... attro.html

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2009 23:31:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
SLAWKO 83 napisał(a):
jeszcze na momencik się w trące żeby zaspokoić ciekawość :)

czyli w moim przypadku będzie to Kod. B4 ( 8C ) ?

http://www.audiklub.org/dane/80/b4/80_a ... attro.html


Pewnie tak :) A i chyba te 8C tak jak ja mam 4B ta są wpisane w numerze VIN po pozycjach pierwszych literowych :) ale mogę się mylić :)

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2009 17:30:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
no i przyszedł hak tylko teraz mam dylemat, może ktoś go rozwiąże??

hak westfalia do A6 avant Ośka z roku 2003.
tylko że sprzedający nie wiedział czy jest do Quattro czy Ośki.
hak przyszedł ale po numerze 305 174 stwierdziłem że jest on do Quattro.
czy podpasuję go również pod Ośkę?? Bo szkoda mi by było go sprzedawać bo z całym hakiem w komplecie była oryginalna belka alu pod zderzak przykręcana do belki haka.

czy ten od Quattro zmieści się do Ośki??
Czy to wygięcie czemuś przeszkadza??

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2009 22:55:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
No nie wierzę normalnie nie wierzę, czyżby AKP faktycznie nie znało odpowiedzi na moje bolączki??

Czy hak Westfalia od Quattro przypasuje również do Ośki???

NIKT NIE WIE??

Do kogo mam się zwrócić z tym zapytaniem??

W ASO pewnie powiedzą że musi być o tym i o tym numerze i nie inaczej :/

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2009 11:57:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Powiem Ci tak :)
do ośki trzeba belkę z numerem 305-170 a do quattro 305-174
i z tego co wiem to nie przeskoczysz tego tematu
apropo, z tego co się orientuje to oprócz różnic ośka<>quattro jest też różnica między tylnym zawieszeniem standardowym a regulowanym, ale tu chyba chodzi głównie o kształt demontowanego haka :)

Dorzucam tekst dotyczący montażu znaleziony gdzieś w głębokim internecie, może się przyda :)

"Trzeba rozebrać praktycznie cały bagażnik z wnętrzności. Cały.
Jak już to zrobisz - po lewej i po prawej stronie wewnątrz są śruby mocujące go do karoserii.
Bodaj po trzy sztuki. Z zewnątrz musisz odkręcić śruby trzymajace nadkola.
Następnie wysuwasz go ( uważaj czy nie ma przymocowanej do niego anteny z zegara samochodowego ) - najlepiej we dwójke
- samemu nie i czeka Cie niespodzianka.
Pod nim jest alu wzmocnienie , które trzyma sie na na kilku śrubach po bokach zapasu - bodaj cztery w sumie - nie pamietam już.
Demontujesz to. W to miejsce wchodzi hak. I teraz zaczyna sie jazda.
Jeżeli to WF to życże powodzenia. zanim cokolwiek zniszczysz przkręc go na sucho tak jak będzie miał byc docelowo zamontowany.
I spróbuj zalożyc zderzak. Oczywiście alu wzmocnienie Ci już nie wejdzie z racji tej , ze masz hak.
A właśnie na tym alu trzyma sie górna czesc zderzaka pod postacią poduchy gąbczasto gumowej.
W ASO Audi pytalem , co i jak bo zgłupiałem kompletnie. Okazało sie , ze trzeba pod westfalie dokupić inną alu
bo ta razem z hakiem sie nie nadaje razem w komplecie. Wrrrr.
Potem nastąpiła kolejna niespodzianka. Dolna częsc haka , ta w która wchodzi kula zawadzała o część zderzaka ta która ma PDF i
....to si etez zmienia jeśli jest wersja z hakiem. Z zewnątrz wygląda identycznie - wewnątrz jest tylko inaczej ukształtowana.
Ja opisuje Ci avanta - może limuzyna ma inaczej.
Generalnie poradziłem sobie z tym wszystkim. Hak został podocinany kątówką - może inaczej
- pozbawiony został szeregu mocowań , które haczyły mi o elementy zderzaka. Samego haka nie ruszyłem.
Dól ten z PDF od wewnątrz tez troszke podocinałem i zderzak wszedł bez problemu. Ale niestety bez wzocnienia alu.
Jeżeli ktoś mi wjedzie w kufer lub opre sie nim o mur - pęknie plastik.

Tak..o module nie pisałem. Musisz. Niestety. Koszt to około 300 zł.
Kostki Ci niepotrzebne. Z lewej strony ciagniesz instalacje przez specjalną gumową jakby wentylacje .
Tam tez umieśc sobie moduł do którego podepniesz gniazdo. Musisz także pociągnąc zasilanie do tego modułu spod desko
- czyli czeka Cie ściąganie listew wzdłuż auta. podobie możesz zrobić z prawym kierunkiem - pociągnij sobie kabelek od prawej lampy
- najwygodniej.
Poz

[ Dodano: 2008-07-07, 12:11 ]
Darek - jedna ważna sprawa. Będziesz z haka przeciagał kabel tak jak Ci to opisałem powyżej.
Po lewej stronie jest taka gumowa jakby wentylacja.
Przed założeniem zderzaka i po przeciągnięciu kabla uszczelnij to bardzo dokładnie silikonem.
Następnie poczekaj aż wyschnie i popraw ponownie.
Ja tego nie zrobiłem i jak otwarłem schowek załamałem sie - zmieniarki pozmieniały kolor na szary....
przez tą nieszczelność dostawał sie powoli lecz stanowczo pył o osiadał mi w schowku. Pól dnia roboty na czyszczeniu ,
demontowaniu i uszczelnianiu tego od wewnątrz mi zleciało.
Ale to tak na marginesie.
Poz"
:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2009 20:52:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
A ja dalej uparcie, chyba sam sobie wmawiam że spasuję ten od Q do mojego FWD :)

Będę musiał rozkręcić autko i łopatologicznie sprawdzić czy się uda :)

znalazłem taka tabele:
Fahrzeug: _____________________Teilenummer______Kugel-Typ ____* Gewicht
Frontantrieb ohne Niveauregulierung__4B0 092 155 D___305 170_______22,7 kg
mit Niveauregulierung ______________4B0 092 155 E___305 174_______22,9 kg

Quattro ohne Niveauregulierung_____4B0 092 156 D ____ 305 170______ 23,0 kg
mit Niveauregulierung _____________ 4B0 092 156 E ____305 174______ 22,5 kg


A do tego takie cos:

Für alle Frontantriebsmodelle:
Westfalia Typ:___305 170
EG-Nr.: ________e13 00-0153
D-Wert: 11,0 kN
Zul. Stützlast: 85 kg

Für alle Quattromodelle:
Westfalia Typ:___ 305 174
EG-Nr.: ________e13 00-0144
D-Wert 11,0 kN
Zul. Stützlast: 85 kg

I tutaj widac że nei chodzi tylko o ten numer 305 170 czy 174
ale też o numer 00-0144 lub -0153

chyba że nie rozumiem niemieckiego :)

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 18:24:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
No to rozkręciłem sprawdziłem i wygląda to tak:

hak wejdzie i będzie pasował bez problemu tyle że bez aluminiowej belki zderzaka :/

Mam pytanko czy ktoś mógłby mi na szybko powiedzieć jaka jest standardowa wysokość kuli haka nad poziomem ziemi???

I jeszcze jedno mógłby ktoś sprawdzić różnice wysokości spodu zderzaka a gniazda tam gdzie wchodzi trzpień kuli??

czy to gniazdo powinno być na równej wysokości jak dół zderzaka czy wyżej (schowany ileś tam centymetrów za nim) To dla mnie bardzo ważne bo mam opcję żę rozcinam hak przy mocowaniu podłużnych belek i poprzecznej i zamieniam je w ten sposób podwyższając całość o 5cm a w tym momencie była by możliwość zamocowania belki aluminiowej zderzaka oraz schowanie gniazda haka wyżej za zderzakiem.
co o tym myślicie??

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 10:57:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sie.2007 14:33:30
Posty: 64
Lokalizacja: Poznań
Auto: Allroad
Dzisiaj dostałem hak (jestem wkuty na sprzedawce bo; powiedział że wysłał w poniedziałek i za przesyłke będzie do zapłaty u listonosza 150 złotych a tak na prawde to wysłał w środe popołudniu i musiałem wybulić prawie 200 złotych)
Niestety prawdopodobnie belka aluminiowa pod zdeżak nie jest pod hak tylko od normalnej wersji poniewaz jest odrobine podcięta. Jak znajdę czas to będe go montować w weekend i dam znać co z tego wyszło...

_________________
Jest - Audi Allroad 2.7 BT 297 KM ABT sportline AVANT Q
Żonki - Audi A2 1.4 75 KM
Było - Audi A6 C5 2.4 165 KM AVANT Q
Było - Audi 100 C4 2.6 150 KM AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 19:00:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
belka alu pod hak jest taka sama identyko jak zwykła pod zderzak tylka że te pod hak ma podcięcie tak żeby gniazdo na trzpień i gniazdo elektryczne poszło otworzyć.
ja mam swój zamontowane, dużo modyfikacji dwa dni roboty ale się opłacało.
Orygniał to oryginał i dąłem sobie nawet czas na pozawijanie taśmą jak oryginal wszystkich kabli, u mnie zastosowałem również moduł do przyczepki odcinający PDC i przeciwmgłowy.

Ja jeszcze ciąłem belkę haka i spawałem po swojemu, i teraz mam i hak i alu belkę zderzaka.

Jak jakieś pytania to chętnie pomogę.
szkoda że z tego zapału nie robiłem fotek bo mógłbym jakieś fotostory napisać ale całkiem o tym zapomniałem.

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2009 14:30:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sie.2007 14:33:30
Posty: 64
Lokalizacja: Poznań
Auto: Allroad
Niestety przed wakacjami już nie ugryze tego tematu ale po powrocie zabieram się za montaż :D

_________________
Jest - Audi Allroad 2.7 BT 297 KM ABT sportline AVANT Q
Żonki - Audi A2 1.4 75 KM
Było - Audi A6 C5 2.4 165 KM AVANT Q
Było - Audi 100 C4 2.6 150 KM AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2009 21:37:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
zróbcie jak możecie jakieś fotostory, bo na bank się przyda :)

teodor, jaki moduł zamontowałeś?
skąd, firma, cena, pisz wszystko, jak działa, czy jest jakis problem z nim?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2009 08:26:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Widzicie kurcze chciałem robić fotostory ale niestety zepsuł mi się aparacik i zupełnie o tym nie pamiętałem.
Ale teraz mam rozkręcone tylny zderzak do malowania, ale to nic nei da bo za dużo nie pokaże pod nim a tapicerki sciągac mi się od nowa nie chce:)
Ale opisac mogę może coś z tego zrozumiecie :)

Moduł kupiłem z allegro od użytkownika anwo60 z tej aukcji:
http://allegro.pl/item696461807_uniwers ... _haka.html

jest to firma która produkuje te moduły a nei tylko nimi handluje więc rozwiewają telefonicznie wszystkie wątpliwości w sprawie podłączenia, ale sama instrukcja jest jak dla 5 latka więc każdy sobie poradzi.
wszystko działa jak należny odłącza mi PD jak i światło przeciwmgłowe.

Może jeszcze dzisiaj napiszę co jak po kolei robiłem z jakim skutkiem :)

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: