Witam
To też dorzucę swoją przepowiednię
przyczyny samoczynnego przełączania się na benzynę - skoro piszesz, że po tym zdarzeniu przewody zasilające wtyskiwacze są "raczej twarde", to może to być jednak wina reduktora. Jeżeli ma on nieszczelność pomiędzy komorami, to ciśnienie wzrasta powyżej dopuszczalnego i sterownik przełącza na benzynkę i zamyka zawory gazowe. Jak jedziesz szybciej, to to się nie zdarza, bo obciążony silnik i tak ten przeciek "skonsumuje".
Na wolnych obrotach przewody raczej twarde nie powinny być - przy standardowym ciśnieniu gazu ok. 1atm i podciśnieniu w kolektorze ok. 0.3atm, w tych wężach jest ok. 1.3atm, a na zewnętrzu atmosferyczne, czyli ok. 1atm - ciśnienia prawie jednakowe
.
Jak nie masz kompa i fejsa do gazu, to zastępczo sprawdź, czy na tych wolnych obrotach, przy pracy na gazie, te przewody nie twardnieją
Jeżeli powoli twardnieją i w pewnym momencie następuje przełączenie - to patrz wyżej
. Dodatkowo wyłącz wszystkie odbiorniki energi - klimę, światła itd., żeby zmniejszyć zapotrzebowanie na paliwko podczas tego testu.
To oczywiście tylko kolejna teza, poprzednie wymienione w wątku, jak najbardziej również możliwe.
Pozdrawiam i życzę rozwiązania problemu