.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 20:48:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 07:46:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Dido napisał(a):
Byłem u nich koło maszyny jak je już ustawiali po wymianie końcówek.


Więc :): doprecyzuj jeszcze jak rozumieć "byłem u nich koło maszyny".
Czy owa maszyna miała cokolwiek wspólnego/podobnego z takim ustrojstwem:
http://www.gladysek.pl/wtryskiwacze/nb5.html ??
Postaraj się (proszę) odpowiedzieć równie wyczerpujaco jak na poprzednie pytanie, a jeżeli maszyna była inna od pokazanej na zdjęciu - koniecznie opisz jak wyglądała procedura regulacji ... .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 08:07:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam

Już widzę że wdepnąłem w g.....*** Maszyna wyglądała na lata 90. Z ta co pokazałeś miała jedną rzecz wspólną. Ten pojemnik na ropę a raczej na tą mgiełkę. Tu na twoim obrazku widać że to maszyna w pełni skomputeryzowana. A tam licznik/wskaźnik od ciśnienia bodajże był jak w starej lokomotywie. Ze wskazówką. Ładna lipa pewnie wyjdzie z tego. Zapewne się okaże że prawie 2 tyś. wydałem w błoto. Jak gość regulował coś wspominał że kierownik nie załatwił mu jakiś podkładek i lub dystansów za pomocą których wyreguluje to ciśnienie. Ale mówił że da sobie radę. Chodziło o jakieś bardzo małe ustrojstwa (3 rodzaje), które różniły się między sobą (gość podał mi chyba wymiar w "10") 0,2 mm. I podobno tych środkowych nie było. Stwierdził że rregulacja potrwa dłużej ale da sobie z ty radę.

Pozdrawiam :/

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 08:47:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
nie napisales z jakiej miejscowosci pochodzisz ale jezeli to Wroclaw+okolice to naprawic VP44 mozna tylko w Pietrzykowicach (opinia "ze jest drogi") i Olawie - wiec wielkiego wyboru nie miales (ewentualnie wysylkowo...) Polecany punkt w Sobotce VP44 nie robil wiec wybrales Olawe?
Wyslales mi korekcje na prv i sa one w wiekszosci na + ale w normie (z tym, ze masz mala dawke w 001 wiec moze relatywnie nie sa takie male - ale sa w normie +-1.5)
Jak dla mnie Twoje auto tak "po logach" + slowny opis (dymienie, klopoty z rozruchem na cieplym) wyglada na naturalnie zuzyte z przebiegiem ze 250+... spodziewalbym sie po regeneracji pompy i wtryskow czegos wiecej
Jezeli naprawiales auto jakos niedawno i mieszkasz niedaleko to napewno bym tam zawital na reklamacje
Do napraw pomp uzywa sie dedykowanych "narzedzi" - dlatego wiekszosc naprawiaczy pomp nie robi VP44
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 09:10:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Niestety Dido ale rzeczywiście wdepnąłeś w finansowe problemy z conajmniej dwóch powodów:

1.
Pierwszy powód wiąże się naturalnie z zupełnie niefachową wymianą (a dokladnie z regulacją) końcówek wtryskiwaczy, której to regulacji być może już nie uda się "odzyskać"/ponowić.
Chodzi o to, że końcówka (rozpylacz DSLA), który już raz ułoży się (potocznie: dotrze się) w swoim "gnieździe" - po ponownym rozkręceniu (np. w celach regulacyjnych) zaczyna podlewać paliwem (zamiast wytwarzać mgiełkę, chrypienie, etc.) .
Dlatego ponowna próba doregulowania wtyskiwaczy może (i jest to pewne conajmniej w 70%) spowodować potrzebę kolejnej wymiany końcówek DSLA ... .
Zabudowanie lejących wtryskiwaczy (nawet gdyby udało się uzyskać jakiekolwiek ciśnienie otwarcia) odpada zupełnie, gdyż doprowadziłoby to do wypalenia tłoków ... .
Co zrozumiałe - problemy z uruchomieniem rozgrzanego silnika oraz kopcenie z wydechu - są pochodną źle pracujących wtryskiwaczy i bez wyeliminowania tej przyczyny - nie ma co szukać innych ... .
Nie wolno Ci tez zapomniec o tym, że dymiący silnik szybciutko zapycha się nagarami narastającymi jak tłuszcz - na przykład w turbinie oraz kolektorach ssących czy łączących je - trójkanałowej rurze ... . To - w naturalnej konsekwencji - utrudni dynamikę gazów tak w dolocie jak i w wydechu - również prowadząc do zbędnych miejscowych przeciążeń termicznych oraz stopniowych ubytków dynamiki ... .

2.
Drugim powodem problemów finansowych (ale to już "na własne życzenie") jest fakt, że prawdopdobnie wyczyściłeś przepływomierz według "instrukcji" internauty meszrum,
(wnioskuję po tych słowach):
Dido napisał(a):
No niestety już tak robiłem ale widać że to nic nie dało. .

która to ("instrukcja") zupełnie nie uwzględnia specyfiki budowy i działania termoanemometrów płytkowych , a więc urządzeń absolutnie nietolerujących jakiegokolwiek dotyku (nawet zbyt sprężonego powietrza a co dopiero mówić o pędzlach, etc ... ) ... .
Dlatego uważam, że poprzednią przepływkę osobiście wysłałeś w kosmos, a jeżeli kolejną też będziesz czyścił inwazyjnie - bezzwłocznie pojawi się konieczność wydania nastepnych kilkuset złotych.

Reasumując, aby doprowadzić silnik do stanu używalności i móc go bezpiecznie dalej eksploatować moim zdaniem powinieneś:
- wyprostować kwestie związane z wymianą/regulacją wtryskiwaczy
(i jest to warunek absolutnie niezbywalny)
- wymienić przepływomierz (ale o tym już wiesz)
Jakiekolwiek inne działania mające na celu na przykład poprawę działania turbosprężarki są zajęciem syzyfowym, gdyż dymiący silnik odkładając nagary uniemożliwia sprawne działanie zmiennej geometrii łopatek, zasyfia katalizator, etc. ... .

Z mojej strony EOT . W tej sprawie IMHO nie ma nad czym dalej deliberować :peace: .

PS OT: Dido - Nie mam żadnych wątpliwości, że Bazlej zrobi teraz wszystko, zeby moją opinię zdyskredytować/zanegować (głównie z powodu racjonalne zasadnych uwag dotyczących czyszczenia przepływki) ale to już zupełnie nie mój problem ... . Zechcesz skorzystać z moich porad - będzie Ok, nie zechcesz - też OK . Chodzi mi w każdym razie o to, że nie będę prowadził żadnej polemiki "kto ma więcej racji" ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 09:59:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam


Piotruś zobacz tak wyglądały oto moje kolektory :
http://zapodaj.net/3e2d49f0551c.jpg.html

http://zapodaj.net/3e2d49f0551c.jpg.html

http://zapodaj.net/1f14726e040d.jpg.html

http://zapodaj.net/13341818241d.jpg.html

http://zapodaj.net/14165b405ebe.jpg.html

http://zapodaj.net/4f9a0ae81053.jpg.html

http://zapodaj.net/6a82b30af268.jpg.html

Hihih ładna jazda. A powiedzcie mi Panowie jakich argumentów mogę użyć reklamując regenerację wtryskiwaczy.

Pozdraiwma

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 10:16:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
z kolei do mnie trafił film pokazujący dymienie tego silnika - rzeczywiście jest ono zdecydowanie zbyt duże bez względu na przebieg.

wygląda po części jak dymienie przy nieszczelnym dolocie - na filmie możemy zobaczyć dymienie nieprawidłowo spalonej mieszkanki.


z kolei odnosząc się do lmm oraz zarzutów poczynionych powyżej przez osobę [p] pozbawioną jakiejkolwiek wiedzy w tym zakresie [posługującej się jedynie - kulawo - niepoprawną terminologią], to z tego co dowiedziałem się przez PW, był on w stanie agonalnym już przed czyszczeniem.
dodam również, że na skutek nieprawidłowego czyszczenia można uszkodzić fizycznie lmm, co skutkować będzie błędami 00553 oraz 00523. zakładając prawidłowe czyszczenie nie ma możliwości obniżenia mierzonej masy, a co najwyżej zwiększenie jej.
niemniej jednak, to - jak widać - trzeba wiedzieć.

jak również należałoby wiedzieć, że lmm został już wymieniony.




co do reklamacji,

musiałbyś zdobyć dokładny opis procedury regeneracji wtryskiwaczy dwusprężynowych Bosch, a następnie nie okazując tego, zażądać dokładnego opisu tego, co zrobił serwis, który wykonał Ci regenerację.
wówczas prosisz o wykonanie prawidłowej wymiany na ich koszt w miejscu wskazanym przez Ciebie.
jeżeli odmówią - idziesz do sądu i występujesz o zezwolenie na tzw. wykonanie zastępcze wytaczając jednocześnie powództwo.
[tego nie rób sam - skorzystaj z radcy/adwokata]

drugą metodą, znacznie droższą, jest wizyta w Bosch'u, który wie co robi się z wtryskiwaczami, a następnie dokładna ich diagnostyka, która będzie dowodem na to, że usługa wykonana wcześniej jest wadliwa.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 11:07:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
zaczelo sie chyba od ustawienia kata wtrysku a dochodzimy do jakiejs analizy prawno-technicznej sposobu naprawy pompy wtryskowej (troche jakby przyjsc do lekarza z pryszczem na d... a wyjsc ze skierowaniem na 6 operacji i 2 tomografy:) )
Autor na prv dawkuje informacje "wybrancom" (mi przypadly korekcje, Meszrumowi film z dymienien a Piotrusiowi chyba opis maszyny z Olawy)
@Autor
Wez zbierz calosc (doedytuj np pierwszy post), podpisz linki do tych logow (aby nie trzeba bylo klikac po 15x zanim znajdzie sie wlasciwy i bedzie informacja zwarta i komplekoswa.. dla potomnych

@Meszrum
Cytuj:
zażądać dokładnego opisu tego, co zrobił serwis, który wykonał Ci regenerację.

Znasz podstawe prawna nakazujaca na zadanie bylego klienta (jak sadze regeneracja nie odbyla sie wczoraj) wypisac procedure z lista co bylo wymienione/ustawione?

Juz widze jak mechanik czy babka w sekretariacie zrobi wielkie oczy i powie... "nie udostepniamy czegos takiego bo to nasze known-how"
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 11:19:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Przemku,


tak, znam.
inaczej przecież bym nie napisał.

sprzedażą objęte zostały końcówki DSLA, które zostały również zamontowane. na podstawie ustawy o sprzedaży konsumenckiej sprzedawca ma obowiązek udzielić szczegółowych informacji co do dokonanej sprzedaży. jeżeli tego nie zrobi przed klientem, to wówczas zrobi to przed sądem...

bardzo żałuję, że polskie społeczeństwo jest tak niechętne do koszystania z pomocy wymiaru sprawiedliwości. wyeliminowałoby to rynku 80% partaczy i oszustów.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 11:21:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Przemek

Cytuj:
Autor na prv dawkuje informacje "wybrancom" (mi przypadly korekcje, Meszrumowi film z dymienien a Piotrusiowi chyba opis maszyny z Olawy)


też mnie to zakołowało, nie wiem moze kolega Dido chce, 3 rózne odpowiedzi. Na 3 rózne tematy...

sorry za OT: ale także chciałem obserwować "fajny" wątek, lecz się nie da.

pozdrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 11:22:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam


Przemku nie jest tak do końca jak napisałeś że "wybrańcy" dostają co innego na pw. Owszem przyznaje bez bicia że korespondowałem z kilkoma osobami na forum ale początek był zawsze taki sam a jedynie dialog z nimi poprzez pw zdecydował co dana osoba dostała na pw.

Przemku prosiłeś o logi z grup 013 i 014 - dostałeś. Więc nie rozumiem o co chodzi. Meszrum np prosił o filmik. Nie obraź się za mój wywód ale uważam że nie jest do końca tak jak napisałeś. Mimo wszystko dziękuję wszystkim co chodź tylko jedno zdanie wyrazili w tym temacie. SERDECZNIE DZIĘKUJĘ.

PS: a pierwszy post uzupełnię : Dobry pomysł.

Pozdrawiam :D :-)

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 11:30:10 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Ale podaj to wszystko po prostu publicznie.
Wiele osób zna się i coś doradzi, ale jak ma w jakiś tajemniczy sposób wyciągac informacje na PW to się nie bawi w to.... naprawdę.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 12:37:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
sprzedażą objęte zostały końcówki DSLA, które zostały również zamontowane. na podstawie ustawy o sprzedaży konsumenckiej sprzedawca ma obowiązek udzielić szczegółowych informacji co do dokonanej sprzedaży.
bardzo żałuję, że polskie społeczeństwo jest tak niechętne do koszystania z pomocy wymiaru sprawiedliwości


Jako przedstawiciel niedoinformowanej czesci spoleczenstwa dopytam bo podales ale bez dokldanego wskazania
Mowa zapene o:
http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDF ... kst_je.pdf
Ktory "punkt" (art, par.) nakazuje na "zachcianke" bylego klienta (Dido nie napisal ale rownie dobrze naprawa mogla sie odbyc i nawet ponad rok-dwa temu) przygotowywac mu liste czynnosci wykonanych przy operacji?
Prawd. tam gamonie nie pracuja (to serwis boscha) i wydrukuja pewnie oficjalna procedure boscha (nawet jakby regulacja fizycznie zostala wykonana mlotkiem toya tool)
Co dalej? Pozostanie pewnie opecja dla twardzieli typu demontowanie pompy i wtryskow... zlecenie oceny stanu tego u innego markowego pompiarza ze sprzetem (pewnie nawet zrobi wydruki z jakiejs maszyny co wydrukuje n parametrow bedacych poza norma... polecony do Olawy z reklamacja "bo jak nie to zastepcze wykonanie tralala" -> pewnie go zleja wiec Dido wyskoczy z 2-3 kolejnych kola i bedzie pozniej przez sad kase sciagal przez rok majac nadzieje ze wygra i sad nie zasadzi w razie przegranej kosztow sadowych mu zwracac? Widzisz to w jasniejszych barwach?
Problem jest ogolniejszy bo jakosc uslug jest rozna i warto wiedziec jak sie bronic przed "sprytnymi"
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 12:57:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Przemku,


tak, to ta ustawa, o której wielokotnie pisałem. niemalże identyczne regulacje obowiązują w całej EU, gdyż są implementacją Dyrektywy 99/44/WE.

art. 3 określa prawa kupującego w zakresie, o jaki pytasz.
ważne byście pamiętali, że przepis nie może być interpretowany dosłownie [tzw. wykładnia językowa/lingwistyczna], a w sposób zdroworozsądkowy [tzw. wykładnia celowościowa/funkcjonalna].

to jak zachowa się sprzedawca przy pierwszej prośbie o wyjaśnienia jest niemożliwe do przewidzenia.
niemniej jednak, to jak zachowa się sprzedawca po doręczeniu mu odpisu pozwu jest jak najbardziej przewidywalne.

to jak długo trwa proces [tzw. sprawa w sądzie] zależy tylko od tego, jak przygotuje się doń strona wszczynająca. sprawy z zakresu wadliwych napraw są zazwyczaj bardzo szybkie.
oczywiście, że jeżeli nie przygotujesz w odpowiedni sposób materiału dowodowego, to może się ciągnąć miesiącami. w chwili obecnej w PL, to strona ma udowodnić swoje żądanie - sąd nie będzie zamiast niej poszukiwać dowodów na partactwo szopy...


na marginesie dodam, że piszę już poradnik [dla AKP i A4] w wersji zrozumiałej dla nieprawników na temat ochrony praw osób korzystających z usług warsztatów [uczciwych i nieuczciwych], który będzie obejmować cały zestaw batów i innych instrumentów służących laniu po oszukańczych dupach w nadziei, iż ukróci to w pewnym stopniu chciejstwo szympansów.
data premiery jest nieznana na dzień dzisiejszy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2009 13:11:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam

Panowie sprawa wygląda następująco. Jestem po wymianie 3 wtryskiwaczy w tym jednego sterującego. Aktualnie czekam na uszczelkę stąd wymiana pozostałych trzech przesunęła się na jutro. Dla ciekawości i sensu wymiany wtryskiwaczy na kompletnie nowe odpaliłem auto na 3 nowych wtryskach.
Panowie oto logi z grup 013 i 014

logi 014 stare wtryski - teraz po wymianie 3 wraz z sterującym
Obrazek

logi 014 sprzed wymiany
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/871 ... b222e.html

logi 013 - nowe wtryski
Obrazek


Panowie mam pytanie. Dlaczego jak wymieniłem wtryskiwacze w 1 głowicy to korekcję na pozostałych tak się diametralnie zmieniły. Czy te złe korekcję wymusza nowy wtrysk sterujący. Rozumiem że on steruje pracą pozostałych wtryskiwaczy i jakby to powiedzieć podporządkowuje korekcję pod siebie. A że tamte wtryski są w nie najlepszym stanie stąd te korekcje ???? Przepraszam za te stwierdzenie ale mam nadzieje że mnie wszyscy zrozumieją.
Pozdrawiam

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2009 13:40:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
które są które?
przedstawiłeś to tak, że do końca nie wiadomo.

jeżeli te są nowe: http://images43.fotosik.pl/182/67f84acd9bf7d3d1med.jpg , to wychodzi na to, że te po wymianie [nowe] są nieporównywalnie gorsze od starych.
nowe są wręcz tragiczne - wyciągnięte z auta o wielkim przebiegu.


WS nie wymusza. WS jest wzorcem względem którego ECU dokonuje korekcji pozostałych.
dlatego też WS zawsze kupujemy nowy. w przeciwnym razie robi się coś na kształt parlamentu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2009 14:12:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
1. W logu 013 widać (dla zagubionych - prawa głowica z nowymi wtryskami), że korekcje praktycznie nie istneją (czyli nastąpiła duża poprawa) ale ten parametr (korekcje) jest wypadkową wielu czynników - przede wszystkim kompresji, sprawności rozrządu (zawory, hydraulika), oczywiście sprawności wtryskiwaczy czy wreszcie - jakości pracy innych cylindrów w silniku.

Dlatego moim zdaniem ocena korekcji w sytuacji kiedy wiemy, że druga (lewa) głowica pracuje na wtryskach o zdecydowanie mniejszej sprawnosci - zwyczajnie nie ma sensu (chociaż rozumiem Twoją niecierpliwość Dido).

Reasumując - wydaje się oczywiste, że wzrost korekcji lewej głowicy jest pochodną wymienionych już wtryskiwaczy w głowicy prawej ale z wiarygodną oceną muisz poczekać aż lewa głowica też zagada na nowych wtryskach.
Niemneij - jeżeli inne wartości regulacyjne (niepowiązane z wtryskiwaczami) będą niewłaściwe, to korekcje też nie zrobią się aż takie fajne jak aktualnie w logu 013 ... . Poczekajmy więc ... .

2. Co do wtryskiwacza "sterującego" należy sobie wyjaśnić, że jest to potoczna nazwa wtrysku zabudowanego do 3-go cylindra prawej głowicy (najbliżej ściany grodziowej), wyposażonego w czujnik G80 - służący (tylko i wyłącznie) do wyznaczania dynamicznej regulacji kąta wtrysku.

Oczywiście (w związku z powyższym) nie jest prawdą, że :
meszrum napisał(a):
WS jest wzorcem względem którego ECU dokonuje korekcji pozostałych.

i dla pewnosci powtórzę raz jeszcze:

Funkcją wtryskiwacza zwanego sterującym NIE jest regulowanie czasu pracy cylindrów. Funkcją "wtryskiwacza sterującego" jest pomoc dla ECU w dynamicznym wyznaczaniu bieżącego kąta wtrysku - a więc parametru pozostającego BEZ ZWIĄZKU z WARTOŚCIĄ KOREKCJI odczytywanych w logach 013 i 014 ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 18.sie.2009 14:38:11 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2009 14:34:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam


Panowie tylko jedno mnie zmartwiło:

Korekcje sprzed 2 tygodni llewej głowicy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/871 ... b222e.html

Korekcje sprzed 2 h lewej głowicy
http://images43.fotosik.pl/182/67f84acd9bf7d3d1med.jpg

Widać znaczną różnice (na gorsze :/ ) Panowie co mogło to spowodować. Jak to możliwe że tak znacząco się te korekcje pogorszyły. Czy może te wtryski były tak fatalnie zregenerowane.
PS: po odpaleniu slnik chodzi równiutko ale zmienił się jego odgłos na biegu jałowym: powstało takie tyrkotanie - które zanika wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika. Powiedzmy że około 1300 obr/min zanikają całkowicie. I teraz nie wiem czy to wina tych fatalnych korekcji na lewej głowicy czy może nowych wtryskiwaczy.
Pozdrawiam
Dido

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2009 16:01:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy mógłbyś wyjawić czy nowe wtryskiwacze są nowe, czy używane?
czy WS jest nowy?

nadal nie wiem, które są które.

po włożeniu nowego WS korekcje pozostałych zawsze ulegną zmianie - w zależności od stanu WS względem pozostałych. WS używany jest do korekcji dawki danego wtryskiwacza w stosunku do WS, tak by uzyskać optymalną pracę całego układu wtryskowego.

jeżeli WS jest parchem, to wówczas robi się bałagan.
dlatego WS powinien być nowy - wówczas dopiero wiesz, jak wygląda stan [różnica względem WS] pozostałych.
korekcje powyżej +/-1.5mg są już niepoprawne.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2009 17:24:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Tak przeglądam ten temat i sie zastanawiam kto Cię nakłonił za pierwszym razem do regeneracji wtrysków. Przecież korekcje były malinowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2009 05:42:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam

Meszrum wtryski są fabrycznie nowe. Dziś będe miał wymienione pozostałe wtryski zobaczymy jak wyjdzie.

Wowo

Regeneracja przeprowadzona przez PKS Oława - serwis Bosch. Kiero z tamtego oddziału mówił na początku że starczy tylko regulacja ale później zadzwonił i stwierdził że nie ma możliwości tego wyregulować i że wtryskiwacze leją.
:/

Pozdrawiam

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: