.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 08:04:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AEL] Problemy z mocą
PostNapisane: 06.lip.2009 20:13:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.maja.2008 21:36:01
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk
Witam. Mam mały problem, podczas wymiany filtra powietrza odwróciłem obudowę filtra na plecy i usłyszałem jakieś brzęczenie z okolic przepływomierza. Obudowę położyłem odwrotnie i przestało brzęczeć. Po zakończonej wymianie auto raz jedzie raz nie - brakuje mocy. Czy odwrócenie przepływki mogło mieć na to wpływ? Dodam że nie ma jakiejś reguły kiedy ma moc a kiedy ją traci, po prostu tak jak się jemu podoba. Poza tym poszukuję kogoś z okolic Trójmiasta żeby zlogować mojego AEL'a ponieważ u trzech elektryków chciałem to zrobić ale nie wiedzą o co chodzi. Pozdrawiam

_________________
A6 C4 AVANT AEL - 1997
Gofer 1,6 TD JR - 1989 był
Passat 1,6 TD CY- 1986 R.I.P.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [C4 AEL] Problemy z mocą
PostNapisane: 29.lip.2009 20:50:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.maja.2008 21:36:01
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk
Widzę że nie ma chętnych z Trójmiasta do pomocy. Szkoda. Może chociaż dowiem się czy to możliwe z tą przepływką.

_________________
A6 C4 AVANT AEL - 1997
Gofer 1,6 TD JR - 1989 był
Passat 1,6 TD CY- 1986 R.I.P.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2009 20:56:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Bez diagnostyki[logow] ciezko cos powiedziec.
Jesli nie mozesz/nie chcesz/nie umiesz ich zrobic sam, zapytaj tutaj:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=23344

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 AEL] Problemy z mocą
PostNapisane: 29.lip.2009 20:59:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
nojoke napisał(a):
Widzę że nie ma chętnych z Trójmiasta do pomocy.

co Ty myślisz, że w 5 minut wszyscy tu zajrzą? Zagadaj PW do Rosiński Tomasz może Ci pomoże przy VAG-owaniu :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [C4 AEL] Problemy z mocą
PostNapisane: 31.lip.2009 17:27:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.maja.2008 21:36:01
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk
pięć minut to nie było tylko trzy tygodnie... ale dzięki za odpowiedź
Cytuj:
co Ty myślisz, że w 5 minut wszyscy tu zajrzą?

_________________
A6 C4 AVANT AEL - 1997
Gofer 1,6 TD JR - 1989 był
Passat 1,6 TD CY- 1986 R.I.P.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: logowanie
PostNapisane: 09.sie.2009 09:54:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2005 17:02:05
Posty: 12
Lokalizacja: GDAŃSK
cześć
na PW masz numer telefonu zadzwoń umówimy sie i z pomocą mojego szwagra zrobimy logi twojego AEL ka
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2009 09:47:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
przepływomierz brzęczy - jest to normalne, są tam dwie blaszki, które muszą być luźne i to one o siebie uderzają. Odwrócenie jego nie ma nic do rzeczy. coś musiałes skopać przy wymianie, coś źle poskładałeś.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2009 10:44:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Logi zrobione, pewnie niebawem się pojawią :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2009 13:52:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.maja.2008 21:36:01
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk
Witam ponownie. Odświeżę temat słabości mojego AEL'a. Dziś postanowiłem dokładnie opisać objawy jakie w nim występują. Na początek powiem że jak go sprowadziłem to prawdopodobnie jeździł na minerale (nie jestem pewien ponieważ fiszka od wymiany oleju była w stanie agonalnym ale chyba było tam 15W40). Przy wymianie rozrządu zalałem go 10W40 później też jeszcze raz. Przy trzeciej wymianie stwierdziłem że jak nie bierze ani grama oleju to zaleję go syntetykiem (MOTUL 8100 x-cess) i tak też uczyniłem. Wtedy właśnie zaczęły dziać się różne dziwne rzeczy. Dodam jeszcze że silnik podczas 15 tyś. km przejechanych na tym właśnie syntetyku pochłonął go 1 mm na bagnecie czyli nic. Objawy są następujące:

1. prawie cały czas silnik pracuje jakby był zimny (chodzi tu o dźwięk) twardy trochę metaliczny warkot występuje tylko podczas jazdy (kiedyś pięknie syczał jak się go spałowało, a teraz warczy na mnie ':(' )
2. dziwne wibracje na biegu jałowym przy obrotach 1200-1400 (nigdy nie ustępują ale tylko na jałowym)
3. wibracje podczas jazdy na jeszcze nie do końca rozgrzanym silniku na 6 biegu przy prędkości ok 100-110 km\h (jak się rozgrzeje to przestaje)
4. minimalnie podwyższone obroty na biegu jałowym, na obrotomierzu wskazówka zamiast pokazywać sztywno jedną kreskę niżej niż 1000 faluje sobie minimalnie powyżej tejże kreski (falowanie minimalne, występuje po rozgrzaniu silnika)
5. ogólny spadek mocy, najbardziej odczuwalny na niskich obrotach (do 2000)

Sznurek do logów: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=95681&highlight=
Bardzo proszę o pomoc ponieważ problem ten strasznie mnie już gniecie. Kupiłem już olej do wymiany znów MOTUL 8100 x-cess ale nie wiem czy go zalewać czy oddać. Przepraszam że tak się rozpisałem ale starałem się ująć mój problem jak najbardziej ściśle. Pozdrawiam.

_________________
A6 C4 AVANT AEL - 1997
Gofer 1,6 TD JR - 1989 był
Passat 1,6 TD CY- 1986 R.I.P.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2009 12:02:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.maja.2008 21:36:01
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk
Czy to wszystko może być spowodowane złym ustawieniem kąta wtrysku?

_________________
A6 C4 AVANT AEL - 1997
Gofer 1,6 TD JR - 1989 był
Passat 1,6 TD CY- 1986 R.I.P.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2009 13:14:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Kąt jest ustawiony poprawnie (w BS 2-3st BTDC - co prawda szybszy od serii ale bywa że ustawiam szybszy), w logach dynamicznych widać że regulacja kąta się wyrabia bo uzyskuje wartości żądane bez 95% wysterowania zaworu.
Po czym wnioskujesz że jest słaby?
Przydałoby się log statyczny na jałowym z odłączonym sterowaniem zaworu EGR można by ocenić poprawność wskazań przepływomierza.
U mnie był kiedyś problem z domykaniem nieszczelnym zaworu upustu spalin i wtedy wcale nie chciał jeździć poniżej 2500. Przeszlifowałem stożek grzybka zaworu i dotarłem w gnieździe teraz hula aż miło.
Zdarza się również że zatka się lub przepali wężyk łączący "gruszkę" zaworu upustu spalin z elektrozaworem i wówczas zawór nie jest poprawnie domykany. Spotkałem również przypadek że zakoksowała się rurka łącząca gruszkę zaworu z ślimakiem sprężarki. Ciśnienie potrafiło otwierać zawór ale nie mogło uciec gdy miał się zamknąć przez co zawór był ciągle niedomykany.
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2009 13:29:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.maja.2008 21:36:01
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk
Cytuj:
Po czym wnioskujesz że jest słaby?


Jeżdżę nim cały czas tzn.codziennie i autko już nie chce jechać tak jak jeździło jak je sprowadziłem. Np. kiedyś pod górkę na obwodnicy na 5-tym biegu przyspieszało a teraz nie chce. No i oprócz tego ten warkot-klekot mnie męczy. Postaram się zrobić znów logi bo wtedy gdy były robione problem ten był wagi lekkiej ale z czasem nasiliło się to znacznie.

_________________
A6 C4 AVANT AEL - 1997
Gofer 1,6 TD JR - 1989 był
Passat 1,6 TD CY- 1986 R.I.P.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2009 14:16:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Tylko nie usuwaj poprzednich to będzie można porównać i wyciągać jakieś wnioski.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 16:44:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.maja.2008 21:36:01
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk
Jadę jutro na wymianę oleju, może od razu wywalę kata?

_________________
A6 C4 AVANT AEL - 1997
Gofer 1,6 TD JR - 1989 był
Passat 1,6 TD CY- 1986 R.I.P.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2009 00:04:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.maja.2008 21:36:01
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk
Tylko jakby ktoś mądry i oczytany w logach odpowiedział w miarę szybko to byłoby super bo środa ok 13-14 wyjazd na niemcy a autko będzie stało u mechaniora na oleju więc od razu bym mu powiedział że ma go zwalać (kata). pozdrawiam

EDIT: 09,12,09 13:35
Po wymianie oleju jest troszkę jakby lepiej ale to i tak za mało. Poza tym dużo nie przejechałem. Mechanior mówił coś o przepłukaniu układu wtryskowego że na pewno po tym zabiegu będzie lepiej. Chce mi to zrobić za stówkę. Pytanie, czy warto?
PS. Kata zostawiłem

_________________
A6 C4 AVANT AEL - 1997
Gofer 1,6 TD JR - 1989 był
Passat 1,6 TD CY- 1986 R.I.P.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: