.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 21:06:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 2,5 TDI AKE] Proszę o analizę logów
PostNapisane: 19.sie.2009 21:48:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2007 13:41:23
Posty: 24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Zrobiłem dziś logi mojej V6-tki. Bardzo proszę o ocenę stanu mojego silnika :)
Generalnie nie mam z autem problemów, martwią mnie tylko dwie rzeczy. Podczas delikatnego przyspieszania, w okolicy 1500 rpm czasem tak jakby coś się przestawiało i silnik głośniej pracuje. Inny problem to dziwne zachowanie przy przyspieszaniu, co daje się odczuć raczej tylko na przelotowych drogach. Mianowicie jeśli przyspieszam na 6-tym biegu z mocno wciśniętym gazem, auto sobie przyspiesza, jeśli jednak po pewnym czasie odpuszczę trochę gaz, to czuć, że silnik przez moment ciągnie mocniej niż z wdeptanym gazem.
Jest to moje pierwsze auto z turbiną, więc może jest to efekt normalny.
Błędów w sterowniku silnika nie było żadnych.

Oto co wyszło z mojego logowania:

Statyczne
- 000 - http://images44.fotosik.pl/184/683a818a7db71d62.jpg
- 001 - http://images45.fotosik.pl/184/7427e34a639ae170.jpg
- 002 - http://images40.fotosik.pl/179/9ba8551965ba8bb2.jpg
- 003 - http://images46.fotosik.pl/183/1aefd792f781ec22.jpg
- 004 - http://images37.fotosik.pl/179/6ef709f8b8f95512.jpg
- 007 - http://images38.fotosik.pl/179/57f79c49001c74d8.jpg
- 008 - http://images47.fotosik.pl/184/95376ba0cf47c4fe.jpg
- 010 - http://images50.fotosik.pl/183/9ae86748c26e235d.jpg
- 011 - http://images43.fotosik.pl/183/41579f3a928705bc.jpg
- 012 - http://images45.fotosik.pl/184/ae541eecd5458c48.jpg
- 013 - http://images50.fotosik.pl/183/4d8675c277f8a4f3.jpg
- 014 - http://images49.fotosik.pl/183/3e348e5714c6e2a4.jpg
- 018 - http://images50.fotosik.pl/183/e0816bd8a9d63515.jpg

Basic Settings
- 000 - http://images41.fotosik.pl/179/0851bf2d212566af.jpg
- 003 - http://images40.fotosik.pl/179/774a337a28c83fc0.jpg
- 004 - http://images50.fotosik.pl/183/205df8556851f176.jpg
- 011 - http://images38.fotosik.pl/179/0d2d91a9995c1960.jpg

Dynamiczne
- 000 - http://images45.fotosik.pl/184/1d44b7c45919bec8.jpg
- 001 - http://images41.fotosik.pl/179/738eb38ee8478811.jpg
- 003 - http://images40.fotosik.pl/179/06d29283174cbe00.jpg
- 004 - http://images46.fotosik.pl/183/7c36cc937deff4e4.jpg
- 008 - http://images37.fotosik.pl/179/6095e2ba59128233.jpg
- 010 - http://images48.fotosik.pl/184/f7e1202adbab998f.jpg
- 011 - http://images47.fotosik.pl/184/4b27bd09d72e7115.jpg

Pozdrawiam
Sławek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 19:01:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
1. rozrząd wymieniany na kredkę [powinno się go ustawić ponownie na blokadach] - kąt wtrysku poprawny. zamiast usatwiania rozrządu można ustawić kąt wtrysku na 3*ATDC i wówczas nastawnik powinien na biegu jałowym odzyskać pełen zakres;

2. dosyć spory OB [przeładowanie T]. niestety tutaj możesz jedynie wybrać się na autostradę i przejechać 40 km z prędkością >200km/h.
po dwóch, trzech takich zabiegach zrobić log 011dN.

3. zjawisko, o którym piszesz jest normalne.
optymalne przyspieszanie w TDI nie polega, niestety, na wciśnięciu pedału do końca i czekaniu...


czy ten samochód generuje pełną moc?
nie wydaje Ci się nieco ospały jak na 180PS?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 21:30:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2007 13:41:23
Posty: 24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Rozrząd był wymieniany półtora roku temu w SSerwis razem z całą hydrauliką zaworową. Nie sądzę, żeby to zrobili na kredkę, ale pewności oczywiście mieć nie mogę, gdyż nie patrzyłem mechanikowi na ręce. Sądząc jednak z renomy tego warsztatu uważam, że na pewno zrobiono wymianę ba blokadach.
Tak wyglądało to zaraz po wymianie:
004 stat
004 BS
Możliwe, że po wymianie paski się ponaciągały i należałoby rozrząd ponownie ustawić ?

OB faktycznie duży i czuć to szczególnie na 3 biegu. W sumie taki drobny dołek jest odczuwany od początku po zakupie auta. Lubię używać prawej stopy, a ostatnio zrobiłem z 60 km z prędkością 160-200 po autostradzie, jednak jak widać efektu to nie dało :(


Jest to mój pierwszy w życiu turbo diesel i trudno mi ocenić czy auto generuje 180PS, ale sądząc po konfrontacji z 1,9 po chipie na 160PS i 360NM (ta sama buda A4 B6 z quattro), to może nie być 180PS. Mam szerokie opony 235 i tu może być przyczyna gorszych osiągów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 22:31:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ss ma renomę? pierwsze słyszę.
miało jedynie nachalną reklamę na akp.
warsztat z renomą nie wypuściłby Cię z tak ustawionym rozrządem.


rozrząd jest ustawiony niepoprawnie.
niemniej jednak, zamiast rozbebeszania całego przodu można skorygować kąt wtrysku na 3*ATDC - to już wiesz.

co do samej T, to powinieneś sprawdzić jej luz.
można również na próbę podmienić N75 [nie kupować] by ocenić, czy dołek nie jest spowodowany sterowaniem.

Twoja pompa generuje niewłaściwy parametr w 001.3, który może mieć wpływ na osiąganą moc.
jeżeli znasz zaufane miejsce, które posiada stół probierczy Bosch'a, to możesz się tam udać w celu sprawdzenia pompy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 22:51:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2007 13:41:23
Posty: 24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
meszrum napisał(a):
co do samej T, to powinieneś sprawdzić jej luz.
można również na próbę podmienić N75 [nie kupować] by ocenić, czy dołek nie jest spowodowany sterowaniem.

Dobiorę sie do T jutro i sprawdzę luz. Mam dostępny N18 o nr 1J0 906 627, nada się do samego testu zamiast N75 ?
meszrum napisał(a):
Twoja pompa generuje niewłaściwy parametr w 001.3, który może mieć wpływ na osiąganą moc.
jeżeli znasz zaufane miejsce, które posiada stół probierczy Bosch'a, to możesz się tam udać w celu sprawdzenia pompy.


Niestety nie mam żadnego takiego zaufanego miejsca :( Może znasz jakieś gdzieś tu na śląsku gdzie można podjechać ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 23:27:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Sławek - w mojej skromnej opinii :

1. Rozrząd masz ustawiony wzorowo.

2. Kąt wtrysku masz ustawiony wzorowo.

3. Parametr CF - czyli czas wtrysku paliwa liczony w stopniach obrotu wału korbowego najprawdopodbniej też jest OK - tylko do logów nie wyłączyłeś klimy, świateł i być może jeszcze innych pożeraczy prądu (i stąd czas wtrysku się wydłużył) ??

Namiary bardzo fachowego Bosch-Serwis'u na Śląsku (30 km od B-Białej) dostaniesz na PW - zechcesz - skorzystasz ale ja sądzę, że zważywszy punkt 3 - być może taka potrzeba nie istnieje :) .

Krótkie uzasadnienie:

Ad 1.
Rozrząd jest ustawiony wzorowo - co widać z porównania dwóch logów jak na dłoni.
Aby prawidłowo rozgraniczać pojęcie rozrządu od napędu pompy wtryskowej i regulacji kąta wtrysku proponuję zgłębić np. ten temat : http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ku#1168340

Ad 2.
Kąt wtrysku masz ustawiony perfekcyjnie - dokładnie tak, jak robią to wszystkie porządne warsztaty serwisujące VAG.
Zaraz ktoś zapewne napisze, że na biegu jałowym wartość zadana nie pokrywa się z otrzymaną ale to bez znaczenia. Dla silnika (i lepszego spalania ON) byłoby najlepiej, gdyby statyczny kąt wtrysku ustawić na zero. Żądanie ECU na poziomie przekraczającym 2* za GMP ma służyć wyłącznie cichszej i bardziej łagodnej dla uszu pracy silnika na biegu jałowym.
Wszystkie (oprócz akustycznych) inne argumenty są za tym, żeby kąta az tak późno nie ustawiać - w celu, mówiąc najogólniej - ułatwieniu VP44 wykonywanie żądań kierowcy powyżej biegu jałowego ... .

Ad 3. Jeżeli nie chybiłem i statyczny log 001 wykonałeś przy włączonej klimie, światłach, etc. - to już wiadomo dlaczego CF > 25*. Jeżeli jestem w błędzie - trudno. .. .

PS: Sądzę, że to samo (ad.3) dotyczy logów Kolegi "zegar" ... .

Nadto należałoby dodać, że CF jest wartością wyliczaną przez sterownik pompy - a nie jest wartością faktycznie mierzoną.
Ewentualną niesprawność pompy wtryskowej - również tą związaną z CF - można spróbować odczytać w ostatnim okienku na kanale 018 (powinny tam być same zera i jak najbardziej - u Ciebie są ;) ) !!

EOT. Po więcej opinii zapraszam na PW. Walka z wiatrakami mi się nie uśmiecha ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2009 00:02:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
proton2 napisał(a):
meszrum napisał(a):
co do samej T, to powinieneś sprawdzić jej luz.
można również na próbę podmienić N75 [nie kupować] by ocenić, czy dołek nie jest spowodowany sterowaniem.

Dobiorę sie do T jutro i sprawdzę luz. Mam dostępny N18 o nr 1J0 906 627, nada się do samego testu zamiast N75 ?
meszrum napisał(a):
Twoja pompa generuje niewłaściwy parametr w 001.3, który może mieć wpływ na osiąganą moc.
jeżeli znasz zaufane miejsce, które posiada stół probierczy Bosch'a, to możesz się tam udać w celu sprawdzenia pompy.


Niestety nie mam żadnego takiego zaufanego miejsca :( Może znasz jakieś gdzieś tu na śląsku gdzie można podjechać ?



nie, żaden N18 się nie nadaje.
możesz podmienić tylko na taki, jaki jest zamontowany w Twoim silniku.

co do serwisu Bosch'a - nie mam pojęcia.
swego czasu była intensywna reklama serwisu B w Kobiórze [Śmietana] - jak wszyscy odnosimy wrażenie - reklama na tej samej zasadzie, co z ss...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2009 09:58:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc
Pierwsza sprawa: naprawde czytelnie wszystko zamiesciles!

Sytuacja na froncie (dla nietwajemniczonych)
Jeden z Panow wypowiadajacych sie tutaj (z zawodu mechanik - z wiedza) napedza klientow SS (oredownik swojej konkurencji na internecie - nie mam pojecia dlaczego, moge sie domyslac...) i wszystko co tam zrobia (nawet gdy odwala kiche) jest zawsze najwyzszej jakosci "i swiadczy i profesjonalizmie Pana S.."(wlasciciel zakladu) a drugi Pan na tym forum (nie mechanik ale lebski chlop) niecierpiacy sie z tym pierwszym Panem (ze wzajemnoscia) przenosi uczucia na promowany przez tego pierwszego Pana ss wiec wszystko co tam zrobia musi byc do d....
Wniosek: oceny tych 2 Panow czegokolwiek zwiazanego z ss nalezy traktowac "przymruzeniem oka"

Wracajac do tematu
pewne jest (poza dyskusja), ze:
- kat wtrysku ustawiony jest w zakresie uznawanym przez producenta za "poprawny"
- kat wtrysku ustawiony jest tak, ze ECU nie potrafi wysterowac kata, ktory chce (czyli ta roznica w 004 kat zadany vs kat faktyczny) gdyz wybrano "niefortunnie" wartosc z zakresu 0-4 na LATE
- niemoznosc uzyskania kata zadanego na wolnych obrotach w Twoim przypadku nie ma w praktyce chyba na nic wplywu (juz napewno nie na nieudanego killa 160 konnego auta)


Teraz kwestia filozoficzna (taki temat do umowienia przy piwie itp):
czy w "reasearch center" VAG zatrudniaja:
- inzynierow z wiedza i oni majac nieporownywalnie wieksza wiedza od mechanika w PL, wybrali najwlasciwszy kat dla wolnych obrotow dla tego auta i myslacy mechanik (nie malpa "ustawic w przediale 0-4 i juz") wybiera taki kat by ten byl osiagany?
- pracuja tam gamonie same i mechanik w PL wie jak "krecac pompa" poprawic producenta

=>jak dla mnie bylo to tak w warsztacie: "jest dobrze, zamykamy klape i robimy nastepne auto bo przeciez nie bedziemy tu nocowac"

Wartosc CF (czy CK?) w logu 001 (ta teoria spiskowa Meszruma o padajacej pompie wtryskowej dajacej faktycznie mniej koksu niz widac to w 008D => ten nieudany kill 160konnego auta...) jest poza zakresem poprawnym (poza dyskusja) ale patrzac tutaj
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... gnozowania
nie widze aby w "komentarz do bloku 001" byla przewidziana reakcja na ten fakt

Nic prostrzego by to zweryfikowac: wylaczasz klime, odpalasz vag-coma i bez zadnego juz bzykania sie z logami w pliku widzisz jak na dloni w vgcomie czy faktycznie jest poza zakresem czy tylko przy logowaniu blad popelniles (klima)
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
marketing i promowanie SS chyba juz przekroczylo granice naszego kraju...ostatnio w Angli na rachunku za hotel nazwe firmy gdzie robie "FTcostam" juz ze 2 razy chcieli pisac jako "SScostam"

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2009 11:43:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Przemku,


ze wszystkim się w pełni zgadzam za wyjątkiem jedynie CF'u. link, który zamieściłeś był słynnym strzałem w stopę Marka, a dotyczył silników PD.

z kolei do 2.5TDI konstruktorzy przewidzieli nieco inny opis i inne konsekwencje niewłaściwych cyfr:
Obrazek

oczywiście, że wszystko oceniać powinniśmy w zdrowych granicach zaufania do konstruktorów. oni oczywiście także mogą się mylić... ;)


zupełnie poważnie: za każdym razem, gdy brakuje w V6 mocy bez przyczyny, zawsze parametr CF jest niepoprawny. może zbieg okoliczności... ajdontke:r.


[+]
gdyby link do tabelki nie działał, to oto drugi:
Obrazek

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2009 13:17:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2007 13:41:23
Posty: 24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Dzięki wielkie za zainteresowanie moimi logami. Nie było moim celem wywoływanie kłótni. Wspomniałem o tym co i gdzie było robione żeby wszystko było jasne.

Dobrałem się dziś do turbiny. Nie stwierdziłem żadnego luzu wzdłużnego na wałku turbiny, jest tylko delikatny, na prawdę ledwie wyczuwalny luz poprzeczny. Przykazanie 3 jest przeze mnie respektowane do granic absurdu, więc turbina raczej jest w dobrym stanie.

N75 postaram się jakiś zorganizować w przyszłym tygodniu i sprawdzę, zrobię 011. Zobaczymy, czy będzie jakaś poprawa.

Co do wspomnianego parametru CF. Czy on powinien się pogarszać w czasie jeśli coś z pompą jest nie tak ?
Logi na pewno były robione z wyłączonym wszystkim co się da. Klima na OFF a nie włączony Econ, światłą też wyłączone. Jedyne co to były otwarte drzwi więc świeciła się lampka w aucie i lampka w drzwiach.

Mam tutaj log 001 sprzed prawie 1,5 roku i tam wartość CF jest taka sama jak teraz.
Oto log 001 z 28.03.2008


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2009 21:09:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
z ciekawosci jak wlywa obciazenie na dawke i CF w 001S podlaczylem magiczny kabelek u siebie:
motor AFB, over 200tys na tacho - czyli juz nie nowka nie smigana (uzywany, sprawny)
Obrazek
nieobciazony (jedynie swiatla)
dawka: 6.3
CF: 20.2

obciazony (swiatla, klima, podgrzewanie szyby, foteli, lusterek, wiatrak, radio ze wzmacholem)
dawka: 12.2
CF: 22.1

=> czyli ECU dorzuca koksu i wydluza czas wzgledem nieobciazonego (logiczne)


U Ciebie przy mniejszej dawce 4.4 (norma 3-8) CF masz 26.5 (norma 15-25)

Wartosci poprawne podalem za ta VAGowa instrukcja (wy"emule"owanej by M.)

W przypadku CF wiekszego niz 25 nalezy wylaczyc urzadzenia obciazajace, jezeli te nie sa wlaczone nalezy wymienic pompe wytryskowa ("Einspritzpumpe ersetzen"), w przypadku dawki mniejszej niz 3 podobnie (nie Twoj przypadek).
Tyle przynajmniej wg tej instrukcji...
Jak widac wg Twojego historycznego logu stan pacjenta jest stabilny (chory ale nie umiera) - moze po prostu dasz rade z tym zyc?
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2009 08:30:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
proton2 napisał(a):
Co do wspomnianego parametru CF. Czy on powinien się pogarszać w czasie jeśli coś z pompą jest nie tak ?


To zależy nie tylko od rzeczywistej przyczyny zwiększonego CF - ale też od FAKTYCZNEGO MIEJSCA w którym awaria się ulokowała ... .
Wszak powodem anomalii mogą byc też przytarte (albo wręcz mylniie dobrane) wtryskiwacze - a "parametr CF" też zacznie się rozjeżdżać (pomimo hipotetycznie sprawnej VP44) ... .
Zwróć uwagę, że nawet "przygłupawa" ELSA (która kompletnie nie rozgranicza różnic pomiędzy parametrami wymaganymi od pierwszych VP44 do pomp stosowanych w BDG i BDH - pomimo tak dużych różnic jak zastąpienie wtrsyku jednofazowego wtryskiem dwufazowym) potrzebę wymiany pompy wtryskowej (przy CF > 25 kW) wskazuje DOPIERO na czwartym miejscu !!!

Najpierw mamy podejrzewany uprzednio:
1. Motor belastet

Potem jeszcze:
2. Verbraucher ausschalten
3. Einspritzpumpe zu mager (to moim zdaniem można usunąć ponowną kalibracją - czyli bez kosztownych inwestycji !!)

Dopiero na końcu:
4. Einspritzpumpe ersetzen

Naturalnie - dopóki profi serwis nie zbada sprawności wtrysków oraz pompy wtryskowej - o powodach liczbowo niskiej dawki paliwa oraz zwiększonym czasie wtrysku - możemy sobie tylko pogdybać ... . Tutaj bez Bosch Serwis'u się nie obejdzie ... .

proton2 napisał(a):
Logi na pewno były robione z wyłączonym wszystkim co się da. Klima na OFF a nie włączony Econ, światłą też wyłączone. Jedyne co to były otwarte drzwi więc świeciła się lampka w aucie i lampka w drzwiach.


Szkoda, że zachowałeś prawidłowe warunki pomiaru - to zabrało nam złudzenia i potwierdziło patologię w układzie zasilania ... :/ .

proton2 napisał(a):
N75 postaram się jakiś zorganizować w przyszłym tygodniu i sprawdzę, zrobię 011. Zobaczymy, czy będzie jakaś poprawa.


Wobec faktu, że pomiar odbył się prawidłowo (chociaz łudziłem się, ze jest inaczej ...) - moim zdaniem nie ma (przynajmniej narazie) żadnego sensu grzebać przy układzie dolotowym. Aby doładowanie zadziałało właściwie - bezwzglednie potrzebna jest prawidłowa dawka paliwa, której chyba nam jednak brakuje ... .
"Odzyskanie" właściwego dawkowania paliwa prawdopodobnie "samoistnie" zlikwiduje (jak dla mnie zupełnie nieakceptowalnego) laga w doładowaniu ... .

Wybierając odpowiedni serwis Bosch'a radzę skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań, żeby nie znaleźć się w sytuacji, która ostatnio spotkała Kolegę Dido:
Wystarczy poczytać od tego miejsca:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1315047
ale oczywiście polecam lekturę całości ... .

Kończąc chcę powiedzieć, że osobiście parametr CF traktuję tylko jako "pochodną" tego co widać w poprzedniej kolumnie - czyli nieco odstającą od zwyczajowej dla AKE - liczbowo zaniżonej dawki paliwa ... .
Podejrzewam, że w obecnej sytuacji silnik generuje nie więcej niż 70% nominalnie zadanej mocy i jest to powód aby problem raz na zawsze rozwiązać - ale jak zwylke decyzje i kierunek podjętych kroków podejmuje własciciel samochodu :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2009 10:09:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
na samym początku nadmienię, iż biegle władam językiem niemieckim, a zatem nie domyślam się znaczeń, a zwyczajnie wiem, co oznaczają i jak należy je odczytywać [co zresztą jest bardzo nietrudne].
moja wina polega na tym, iż wkleiłem jedynie Przemkowi tabelkę i nie wytłumaczyłem forumowiczom jak poprawnie odczytać jej zawartość z uwagi na obecność kwadracików w tekście, a spowodowaną niekompatybylnością przeglądarki IE8 z zawartością tabelek ELSA'y. ów kwadracik oznacza strzałkę =>, czyli wskazuje kierunek działania/czynności, które należy podjąć.

opis usterek/błędów ELSA'y ukształtowany jest następująco:
podana jest hipotetyczna przyczyna oraz środek zaradczy.

poprawna interpretacja usterek/błędów w przypadku parametru CF>25 powinna wyglądać tak:

1. [możliwa przyczyna] Motor belastet => [środek zaradczy] Verbraucher ausschalten
[PL: silnik obciążony > wyłączyć urządzenia pobierające prąd]

jeżeli nie 1, to:

2. [możliwa przyczyna] Einspritzpumpe zu mager* => [środek zaradczy] Einspritzpumpe ersetzen
[PL: pompa wtryskowa niewydajna/za słaba > wymienić pompę wtryskową]


*Einspritzpumpe zu mager - zwrot ten oznacza: pompa za słaba, pompa niewydajna.

reasumując:
ELSA zakłada istnienie problemu z przekroczeniem parametru CF ponad 25, co wskazuje na nieprawidłowość [usterkę]. w tym przypadku producent zakłada, że przyczyną może być włączenie urządzeń pobierających prąd, a zatem sugeruje wyłączenie ich.
jeżeli pomimo wyłączenia parametr przekracza 25CF, producent nakazuje wymienić pompę wtryskową [w PL realiach sprawdzić].

jak widać, nie ma tutaj żadnych 4ch miejsc. są jedynie dwie możliwe przyczyny i dwa możliwe rozwiązania.

dodam, iż czterokrotnie miałem do czynienia z V6 odznaczającym się brakiem mocy bez żadnych przyczyn i za każdym razem było to widoczne w 001.
[w tym było AKE '01, które ongiś należało do mnie]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2009 12:44:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Chociaż nie widzę żeby choć w jednym miejscu była mowa o "urządzeniach pobierajacych prąd" ;) , a przecież silnik może być "belastet" z różnych przyczyn - to rzeczywiście, logika kwadracików i przecinków (załączonego skrina) sugeruje konieczność wymiany VP44 kiedy nieobciążony silnik wydłuża czas trwania wtrysku ... .

Ponieważ jednak (w moim odczuciu) "dyskusjia" zaczyna zbaczać w kierunku odwracającym uwagę od nieznajomości przez niektórych internautów wszystkich możliwych powodów generujących wydłużone CF - w dalszym ciągu proponuję Koledze proton2 kontakt z profesjonalistami, którzy zbadają pompę i wtryski - a dopiero potem wydadzą rzetelny werdykt (w oparciu o ustalone fakty i bez względu na pierdoły z ELSAy) ... .

Kosztowna regeneracja (o wymianie już nawet nie wspominam) pompy wtryskowej wyłącznie dlatego, ze tak napisano w ELSAie moim zdaniem zupełnie mija się z celem, gdyż problem wcale nie musi ustapić, za to portfel schudnie na pewno ... .

Na zakończenie przypomnę raz jeszcze - czas trwania wtrysku paliwa do cylindra NIE JEST UZALEŻNIONY WYŁĄCZNIE OD POMPY WTRSYKOWEJ i radzę to wszystkim dobrze zapamiętać - pomimo tego, że elemenarz początkujacych internautów (ELSA) nic o tym nie wspomina, a z "parametru CF" chcieliby sobie uczynić parawan przysłaniający brak jakiejkolwiek wiedzy praktycznej ... .

Tym razem ostateczny EOT ... .
Polemika z czytankami (i czytelnikami) ELSY przerasta moją cierpliwość (i to dalece), a przede wszystkim wyklucza kontynuację dyskusji na odpowiednim do wagi problemu - wysokim poziomie merytorycznym ... .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 23.sie.2009 13:15:33 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2009 13:13:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
także drogi protonie2,


jak widzisz, w PL [i chyba tylko tutaj] są osoby, które uznają oficjalne dokumenty Audi/VW za pierdoły. zapewne posiadają większą wiedzę i kontakty do najlepszych serwisów, których to wiedza z kolei przerasta wiedzę inżynierów Audi/VW n-krotnie.

ponadto, strzeż się kogokolwiek, do kogo będziesz kierowany przez użytkowników tego forum [wliczając w to mnie - choć od 2 lat nikogo nigdzie nie kieruję] - jak łatwo się domyślić naganiactwo ma dwa końce [finansowe].

pozostawiam ocenę pierdołowatego dokumentu z ELSA'y vs wiedza prawdziwych polskich mechaników forumowiczom, a także producentowi samochodów marki Audi. być może już nadszedł czas, by zaczęli przyjeżdżać do PL na szkolenia do ss i śmietany...
być może należałoby engine tego forum wzbogacić o moduł, który będzie dokonywać automatycznej translacji na niemiecki - ułatwiłoby to producentowi Audi i podzespołów pracę nad projektowaniem nowych jednostek.

w każdym razie, na Twoim miejscu sprawdziłbym pompę w serwisie, o którym nikt nigdy na AKP nie wspominał [do którego nikt nigdy namolnie nie naganiał] - serwisie Bosch'a wybranego z ogólnodostępnego spisu www, który posiada stół probierczy.
odnoszę wrażenie, że tylko wówczas możesz liczyć na obiektywną ocenę stanu pompy i nie brnięcie w zbyteczne koszty.



ustosunkowując się do wypowiedzi [jeżeli tak można to nazwać] powyższej,
od samego początku wskazywałem na potrzebę sprawdzenia pompy, a nie jej wymiany/regeneracji.
proszę zatem czytać ze zrozumieniem i nie wypisywać w niedzielę bzdurnych pierdół, od których robi się niedobrze.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: